logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Mozilla prosi o ocenę nowego systemu identyfikacji wizualnej

  PR 02.08.2018, przeczytano 1124 razy
ilustracja

Mozilla zaprezentowała dwie koncepcje nowego systemu identyfikacji wizualnej mającego pozwolić na rozszerzenie brandingu na nowe produkty. Rozwiązania bazują z jednej strony na obecnej identyfikacji Firefoksa, z drugiej zaś zawierają systematykę oznaczeń produktów i usług rozbudowującą się na kilka poziomów szczegółowości. Nawiązując do stosowanej już w przeszłości idei Open Design, o opinie i komentarze poproszono użytkowników.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/mozilla-prosi-o-ocene-nowego-systemu-identyfikacji-wizualnej,37469,artykul.html

Jak tłumaczą twórcy aplikacji spod szyldu Mozilli, dotychczasowa ikona oparta na wizerunku lisa nie dawała wystarczających narzędzi projektowych aby rozszerzyć branding na kolejne elementy rodziny produktów. Możliwości manipulowania obecnym znakiem uległy wyczerpaniu, dlatego postanowiono, że system identyfikacji wizualnej zostanie stworzony od nowa.

Zespół złożony z projektantów produktów i specjalistów od brandingu zaczął parce nad system, który objąłby wszystkie produkty Firefoksa, także te będące w fazie planów i przygotowań. Efektem prac było przygotowanie dwóch propozycji systemów identyfikacji, które zaprezentowano opinii publicznej z prośbą o ocenę.

ilustracjastrzałka

Takie podejście do projektowania nawiązuje do idei Open Design, zastosowanej przy projektowaniu poprzedniej identyfikacji wizualnej marki. Nie chodzi tu o przeprowadzenie prostego głosowania, ale o zebranie opinii, które można zamieszczać pod wpisem na blogu Mozilli.

Ostateczna ocena propozycji zostanie dokonana na podstawie następujących kryteriów:

  • nawiązanie do obecnego wizerunku Firefoksa
  • spójność wizualna
  • możliwości rozbudowy systemu na kolejne produkty
  • wzbudzanie skojarzeń z pojęciami: szybkość, bezpieczeństwo, niezawodność, inteligencja, innowacje
  • pozycjonowanie Mozilli jako firmy technologicznej, która przynosi ludziom zyski

Architektura obu systemów składa się z czterech poziomów "szczegółowości", bazując na podstawowej ikonie Firefoksa. Kolejne dwa poziomy to ikony dla przeglądarek, zaś ostatni to zestaw ikon służących do oznaczania aplikacji i funkcji.

ilustracjastrzałka

ilustracjastrzałka

Mozilla zapowiada, że trwające obecnie prace zostaną zakończone z uwzględnieniem zamieszczonych na blogu uwag i komentarzy w ciągu kilku miesięcy.

Źródło: Mozilla

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Nikon z czterema nagrodami TIPA
Firma Nikon z przyjemnością informuje, że w tegorocznej edycji konkursu TIPA World Awards zdobyła nagrody w czterech kategoriach. Najnowszy aparat bezlusterkowy firmy Nikon, elegancki i stylowy Z f, został uhonorowany tytułem „Best Full-Frame Expert Camera” (Najlepszy pełnoklatkowy aparat – ekspert), a aparat Z 8 został nagrodzony prestiżowym...
W skupie akcji własnych o charakterze dywidendowym, przy wysokiej redukcji zapisów (ponad 90%), spółka Fabrity Holding nabyła 192,5 tys. akcji, które reprezentują 7,83% kapitału zakładowego. Transakcji miała wartość 7,7 mln zł, a spółka zamierza dodatkowo wypłacić akcjonariuszom około 7 mln zł w formie tradycyjnej dywidendy.  
lionelo dołącza do grona klientów Luckyyou
lionelo, producent wózków, fotelików samochodowych i innych produktów dziecięcych, dołącza do klientów poznańskiej agencji LUCKYYOU.
Pierwszy sklep Tchibo w nowym formacie otwarty w Poznaniu
Tchibo powraca do kawowego dziedzictwa. Marka z imponującą historią i tradycją, chcąc dzielić się swoją ekspertyzą, wprowadza w Polsce nowy koncept punktów własnych, ze zwiększoną przestrzenią kawiarnianą. Pierwsza kawiarnia Tchibo w nowej odsłonie właśnie pojawiła się na mapie Poznania (Centrum King Cross Marcelin). Menu obejmuje m.in. napoje kawowe i ciasta, zaś w...
Marta Szufranowicz dołącza do Gong
Marta Szufranowicz dołącza do zespołu GONG, obejmując stanowisko Strategy Director. Nowa dyrektorka strategii będzie nadzorować prace działu strategii dla takich klientów agencji jak ING, Żabka czy Netflix.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764