logo
WIEDZA
Polska reklama i poligrafiaWIEDZA

#Zostańwdomu - kwarantanna a sposoby komunikacji marek

  PR 08.04.2020, przeczytano 408 razy

Pandemia koronawirusa obejmuje już 184 kraje[1]. Sytuacja ta wpływa na każdą sferę życia, również gospodarkę. Firmy, którym przyszło zmierzyć się z globalną epidemią, zmuszane są do przekształceń zarówno w swojej ofercie, jak i sposobie komunikacji. Dla wielu z nich głównym kanałem do kontaktu z klientami są media społecznościowe, w tym Instagram. Dla ich klientów, którzy poddają się kwarantannie, Internet został niemalże jedynym oknem na świat.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/zostanwdomu---kwarantanna-a-sposoby-komunikacji-marek,386495,artykul.html

Kluczem do ograniczenia zakażeń wirusem COVID-19 jest zminimalizowanie kontaktów międzyludzkich do zera. Przymusowa autoizolacja potencjalnych klientów ma wpływ na funkcjonalnie wielu przedsiębiorstw. Wiele z nich koncentruje się na działaniach online, rezygnując z mediów głównego nurtu. Zmianie ulega również przekaz komunikacyjny. Treści nawiązujące do zabawy i wspólnego spędzania czasu musiały zostać szybko zastąpione innym przekazem.

#Zostańwdomu… i?

W mediach społecznościowych ogromną popularnością cieszy się akcja „zostań w domu”. Początkowo zdjęcia oznaczone #zostańwdomu miały w głównej mierze zachęcać do odpowiedzialnej postawy i ograniczenia rozprzestrzeniania się wirusa. Wraz z rozwojem sytuacji, coraz częściej relacjonują życie w dobie ogólnopolskiej kwarantanny.

 –  Jako BrandLift z przyjemnością włączyliśmy się w propagowanie oddolnej inicjatywy tworzonej przez naszych twórców pod hasztagiem #wygrajzwirusem. Ich dojrzałość przejawiająca się w poczuciu odpowiedzialności za innych i nawoływaniu do przestrzegania zaleceń zasługuje na pochwałę. Influencerzy mają ogromny wpływ zwłaszcza na młodsze pokolenie, nie tylko pod względem decyzji zakupowych, ale też promocję pewnych postaw – komentuje Karina Hertel, ekspert, dyrektor zarządzający BrandLift.

Duża ilość czasu spędzonego w domu sprawia, że szukamy inspiracji do rzeczy, które można robić w czterech ścianach. Na Instagramie coraz popularniejsze są checklisty, które mogą posłużyć jako wskazówka.

 – Analizując działania influencerów, z którymi współpracujemy zauważyliśmy wzrost ruchu w mediach społecznościowych nie tylko po stronie twórców, ale też odbiorców. Marki, z którymi współpracujemy już od dłuższego czasu, intensyfikują swoje działania z twórcami. Zmianie też uległ sposób komunikacji: z lifestylowej, dotyczącej „chwytania chwili” i czerpania z życia pełną parą, na odwoływanie się do indywidualnych potrzeb użytkowników, skupieniu się na samym sobie co jest bardzo dobre zwłaszcza dla marek z kategorii beauty – dodaje Karina Hertel, ekspert, dyrektor zarządzający BrandLift.

Dla wielu okres kwarantanny to dobry moment, aby poświęcić więcej czasu samemu sobie i zadbać o samopoczucie. Część osób decyduje się na powrót do dawnej pasji, nadrobienie zaległości w ulubionym serialu czy czytanie większej liczby książek. Z myślą o tej ostatniej grupie, marka Empik umożliwiła testowanie swojej oferty Premium przez 60 dni bezpłatnie. W ten sposób możemy korzystać z dostawy naszych zamówień kurierem lub do paczkomatu za 0 zł oraz bezpłatnego dostępu do pakietu 13 tysięcy e-booków i audiobooków. Poza nadrabianiem zaległych lektur chętniej też korzystamy z opcji domowego SPA. Relaksująca kąpiel, regularne stosowanie kremów i większa dbałość o swoje ciało, aby spędzając czas samemu z sobą, jednocześnie dobrze czuć się w swojej skórze. To właśnie troska o własne samopoczucie jest obecnie głównym hasłem jakim marka Nivea komunikuje się z klientami za pośrednictwem influencerów.

