logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Konkurs Renault dla młodych projektantów po raz drugi

  PR 26.04.2017, przeczytano 575 razy
ilustracjastrzałka
Antoine Genin - Dyrektor Designu Wewnętrznego Grupy Renault

Rozpoczyna się druga edycja konkursu RENAULT. PASSION FOR DESIGN & INNOVATION. W tym roku przed młodymi projektantami stoi jeszcze większe wyzwanie – zaprojektowanie wnętrza SUV-a Renault klasy wyższej, następnej generacji Koleosa. Nie będzie to więc abstrakcyjny samochód przyszłości, ale wnętrze, które mogłoby za kilka lat znaleźć się w produkcji.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/konkurs-renault-dla-mlodych-projektantow-po-raz-drugi,32280,artykul.html

Na zwycięzcę czeka unikalna nagroda, wizyta w Dyrekcji Designu Renault w Paryżu. Przewodniczącym jury jest Antoine Genin, Dyrektor Designu Wewnętrznego Grupy Renault.

Prace można nadsyłać za pośrednictwem formularza konkursowego na stronie renaultpassion.pl w terminie od 26 kwietnia do 26 czerwca 2017 r.

Laureatem poprzedniej edycji konkursu był Daniel Czyszczoń, student Inżynierii Wzornictwa Przemysłowego na Politechnice Krakowskiej.

- Myślę, że to niecodzienna szansa na doświadczenie bardzo bliskie codziennej pracy projektanta samochodów. Nauka projektowania tu i teraz wnętrz, które spełnią oczekiwania klienta za kilka lat. Pod uwagę należy wziąć bardzo dużo elementów: ergonomię i ogólny komfort kierowcy i pasażerów, estetykę, dobór materiałów, tkanin i kolorów, a także oświetlenie, przestrzeń czy widoczność – mówi Antoine Genin, Dyrektor Designu Wewnętrznego Grupy Renault.

Zadaniem konkursowym jest zaprojektowanie wnętrza SUV-a Renault klasy wyższej, następnej generacji Koleosa. Projekty muszą uwzględniać zarówno elementy graficzne, jak i opisowe, w tym rzuty z góry wnętrza samochodu, wizualizację deski rozdzielczej, konsoli centralnej, a także propozycje kolorów i materiałów. Jury w ocenie projektów weźmie między innymi pod uwagę kompleksowość, pomysłowość i innowacyjność projektów.

Nowy Koleos łączy masywny styl SUV-a z zaletami i wyrafinowaniem typowymi dla dużej limuzyny. Oferuje wnętrze z siedzeniami zapewniającymi najwyższy poziom komfortu w segmencie oraz rekordową ilość miejsca – promień na wysokości kolan na tylnych miejscach wynosi 289 mm. Kabina wyposażona jest w liczne ergonomiczne schowki, a bagażnik o pojemności 624 litrów daje możliwość łatwej zmiany konfiguracji. Nowy Koleos to także atrakcyjne i wytrzymałe materiały wykończeniowe, takie jak satynowany ultracienki chrom, wytrzymała i przyjemna w dotyku powłoka na centralnej konsoli, piankowe materiały w desce rozdzielczej czy kontrastowe przeszycia w skórzanej tapicerce siedzeń i podłokietników. Wewnętrzne oświetlenie kabiny można personalizować. Zamontowane diody LED mogą przybrać zielony, niebieski, żółty, czerwony lub fioletowy odcień, w zależności od upodobań kierowcy i pasażerów.

Nagrody

Nagrodą za pierwsze miejsce jest wizyta w Dyrekcji Designu Renault w Paryżu, czyli możliwość przyjrzenia się, jak pracują projektanci w jednym z największych koncernów samochodowych na świecie. Zwycięzca otrzyma także nowego Koleosa do testu na okres 2 tygodni. Projektant, który zajmie drugie miejsce, otrzyma 5 000 zł oraz samochód do testów na tydzień. Trzecie miejsce to 2 000 zł i Koleos na weekend.

Jak się zgłosić

Zgłoszenia konkursowe należy przesyłać za pomocą formularza konkursowego znajdującego się na stronie renaultpassion.pl.

Terminy

Prace konkursowe będą przyjmowane w terminie od 26 kwietnia do 26 czerwca 2017 r. Nazwiska 4 finalistów wybranych przez jury zostaną ogłoszone 11 września br. W dniach 14-21 września planowane jest głosowanie internautów, w którym zostanie wybrany 5. finalista konkursu. Ogłoszenie laureatów nastąpi 6 października br.

Edycja 2016

Pierwsza edycja konkursu RENAULT. PASSION FOR DESIGN & INNOVATION odbyła się w 2016 roku. Zadaniem konkursowym było zaprojektowanie samochodu autonomicznego. Pierwsze miejsce zajął Daniel Czyszczoń, student Inżynierii Wzornictwa Przemysłowego na Politechnice Krakowskiej, drugą nagrodę otrzymał Konrad Cholewka, absolwent Akademii Sztuk Pięknych we Wrocławiu, a na trzecim stopniu podium stanął projektant Ryszard Szymański z Wrocławia. Zwycięski projekt zdaniem jury przedstawiał najbardziej futurystyczną koncepcję wnętrza i nadwozia spośród wszystkich finałowych prac. Doceniono także kompleksowość doświadczenia użytkownika od momentu dotknięcia logotypu na drzwiach pojazdu.

