logo
WIEDZA
Polska reklama i poligrafiaWIEDZA

PORADA: Kolor a struktura i cięcie folii

   17.12.2002, przeczytano 3121 razy

Wycinaliśmy folię flockową nożem zwykłym, a później nożem do piaskowania. Nie było większych problemów z folią czerwoną. Problem pojawił się przy folii białej - bardzo się ślizgała pod rolkami (mamy tylko 2 rolki) i ploter nie był w stanie precyzyjnie jej dociąć. Czy folia biała ma inną strukturę?


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/kolor-a-struktura-i-ciecie-folii,1373,artykul.html

ODPOWIEDŹ:
Tak, zetknąłem się z taką sytuacją. Różne kolory folii mają w zależności od użytego pigmentu różną twardość. Druga przyczyna to wiek folii. Plastyfikatory użyte przy jej produkcji ulegają odparowaniu i rozkładowi. Im starsza folia tym twardsza i bardziej krucha. Ten efekt jest najbardziej zauważalny przy tanich foliach ekonomicznych.


avatar użytkownika
+ + + + + +

Tekst opublikował użytkownik: Krzysztof Wolski



Krzysztof Wolski o sobie:

Kompetencje:
- rodzaje i właściwości folii samoprzylepnych
- techniki nanoszenia folii
- wycinanie grafiki ploterem
- reklamy z folii na pojazdach

Więcej informacji o użytkowniku

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz
avatar użytkownika
,

Przy cieciu folii flokowych, zwlaszcza tych grubszych trzeba zwrocic uwage na dokladne ustawienie tzw. offsetu noza i odpowiedniego nacisku. Problemy z prowadzeniem materialu najczesciej mozna wyeliminowac zmniejszajac do minimum predkosc i przyspieszenie plotera. Cielismy na dwurolkowym ploterze normalnym nożem takie folie i mozna sobie poradzic z kazdym kolorem.

Pozdrawiam

Najnowsze w tym dziale

W 2024 roku nietypowo fiskus rozpoczął rozliczanie rocznych zeznań podatkowych za 2023 rok od 15 lutego, a nie, jak do tej pory, od 1 stycznia. Nie ulega jednak zmianie ostateczny termin składania zeznań tj. 30 kwietnia 2024 tj. wtorek. 
Webinaria w marketingu - SMS na poprawę frekwencji?
Webinaria stały się jednym z najskuteczniejszych narzędzi w marketingu B2B. Generują wysokojakościowe leady i mają wysoką konwersję. Wyzwaniem jest jednak frekwencja. Niestety większość zarejestrowanych nie pojawia się na spotkaniach. Ale jest świetna metoda dotarcia z przypomnieniem do zapominalskich – stary, ale sprawdzony SMS.
Mood Media: 3 kluczowe trendy w handlu detalicznym
Obecnie w sklepach stacjonarnych, co drugi klient szuka czegoś więcej niż tylko produktów — szuka wyjątkowych przeżyć, które zachęcają go do odkrywania świata marki i interakcji z nią. Chce dotknąć produktu, poczuć go i wyobrazić go sobie w swoim życiu, a potem zabrać ze sobą od razu do domu, bez konieczności czekania na dostawę. Dla wielu klientów...
Podnoszenie kwalifikacji w digital marketingu: jak być konkurencyjnym?
Krajobraz digtial marketingu z roku na rok dynamicznie się zmienia. Trendy, strategie czy technologia również nie pozostają w stagnacji. Dlatego m.in. stałe podnoszenie swoich umiejętności, udział w szkoleniach i konferencjach branżowych, bycie na bieżąco z najnowszymi raportami są „must have” na rynku pracy. Szczególnie w obliczu zmian zachodzących w wyniku...
Zatrudnienie freelancera na „czarno” — jakie niesie zagrożenia?
W dynamicznie rozwijającym się świecie usług kreatywnych, takich jak copywriting, marketing, tworzenie wideo czy SEO, coraz więcej firm i przedsiębiorców decyduje się na współpracę z freelancerami. Choć taka forma zatrudnienia oferuje szereg korzyści, niektórzy dają się skusić na omijanie obowiązujących przepisów, oferując współpracę na...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764