Truizmem jest fakt, że marketing w social media przyczynia się nie tylko do łączenia marki z grupą docelową, ale również do rozwoju firmy. Pomaga firmie realizować cele począwszy od rozszerzenia zasięgu, przez wzmocnienie tożsamości marki, aż do pozyskania nowych klientów. Niewiele osób zdaje sobie jednak sprawę z tego, jak w pełni wykorzystać potencjał tego medium społecznościowego.
Obsługa Facebooka wielu osobom kojarzy się wyłącznie z publikacją postów. W praktyce wygląda to trochę inaczej. Jak korzystać z tego kanału social media, by osiągać pożądane rezultaty? Przedstawiamy kilka praktycznych sposobów:
#1 Skonfiguruj profil
Podobnie jak strona internetowa, także wizerunek prezentowany na Facebooku jest ważny. Warto na tym kanale social media pokazać nie tylko to, czym się zajmuje firma, ale także, jaką ma osobowość. Poświęcenie kilku minut na wypełnienie informacji dotyczących profilu jest niezwykle istotne. Ważne jest także podanie numeru telefonu i godzin otwarcia biura, ponieważ wielu potencjalnych klientów właśnie na fanpage szuka takich informacji.
#2 Łącz się z przyjaciółmi
Jeśli jesteś przekonany, że profil silnie reprezentuje tożsamość firmy, warto zrobić krok w kierunku rozszerzenia grona znajomych. Najprostszym sposobem na zwiększenie liczby followersów jest zaproszenie do polubienia strony osób, z którymi moderator ma prywatny kontakt. Jeśli znajomym spodoba się profil, są spore szanse, że zachęcą do polubienia swoich przyjaciół.
#3 Dodawaj wartościową treść
Gotowy do dodawania postów? Najpierw sprawdź, czy masz poczucie, że treści przeznaczone do publikacji są naprawdę atrakcyjne. Nikt nie będzie chciał odwiedzać profilu tylko po to, aby zapoznać się z autopromocją. Ważne, aby dobierane tematy zapewniały wartość dodaną odwiedzającemu. Pomagały mu, inspirowały i łączyły na poziomie emocjonalnym.
#4 Dodawaj wpisy według harmonogramu
Treści powinny być dodawane w regularnych odstępach czasu. Istnieją pewne pory dnia, kiedy publikacja treści przez marketera jest najbardziej efektywna. Na początku działań można uruchomić testy A/B, aby sprawdzić najlepsze terminy. Następnie trzeba trzymać się sprawdzonych ustaleń. Idealne jest dodawanie 1-2 postów dziennie. Aby uzyskać najlepsze wyniki i zwiększyć zaangażowanie, HootSuite zaleca publikację postów w godzinach 12.00-13.00 w weekendy, 15.00-16.00 w środy oraz 13.00-16.00 w czwartki i piątki.
#5 Twórz emocjonalną wieź
Jedną z cech najmocniej identyfikujących społeczeństwo jest potrzeba połączenia emocjonalnego. Z tego względu warto nawiązać z fanami profilu osobisty kontakt, czyli pokazać prawdziwą tożsamość marki, ujęcia zza kulis, z imprez firmowych. Dzięki temu followersi poczują się częścią zespołu firmy, nie tylko biernymi obserwatorami.
#6 Połącz swoje konta
Masz całkiem sporą grupę followersów na Twitterze i Instagramie? Połącz swoje konta, aby zwrócić uwagę na każdy aspekt obecności w social media. To nie tylko pomoże rozwinąć konta, ale również ułatwi followersom zapoznanie się z różnymi obszarami działalności firmy. Warto przy tym pamiętać, aby tworzyć unikalne treści dla każdej platformy, dzięki czemu użytkownicy otrzymają różnorodną treść.
#7 Integruj więzi społeczne
Piszesz artykuły, publikujesz treści na blogu czy posty w kanałach social media? Łączenie tych obszarów aktywności i wstawianie treści na Facebooka sprawi, że followersi dostaną dawkę inspiracji i wiedzy. Jeśli będą otrzymywać ją regularnie, a treści będą ich satysfakcjonować, chętniej odwiedzą fanpage w przyszłości i polecą znajomym.
#8 Włącz się w grę
Gry i działania o charakterze nie całkiem poważnym są świetnym sposobem na zdobycie zaangażowania fanów. Atrakcyjne nagrody na pewno będą dodatkową motywacją i sprawią, że marka wzbudzi w nich pozytywne uczucia.
#9 Wzmocnij posty
Jeśli działania organiczne na Facebooku nie przynoszą pożądanych rezultatów, warto zastanowić się nad przeznaczeniem budżetu na dodatkową promocję. Istnieje kilka sposobów na to, by stosunkowo niewielkim kosztem rozszerzyć zasięg. Jednym ze sposobów są posty sponsorowane, w które można zainwestować nawet kilkadziesiąt złotych. Można się również zastanowić nad promocją treści w postaci linków (do sklepu online, strony www czy bloga). Przy promocji linków istnieje możliwość dodania grafiki, tytułu, opisu czy leadu. Automatycznie zwiększy to zaangażowanie odbiorców.
#10 Zainwestuj w płatne reklamy
Płatne reklamy są kolejnym rozwiązaniem dla firmy zwiększającym szanse na zdobycie zaangażowania. Inwestując w nie, mamy szansę przekierować ruch do swojej strony internetowej. Kluczowe jest w tym przypadku precyzyjne dobranie treści do grupy docelowej.
Wdrożenie tych dziesięciu zasad może spowodować wzrost liczby fanów na Facebooku, a także rozszerzenie sieci zawodowej i zaangażowanie nowych klientów. Jeśli masz wątpliwości, jak w sprawny sposób wdrożyć poszczególne działania, skorzystaj z fachowych porad agencji marketingowej lub social media.
Źródło: Abanana