Moc naszego mózgu jest bez wątpienia absolutnie niezastąpiona … od zapamiętywania długich tekstów, znajdowania rozwiązań złożonych problemów i rozwiązywania wysokopoziomowych obliczeń matematycznych, ludzki mózg ma zdolność do przetwarzania 60 000 razy szybciej ilustracji i obrazów niż informacji tekstowych. Obraz jest królem i nie jest to nic nowego ... pomyśl o malowidłach jaskiniowych lub hieroglifach i sposobie, w jaki komunikowali się nasi przodkowie,
Życie w świecie wizualnym wymaga od ludzi, organizacji i marek ciągłych wysiłków…. Nie tylko w postaci dbania o wygląd osobisty, czy to nowej fryzura, zupełnie nowego designu wizytówki, czy może strategii rebrandingu obecnego wizerunku marki, ale przede wszystkim tworzenie wartości poprzez natychmiastowe generowanie pozytywnych skojarzeń z wizualną stroną, która rozbudza w widzach natychmiastowe skojarzenia.
Tworzenie tożsamości wizualnej dla firmy należy traktować z perspektywy pragmatycznej, Keleman i Rumens {2008} mówią o trafności pojęć tylko wtedy, gdy wspierają działania, dlatego… czy jest jakaś wartość w czymś, co świeci i błyszczy… ale w konsekwencji nie przekłada się na dane finansowe bądź poziomem zaintersowania od potencjalnego klienta? Wizualne komunikaty takie jak infografia czy też charakterystyczna czcionka uzyta przez markę wywołują emocje i długotrwałe wspomnienie.Tak zwany Młotek wizualny (visual hammer koncept autorki Laury Ries, 1995) to gwóźdź słowny i idea wizualna wyrażona w obrazie. Ponieważ mózg jest bardziej i znacznie szybciej przystosowany do przetwarzania obrazów niż słowa, moc przyciągania konsumentów i innych interesariuszy do marki to właściwe narzędzia do wybudzenia zaintersowania ofertą firmy dzięki obrazowi wygenerowanemu przez firmę,
Przejrzystość wizji, na której opiera się marka, jest pierwszym krokiem w kierunku stworzenia zharmonizowanej spójności wokół programów komunikacji marketingowej, które kładą prawdziwe rusztowania dla wiodącej marki na rynku, Przykładem mogą być chociażby marki Apple czy polska Solidarność, Spójrzmy na l czyli poprostu znak graficzny, za pomocą którego można niezwłocznie zidentyfikować daną markę to np, jakiś symbol, obiekt graficzy lub po prostu nazwa firmy o danej czcioncce, coś, co pomoze w rozpoznaniu firmy, jej produktami oraz wywoła pozytywne emocje to znamiennik naszego stosunku do marki (osobiste doznania, doświadczenia bazujące na ogólnej reputacji oraz na podstawie osobistych kontaktów z zakupów lub korzystania z usług).
Prostota i przejrzystość pomagają w ogólnym i jednoznacznym skojarzeniu z marką, to ukryte pomocniki dla kosumenta w szybkim rozpoznaniu ulubionej marki lecz równieź dla firm w braku konieczności przeznaczania ogromego budżetu na akcje promocyjne. rezultat których jest często bardzo chwiejny
Kolorystyka oraz kształt liter ma ogromne znaczenie podobnie jak logotyp. Dlaczego?
Praktyka nieustannie pokazuje, że wymyślanie "tak na szybko" niemalze w biegu przez właścicieli logotypów, nazw firm, haseł reklamowych i materiałów promocyjnych to finalne fiaska.
Ulice wielu nie tylko polskich zakątków przyozdabiają koszmarniki plakatwe okraszone ściągniętymi w ostatniej chwili fontami z internetu lub też skopiowanymi bez pozwolenia autorskiego zdjęciami, które tak właściwie to tylko wzbudzają zamęt w oczach. skojarzeniiach i umyśle odbiorów. to również fatalne nazwy typu Budka Lodowa czy Kebab Za Złotówkę!
Ania A Drzewiecka
Konsultant ds. Komunikacji Wizualnej
Źródło: dotinspiring.com