logo
WIEDZA
Polska reklama i poligrafiaWIEDZA

Frazy brandowe w Google

  PR 04.04.2014, przeczytano 1403 razy
ilustracja

Specjaliści ds. pozycjonowania często spotykają się z pytaniami klientów o frazy brandowe. Czy klienci mogą z nich zrezygnować i czy rzeczywiście są one konieczne? Warto się nad tym zastanowić – mówi Mateusz Zyguła, dyrektor generalny i właściciel agencji SEO/SEM widzialni.pl.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/frazy-brandowe-w-google,21295,artykul.html

Na początek wyjaśnijmy, czym są frazy brandowe. Monitorując w Google Analytics statystyki strony internetowej, często korzystamy z zakładki Słowa kluczowe - bezpłatne. Dzięki informacjom w niej zawartych dowiadujemy się, jakie słowa zostały wpisane w pasku wyszukiwarki, po których użytkownik trafił na naszą stronę. Analizując dokładniej dane, można zauważyć słowa, które zawierają brand (czyli nazwę marki/firmy). Są to właśnie frazy brandowe, charakteryzujące się tym, że generują bardzo często wysokiej jakości ruch na stronie.

Skąd biorą się frazy brandowe i dlaczego nie należy z nich rezygnować?

Frazy brandowe dostarczają nam wysokiej jakości ruchu i stanowią nie rzadko źródło najwyższej konwersji. Dlaczego tak jest? Użytkownicy, którzy wpisują konkretną nazwę marki/firmy, posiadają już wiedzę na temat oferowanych produktów/usług i są to przykładowo:
- stali klienci,
- osoby, które dokonały wstępnej analizy rynku, porównały oferty i wybrały dany produkt,
- osoby, którym polecono dany produkt/usługę.
Tacy użytkownicy charakteryzują się tym, iż istnieje duże prawdopodobieństwo, że dokonają  zakupu lub skorzystają z usługi. Jest to więc bardzo ważna grupa o którą warto zabiegać*.

Kreowanie wizerunku marki

Bardzo istotne jest to, aby w wynikach wyszukiwania po wpisaniu w okno wyszukiwarki brandu, dana firma znalazła się na pierwszej pozycji. Zaniedbania na tej płaszczyźnie mogą spowodować, że to dystrybutorzy oraz afilianci [Marketing afiliacyjny  - forma marketingu internetowego, gdzie reklamodawca (sprzedawca) ceduje wykonanie działań marketingowych na licznych, niezależnych marketingowców (partnerów), rozliczanych „za efekt”] zajmą pierwsze miejsca w wynikach wyszukiwania. Taka sytuacja jest bardzo niekorzystna, ponieważ firma traci kontrolę nad wizerunkiem kreowanym w internecie oraz komunikacją z klientem.

Warto też zaznaczyć, że nie zawsze rozpoznawalna marka i niekwestionowane prawo własności do znaku towarowego gwarantują pierwsze miejsce strony firmowej w wynikach wyszukiwania. Powodem tego może być chociażby lepiej wypozycjonowana witryna dystrybutora lub serwis umożliwiający ocenianie produktu/usługi.

Ponadto należy zwrócić uwagę na to, jakie kolejne wyniki wyświetla wyszukiwarka. Czy na naszą nazwę w TOP10 nie pojawiają się negatywne wpisy zamieszczone na forach czy chociażby ze strony naszej konkurencji. W przypadku dużych brandów, optymalna jest sytuacja gdy poza naszym serwisem, w TOP5 pojawiają się inne kanały komunikacji z Klientem np. blog, profil na Facebooku, kanał na YouTube czy Instagram.

Znak zastrzeżony

W Polsce istnieje możliwość zastrzeżenia znaku towarowego w kampaniach linków sponsorowanych w przypadku fraz kluczowych oraz treści reklam. Bardzo często konkurencja wykorzystuje to, że nie zastrzeżono znaku towarowego. Na chwilę obecną zastrzeżenie znaku towarowego w Google ostatecznie blokuje działania konkurencji. Jednakże nie wiadomo na jak długo. Np. w Wielkiej Brytanii od 2009 roku firmy mogą używać w reklamach  znaków, do których nie mają prawa.

