logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Dlaczego nie ma kobiet na banknotach? Kampania Banku BGŻ BNP Paribas

  PR 26.09.2018, przeczytano 986 razy
ilustracjastrzałka

Ruszyła nowa kampania Banku BGŻ BNP Paribas pod hasłem „Nic się nie dzieje bez kobiet… i bez pieniędzy”. Jej celem jest wywołanie szerokiej dyskusji na temat roli kobiet i ich rosnącej odpowiedzialności w życiu społecznym i zawodowym, a także inspirowanie do zmian w codziennym życiu. Seria spotów pokazuje, że na niektóre zmiany potrzeba czasu, inne możemy załatwić od ręki, dzięki szybkiemu dostępowi do gotówki, która ułatwi realizację aktualnych potrzeb i marzeń. Więcej o akcji Banku i szczegółach kampanii na specjalnie dedykowanej stronie NaZmiany.pl


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/dlaczego-nie-ma-kobiet-na-banknotach-kampania-banku-bgz-bnp-paribas,379502,artykul.html

 – Ta kampania to nowe podejście do komunikacji. Jako Bank zmieniającego się świata obserwujemy to, co dzieje się wokół nas i nie boimy się poruszać tematów ważnych społecznie – chcemy być marką adekwatną do współczesności. W naszej komunikacji będziemy skupiać się na tematach istotnych, prawdziwych i uniwersalnych – ważnych dla Polaków. Takim tematem, który pojawia się w naszej aktualnej kampanii jest bez wątpienia rosnąca rola kobiet w społeczeństwie – mówi Dariusz Maciołek, dyrektor zarządzający Pionu Komunikacji w Banku BGŻ BNP Paribas. – Aktywność kobiet jest coraz bardziej widoczna w wielu dziedzinach życia. Jednak gdy spojrzymy na nasze banknoty nie znajdziemy tam obecnie żadnej kobiecej twarzy, mimo że to właśnie Polka Maria Skłodowskiej-Curie[1] zwyciężyła w zorganizowanym przez BBC plebiscycie na wpływowe kobiety, które zmieniły świat. Wprawdzie w przeszłości jej wizerunek, jak i innych kobiet widniał na polskiej walucie, ale obecnie ich tam nie ma. W kampanii stawiamy więc pytanie „Dlaczego na polskich banknotach nie ma kobiet?”. To zaskakujące, że znane i wpływowe Polki wciąż na stałe nie zostały uhonorowane w ten sposób. Dostrzegamy to i poprzez nasze liczne działania, o których będziemy systematycznie komunikować, chcemy wspierać kobiety i być częścią tej zmiany – dodaje Dariusz Maciołek. 

Kobiety na kartach płatniczych Banku BGŻ BNP Paribas 

Wprawdzie Bank nie ma bezpośredniego wpływu na zmianę wizerunku polskich banknotów, niemniej zdecydowano, że na kartach płatniczych Banku BGŻ BNP Paribas pojawi się wizerunek uznanej i wpływowej kobiety lub element symbolizujący jej rolę i odpowiedzialność, jaką pełni w społeczeństwie. Już wkrótce Bank przedstawi szczegóły w tym zakresie. 

– Warto zaznaczyć, że w innych krajach znajdziemy wizerunki kobiet na banknotach, jednak prym wciąż wiodą mężczyźni. Zapytaliśmy ponad 400 osób o to, co sądzą na ten temat oraz wizerunek, której kobiety powinien znaleźć się na polskich banknotach. Odpowiedzi były dla nas inspiracją do nagrania spotów reklamowych, które przy okazji dodatkowo promują nasz kredyt gotówkowy, dzięki  któremu każdego stać na zmiany i realizację tego, na czym najbardziej mu zależy – mówi Dariusz Maciołek. 

Najnowsza kampania Banku BGŻ BNP Paribas to nie tylko spoty reklamowe. Bank podjął również współpracę z partnerami, którzy swoimi działaniami wspierają kobiety i promują aktywne i przedsiębiorcze Polki.

