logo
WIEDZA
Polska reklama i poligrafiaWIEDZA

Facebook: 10 porad dla marketerów

  PR 12.10.2016, przeczytano 915 razy

Truizmem jest fakt, że marketing w social media przyczynia się nie tylko do łączenia marki z grupą docelową, ale również do rozwoju firmy. Pomaga firmie realizować cele począwszy od rozszerzenia zasięgu, przez wzmocnienie tożsamości marki, aż do pozyskania nowych klientów. Niewiele osób zdaje sobie jednak sprawę z tego, jak w pełni wykorzystać potencjał tego medium społecznościowego.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/facebook%3A-10-porad-dla-marketerow-,30225,artykul.html

Obsługa Facebooka wielu osobom kojarzy się wyłącznie z publikacją postów. W praktyce wygląda to trochę inaczej. Jak korzystać z tego kanału social media, by osiągać pożądane rezultaty? Przedstawiamy kilka praktycznych sposobów:

#1 Skonfiguruj profil

Podobnie jak strona internetowa, także wizerunek prezentowany na Facebooku jest ważny. Warto na tym kanale social media pokazać nie tylko to, czym się zajmuje firma, ale także, jaką ma osobowość. Poświęcenie kilku minut na wypełnienie informacji dotyczących profilu jest niezwykle istotne. Ważne jest także podanie numeru telefonu i godzin otwarcia biura, ponieważ wielu potencjalnych klientów właśnie na fanpage szuka takich informacji.

#2 Łącz się z przyjaciółmi

Jeśli jesteś przekonany, że profil silnie reprezentuje tożsamość firmy, warto zrobić krok w kierunku rozszerzenia grona znajomych. Najprostszym sposobem na zwiększenie liczby followersów jest zaproszenie do polubienia strony osób, z którymi moderator ma prywatny kontakt. Jeśli znajomym spodoba się profil, są spore szanse, że zachęcą do polubienia swoich przyjaciół.

#3 Dodawaj wartościową treść

Gotowy do dodawania postów? Najpierw sprawdź, czy masz poczucie, że treści przeznaczone do publikacji są naprawdę atrakcyjne. Nikt nie będzie chciał odwiedzać profilu tylko po to, aby zapoznać się z autopromocją. Ważne, aby dobierane tematy zapewniały wartość dodaną odwiedzającemu. Pomagały mu, inspirowały i łączyły na poziomie emocjonalnym.

#4 Dodawaj wpisy według harmonogramu

Treści powinny być dodawane w regularnych odstępach czasu. Istnieją pewne pory dnia, kiedy publikacja treści przez marketera jest najbardziej efektywna. Na początku działań można uruchomić testy A/B, aby sprawdzić najlepsze terminy. Następnie trzeba trzymać się sprawdzonych ustaleń. Idealne jest dodawanie 1-2 postów dziennie. Aby uzyskać najlepsze wyniki i zwiększyć zaangażowanie, HootSuite zaleca publikację postów w godzinach 12.00-13.00 w weekendy, 15.00-16.00 w środy oraz 13.00-16.00 w czwartki i piątki.

#5 Twórz emocjonalną wieź

Jedną z cech najmocniej identyfikujących społeczeństwo jest potrzeba połączenia emocjonalnego. Z tego względu warto nawiązać z fanami profilu osobisty kontakt, czyli pokazać prawdziwą tożsamość marki, ujęcia zza kulis, z imprez firmowych. Dzięki temu followersi poczują się częścią zespołu firmy, nie tylko biernymi obserwatorami.

#6 Połącz swoje konta

Masz całkiem sporą grupę followersów na Twitterze i Instagramie? Połącz swoje konta, aby zwrócić uwagę na każdy aspekt obecności w social media. To nie tylko pomoże rozwinąć konta, ale również ułatwi followersom zapoznanie się z różnymi obszarami działalności firmy. Warto przy tym pamiętać, aby tworzyć unikalne treści dla każdej platformy, dzięki czemu użytkownicy otrzymają różnorodną treść.

#7 Integruj więzi społeczne

Piszesz artykuły, publikujesz treści na blogu czy posty w kanałach social media? Łączenie tych obszarów aktywności i wstawianie treści na Facebooka sprawi, że followersi dostaną dawkę inspiracji i wiedzy. Jeśli będą otrzymywać ją regularnie, a treści będą ich satysfakcjonować, chętniej odwiedzą fanpage w przyszłości i polecą znajomym.

