logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

„Zadzwoń do seniora” - Actimel przypomina, że razem mamy moc

  PR 21.01.2021, przeczytano 631 razy
ilustracja

Samotność jest istotnym problemem społecznym osób starszych. Osamotnienie i odizolowanie mogą prowadzić do ich złego stanu zdrowia psychicznego i fizycznego, przyczyniając się tym samym do obniżenia odporności. Lekarstwem na samotność może być telefon od najbliższych. Z okazji Dnia Babci i Dziadka, marka Actimel rusza z akcją „Zadzwoń do seniora”. Danone zachęca do aktywniejszego kontaktu z seniorami czekającymi na telefon najbliższych, wykorzystując m.in. nagranie na czekanie na własnej infolinii.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/_zadzwon-do-seniora_---actimel-przypomina%2C-ze-razem-mamy-moc,389899,artykul.html

Epidemia samotności wśród seniorów

Wielu seniorów, zwłaszcza po 80. roku życia, cierpi na samotność. Według raportu „Samotność w Polsce” [1], żyjemy w kraju, w którym jest aż 5 milionów tzw. jednoosobowych gospodarstw domowych. Oznacza to, że co czwarty nasz sąsiad wraca do pustego mieszkania. Co dziesiątej osoby powyżej 80. roku życia nikt nie odwiedza. W czasach pandemii ich liczba dramatycznie rośnie, a poczucie samotności ma realne konsekwencje dla zdrowia.

Samotność osłabia nasz układ odpornościowy

Badania Ohio State University [2] wskazują na związek poczucia izolacji społecznej z zaburzeniami reakcji immunologicznej, porównywalnymi do tych, które towarzyszą przewlekłemu stresowi. Układ odpornościowy osób doświadczających izolacji społecznej wytwarzał więcej cytokin prozapalnych niż u osób, które czuły się mniej samotne. Naukowcy zaobserwowali także wyższy poziom przeciwciał przeciwko wirusowi cytomegalii, co z kolei przekładało się na odczuwanie przez pacjentów bólu, zmęczenia i objawów depresji.

Actimel. Razem mamy moc

Wybory, jakich dokonujemy każdego dnia, wpływają na nasz system immunologiczny. Aktywność fizyczna, relaks, odpowiednia ilość snu i właściwie zbilansowana dieta, której Actimel może być częścią*, pomogą wesprzeć odporność przez cały rok.

Warto jednak wiedzieć, że na liście czynników wpływających na naszą długowieczność, znajdują się zażyłe relacje z bliskimi. Siłę kontaktu społecznego w swojej książce „Efekt wioski” dowodzi psycholożka Susan Pinker. Zdaniem ekspertki sekret ludzi dożywających późnej starości tkwi w więziach społecznych. Okazuje się, że korzyści płynące z utrzymywania bliskich relacji mają też swoje fizjologiczne uzasadnienie, m.in. oksytocyna, która wydzielana jest do krwiobiegu, gdy nawiązujemy i utrzymujemy wartościowe relacje z ludźmi – podnosi odporność. [3]

- „Razem mamy moc” to hasło, które odwołuje się do naszej wewnętrznej siły. Gdy czujemy się mocni, możemy iść do przodu i z uśmiechem pomagać innym. Jak pokazują badania, ochronne działanie więzi społecznych wpływa na długość i jakość życia. Zatem odporność to już nie tylko indywidualna kwestia każdego z nas, możemy bowiem wpływać na jej wzmocnienie przez kontakty z naszymi bliskimi czy najbliższymi społecznościami. To właśnie ta grupowa odporność czyni nas silniejszymi. Z tego powodu w naszej najnowszej akcji podkreślamy wagę odporności zbiorowej. W tych szczególnych czasach pamiętajmy o seniorach, gdyż samotność wpływa na ich zdrowie psychiczne i fizyczne, przyczyniając się tym samym do obniżenia odporności. Chcemy promować pozytywne postawy, zachęcać do zadzwonienia do najbliższych – nie tylko od święta i przypomnieć o sile jednego telefonu. - Sasza Vislaus, Brand PR Coordinator, Danone

Zadzwoń do seniora

21 stycznia, z okazji Dnia Babci i Dziadka, rusza akcja marki Actimel „Zadzwoń do seniora”, która ma na celu zwiększenie świadomości problemu, jakim jest samotność wśród osób starszych. Działania obejmują digital i media społecznościowe, a także kanały komunikacji wewnętrznej w Danone (od stopki mailowej, poprzez komunikację na platformie Workplace, na wygaszaczach ekranu kończąc). Dodatkowo, marka Actimel na swojej infolinii wszystkim czekającym na połączenie, przypomni o mocy jednego telefonu do seniora.

Za strategię, koncept kreatywny i realizację akcji „Zadzwoń do seniora” odpowiada agencja VMLY&R Poland.

Źródło: VMLY&R Poland

www.vmlyr.com

Dodatkowe informacje:

[1] https://www.szlachetnapaczka.pl/raport-o-samotnosci
[2] https://news.osu.edu/loneliness-like-chronic-stress-taxes-the-immune-system
[3] Pinker S.: Efekt wioski. Jak kontakty twarzą w twarz mogą uczynić nas zdrowszymi, szczęśliwszymi i mądrzejszymi. Kielce, 2017

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Nikon z czterema nagrodami TIPA
Firma Nikon z przyjemnością informuje, że w tegorocznej edycji konkursu TIPA World Awards zdobyła nagrody w czterech kategoriach. Najnowszy aparat bezlusterkowy firmy Nikon, elegancki i stylowy Z f, został uhonorowany tytułem „Best Full-Frame Expert Camera” (Najlepszy pełnoklatkowy aparat – ekspert), a aparat Z 8 został nagrodzony prestiżowym...
W skupie akcji własnych o charakterze dywidendowym, przy wysokiej redukcji zapisów (ponad 90%), spółka Fabrity Holding nabyła 192,5 tys. akcji, które reprezentują 7,83% kapitału zakładowego. Transakcji miała wartość 7,7 mln zł, a spółka zamierza dodatkowo wypłacić akcjonariuszom około 7 mln zł w formie tradycyjnej dywidendy.  
lionelo dołącza do grona klientów Luckyyou
lionelo, producent wózków, fotelików samochodowych i innych produktów dziecięcych, dołącza do klientów poznańskiej agencji LUCKYYOU.
Pierwszy sklep Tchibo w nowym formacie otwarty w Poznaniu
Tchibo powraca do kawowego dziedzictwa. Marka z imponującą historią i tradycją, chcąc dzielić się swoją ekspertyzą, wprowadza w Polsce nowy koncept punktów własnych, ze zwiększoną przestrzenią kawiarnianą. Pierwsza kawiarnia Tchibo w nowej odsłonie właśnie pojawiła się na mapie Poznania (Centrum King Cross Marcelin). Menu obejmuje m.in. napoje kawowe i ciasta, zaś w...
Marta Szufranowicz dołącza do Gong
Marta Szufranowicz dołącza do zespołu GONG, obejmując stanowisko Strategy Director. Nowa dyrektorka strategii będzie nadzorować prace działu strategii dla takich klientów agencji jak ING, Żabka czy Netflix.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764