logo
WIEDZA
Polska reklama i poligrafiaWIEDZA

Język obrazkowy czyli nowy wymiar komunikacji

  PR 05.08.2019, przeczytano 1322 razy
ilustracjastrzałka

Moc naszego mózgu jest bez wątpienia absolutnie niezastąpiona … od zapamiętywania długich tekstów, znajdowania rozwiązań złożonych problemów i rozwiązywania wysokopoziomowych obliczeń matematycznych, ludzki mózg ma zdolność do przetwarzania 60 000 razy szybciej ilustracji i obrazów niż informacji tekstowych. Obraz jest królem i nie jest to nic nowego ... pomyśl o malowidłach jaskiniowych lub hieroglifach i sposobie, w jaki komunikowali się nasi przodkowie,


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/jezyk-obrazkowy-czyli-nowy-wymiar-komunikacji,383483,artykul.html

Życie w świecie wizualnym wymaga od ludzi, organizacji i marek ciągłych wysiłków…. Nie tylko w postaci dbania o wygląd osobisty, czy to nowej fryzura, zupełnie nowego designu wizytówki, czy może strategii rebrandingu obecnego wizerunku marki, ale przede wszystkim tworzenie wartości poprzez natychmiastowe generowanie pozytywnych skojarzeń z wizualną stroną, która rozbudza w widzach natychmiastowe skojarzenia.

Tworzenie tożsamości wizualnej dla firmy należy traktować z perspektywy pragmatycznej, Keleman i Rumens {2008} mówią o trafności pojęć tylko wtedy, gdy wspierają działania, dlatego… czy jest jakaś wartość w czymś, co świeci i błyszczy… ale w konsekwencji nie przekłada się na dane finansowe bądź poziomem zaintersowania od potencjalnego klienta?  Wizualne komunikaty takie jak infografia czy też charakterystyczna czcionka uzyta przez markę wywołują emocje i długotrwałe wspomnienie.Tak zwany Młotek wizualny (visual hammer koncept autorki Laury Ries, 1995) to gwóźdź słowny i idea wizualna wyrażona w obrazie. Ponieważ mózg jest bardziej i znacznie szybciej przystosowany do przetwarzania obrazów niż słowa, moc przyciągania konsumentów i innych interesariuszy do marki to właściwe narzędzia do wybudzenia zaintersowania ofertą firmy dzięki obrazowi wygenerowanemu przez firmę,

Przejrzystość wizji, na której opiera się marka, jest pierwszym krokiem w kierunku stworzenia zharmonizowanej spójności wokół programów komunikacji marketingowej, które kładą prawdziwe rusztowania dla wiodącej marki na rynku, Przykładem mogą być chociażby marki Apple czy polska Solidarność, Spójrzmy na l czyli poprostu znak graficzny, za pomocą którego można niezwłocznie zidentyfikować daną markę to np, jakiś symbol, obiekt graficzy lub po prostu nazwa firmy o danej czcioncce, coś, co pomoze w rozpoznaniu firmy, jej produktami oraz wywoła pozytywne emocje to znamiennik naszego stosunku do marki  (osobiste doznania, doświadczenia bazujące na ogólnej reputacji oraz na podstawie osobistych kontaktów z zakupów lub korzystania z usług).

Prostota i przejrzystość pomagają w ogólnym i jednoznacznym skojarzeniu z marką, to ukryte pomocniki dla kosumenta w szybkim rozpoznaniu ulubionej marki lecz równieź dla firm w braku konieczności przeznaczania ogromego budżetu na akcje promocyjne. rezultat których jest często bardzo chwiejny
Kolorystyka oraz kształt liter ma ogromne znaczenie podobnie jak logotyp. Dlaczego? 

Praktyka nieustannie pokazuje, że wymyślanie "tak na szybko" niemalze w biegu przez właścicieli logotypów, nazw firm, haseł reklamowych i materiałów promocyjnych to finalne fiaska.

Ulice wielu nie tylko polskich zakątków przyozdabiają koszmarniki plakatwe okraszone ściągniętymi w ostatniej chwili fontami z internetu lub też skopiowanymi bez pozwolenia autorskiego zdjęciami, które tak właściwie to tylko wzbudzają zamęt w oczach. skojarzeniiach i umyśle odbiorów. to również fatalne nazwy typu Budka Lodowa czy Kebab Za Złotówkę!

Ania A Drzewiecka
Konsultant ds. Komunikacji Wizualnej

Źródło: dotinspiring.com

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Rebranding Atikus - nowa identyfikacja wizualna dewelopera
Atikus to marka dewelopera, w której DNA zaszyte są sztuka projektowania oraz realizacji. Założyciele marki to dwóch pasjonatów: architektury oraz budownictwa i swoje zamiłowania starają skutecznie realizować w zakresie kolejnych, zrealizowanych inwestycji. Ich motto: „Mieszkaj wygodnie” wskazuje na zaangażowanie i dbałość o każdy detal, bo wiedzą jak ważne jest to z punktu...
Tetrachromatyzm - fenomenalna wrażliwość na kolor
Tetrachromatyzm to rzadki fenomen związany z percepcją kolorów częściej występujący u kobiet. Takie osoby potrafią wyłapać setki milionów odcieni więcej niż przeciętna osoba.
Prawna ochrona marki osobistej. Prawo do firmy a znak towarowy
Gdyby istniał skuteczny sposób prawny na zatrzymanie raz zbudowanego zaufania to byłaby to z pewnością najchętniej realizowana usługa prawna. Niestety, w tym zakresie prawo nie jest idealne. Co nie oznacza, że nie oferuje ono żadnych sposobów ochrony marki osobistej. Dzisiaj przedstawię Ci dwa sposoby ochrony marki osobistej, które warto znać: prawo do firmy oraz znak...
Plan marketingowy miasta i zrównoważone planowanie rozwoju
Strategiczny plan marketingowy, uważany za ważne narzędzie zarządzania w organizacji, wykorzystywany jest także przez miasta w Polsce jako jeden z głównych aspektów wsparcia w podejmowaniu decyzji i osiąganiu wyznaczonych celów. Zrównoważony rozwój to jeden z wiodących trendów w obecnych czasach. Właściwy do wprowadzania zmian i podążania za innowacjami. Określa wiele...
Biuro Bayer zainspirowane Oliwą spod kreski Design Anatomy
Biuro jednego z najstarszych rezydentów Olivia Centre przeszło metamorfozę. Dostosowane do najnowszych trendów biuro grupy Bayer powstało w duchu less waste, a opiera się na nowej strategii przestrzeni pracy, obowiązującej w całej grupie. Za projekt odpowiada pracownia Design Anatomy, której portfolio obejmuje ponad 200 tys. m.kw. zaprojektowanych i wykończonych...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764