logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

INFOGRAFIKA: Walentynki z perspektywy Polaków

  PR 06.02.2019, przeczytano 723 razy
ilustracjastrzałka

Według 28% Polaków Walentynki to kiczowate święto, podczas którego tracimy rozum i robimy się sentymentalni. Mimo to aż 59% respondentów deklaruje, że planuje obchodzić tegoroczne święto zakochanych. Co chcielibyśmy przeżyć w Walentynki? Jaka jest największa wpadka walentynkowa i ile jesteśmy skłonni przeznaczyć na upominek dla bliskiej osoby – sprawdził serwis Prezentmarzeń.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/walentynki-z-perspektywy-polakow,381129,artykul.html

Jak pokazują wyniki badania „Walentynki 2019 według Polaków” co trzeci z respondentów chciałby przeżyć szalony wieczór w postaci niespodzianki. Dla 27% udane święto zakochanych to wieczór tylko we dwoje. Aż 19% liczy tego dnia na wyznanie miłości, ale bez propozycji małżeństwa, 11% na udany seks, a 7% na oświadczyny.

Obecnie Walentynki postrzegamy głównie przez pryzmat kiczu – 28% odpowiedzi i komercji towarzyszącej dniu zakochanych – 15% odpowiedzi. Nie brakuje jednak osób, dla których święto zakochanych to dobry moment, aby okazać bliskiej osobie swoje uczucia – 23% odpowiedzi. Według 16% respondentów to miłe święto, które warto celebrować, a według 14% to jednodniowe zamieszanie, aby przypodobać się partnerce lub partnerowi.

Organizacją Walentynek według 72% zapytanych przez serwis Prezentmarzeń Polaków powinien zająć się mężczyzna. Co ciekawe, jak wynika z 67% odpowiedzi, to właśnie mężczyźni przywiązują większą wagę do dnia zakochanych.

Walentynki, jak wynika z odpowiedzi udzielanych przez respondentów są jednak ważnym elementem pielęgnowania związku. Według 54% Polaków nieudane Walentynki mogą być pretekstem do zerwania, co potwierdza również 12% respondentów mówiąc wprost, że przywiązujemy dużą wagę do tego święta.

Największą wpadką walentynkową jest kłótnia z ukochanym lub ukochaną, co potwierdza 37% respondentów i spotkanie z byłą lub byłym – jak zdradza 32% zapytanych Polaków. Do wpadek zalicza się również niepamiętanie o Walentynkach i nieprzygotowanie się do ich świętowania według 19% respondentów, jak również podarowanie nietrafionego upominku.

Na pytanie – jaki prezent walentynkowy ucieszyłby Cię najbardziej? Co trzeci spośród 1115 respondentów badania „Walentynki 2010 według Polaków” wskazuje na kolację przy świecach przygotowaną przez ukochanego lub ukochaną. Czyżby jednak mimo sceptycznego podejścia do dnia zakochanych – Polacy lubowali się w romantycznych gestach i czynach?

Na drugim miejscu wśród preferowanych upominków walentynkowych pojawia się nietypowa niespodzianka, jak na przykład sesja fotograficzna dla dwojga, romantyczny lot awionetką.

Współczesny sposób życia przekłada się na nasze oczekiwania względem otrzymywanych prezentów – bardziej cenimy takie, które pozwalają nam doświadczyć czegoś nowego i wyzwalają pozytywne emocje. Coraz częściej sięgamy po upominki w formie przeżyć, gdyż dają możliwość spełnienia marzeń bliskiej nam osobie. Stąd rosnące zainteresowanie, szczególnie w okresie Walentynek, takimi nietypowymi atrakcjami jak: lot widokowy samolotem, sesja floatingu dla dwojga czy romantyczny masaż. - komentuje Grzegorz Rożalski z serwisu Prezentmarzeń.

Upominki są nieodłącznym elementem dnia zakochanych. Co trzeci z zapytanych respondentów badania, planuje wydać na walentynkowy prezent od 100 do 300 zł. Dla 25% akceptowalną kwotą jest upominek do 100%, a dla 19% tylko do 50 zł. Nie brakuje również osób, które zamierzają zaszaleć i wydać od 300 do 500 zł – jak wynika z deklaracji 14% respondentów i nawet powyżej 500 zł – 7% deklaracji. Tylko 3% zapytanych Polaków zdradza, że nie planuje zakupu walentynkowego upominku.

Koszt świętowania dnia zakochanych, czyli rachunek za kino czy kolację powinien zapłacić zdecydowanie mężczyzna – tak uważa 49% respondentów badania. Według 37% rachunek zakochani powinni zapłacić wspólnie.

Źródło: Prezentmarzeń

Dodatkowe informacje:

*Badanie „Walentynki 2019 według Polaków” została zrealizowana przez serwis Prezentmarzeń na próbie 1115 respondentów w formie ankiety online w styczniu 2019.

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Nikon z czterema nagrodami TIPA
Firma Nikon z przyjemnością informuje, że w tegorocznej edycji konkursu TIPA World Awards zdobyła nagrody w czterech kategoriach. Najnowszy aparat bezlusterkowy firmy Nikon, elegancki i stylowy Z f, został uhonorowany tytułem „Best Full-Frame Expert Camera” (Najlepszy pełnoklatkowy aparat – ekspert), a aparat Z 8 został nagrodzony prestiżowym...
W skupie akcji własnych o charakterze dywidendowym, przy wysokiej redukcji zapisów (ponad 90%), spółka Fabrity Holding nabyła 192,5 tys. akcji, które reprezentują 7,83% kapitału zakładowego. Transakcji miała wartość 7,7 mln zł, a spółka zamierza dodatkowo wypłacić akcjonariuszom około 7 mln zł w formie tradycyjnej dywidendy.  
lionelo dołącza do grona klientów Luckyyou
lionelo, producent wózków, fotelików samochodowych i innych produktów dziecięcych, dołącza do klientów poznańskiej agencji LUCKYYOU.
Pierwszy sklep Tchibo w nowym formacie otwarty w Poznaniu
Tchibo powraca do kawowego dziedzictwa. Marka z imponującą historią i tradycją, chcąc dzielić się swoją ekspertyzą, wprowadza w Polsce nowy koncept punktów własnych, ze zwiększoną przestrzenią kawiarnianą. Pierwsza kawiarnia Tchibo w nowej odsłonie właśnie pojawiła się na mapie Poznania (Centrum King Cross Marcelin). Menu obejmuje m.in. napoje kawowe i ciasta, zaś w...
Marta Szufranowicz dołącza do Gong
Marta Szufranowicz dołącza do zespołu GONG, obejmując stanowisko Strategy Director. Nowa dyrektorka strategii będzie nadzorować prace działu strategii dla takich klientów agencji jak ING, Żabka czy Netflix.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764