logo
WIEDZA
Polska reklama i poligrafiaWIEDZA

#Zostańwdomu - kwarantanna a sposoby komunikacji marek

  PR 08.04.2020, przeczytano 1135 razy

Pandemia koronawirusa obejmuje już 184 kraje[1]. Sytuacja ta wpływa na każdą sferę życia, również gospodarkę. Firmy, którym przyszło zmierzyć się z globalną epidemią, zmuszane są do przekształceń zarówno w swojej ofercie, jak i sposobie komunikacji. Dla wielu z nich głównym kanałem do kontaktu z klientami są media społecznościowe, w tym Instagram. Dla ich klientów, którzy poddają się kwarantannie, Internet został niemalże jedynym oknem na świat.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/zostanwdomu---kwarantanna-a-sposoby-komunikacji-marek,386495,artykul.html

Kluczem do ograniczenia zakażeń wirusem COVID-19 jest zminimalizowanie kontaktów międzyludzkich do zera. Przymusowa autoizolacja potencjalnych klientów ma wpływ na funkcjonalnie wielu przedsiębiorstw. Wiele z nich koncentruje się na działaniach online, rezygnując z mediów głównego nurtu. Zmianie ulega również przekaz komunikacyjny. Treści nawiązujące do zabawy i wspólnego spędzania czasu musiały zostać szybko zastąpione innym przekazem.

#Zostańwdomu… i?

W mediach społecznościowych ogromną popularnością cieszy się akcja „zostań w domu”. Początkowo zdjęcia oznaczone #zostańwdomu miały w głównej mierze zachęcać do odpowiedzialnej postawy i ograniczenia rozprzestrzeniania się wirusa. Wraz z rozwojem sytuacji, coraz częściej relacjonują życie w dobie ogólnopolskiej kwarantanny.

 –  Jako BrandLift z przyjemnością włączyliśmy się w propagowanie oddolnej inicjatywy tworzonej przez naszych twórców pod hasztagiem #wygrajzwirusem. Ich dojrzałość przejawiająca się w poczuciu odpowiedzialności za innych i nawoływaniu do przestrzegania zaleceń zasługuje na pochwałę. Influencerzy mają ogromny wpływ zwłaszcza na młodsze pokolenie, nie tylko pod względem decyzji zakupowych, ale też promocję pewnych postaw – komentuje Karina Hertel, ekspert, dyrektor zarządzający BrandLift.

Duża ilość czasu spędzonego w domu sprawia, że szukamy inspiracji do rzeczy, które można robić w czterech ścianach. Na Instagramie coraz popularniejsze są checklisty, które mogą posłużyć jako wskazówka.

 – Analizując działania influencerów, z którymi współpracujemy zauważyliśmy wzrost ruchu w mediach społecznościowych nie tylko po stronie twórców, ale też odbiorców. Marki, z którymi współpracujemy już od dłuższego czasu, intensyfikują swoje działania z twórcami. Zmianie też uległ sposób komunikacji: z lifestylowej, dotyczącej „chwytania chwili” i czerpania z życia pełną parą, na odwoływanie się do indywidualnych potrzeb użytkowników, skupieniu się na samym sobie co jest bardzo dobre zwłaszcza dla marek z kategorii beauty – dodaje Karina Hertel, ekspert, dyrektor zarządzający BrandLift.

Dla wielu okres kwarantanny to dobry moment, aby poświęcić więcej czasu samemu sobie i zadbać o samopoczucie. Część osób decyduje się na powrót do dawnej pasji, nadrobienie zaległości w ulubionym serialu czy czytanie większej liczby książek. Z myślą o tej ostatniej grupie, marka Empik umożliwiła testowanie swojej oferty Premium przez 60 dni bezpłatnie. W ten sposób możemy korzystać z dostawy naszych zamówień kurierem lub do paczkomatu za 0 zł oraz bezpłatnego dostępu do pakietu 13 tysięcy e-booków i audiobooków. Poza nadrabianiem zaległych lektur chętniej też korzystamy z opcji domowego SPA. Relaksująca kąpiel, regularne stosowanie kremów i większa dbałość o swoje ciało, aby spędzając czas samemu z sobą, jednocześnie dobrze czuć się w swojej skórze. To właśnie troska o własne samopoczucie jest obecnie głównym hasłem jakim marka Nivea komunikuje się z klientami za pośrednictwem influencerów.