#8 Włącz się w grę

Gry i działania o charakterze nie całkiem poważnym są świetnym sposobem na zdobycie zaangażowania fanów. Atrakcyjne nagrody na pewno będą dodatkową motywacją i sprawią, że marka wzbudzi w nich pozytywne uczucia.

#9 Wzmocnij posty

Jeśli działania organiczne na Facebooku nie przynoszą pożądanych rezultatów, warto zastanowić się nad przeznaczeniem budżetu na dodatkową promocję. Istnieje kilka sposobów na to, by stosunkowo niewielkim kosztem rozszerzyć zasięg. Jednym ze sposobów są posty sponsorowane, w które można zainwestować nawet kilkadziesiąt złotych. Można się również zastanowić nad promocją treści w postaci linków (do sklepu online, strony www czy bloga). Przy promocji linków istnieje możliwość dodania grafiki, tytułu, opisu czy leadu. Automatycznie zwiększy to zaangażowanie odbiorców.

#10 Zainwestuj w płatne reklamy

Płatne reklamy są kolejnym rozwiązaniem dla firmy zwiększającym szanse na zdobycie zaangażowania. Inwestując w nie, mamy szansę przekierować ruch do swojej strony internetowej. Kluczowe jest w tym przypadku precyzyjne dobranie treści do grupy docelowej.

Wdrożenie tych dziesięciu zasad może spowodować wzrost liczby fanów na Facebooku, a także rozszerzenie sieci zawodowej i zaangażowanie nowych klientów. Jeśli masz wątpliwości, jak w sprawny sposób wdrożyć poszczególne działania, skorzystaj z fachowych porad agencji marketingowej lub social media.

Źródło: Abanana

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Rebranding Atikus - nowa identyfikacja wizualna dewelopera
Atikus to marka dewelopera, w której DNA zaszyte są sztuka projektowania oraz realizacji. Założyciele marki to dwóch pasjonatów: architektury oraz budownictwa i swoje zamiłowania starają skutecznie realizować w zakresie kolejnych, zrealizowanych inwestycji. Ich motto: „Mieszkaj wygodnie” wskazuje na zaangażowanie i dbałość o każdy detal, bo wiedzą jak ważne jest to z punktu...
Tetrachromatyzm - fenomenalna wrażliwość na kolor
Tetrachromatyzm to rzadki fenomen związany z percepcją kolorów częściej występujący u kobiet. Takie osoby potrafią wyłapać setki milionów odcieni więcej niż przeciętna osoba.
Prawna ochrona marki osobistej. Prawo do firmy a znak towarowy
Gdyby istniał skuteczny sposób prawny na zatrzymanie raz zbudowanego zaufania to byłaby to z pewnością najchętniej realizowana usługa prawna. Niestety, w tym zakresie prawo nie jest idealne. Co nie oznacza, że nie oferuje ono żadnych sposobów ochrony marki osobistej. Dzisiaj przedstawię Ci dwa sposoby ochrony marki osobistej, które warto znać: prawo do firmy oraz znak...
Plan marketingowy miasta i zrównoważone planowanie rozwoju
Strategiczny plan marketingowy, uważany za ważne narzędzie zarządzania w organizacji, wykorzystywany jest także przez miasta w Polsce jako jeden z głównych aspektów wsparcia w podejmowaniu decyzji i osiąganiu wyznaczonych celów. Zrównoważony rozwój to jeden z wiodących trendów w obecnych czasach. Właściwy do wprowadzania zmian i podążania za innowacjami. Określa wiele...
Biuro Bayer zainspirowane Oliwą spod kreski Design Anatomy
Biuro jednego z najstarszych rezydentów Olivia Centre przeszło metamorfozę. Dostosowane do najnowszych trendów biuro grupy Bayer powstało w duchu less waste, a opiera się na nowej strategii przestrzeni pracy, obowiązującej w całej grupie. Za projekt odpowiada pracownia Design Anatomy, której portfolio obejmuje ponad 200 tys. m.kw. zaprojektowanych i wykończonych...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764