Działania kontrahentów pod kontrolą

Zajmując pierwszą pozycję w wynikach wyszukiwania na frazy brandowe, mamy możliwość kontrolować przekaz marketingowy. Klientom dostarczamy te wiadomości, na których jako firmie najbardziej nam zależy. Wiadomości zawarte u kontrahentów na temat produktu/usługi mimo że pozytywne, mogą być nieaktualne lub niepełne. Klient nie uzyska wtedy pełnowartościowej informacji o produkcie/usłudze i możliwe jest, że zrezygnuje z dalszych działań.

Pozycjonując się na frazy brandowe, mamy większą szansę znaleźć się wyżej w wynikach wyszukiwania, aniżeli partnerzy biznesowi. Taka sytuacja ułatwia prowadzenie spójnej strategii dotyczącej produktu oraz daje kontrolę nad działaniami prowadzonymi przez kontrahentów.

Według przeprowadzonych badań – warto!

Wyniki badań zaprezentowane m. in. przez Google, ComScore czy Enquiro wskazują, że wykorzystanie słów zawierających brand wpływa korzystnie na poziom świadomości marki u użytkowników. Wzrasta w momencie, gdy dany serwis osiąga pierwszą pozycję w wynikach organicznych oraz sponsorowanych.

Zachowanie użytkowników w liczbach:

83% - użytkowników, którzy pierwotnie podczas wyszukiwania używają słów generycznych (nie brandowych), podczas kolejnego zapytania korzystają z fraz brandowych
18% - wyszukań zawiera nazwę danej marki**

Rezygnując z fraz brandowych często nie osiągniemy oczekiwanych rezultatów. Uzyskane oszczędności wynikające z braku danych słów kluczowych, mogą być niewymierne w stosunku do konsekwencji pewnych decyzji. Utracenie całkowitej kontroli nad wizerunkiem firmy oraz nad komunikacją z klientem, może mieć w wielu przypadkach bardzo negatywny wpływ na wyniki biznesowe firmy.

Źródło: widzialni.pl

Dodatkowe informacje:

*[28 SEO Metrics that you can sell and report to clients – Report| Raven Internet Marketing Tools|02.2013]

**[Compelling Consumer Connections - Search Builds Brands | Agency Leader of Google UK Dominic Allon|08-16-2008]

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Slodkie: Produkcja czekolady vs. CSR
Z roku na rok rośnie świadomość na temat pilnej potrzeby ochrony środowiska i konieczności walki ze zmianami klimatycznymi. Coraz więcej firm podejmuje aktywne działania w tym kierunku – zarówno na poziomie lokalnym, jak i globalnym. Znani producenci słodyczy, jak SLODKIE, podnoszą poprzeczkę dla całej branży, kierując się wartościami zrównoważonego...
Rozliczenia abonamentowe królują w branży SEO
Ponad połowa agencji i freelancerów zajmujących się SEO oferuje tylko jeden model rozliczeniowy za wykonaną pracę – tak wynika z międzynarodowej ankiety przeprowadzonej w 2024 roku przez Ahrefs [1] . Największą popularnością cieszy się miesięczny abonament – opcję tę wskazało aż 78 proc....
SparkyB: viralowa autentyczność marek
Marki stały się naszym towarzyszem życia, przyjacielem, wsparciem w propagowaniu różnych idei. Tworzą społeczności, które są najważniejszym kanałem komunikacji z odbiorcą. Z badań wynika, że 91% osób wierzy w siłę społeczności, a 70% konsumentów twierdzi, że lepiej odbiera markę, gdy jej pracownicy są aktywni w mediach...
Google zablokował 5,5 miliarda reklam. Scamem karmi nas AI
Treści o charakterze seksualnym, promocja broni czy nielegalny hazard, prezentowane często przez deepfejki na podobieństwo znanych osób. To m.in. takie reklamy są na celowniku Google, który na swojej platformie zablokował aż 5,5 miliarda reklam. Pod bacznym okiem korporacji z Doliny Krzemowej są też wybory – zarówno w Polsce jak i te uznawane za najważniejsze, czyli w USA.
Panasonic: projekcja immersyjna i trendy w technologii wizualnej
Chad Kunimoto z Panasonic Connect wyjaśnia, w jaki sposób innowacje w dziedzinie technologii obrazu przyczyniają się do zwiększenia interakcji i zainteresowania wśród odwiedzających różnorodne atrakcje na całym świecie.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764