#Homeoffice i co dalej?

Konsumenci starają się jak najefektywniej wykorzystać kwarantannę. Praca z domu oraz ograniczone wyjścia to dla wielu nowość w porównaniu do wcześniejszego stylu życia. Aby czas spędzony z domownikami nie przekształcił się w wojnę domową, marka Bambino zachęca za pośrednictwem social mediów do bycia dla siebie milszymi, w końcu „wszyscy mamy niedoskonałe poranki”, dlatego warto rozpocząć dzień od kropli czułości. Z kolei EmpikFoto proponuje, aby wykorzystać ten okres na uporządkowanie zdjęć i albumów. Taka forma spędzenia czasu to dobra okazja do spędzenia czasu z najbliższymi. To nie jedyne marki, które w ramach współpracy z influencerami, starają się odpowiadać na aktualnie panujące nastroje. Samodzielny remont? #EasyzDulux. Bo właśnie w ten sposób marka Dulux promuje swoje najnowsze farby Dulux EasyCare+, za pomocą których można samodzielnie odmalować pomieszczenie lub odnowić mebel.

 – Sposób komunikacja z klientami w tym okresie jest szczególnie ważny. Trudno wyobrazić sobie, aby marki całkowicie zaprzestały dialogu z konsumentami, zwłaszcza przy wprowadzaniu ograniczeń w działaniach w outdoorze. W tym momencie największą przewagą mediów społecznościowych jako narzędzia komunikacji jest ich elastyczność i możliwość szybkiego reagowania na sygnały z otoczenia  – podsumowuje Karina Hertel, ekspert, dyrektor zarządzający BrandLift.

Sposobów na podtrzymanie relacji marka-klient jest wiele. Bez względu na przyjętą strategię komunikacyjną, ważne jest, aby działania te stanowiły najlepszy marketing-mix w odniesieniu do panującej rzeczywistości.

Źródło: BrandLift

www.brandlift.pl

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Jak marki kuszą festiwalowiczów
Festiwale muzyczne przeżywają w Polsce prawdziwy rozkwit. Organizatorzy zaskakują nowatorskimi rozwiązaniami i konkurują w ściąganiu największych gwiazd. Na największych polskich festiwalach jak Pol’and’Rock, Open’er Festival czy Orange Warsaw Festival poziom organizacji jest na światowym poziomie. Ale zaplecze to nie wszystko.
Prawie połowa kupujących deklaruje, że wygląd strony jest jednym z najważniejszych czynników decydujących o ich postrzeganiu wiarygodności firmy.[1] Jak zatem budować uniwersalne projekty stron, które nie zginą w morzu im podobnych? Odpowiadają eksperci marki Shoper.
Jak uniknąć pracy za darmo jako freelancer?
Z najnowszego raportu Krajowego Rejestru Długów wynika, że 259 tys. polskich firm nie płaci swoim kontrahentom, a ich sumaryczne przeterminowane należności wynoszą 9,89 mld zł. Problemy z płatnościami w dużym stopniu dotykają niezależnych freelancerów, którzy w priorytetach płatności wielu firm plasują się na samym końcu. Jakie możliwości zabezpieczenia...
Slodkie o wyzwaniach klimatycznych i przyszłości czekolady
Nadchodzący Dzień Czekolady (7 lipca) jest doskonałą okazją do refleksji nad podejmowaniem bardziej zrównoważonych i proekologicznych praktyk w całym łańcuchu produkcji, a także konsumpcji czekolady. Wzrasta świadomość konieczności ochrony środowiska i walki ze zmianami klimatycznymi, co skłania producentów czekoladowych słodkości, do podejmowania działań na...
Przepis na... restaurację. Jak zaprojektować wnętrze ze smakiem?
Architektura jest sztuką użytkową, ale wcale to nie oznacza, że nie ma w niej miejsca na kreatywność. Wręcz przeciwnie – to właśnie prace, w których do głosu dochodzą pomysłowość i niczym nieskrępowana wyobraźnia mogą liczyć na sukces. Sekrety swoich projektów zdradza Kacper Gronkiewicz, znany architekt, autor wielu uznanych projektów wnętrz, w tym...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764