logo
WIEDZA
Polska reklama i poligrafiaWIEDZA

Karton i taśma dają głos marce. Przesyłki kurierskie służą brandingowi

  PR 10.10.2022, przeczytano 820 razy
ilustracja

W dobie dynamicznego rozwoju e-commerce i rosnącej konkurencji, opakowania wysyłkowe przestały pełnić funkcję wyłącznie praktyczną i stały się integralną częścią strategii komunikacyjnej sklepów internetowych. Proces pakowania można bowiem udoskonalić, a każdy element przesyłki wykorzystać do podkreślenia wizerunku marki i charakteru oferowanych produktów.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/karton-i-tasma-daja-glos-marce.-przesylki-kurierskie-sluza-brandingowi,397544,artykul.html

Przemyślany branding i inwestycja w stworzenie rozpoznawalnego i przekonującego wizerunku firmy, zawsze będzie inwestycją trafioną. To też najlepszy sposób na przyciągnięcie uwagi potencjalnych i stałych klientów. Jest to jednak proces, podczas którego należy być nie tylko uważnym i konsekwentnym, ale – przede wszystkim – otwartym na trendy.

Trendem jest z pewnością dynamiczny rozwój całego sektora e-commerce, który w 2021 odnotował historyczne wzrosty sprzedaży. W ubiegłym roku kupujący w sieci stanowili niemal 80 proc. wszystkich badanych internautów[1]. W konsekwencji coraz więcej przedsiębiorców przenosi swoje działalności do świata wirtualnego, a konkurencja staje się naprawdę duża. Sprzedający w Internecie muszą teraz na nowo zdefiniować swoją ścieżkę i wprowadzać nowe rozwiązania, które pozwolą im się wyróżnić i zdobyć uznanie wymagającego konsumenta. Należy przy tym pamiętać, że w świetle zachodzących zmian i rozwoju e-handlu, branding to już nie tylko logo, chwytliwe hasło czy ciekawy layout strony internetowej. To nieodłączna część każdego biznesu. Działania należy prowadzić zatem wielotorowo.

– Jednym z takich działań jest przemyślany proces pakowania i wysyłki zamówień. Opakowanie, w którym konsument otrzymuje produkt, nie pełni już tylko funkcji zabezpieczającej, a jest ważnym nośnikiem informacji o marce – mówi Jarosław Kamiński, prezes polskiego oddziału grupy RAJA, europejskiego lidera w dystrybucji opakowań wysyłkowych. - Nie powinien dziwić zatem fakt, że samo otwieranie paczki stało się w ostatnich latach istotną częścią doświadczenia zakupowego – dodaje.

 Dystrybutorzy opakowań podążają za trendami

– Słuchamy naszych Klientów i odpowiadamy na ich potrzeby. Wiemy, że w dobie rozwijającego się handlu internetowego, wyróżnienie sklepu to absolutna konieczność. Dlatego od początku istnienia firmy systematycznie wprowadzamy możliwość personalizacji wszystkich opakowań. Naszą ofertę rozszerzyliśmy m.in. o kartony, koperty czy papierowe taśmy pakowe z możliwością nadruku loga lub hasła. To oczywiście nie wszystko. Nieustannie rozbudowujemy nasze portfolio produktowe o kolejne pozycje przeznaczone do personalizacji – komentuje Jarosław Kamiński.

Nie należy zapominać, że na tak wymagającym rynku, do wszystkich procesów – w tym do budowania świadomości własnej marki – należy podchodzić holistycznie.

– Konsumenci oczekują, że otrzymają przesyłkę, która nie tylko spełni ich oczekiwania względem estetyki, czy zabezpieczenia zawartości. Chcą kupować produkty od firm, które są społecznie odpowiedzialne i stosują pro-ekologiczne rozwiązania. To dlatego w RAJA wciąż pracujemy nad dostarczaniem innowacji, które są nie tylko funkcjonalne, ale i neutralne dla środowiska – dodaje Kamiński.

Źródło: Grupa RAJA

Dodatkowe informacje:

[1] UKE, „Raport o stanie rynku pocztowego w 2021 roku”

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Rebranding Atikus - nowa identyfikacja wizualna dewelopera
Atikus to marka dewelopera, w której DNA zaszyte są sztuka projektowania oraz realizacji. Założyciele marki to dwóch pasjonatów: architektury oraz budownictwa i swoje zamiłowania starają skutecznie realizować w zakresie kolejnych, zrealizowanych inwestycji. Ich motto: „Mieszkaj wygodnie” wskazuje na zaangażowanie i dbałość o każdy detal, bo wiedzą jak ważne jest to z punktu...
Tetrachromatyzm - fenomenalna wrażliwość na kolor
Tetrachromatyzm to rzadki fenomen związany z percepcją kolorów częściej występujący u kobiet. Takie osoby potrafią wyłapać setki milionów odcieni więcej niż przeciętna osoba.
Prawna ochrona marki osobistej. Prawo do firmy a znak towarowy
Gdyby istniał skuteczny sposób prawny na zatrzymanie raz zbudowanego zaufania to byłaby to z pewnością najchętniej realizowana usługa prawna. Niestety, w tym zakresie prawo nie jest idealne. Co nie oznacza, że nie oferuje ono żadnych sposobów ochrony marki osobistej. Dzisiaj przedstawię Ci dwa sposoby ochrony marki osobistej, które warto znać: prawo do firmy oraz znak...
Plan marketingowy miasta i zrównoważone planowanie rozwoju
Strategiczny plan marketingowy, uważany za ważne narzędzie zarządzania w organizacji, wykorzystywany jest także przez miasta w Polsce jako jeden z głównych aspektów wsparcia w podejmowaniu decyzji i osiąganiu wyznaczonych celów. Zrównoważony rozwój to jeden z wiodących trendów w obecnych czasach. Właściwy do wprowadzania zmian i podążania za innowacjami. Określa wiele...
Biuro Bayer zainspirowane Oliwą spod kreski Design Anatomy
Biuro jednego z najstarszych rezydentów Olivia Centre przeszło metamorfozę. Dostosowane do najnowszych trendów biuro grupy Bayer powstało w duchu less waste, a opiera się na nowej strategii przestrzeni pracy, obowiązującej w całej grupie. Za projekt odpowiada pracownia Design Anatomy, której portfolio obejmuje ponad 200 tys. m.kw. zaprojektowanych i wykończonych...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764