Źródło: Renault Polska

www.renaultpassion.pl

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz
,

Wdrożenie nowego modelu auta to wydatek rzędu kilku milionów euro.
Pozyskanie koncepcji wnętrza za kilkanaście tysięcy złotych to bardzo... cwany ruch.

avatar użytkownika
,

Używasz pojęcia "cwany" w sensie pejoratywnym? Sądzisz że organizatorzy wykorzystują uczestników wbrew im samym?  

,

Z punktu widzenia organizatora, to okazja do pokazania się dla młodych, ambitnych, z pomysłami.
Z punktu widzenia młodych, ambitnych z pomysłami, to okazja do pokazania się.

Tyle, że inaczej się patrzy na ewentualną nagrodę 5 tys., gdy swoją pracę widzisz na wystawie, a inaczej, gdy jest wdrożona w dziesiątkach tysięcy aut wartych dziesiątki tysięcy złotych.

Mnie się podoba taka koncepcja konkursu, gdzie nagroda jest za zwycięstwo, a za ewentualne wykorzystanie trzeba oddzielnie zapłacić.
Ale to ja. Renault może mieć inny pogląd na to zagadnienie.
  

avatar użytkownika
,

Masz pojęcie o tym jak wygląda przygotowanie wdrożeniowego projektu wzorniczego do produkcji? Myślisz że uczestnicy dostarczą Renault takie właśnie projekty? Ten konkurs to okazja do zebrania przeglądu wstępnych pomysłów, zaobserwowania trendów - od wdrożenia dzielą takie koncepcyjne prace właśnie te grube miliony, o których wspomniałeś na wstępie.  

,

Znaczy się koncepcja wnętrza auta jest nicniewartymmaziajem, bo koszty jej wdrożenia są wysokie?  

avatar użytkownika
,

Znaczy się że od tej koncepcji do wdrożenia są lata świetlne, nie wiesz czy w ogóle i ew. w jakim stopniu którykolwiek z pomysłów zostanie wykorzystany - zatem nie masz podstaw aby oceniać czy zaproponowana kwota wygranej to ruch cwany czy może wtopa.  

,

Aha.
Czyli jeśli firma zleca np. projekt etykiety lub opakowania do produktu, który jeszcze nie istnieje, to mając na uwadze długość procesu wdrożenia i jego skomplikowanie, może zapłacić za pracę bardzo śmiesznie niskie honorarium.
Bo przecież to jeszcze nie produkt, jeszcze wiele badań i testów itp, itd.

Teraz rozumiem ideę.
  

avatar użytkownika
,

Jeżeli problem będący przedmiotem konkursu stanowi niewielką część całości prac projektowych, to organizator może zapłacić w ramach nagrody proporcjonalnie niewielkie wynagrodzenie - zgadza się. Czy zaproponowana przez producenta kwota jest wystarczająca może być jak najbardziej przedmiotem dyskusji, ale zarzut, że sama zasada świadczy o cwaniactwie nie wydaje się zadowalająco umotywowany.   

,

No tak, wnętrze to nieistotny drobiazg.  

avatar użytkownika
,

Uczestnicy konkursu nie dostarczają producentowi żadnych "wnętrz".  

,

Oczywiście. Dostarczają całkowicie nieistotny bohomaz.

Tak w ogóle to Renault robi uczestnikom przysługę, bo pozwala się pokazać i wykazać i nie ma co pyskować bo przecież udział w konkursie jest dobrowolny.
  

Najnowsze w tym dziale

RTB House, globalna spółka dostarczająca innowacyjne rozwiązania marketingowe dla największych marek z całego świata, dołączyła do prestiżowego grona firm docenionych za najlepsze praktyki HR-owe w swoim sektorze. We wtorek, 8 października, po raz pierwszy przyznano w Polsce nagrody LinkedIn Talent Awards.
Pentawards 2019 rozdane - projektanci Hibrands ze srebrnym trofeum
Za koncept Bee-Fee agencja została nagrodzona srebrną statuetką w jednym z najbardziej prestiżowych konkursów w dziedzinie projektowania opakowań – Pentawards.
2019 Benq Konkurs Photovue
Witamy w naszym nowym konkursie, którego celem jest zaprezentowanie Twojego fotograficznego talentu całemu światu.
26. edycja Golden Drum Festiwal już za tydzień
26 Międzynarodowy Festiwal Kreatywności Golden Drum ponownie otwiera swoje drzwi. Organizatorzy zapraszają już w następny czwartek, 17 października, do nadmorskiej miejscowości Portorož w Słowenii. „Creativity 4 Change” jest zagadnieniem, wokół którego skupiają się wszystkie wydarzenia dwóch dni festiwalu, zwieńczonych uroczystą galą, podczas której ogłoszeni zostaną...
Kampania Grupy Havas doceniona w konkursach Złote Spinacze i Effie Awards
„Jeden dzień - wart całe życie”, kampania społeczna stworzona i zrealizowana wspólnie przez agencje z Grupy Havas: Havas Warsaw, Havas PR Warsaw oraz Havas Media we współpracy z Fundacją Zobacz…JESTEM! zdobyła aż trzy nominacje do nagrody Złote Spinacze oraz jedną w konkursie EFFIE.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2019 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764