logo
WIEDZA
Polska reklama i poligrafiaWIEDZA

CASE STUDY: kampania digital z wykorzystaniem Virtual Reality

  PR 24.01.2017, przeczytano 1327 razy

Jak sprzedać wszystkie domy na etapie „dziury w ziemi” w ciągu 6 miesięcy od uruchomienia inwestycji? Z takim pytaniem zmierzyli się marketerzy z agencji digitalowej adCookie, którzy do promocji domów szeregowych wykorzystali najnowsze narzędzia marketingu online, łącząc je z technologią wirtualnej rzeczywistości.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/kampania-digital-z-wykorzystaniem-virtual-reality,31190,artykul.html

Wstęp

Klientem agencji adCookie był deweloper z Wrocławia – Domar Development, wraz z nową inwestycją  domów szeregowych „Komorowice III”. Nieruchomości, zlokalizowane w podwrocławskich Karwianach,  były objęte programem Mieszkanie dla Młodych. W I etapie oferowane domy zajmowały działki od 170 do 371 m2. Kampania reklamowa, w której wykorzystano najnowsze rozwiązania marketingowe, zrealizowana przez adCookie, przyniosła ponadprzeciętne efekty – wszystkie domy I etapu inwestycji zostały sprzedane w ciągu 6 miesięcy od startu działań reklamowych.

Opis założeń /Cele

Głównym celem kampanii była jak najszybsza sprzedaż nieruchomości Domar Development, już od pierwszych tygodni sprzedaży inwestycji, jeszcze na etapie tzw. „dziury w ziemi”. Kampania o zasięgu lokalnym (Dolny Śląsk) miała trafić do wąskiej Grupy Docelowej, zainteresowanej zakupem domu. Krótki czas i ograniczony budżet mediowy stanowił dodatkowe wyzwanie. Agencja adCookie zaproponowała strategię mediową, która zakładała rezygnację z tradycyjnych kanałów reklamy offline, jakie często stosują deweloperzy (outdoor, radio, prasa, tv) i skupienie się na działaniach digital, nowych technologiach i Virtual Reality.

Działania marketingowe opierały się na czterech głównych założeniach:

  • unikalnej strategii przedsprzedaży,
  • rezygnacji z tradycyjnych kanałów marketingowych  (outdoor, radio, prasa, tv)
  • wykorzystaniu kompleksowej  kampanii digital i nowych form reklamy m.in: - AdWords - RTB- audience targeting - e-mail marketing – portale nieruchomościowe - Facebook – YouTube,
  • przeniesieniu odbiorców w innym wymiar rzeczywistości (dzięki VR i video 360).

Etap przedsprzedaży, który został wsparty intensywną 6 tygodniową kampanią online, miał na celu pozyskanie dużej liczby wartościowych leadów, czyli kontaktów do osób zainteresowanych zakupem domu. Komunikacja została dostosowana do określonych odbiorców i okresu przedsprzedaży, a następnie po jej zakończeniu została zmodyfikowana i dostosowana do nowych celi kampanii, kontynuacji dialogu z osobami, które interesowały się ofertą dewelopera.

Realizacja

Dostępna od niedawna kompleksowość oferowanych narzędzi, umożliwiła zespołowi adCookie stworzenie pierwszej w swoim rodzaju kampanii na polskim rynku, w pełni wykorzystującej potencjał VR i video 360. Połączenie z działaniami digital, nowymi formami reklamy, pozwoliło wygenerować duże zainteresowanie inwestycją, już od samego startu kampanii.

Efekty

Efekty, które przyniosła kampania, znacznie przerosły oczekiwania Domar Development i rezultaty jego wcześniejszych działań marketingowych.

Konkretne efekty:

  • sprzedaż wszystkich domów I etapu inwestycji (6 miesięcy), w tym ponad połowę już po 2 miesiącach od uruchomienia kampanii,
  • zmniejszenie kosztów reklamy (koszt pozyskania wizyty) o 74% w porównaniu do poprzednich kampanii dewelopera,
  • ponad 20-krotne ROI,
  • ponad 180 wartościowych kontaktów,
  • przyspieszenie budowy kolejnych etapów osiedla i wykorzystanie potencjału dużego zainteresowania nabywców w pierwszym okresie.

Powyższe case study udowadnia, że warto wychodzić poza utarte schematy i sięgać po nowoczesne formy reklamy.


Źródło: adCookie

www.adcookie.pl

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Rebranding Atikus - nowa identyfikacja wizualna dewelopera
Atikus to marka dewelopera, w której DNA zaszyte są sztuka projektowania oraz realizacji. Założyciele marki to dwóch pasjonatów: architektury oraz budownictwa i swoje zamiłowania starają skutecznie realizować w zakresie kolejnych, zrealizowanych inwestycji. Ich motto: „Mieszkaj wygodnie” wskazuje na zaangażowanie i dbałość o każdy detal, bo wiedzą jak ważne jest to z punktu...
Tetrachromatyzm - fenomenalna wrażliwość na kolor
Tetrachromatyzm to rzadki fenomen związany z percepcją kolorów częściej występujący u kobiet. Takie osoby potrafią wyłapać setki milionów odcieni więcej niż przeciętna osoba.
Prawna ochrona marki osobistej. Prawo do firmy a znak towarowy
Gdyby istniał skuteczny sposób prawny na zatrzymanie raz zbudowanego zaufania to byłaby to z pewnością najchętniej realizowana usługa prawna. Niestety, w tym zakresie prawo nie jest idealne. Co nie oznacza, że nie oferuje ono żadnych sposobów ochrony marki osobistej. Dzisiaj przedstawię Ci dwa sposoby ochrony marki osobistej, które warto znać: prawo do firmy oraz znak...
Plan marketingowy miasta i zrównoważone planowanie rozwoju
Strategiczny plan marketingowy, uważany za ważne narzędzie zarządzania w organizacji, wykorzystywany jest także przez miasta w Polsce jako jeden z głównych aspektów wsparcia w podejmowaniu decyzji i osiąganiu wyznaczonych celów. Zrównoważony rozwój to jeden z wiodących trendów w obecnych czasach. Właściwy do wprowadzania zmian i podążania za innowacjami. Określa wiele...
Biuro Bayer zainspirowane Oliwą spod kreski Design Anatomy
Biuro jednego z najstarszych rezydentów Olivia Centre przeszło metamorfozę. Dostosowane do najnowszych trendów biuro grupy Bayer powstało w duchu less waste, a opiera się na nowej strategii przestrzeni pracy, obowiązującej w całej grupie. Za projekt odpowiada pracownia Design Anatomy, której portfolio obejmuje ponad 200 tys. m.kw. zaprojektowanych i wykończonych...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764