Wspieramy rozwój kobiet i motywujemy do działania   

Bank BGŻ BNP Paribas wspiera cenne inicjatywy, których celem jest m.in. pomoc przedsiębiorczym kobietom w rozwinięciu ich karier, zwiększeniu motywacji zawodowej, czy odzyskaniu pewności siebie. Dlatego jedną z partnerek akcji została Olga Kozierowska – założycielka fundacji Sukces Pisany Szminką, pierwszej w Polsce organizacji działającej na rzecz przedsiębiorczości kobiet i promocji ich sukcesów w biznesie. Fundacja Sukcesu Pisanego Szminką prowadzi również największy program aktywizacji zawodowej kobiet w Polsce „Sukces TO JA”, którego partnerem został Bank BGŻ BNP Paribas. Inicjatywa ma na celu pomóc sięgać kobietom po niemożliwe. Ponadto, przez cały październik i listopad br. zaplanowana ciekawe i inspirujące spotkania z ambasadorkami Fundacji Sukcesu Pisanego Szminką, które odbędą się w kilkunastu miastach w Polsce. Nie zabraknie na nich tematów dotyczących otwartości na zmiany, korzystania z okazji, na które natrafiamy w życiu, a także tego jak wykorzystywać talenty kobiet i pomagać im w rozwoju kariery. 

W ramach współpracy z Fundacją Sukces Pisany Szminką, Bank BGŻ BNP Paribas jest również partnerem konkursu Bizneswoman Roku w kategorii Start-up Roku. 

Edukacja finansowa dla kobiet 

Bank BGŻ BNP Paribas wspólnie z Dominiką Nawrocką, cenioną ekspertką w dziedzinie edukacji finansowej, podczas kilku lokalnych spotkań, podzieli się swoją wiedzą z zakresu finansów dla kobiet, udowadniając, że zarządzanie finansami jest prostsze niż nam się wydaje. Dominika Nawrocka to kolejna ekspertka, która poprowadzi wykłady i przybliży temat edukacji finansowej, szczególnie dedykowanej kobietom, które poszukują inspiracji i wiedzy z zakresu finansów osobistych. 

Polka Stulecia 

Bank BGŻ BNP Paribas jest również partnerem strategicznym plebiscytu „Wysokich Obcasów” na Polkę Stulecia. 

Kampania reklamowa Banku BGŻ BNP Paribas potrwa do końca listopada br. i obejmie telewizję, outdoor, kina, social media i inne działania digitalowe oraz materiały POS i BTL. Kreację kampanii przygotowała agencja reklamowa Publicis, natomiast za planowanie i zakup mediów odpowiedzialny był dom mediowy Havas Media. Za działania w social mediach odpowiada Green Parrot, a za planowanie i zakup mediów internetowych Sales&More.

Źródło: Bank BGŻ BNP Paribas

Dodatkowe informacje:

[1] W 2011 r. Narodowy Bank Polski wprowadził do obiegu nowy banknot kolekcjonerski o nominale 20 złotych z wizerunkiem Marii Skłodowskiej-Curie, by w ten sposób upamiętnić 100. rocznicę przyznania wybitnej uczonej Nagrody Nobla. Jest to drugi banknot z wizerunkiem noblistki. Pierwszy o nominale 20 000 złotych został wycofany z obiegu w 1995 roku w związku z denominacją naszej waluty.

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Nikon z czterema nagrodami TIPA
Firma Nikon z przyjemnością informuje, że w tegorocznej edycji konkursu TIPA World Awards zdobyła nagrody w czterech kategoriach. Najnowszy aparat bezlusterkowy firmy Nikon, elegancki i stylowy Z f, został uhonorowany tytułem „Best Full-Frame Expert Camera” (Najlepszy pełnoklatkowy aparat – ekspert), a aparat Z 8 został nagrodzony prestiżowym...
W skupie akcji własnych o charakterze dywidendowym, przy wysokiej redukcji zapisów (ponad 90%), spółka Fabrity Holding nabyła 192,5 tys. akcji, które reprezentują 7,83% kapitału zakładowego. Transakcji miała wartość 7,7 mln zł, a spółka zamierza dodatkowo wypłacić akcjonariuszom około 7 mln zł w formie tradycyjnej dywidendy.  
lionelo dołącza do grona klientów Luckyyou
lionelo, producent wózków, fotelików samochodowych i innych produktów dziecięcych, dołącza do klientów poznańskiej agencji LUCKYYOU.
Pierwszy sklep Tchibo w nowym formacie otwarty w Poznaniu
Tchibo powraca do kawowego dziedzictwa. Marka z imponującą historią i tradycją, chcąc dzielić się swoją ekspertyzą, wprowadza w Polsce nowy koncept punktów własnych, ze zwiększoną przestrzenią kawiarnianą. Pierwsza kawiarnia Tchibo w nowej odsłonie właśnie pojawiła się na mapie Poznania (Centrum King Cross Marcelin). Menu obejmuje m.in. napoje kawowe i ciasta, zaś w...
Marta Szufranowicz dołącza do Gong
Marta Szufranowicz dołącza do zespołu GONG, obejmując stanowisko Strategy Director. Nowa dyrektorka strategii będzie nadzorować prace działu strategii dla takich klientów agencji jak ING, Żabka czy Netflix.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764