logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

AMS i ZTM w Poznaniu wprowadzają System Informacji Pasażerskiej

  PR 06.10.2020, przeczytano 735 razy
ilustracjastrzałka

Nagrodzony w konkursie Innovation System Informacji Pasażerskiej AMS jest już dostępny dla mieszkańców Poznania. Na digitalowych ekranach w wiatach przystankowych – Digital Citylight AMS – pasażerowie mogą śledzić w czasie rzeczywistym położenie wszystkich autobusów i tramwajów, które kursują do i z danego przystanku.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/ams-i-ztm-w-poznaniu-wprowadzaja-system-informacji-pasazerskiej,388671,artykul.html

Aby zobaczyć mapę poruszających się pojazdów komunikacji miejskiej, wystarczy nacisnąć przycisk „zobacz więcej” na przystanku. W ten sposób każdy, kto jest na przystanku, może zobaczyć, gdzie jest jego autobus i w miarę potrzeb zmienić plan podróży. To użyteczne rozwiązanie zostało już wprowadzone w Krakowie i było bardzo dobrze przyjęte przez mieszkańców miasta. Projekt został też doceniony w dwóch branżowych konkursach – Innovation 2020 i Dobry Wzór 2020.

– Przykładamy dużą wagę do cyfryzacji tak, żeby wszyscy korzystający z komunikacji publicznej mieli do dyspozycji bieżącą informację, zarówno w przestrzeni publicznej, czyli na przystankach lub węzłach komunikacyjnych, jak i w swoim miejscu pracy lub na smartfonie – mówi Mariusz Wiśniewski, zastępca Prezydenta Poznania. – To dobra wiadomość, że pasażerowie miejskiej komunikacji otrzymali kolejne udogodnienie. Aktualna, czytelna i zrozumiała informacja pasażerska jest niezwykle istotnym elementem nowoczesnego transportu zbiorowego.

– Konsekwentnie realizujemy politykę Smart City i projektujemy usługi użyteczne dla mieszkańców polskich miast. Informacje, które były dostępne tylko w dedykowanych aplikacjach, przenieśliśmy na ekrany nośników Digital Citylight zamontowanych w wiatach przystankowych. W ten sposób zmniejszyliśmy barierę dostępności usług cyfrowych osobom, które na co dzień nie korzystają z aplikacji i usług tego typu w telefonach oraz wszystkim tym, którzy chwilowo stracili dostęp do internetu lub mają rozładowany telefon – powiedział Robert Bartoszcze, Dyrektor ds. Digital w AMS, odpowiedzialny za wdrożenie Systemu Informacji Pasażerskiej na przystankach.

– Ten projekt jest przykładem, jak w użyteczny sposób można wykorzystać otwarte dane ZTM Poznań – wyjaśnia Jan Gosiewski, dyrektor Zarządu Transportu Miejskiego w Poznaniu. – Dzięki otwieraniu i udostępnianiu danych mogą powstawać nowoczesne usługi ułatwiające funkcjonowanie w mieście. Tak się dzieje na całym świecie i cieszymy się, że Poznań też tak działa.

System Informacji Pasażerskiej jest dostępny na następujących przystankach w Poznaniu:

  • pl. Wiosny Ludów na ulicy Strzeleckiej (kierunek Królowej Jadwigi), przystanek tramwajowy
  • Wrocławska na ulicy Podgórnej (kierunek Al. Marcinkowskiego), przystanek tramwajowy
  • Most Teatralny na ulicy Dąbrowskiego (kierunek Ogrody), przystanek tramwajowy
  • Most Teatralny na ulicy Roosevelta (kierunek Pułaskiego), przystanek autobusowy
  • Poznań Główny na ulicy Dworcowej (przystanek odjazdowy), przystanek autobusowy
  • Poznań Główny na ulicy Matyi (kierunek Wierzbięcice), przystanek tramwajowy
  • Wielka na ulicy Garbary (kierunek Estkowskiego), przystanek autobusowy
  • Rondo Rataje na ulicy Krzywoustego (kierunek centrum), przystanek tramwajowy
  • Fredry na ulicy Fredry (kierunek most Teatralny), przystanek tramwajowy

Za projekt Systemu Informacji Pasażerskiej w Krakowie AMS zdobył nagrodę w konkursie Innovation 2020 oraz został finalistą konkursu Dobry Wzór 2020 w kategorii Usługa.

Digital Citylighty to nośniki AMS łączące reklamę z funkcjonalnymi rozwiązaniami, na których prezentowany jest autorski kontent Cityinfo.

ilustracjastrzałka

Źródło: AMS

www.ams.com.pl

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Rozwiązanie antywirusowe Bitdefender: cyberochrona urządzeń wielofunkcyjnych Konica Minolta bizhub
Konica Minolta, w trosce o bezpieczeństwo cyfrowe swoich klientów, rozpoczęła jakiś czas temu współpracę z firmą Bitdefender – twórcą oprogramowania antywirusowego o tej samej nazwie. Dzięki niej urządzenia wielofunkcyjne Konica Minolta bizhub można wyposażyć w dedykowane rozwiązanie antywirusowe, mające zabezpieczać firmy i instytucje przed...
Inglot nowym klientem Grupy Komunikacja Plus
Do klientów Grupy Komunikacja Plus dołączył INGLOT, czołowy polski producent z sektora beauty. Grupa odpowiada za sprzedaż produktów INGLOT we wszystkich kanałach online na rynku niemieckim. Tym samym GK+ rozbudowuje swoje usługi e-commerce i zapowiada dalsze poszerzenie portfolio o marki planujące rozwój sprzedaży w marketplaces.
Katarzyna Kosińska-Rysz obejmuje stanowisko Client Service Directora agencji Kamikaze
Katarzyna Kosińska-Rysz z nową misją w Kamikaze, obejmuje  stanowisko Client Service Director. Katarzyna Kosińska-Rysz przeszła do Kamikaze z Saatchi&Saatchi IS na początku 2019 roku, stając na czele tworzonego wtedy warszawskiego zespołu agencji.
Kolejne firmy sygnatariuszami Kodeksu Dobrych Praktyk
Coraz więcej firm dołącza do Kodeksu Dobrych Praktyk Reklamy Programmatic. To inicjatywa stowarzyszenia IAB Polska na rzecz poprawy jakości i eliminowania nieuczciwych praktyk w zakresie reklamy cyfrowej. W związku z dynamicznym rozwojem tego segmentu kolejne podmioty – zarówno wydawcy, sieci reklamowe, platformy DSP/SSP oraz agencje i domy mediowe w ramach jednego projektu...
Piotr Mikulski dołączył do On Board Think Kong
Do zespołu agencji On Board Think Kong dołączył Piotr Mikulski, który pokieruje zespołem Content Marketing.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2021 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764