logo
WIEDZA
Polska reklama i poligrafiaWIEDZA

PORADA: Jak naklejać litery, aby nie tworzyły się pęcherzyki powietrza?

   07.02.2001, przeczytano 5178 razy

Jak naklejać litery, aby nie tworzyły się pęcherzyki powietrza? Mam problemy zwłaszcza z literami do 10 cm wysokości. Litery większe naklejam oddzielnie bez użycia folii transportowej, natomiast mniejsze - do 3 cm - udaje mi się nakleić bez pęcherzy.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/jak-naklejac-litery%2C-aby-nie-tworzyly-sie-pecherzyki-powietrza,57,artykul.html

ODPOWIEDŹ
Niestety nie napisał Pan jaką techniką (na mokro czy na sucho) nakleja Pan wspomniane litery.
W przypadku liter od 0.3 do 5 cm polecam używanie folii transportowych np. JAC, ORACAL, ROL FIX, ASLAN. Należy naklejać je na sucho. Wymaga to nieco wprawy i cierpliwości lecz jest to technika bardzo precyzyjna. Ponadto nawet najmniejsze litery przyklejone w ten sposób trzymają się bardzo mocno.

W przypadku liter większych polecam papiery transportowe. Dobry papier powinien charakteryzować się jak najmniejszą rozciągliwością po zmoczeniu, dobrze nasiąkać wodą i równie szybko wysychać. Najlepszym papierem jaki spotkałem jest papier marki ASLAN o specjalnie osłabionym działaniu kleju. Po naklejeniu i wyraklowaniu liter należy go ponownie zmoczyć. Przy temperaturze otoczenia miedzy 18 a 25 stopni Celsjusza sam odpadnie po kilku minutach. Nieco gorszy ale zdecydowanie tańszy jest papier transportowy marki ORACAL. Jednak nie polecam go do liter poniżej 3 cm.

Doradzam kupno kilku wąskich rolek różnych nośników transportowych i przeprowadzenie prób.


avatar użytkownika
+ + + + + +

Tekst opublikował użytkownik: Krzysztof Wolski



Krzysztof Wolski o sobie:

Kompetencje:
- rodzaje i właściwości folii samoprzylepnych
- techniki nanoszenia folii
- wycinanie grafiki ploterem
- reklamy z folii na pojazdach

Więcej informacji o użytkowniku

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

W 2024 roku nietypowo fiskus rozpoczął rozliczanie rocznych zeznań podatkowych za 2023 rok od 15 lutego, a nie, jak do tej pory, od 1 stycznia. Nie ulega jednak zmianie ostateczny termin składania zeznań tj. 30 kwietnia 2024 tj. wtorek. 
Webinaria w marketingu - SMS na poprawę frekwencji?
Webinaria stały się jednym z najskuteczniejszych narzędzi w marketingu B2B. Generują wysokojakościowe leady i mają wysoką konwersję. Wyzwaniem jest jednak frekwencja. Niestety większość zarejestrowanych nie pojawia się na spotkaniach. Ale jest świetna metoda dotarcia z przypomnieniem do zapominalskich – stary, ale sprawdzony SMS.
Mood Media: 3 kluczowe trendy w handlu detalicznym
Obecnie w sklepach stacjonarnych, co drugi klient szuka czegoś więcej niż tylko produktów — szuka wyjątkowych przeżyć, które zachęcają go do odkrywania świata marki i interakcji z nią. Chce dotknąć produktu, poczuć go i wyobrazić go sobie w swoim życiu, a potem zabrać ze sobą od razu do domu, bez konieczności czekania na dostawę. Dla wielu klientów...
Podnoszenie kwalifikacji w digital marketingu: jak być konkurencyjnym?
Krajobraz digtial marketingu z roku na rok dynamicznie się zmienia. Trendy, strategie czy technologia również nie pozostają w stagnacji. Dlatego m.in. stałe podnoszenie swoich umiejętności, udział w szkoleniach i konferencjach branżowych, bycie na bieżąco z najnowszymi raportami są „must have” na rynku pracy. Szczególnie w obliczu zmian zachodzących w wyniku...
Zatrudnienie freelancera na „czarno” — jakie niesie zagrożenia?
W dynamicznie rozwijającym się świecie usług kreatywnych, takich jak copywriting, marketing, tworzenie wideo czy SEO, coraz więcej firm i przedsiębiorców decyduje się na współpracę z freelancerami. Choć taka forma zatrudnienia oferuje szereg korzyści, niektórzy dają się skusić na omijanie obowiązujących przepisów, oferując współpracę na...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764