logo
WIEDZA
Polska reklama i poligrafiaWIEDZA

Język obrazkowy czyli nowy wymiar komunikacji

  PR 05.08.2019, przeczytano 342 razy
ilustracjastrzałka

Moc naszego mózgu jest bez wątpienia absolutnie niezastąpiona … od zapamiętywania długich tekstów, znajdowania rozwiązań złożonych problemów i rozwiązywania wysokopoziomowych obliczeń matematycznych, ludzki mózg ma zdolność do przetwarzania 60 000 razy szybciej ilustracji i obrazów niż informacji tekstowych. Obraz jest królem i nie jest to nic nowego ... pomyśl o malowidłach jaskiniowych lub hieroglifach i sposobie, w jaki komunikowali się nasi przodkowie,


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/jezyk-obrazkowy-czyli-nowy-wymiar-komunikacji,383483,artykul.html

Życie w świecie wizualnym wymaga od ludzi, organizacji i marek ciągłych wysiłków…. Nie tylko w postaci dbania o wygląd osobisty, czy to nowej fryzura, zupełnie nowego designu wizytówki, czy może strategii rebrandingu obecnego wizerunku marki, ale przede wszystkim tworzenie wartości poprzez natychmiastowe generowanie pozytywnych skojarzeń z wizualną stroną, która rozbudza w widzach natychmiastowe skojarzenia.

Tworzenie tożsamości wizualnej dla firmy należy traktować z perspektywy pragmatycznej, Keleman i Rumens {2008} mówią o trafności pojęć tylko wtedy, gdy wspierają działania, dlatego… czy jest jakaś wartość w czymś, co świeci i błyszczy… ale w konsekwencji nie przekłada się na dane finansowe bądź poziomem zaintersowania od potencjalnego klienta?  Wizualne komunikaty takie jak infografia czy też charakterystyczna czcionka uzyta przez markę wywołują emocje i długotrwałe wspomnienie.Tak zwany Młotek wizualny (visual hammer koncept autorki Laury Ries, 1995) to gwóźdź słowny i idea wizualna wyrażona w obrazie. Ponieważ mózg jest bardziej i znacznie szybciej przystosowany do przetwarzania obrazów niż słowa, moc przyciągania konsumentów i innych interesariuszy do marki to właściwe narzędzia do wybudzenia zaintersowania ofertą firmy dzięki obrazowi wygenerowanemu przez firmę,

Przejrzystość wizji, na której opiera się marka, jest pierwszym krokiem w kierunku stworzenia zharmonizowanej spójności wokół programów komunikacji marketingowej, które kładą prawdziwe rusztowania dla wiodącej marki na rynku, Przykładem mogą być chociażby marki Apple czy polska Solidarność, Spójrzmy na l czyli poprostu znak graficzny, za pomocą którego można niezwłocznie zidentyfikować daną markę to np, jakiś symbol, obiekt graficzy lub po prostu nazwa firmy o danej czcioncce, coś, co pomoze w rozpoznaniu firmy, jej produktami oraz wywoła pozytywne emocje to znamiennik naszego stosunku do marki  (osobiste doznania, doświadczenia bazujące na ogólnej reputacji oraz na podstawie osobistych kontaktów z zakupów lub korzystania z usług).

Prostota i przejrzystość pomagają w ogólnym i jednoznacznym skojarzeniu z marką, to ukryte pomocniki dla kosumenta w szybkim rozpoznaniu ulubionej marki lecz równieź dla firm w braku konieczności przeznaczania ogromego budżetu na akcje promocyjne. rezultat których jest często bardzo chwiejny
Kolorystyka oraz kształt liter ma ogromne znaczenie podobnie jak logotyp. Dlaczego? 

Praktyka nieustannie pokazuje, że wymyślanie "tak na szybko" niemalze w biegu przez właścicieli logotypów, nazw firm, haseł reklamowych i materiałów promocyjnych to finalne fiaska.

Ulice wielu nie tylko polskich zakątków przyozdabiają koszmarniki plakatwe okraszone ściągniętymi w ostatniej chwili fontami z internetu lub też skopiowanymi bez pozwolenia autorskiego zdjęciami, które tak właściwie to tylko wzbudzają zamęt w oczach. skojarzeniiach i umyśle odbiorów. to również fatalne nazwy typu Budka Lodowa czy Kebab Za Złotówkę!

Ania A Drzewiecka
Konsultant ds. Komunikacji Wizualnej

Źródło: dotinspiring.com

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Czy warto brać udział w konkursach, po co Stowarzyszenie je współorganizuje, jak wygląda proces i – przede wszystkim – jak Ty możesz na niego wpłynąć pisze Lena Mitkowa, Creative in Chief w Leniva°, Członkini Zarządu STGU, odpowiedzialna w STGU za konkursy brandingowe.
Marketing zapachowy w placówkach opieki zdrowotnej
Umiejętna aromatyzacja pomieszczeń w placówkach medycznych, może pomóc pacjentom w szybszym powrocie do zdrowia, a personel pobudzić do bardziej efektywnej pracy i tym samym lepszej opieki nad podopiecznymi. Jakie zapachy sprawdzą się najlepiej w kreacji przyjemnego i odprężającego otoczenia?
Mitologiczne smoki i Wiedźmin a prawo autorskie
Andrzej Sapkowski, polski pisarz fantasy, twórca sagi o Wiedźminie, najczęściej po Stanisławie Lemie  tłumaczony polski autor fantastyki, stał się bardzo popularnym twórcą - netfliksowski serial „Wiedźmin”, gra oparta na przygodach Geralta z Riwii czy w końcu bardzo sprawny marketing sprawiły, że jego książki trafiły właśnie na prestiżową listę bestsellerów "New...
Pieczątka wcale nie musi być nudna
Czy zdajecie Sobie sprawę, że odbicie Waszej pieczątki, może być bardzo skutecznym nośnikiem reklamowym? To czysty marketing, o ile zadacie Sobie trud, żeby było na niej logo, adres Waszej strony internetowej czy profilu na social media, Facebook, Instagram lub innego. No i wszystkie najważniejsze dane opracowane w czytelny sposób.
Opakowanie kluczem do serc klientów
Walentynki to, obok Bożego Narodzenia i Wielkanocy, najbardziej dochodowe święto w Polsce. Według wyliczeń analityków Open Finance w ubiegłym roku każdy Polak wydał na nie średnio 277 złotych. Wyjątkowo chętnie klienci kupują wtedy m.in. czekoladki i inne produkty opatrzone serduszkami czy różami. O zakupie decyduje w takich przypadkach nie tylko promocja czy...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2020 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764