logo
WIEDZA

Jak skutecznie dotrzeć do odbiorców w okresie przedświątecznym?

  PR 20.11.2018, przeczytano 208 razy
Autor - Diana Polska - Marketing & PR Manager w MyLED

W 2017 wydatki konsumenckie w okresie przedświątecznym wyniosły aż 687 mld dolarów, co stanowi największy roczny wzrost od zakończenia wielkiej recesji w 2010 roku. Przewiduje się, że sprzedaż detaliczna w analogicznym okresie w tym roku osiągnie nawet 720 mld dolarów. Co zrobić, aby z ich pomocą skutecznie docierać do odbiorców?


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/jak-skutecznie-dotrzec-do-odbiorcow-w-okresie-przedswiatecznym,380201,artykul.html

Wzrost wydatków konsumenckich spowodowany jest coraz lepiej ukierunkowanymi strategiami marketingowymi, skoncentrowanymi głównie na zdigitalizowanym społeczeństwie. Wyższe wskaźniki zatrudnienia, a tym samym większe dochody konsumentów, pozwalają detalistom z roku na rok osiągać bardzo dobre wyniki sprzedaży w okresie przedświątecznym. Jak za pomocą cyfrowych reklam skutecznie dotrzeć do konsumentów w tym najgorętszym czasie?

Wykorzystaj ruch mobilny

Od 3 lat największy ruch w witrynach internetowych jest generowany za pomocą urządzeń mobilnych. Co zrobić, aby treści reklamowe docierały do konsumentów przebywających poza domem, korzystających głównie ze smartfonów? Kluczem do sukcesu jest rozwijanie reklam outdoorowych, które odsyłają odbiorców do urządzeń mobilnych. Aby przykuć uwagę adresata, podczas tworzenia kampanii należy zwrócić uwagę na 3 podstawowe elementy:

  • chwytliwy i prosty przekaz,
  • atrakcyjną grafikę,
  • odpowiednie miejsce i czas wyświetlania reklamy.

Skoncentruj się na doświadczeniu klienta

Doświadczenie klienta to zbiór danych, na które składają się między innymi zadowolenie, zaangażowanie i zamiar kupna. Aż 80% marek uważa, że ​​oferuje produkty i usługi na najwyższym poziomie. Jednak z tym stwierdzeniem zgadza się tylko 8% konsumentów.

Badania przeprowadzone przez firmę Nielsen pokazały, że prawie 25% intencji zakupowych wywoływanych jest w ciągu kilku pierwszych sekund od zapoznania się z ofertą marki. Moment, w którym reklamodawca może przykuć uwagę odbiorcy staje się coraz krótszy, a przestrzeń handlowa coraz bardziej zatłoczona. Kluczową kwestią jest zatem skuteczne dotarcie do odbiorców poprzez wykorzystanie najczęściej używanych przez nich mediów. Innowacyjni marketerzy starają się znajdować sposoby na wykorzystanie doświadczeń marketingowych opartych na lokalizacji w celu użycia powyższych danych. Opracowanie dobrej strategii marketingowej, opartej na zapewnieniu jak najlepszej obsługi klienta, pomoże utrzymać konkurencyjność marki podczas świątecznych zakupów.

Dostosuj komunikat do odbiorcy

Z roku na rok mamy do czynienia z coraz większą liczbą konsumentów będących cały czas w ruchu, co może oznaczać kłopoty dla reklamodawców, którzy koncentrują się na pozyskiwaniu grupowych odbiorców. Warto jednak spojrzeć na to z nieco innej strony. Mobilność odbiorców można wykorzystać w kreatywny sposób, tworząc niezapomniane pierwsze wrażenie

Celem każdej kampanii reklamowej jest uzyskanie wysokiego ROI, który w okresie świątecznym zyskuje szczególne znaczenie. Dotyczy to zarówno sprzedawców detalicznych, jak i konsumentów poszukujących odpowiednich prezentów dla swoich bliskich. Biorąc pod uwagę mobilność i preferencje odbiorców, przed reklamodawcami stoi wyzwanie stworzenia przekazu, który będzie towarzyszył odbiorcom w ciągłym biegu.

Źródło: MyLED

www.myled.pl

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Komunikacja mobilna w okresie świątecznym
Wydawać by się mogło, że przedświąteczna gorączka panuje głównie w centrach handlowych, branży e-commerce i firmach kurierskich, jednak tak naprawdę koniec roku mocno daje o sobie znać niemal w każdym, małym czy dużym przedsiębiorstwie. Czy i jak można w tym czasie usprawnić wewnętrzne procesy komunikacyjne, a także kontakt z klientami?
Skuteczne kampanie retargetingowe - wskazówki przed sezonem świątecznych zakupów
Przed sezonem świątecznych zakupów Criteo, reklamowa platforma w otwartym Internecie, opublikowała zestaw wskazówek dotyczących retargetingu. Mają one pomóc markom i sprzedawcom detalicznym w ponownym zaangażowaniu użytkowników, którzy porzucili swoje koszyki przed dokonaniem zakupu. W Black Friday  sprzedaż internetowa w Polsce jest prawie...
7 grzechów głównych w zarządzaniu cyfrowym produktem
Zarządzanie produktem nie jest łatwym zadaniem, zwłaszcza w tak szybko zmieniającym się świecie. Szczególnie jeżeli chodzi o branże cyfrową, która z każdym rokiem zaskakuje nas czymś nowym. W zarządzaniu produktem potrzeba intuicji, która wyjdzie naprzeciw potrzebom oraz dostarczy uniwersalne rozwiązanie. Na co należy uważać chcąc osiągnąć sukces w...
Twórz content w oparciu o dane. Tylko jakie?
Jesteś odpowiedzialny za planowanie i tworzenie contentu w swojej firmie? Bazuj na danych, a osiągane przez Ciebie wyniki będą współmierne do nakładu pracy! O czym pisać? Kiedy publikować? Jaki tytuł nadać treściom? Które z nich przynoszą najwięcej ruchu, a które zupełnie nie wzbudzają zainteresowania? Sprawdź dane, na których powinieneś oprzeć...
Prognoza: 3 trendy w online marketingu warte uwagi w 2019 r.
Rok 2019 zbliża się wielkimi krokami a wraz z nim nowe trendy w marketingu online, który obejmuje SEO, media społecznościowe, PPC, czy content marketing. Jeśli chcesz, aby Twoja firma w nowy rok weszła w pełni przygotowana warto te nadchodzące trendy w strategii rozwojowej uwzględnić.
 
Signs.pl - Portal polskiej reklamy wizualnej
© 1997-2018 ICOS
. Wszystkie prawa zastrzeżone