logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

„Porozmawiajmy o Pie@#&%!$”– Czesław Mozil i Maria Rotkiel w akcji ING

  PR 23.10.2020, przeczytano 1175 razy
ilustracja

Najnowsza inicjatywa ING Banku Śląskiego zachęca do otwartej rozmowy na ważny społecznie temat – pieniędzy. Czy jest to dla nas naturalne i łatwe? A może jednak budzi wiele trudności i napięć – ING odkrywa różne perspektywy stawiając na stand-upy i podcasty.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/_porozmawiajmy-o-pie%40andprocent%21%24_%E2%80%93-czeslaw-mozil-i-maria-rotkiel-w-akcji-ing,388926,artykul.html

Jak wynika z badania „Porozmawiajmy o pieniądzach” zrealizowanego przez firmę Difference dla ING Banku Śląskiego, mimo iż rozmowa o pieniądzach jest dla Polaków naturalna, to jednak budzi wiele trudności, napięć i negatywnych emocji. Dla prawie 1/4 Polaków rozmawianie o finansach jest źródłem konfliktów, a dla 20% ankietowanych ten temat jest zbyt skomplikowany*. Z kolei u części badanych rozmowa o pieniądzach budzi silne emocje, takie jak strach.

W najnowszej akcji społecznej ING po raz kolejny zachęca Polaków do działania – tym razem podpowiadając jak pracować nad tym, aby nasze rozmowy o pieniądzach były łatwiejsze i przekładały się na lepsze zarządzanie swoimi pieniędzmi. Jako formę przekazu ING wybrało niebanalny format stand-upów i podcastów „Porozmawiajmy o pieniądzach” z udziałem muzyka Czesława Mozila i psycholog Marii Rotkiel. Wszystkie odcinki oraz materiały edukacyjne będą dostępne na platformie www.ing.pl/lp/porozmawiajmy-o-pieniadzach

- Inspiracją do naszej platformy były wyniki badań, które wskazują na wiele trudności i problemów w rozmowach o pieniądzach. Mimo że dla 68% Polaków finanse są naturalnym tematem, to aż 25% z nich w sprawach finansowych woli poszukać odpowiedzi w internecie niż prosić o radę najbliższych, a 16% deklaruje, że nie lubi rozmawiać z partnerem o pieniądzach. Chcemy pomóc zrozumieć skąd wynikają te napięcia i ułatwić prowadzenie rozmów o finansach. Jeśli zaczniemy chętniej i z mniejszym trudem o nich rozmawiać, to będzie dopiero początek zmiany, która ma pozytywny wpływ na zarządzanie domowym budżetem i stan naszych finansów. W ING wierzymy, że tę zmianę warto wspierać i przyspieszać, bo pieniądze to temat, który dotyczy każdego z nas – mówi Barbara Pasterczyk, Dyrektor Banku odpowiedzialna za komunikację marketingową w ING Banku Śląskim.

Akcja społeczna „Porozmawiajmy o pieniądzach“ porusza różne perspektywy, które wpływają na nasze myślenie o finansach. Mogą one wynikać z płci, różnic pokoleniowych, statusu ekonomicznego, czy po prostu z życiowych doświadczeń. Mamy różne punkty widzenia, różne emocje i indywidualne potrzeby. Warto rozmawiać o pieniądzach, trzeba tylko znaleźć wspólny język.

- Dopiero gdy zrozumiemy różnice w naszych spojrzeniach na finanse, będziemy mogli znaleźć wspólny język. Aby nauczyć się rozmawiania o pieniądzach trzeba spojrzeć na nie z innej perspektywy – tej drugiej strony, czyli strony naszego rozmówcy. Dlatego razem z moimi gośćmi poszukamy różnych ujęć i pokażemy jak lepiej rozmawiać o pieniądzach – podkreśla Maria Rotkiel, psycholog, ekspert prowadzący podcasty „Porozmawiajmy o pieniądzach“.