#Homeoffice i co dalej?

Konsumenci starają się jak najefektywniej wykorzystać kwarantannę. Praca z domu oraz ograniczone wyjścia to dla wielu nowość w porównaniu do wcześniejszego stylu życia. Aby czas spędzony z domownikami nie przekształcił się w wojnę domową, marka Bambino zachęca za pośrednictwem social mediów do bycia dla siebie milszymi, w końcu „wszyscy mamy niedoskonałe poranki”, dlatego warto rozpocząć dzień od kropli czułości. Z kolei EmpikFoto proponuje, aby wykorzystać ten okres na uporządkowanie zdjęć i albumów. Taka forma spędzenia czasu to dobra okazja do spędzenia czasu z najbliższymi. To nie jedyne marki, które w ramach współpracy z influencerami, starają się odpowiadać na aktualnie panujące nastroje. Samodzielny remont? #EasyzDulux. Bo właśnie w ten sposób marka Dulux promuje swoje najnowsze farby Dulux EasyCare+, za pomocą których można samodzielnie odmalować pomieszczenie lub odnowić mebel.

 – Sposób komunikacja z klientami w tym okresie jest szczególnie ważny. Trudno wyobrazić sobie, aby marki całkowicie zaprzestały dialogu z konsumentami, zwłaszcza przy wprowadzaniu ograniczeń w działaniach w outdoorze. W tym momencie największą przewagą mediów społecznościowych jako narzędzia komunikacji jest ich elastyczność i możliwość szybkiego reagowania na sygnały z otoczenia  – podsumowuje Karina Hertel, ekspert, dyrektor zarządzający BrandLift.

Sposobów na podtrzymanie relacji marka-klient jest wiele. Bez względu na przyjętą strategię komunikacyjną, ważne jest, aby działania te stanowiły najlepszy marketing-mix w odniesieniu do panującej rzeczywistości.

Źródło: BrandLift

www.brandlift.pl

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Korzyści z PR w Employer Branding
Tak jak pozytywny wizerunek marki pomaga promować sprzedaż, tak pozytywny employer branding pomaga przyciągać i zatrzymywać bardziej wykwalifikowanych pracowników. Firmy z pozytywnym wizerunkiem zatrudnienia otrzymują więcej aplikacji od wykwalifikowanych kandydatów, zatrzymują najlepszych pracowników i wydają mniej pieniędzy na ich zatrudnienie, a pracownicy są...
Kryzys reklamy. Rozmowa z prof. Anną Gizą-Poleszczuk i Karoliną Iwańską
W latach 90. hasło „ojciec prać” znał każdy. Jednak reklama już dawno straciła swój kultowy status, a jej twórcy częściej niż do tekstów kultury zerkają dziś do Excela.
Identyfikacja Wizualna Muzeum Getta Warszawskiego
Biel, czerwień, czerń, kamienny brąz i błękit – premiera Identyfikacji Pamięci (Memobook). Przedstawiamy Państwu nową koncepcję identyfikacji wizualnej Muzeum Getta Warszawskiego, wyłonioną w drodze międzynarodowego konkursu graficznego, zorganizowanego wspólnie ze Stowarzyszeniem Twórców Grafiki Użytkowej. Autorami zwycięskiej koncepcji są projektanci z litewskiego...
Odmrożone sklepy i lokale piszą do swoich klientów
Kartka “JUŻ OTWARTE!” przyklejona do witryny może nie wystarczyć, gdy klienci przez dwa miesiące siedzenia w domu przywykli do robienia zakupów w sieci i zamawiania jedzenia z dostawą. Dlatego biznesy stosują szereg zabiegów marketingowych, by zaprosić ich na nowo do siebie. Eksperci SMSAPI podpowiadają, jak zrobić to skutecznie.
Na naszych oczach zachodzą zmiany, których ostateczny kształt wciąż jeszcze przed nami. Jedno jest pewne – powrót do rzeczywistości, którą znaliśmy jest niemożliwy. Wszystkie branże rynku stoją w obliczu wyzwania, z jakim dotychczas nie musieliśmy się mierzyć. Kluczem do sukcesu stają się więc marki, które zaoferują więcej, niż inni. Aby to...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2020 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764