logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

„Wisła wciąga” zwycięzcą 17. konkursu Galerii Plakatu AMS

   18.12.2016, przeczytano 1945 razy

W konkursie zorganizowanym przez AMS pod hasłem „Myślę o Wiśle” zwyciężył plakat Nikodema Pręgowskiego, absolwenta Wydziału Sztuk Pięknych Uniwersytetu Mikołaja Kopernika w Toruniu. Zadaniem uczestników konkursu było zaprojektowanie plakatu, który będzie promował Wisłę w 2017 roku – Roku Rzeki Wisły, upamiętniającym jej historyczny, kulturowy i ekonomiczny potencjał.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/_wisla-wciaga_-zwyciezca-17.-konkursu-galerii-plakatu-ams,30872,artykul.html

Plakat „Wisła wciąga” przykuł moją uwagę już podczas pierwszego oglądania wszyst­kich prac nadesłanych na konkurs, a było ich kilkaset. Jest jak znak drogowy: mocny, kla­rowny i czytelny. Działa jak dobry snajper, strzela raz i trafia. Pozornie groźny i odstraszają­cy od Wisły, moim zdaniem jednak tylko pozornie. Nóżka wszak damsko-męska, lekko kaba­retowa. Z własnego doświadczenia wiem, że wciągające wiry w rzeczywistości częściej spotyka się w wannie lub szklance herbaty, niż w Wiśle. Wisła jest wielkim strumieniem energii, który przyciąga swą mocą ludzi. Ci, którzy dali się uwieść i swe życie z Wisłą związali, wiedzą to najle­piej – mówi Przemysław Pasek, członek jury, prezes Fundacji „Ja Wisła”.

W konkursie przyznano także wyróżnienia, które otrzymali: Dominika Czerniak-Chojnacka, Paulina Kozicka, Karolina Lubaszko oraz Wojciech Mazur.

Temat tej edycji konkursu okazał się nie tak łatwy, jak się wydawał – powiedział prof. Janusz Górski, kurator Galerii Plakatu AMS. – Członkowie jury długo dyskutowali, nie potrafiąc podjąć decyzji, któremu plakatowi należy się główna nagroda. Pogodził nas prezes Fundacji „Ja Wisła”, przekonując do zwycięskiej pracy. Natomiast wśród prac wyróżnionych spodobały się nam szczególnie dwie, które łączy dys­kretne poczucie humoru: królowa polskich rzek w kostiumie kąpielowym (którym są dwa wi­ślane mosty) oraz trzech pływaków namalowanych trochę w stylu Davida Hockney’a, którzy, skacząc do wody, układają się w liczbę 550 (w 2017 roku przypada 550. rocznica pierwszego wol­nego flisu Wisłą) – dodaje prof. Górski.

Nagrodzone plakaty od stycznia 2017 r. pojawią się w kampanii outdoorowej na przystankach komunikacji miejskiej w całej Polsce.

Wyboru laureatów dokonało jury w składzie:

  • Małgorzata Augustyniak, wiceprezes AMS,
  • Edgar Bąk, grafik,
  • Maciej Buszewicz, artysta grafik, profesor ASP w Warszawie,
  • Janusz Górski, artysta grafik, profesor ASP w Gdańsku, kurator Galerii Plakatu AMS,
  • Rafał Nagiecki, Design Department Executive Director Saatchi & Saatchi Interactive Solutions,
  • Przemysław Pasek, prezes Fundacji Ja Wisła,
  • Marcin Władyka, grafik projektant.


Oprócz głosowania jurorów finałowi konkursu towarzyszy także głosowanie internautów, które rozpocznie się 16 grudnia 2016 r. na stronie www.galeriaplakatu.ams.com.pl. Wyniki głosowania online zostaną ogłoszone 17 stycznia 2017 roku.

Źródło: AMS

Galeria: Galeria Plakatu AMS - 17. Edycja

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Rebranding Autopay, jednego z liderów polskiego rynku płatniczego, został nagrodzony dwiema statuetkami - złotą i srebrną - podczas Transform Awards Europe 2024. Teraz ma szansę na wyróżnienie globalne.
Agencja eventowa El Padre już po raz czwarty zdobyła tytuł Agencji Roku w konkursie organizowanym przez Meeting Planner. Z uroczystej gali rozdania nagród zespół wrócił również ze statuetką w kategorii Kongres.
Transform Awards: 5 londyńskich statuetek dla Touchideas
Agencja Touchideas zdobyła aż pięć statuetek podczas jubileuszowej XV edycji międzynarodowego konkursu Transform Awards 2024, który zakończył się właśnie w Londynie.
Zwycięzcy Sony World Photography Awards 2024
Podczas uroczystej gali w Londynie World Photography Organisation ogłosiła zwycięzców klasyfikacji generalnej konkursu Sony World Photography Awards 2024. Odbywająca się już po raz 17. ceremonia wręczenia nagród jest ważnym corocznym wydarzeniem, które ma na celu wyróżnienie najlepszych fotografów i zaprezentowanie zdjęć i historii, które w...
Trzy nominacje i nagroda Sabre Awards EMEA 2024 dla Publicon
17 kwietnia w Londynie rozdano nagrody Sabre Awards EMEA 2024 dla najbardziej nowatorskich projektów branży PR i komunikacji. Agencja Publicon Services otrzymała aż trzy nominacje – najwięcej z Polski. Jury wyróżniło dwa projekty sponsoringowe: kampanię „Łączy nas najlepszy skład” realizowaną wspólnie z PZPN i Jeronimo Martins oraz roczny raport sponsoringowy dla Grupy...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764