Wydawałoby się, że pieniądze to codzienny temat. Jednak dopóki o nich nie rozmawiamy, tak nam się tylko wydaje. Można się tego nauczyć. Rozmowa o finansach, o domowym budżecie to ważny element codziennego życia. I tak właśnie pozytywna, szczera rozmowa o finansach stała się idealnym pomysłem na stand-upy. Kiedy podejdziemy do czegoś z humorem przestaniemy się tego bać – dodaje Czesław Mozil, artysta stand-upów „Porozmawiajmy o pieniądzach“.

Rozmowa o pieniądzach to pierwszy i niezbędny krok do ogarnięcia swoich finansów. Ważne żeby była prowadzona otwarcie i w przystępny sposób – po prostu. To pomoże przełamać finansowe tabu a potem może być już tylko łatwiej, np. z Aplikacją Moje ING, która aktywnie wspiera w zarządzaniu finansami – podpowiada, przypomina, proponuje spersonalizowane rozwiązania. Dzięki temu klienci ING łatwiej mogą robić swoje i iść do przodu w nowej sytuacji.

  • Zakres działań: digital (internet + social media)
  • Idea i kreacja akcji: agencja GONG
  • Zakup mediów: MullenLowe MediaHub
  • Reżyseria standupów: Maciej Buchwald
  • Produkcja: dom produkcyjny Film Produkcja

Źródło: ING BANK ŚLĄSKI S.A.

www.ingbank.pl

Dodatkowe informacje:

*Badanie CAWI „Porozmawiajmy o pieniądzach” na reprezentatywnej próbie Polaków N=1000 zrealizowane w czerwcu 2020 przez firmę Difference dla ING Banku Śląskiego.
*Badanie ilościowe, przeprowadzone metodą CAWI na reprezentatywnej próbie Polaków, dla ING Banku Śląskiego. Zrealizowane w listopadzie 2019 r. przez firmę Difference

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Nikon z czterema nagrodami TIPA
Firma Nikon z przyjemnością informuje, że w tegorocznej edycji konkursu TIPA World Awards zdobyła nagrody w czterech kategoriach. Najnowszy aparat bezlusterkowy firmy Nikon, elegancki i stylowy Z f, został uhonorowany tytułem „Best Full-Frame Expert Camera” (Najlepszy pełnoklatkowy aparat – ekspert), a aparat Z 8 został nagrodzony prestiżowym...
W skupie akcji własnych o charakterze dywidendowym, przy wysokiej redukcji zapisów (ponad 90%), spółka Fabrity Holding nabyła 192,5 tys. akcji, które reprezentują 7,83% kapitału zakładowego. Transakcji miała wartość 7,7 mln zł, a spółka zamierza dodatkowo wypłacić akcjonariuszom około 7 mln zł w formie tradycyjnej dywidendy.  
lionelo dołącza do grona klientów Luckyyou
lionelo, producent wózków, fotelików samochodowych i innych produktów dziecięcych, dołącza do klientów poznańskiej agencji LUCKYYOU.
Pierwszy sklep Tchibo w nowym formacie otwarty w Poznaniu
Tchibo powraca do kawowego dziedzictwa. Marka z imponującą historią i tradycją, chcąc dzielić się swoją ekspertyzą, wprowadza w Polsce nowy koncept punktów własnych, ze zwiększoną przestrzenią kawiarnianą. Pierwsza kawiarnia Tchibo w nowej odsłonie właśnie pojawiła się na mapie Poznania (Centrum King Cross Marcelin). Menu obejmuje m.in. napoje kawowe i ciasta, zaś w...
Marta Szufranowicz dołącza do Gong
Marta Szufranowicz dołącza do zespołu GONG, obejmując stanowisko Strategy Director. Nowa dyrektorka strategii będzie nadzorować prace działu strategii dla takich klientów agencji jak ING, Żabka czy Netflix.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764