logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Mozilla prosi o ocenę nowego systemu identyfikacji wizualnej

  PR 02.08.2018, przeczytano 770 razy
ilustracja

Mozilla zaprezentowała dwie koncepcje nowego systemu identyfikacji wizualnej mającego pozwolić na rozszerzenie brandingu na nowe produkty. Rozwiązania bazują z jednej strony na obecnej identyfikacji Firefoksa, z drugiej zaś zawierają systematykę oznaczeń produktów i usług rozbudowującą się na kilka poziomów szczegółowości. Nawiązując do stosowanej już w przeszłości idei Open Design, o opinie i komentarze poproszono użytkowników.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/mozilla-prosi-o-ocene-nowego-systemu-identyfikacji-wizualnej,37469,artykul.html

Jak tłumaczą twórcy aplikacji spod szyldu Mozilli, dotychczasowa ikona oparta na wizerunku lisa nie dawała wystarczających narzędzi projektowych aby rozszerzyć branding na kolejne elementy rodziny produktów. Możliwości manipulowania obecnym znakiem uległy wyczerpaniu, dlatego postanowiono, że system identyfikacji wizualnej zostanie stworzony od nowa.

Zespół złożony z projektantów produktów i specjalistów od brandingu zaczął parce nad system, który objąłby wszystkie produkty Firefoksa, także te będące w fazie planów i przygotowań. Efektem prac było przygotowanie dwóch propozycji systemów identyfikacji, które zaprezentowano opinii publicznej z prośbą o ocenę.

ilustracjastrzałka

Takie podejście do projektowania nawiązuje do idei Open Design, zastosowanej przy projektowaniu poprzedniej identyfikacji wizualnej marki. Nie chodzi tu o przeprowadzenie prostego głosowania, ale o zebranie opinii, które można zamieszczać pod wpisem na blogu Mozilli.

Ostateczna ocena propozycji zostanie dokonana na podstawie następujących kryteriów:

  • nawiązanie do obecnego wizerunku Firefoksa
  • spójność wizualna
  • możliwości rozbudowy systemu na kolejne produkty
  • wzbudzanie skojarzeń z pojęciami: szybkość, bezpieczeństwo, niezawodność, inteligencja, innowacje
  • pozycjonowanie Mozilli jako firmy technologicznej, która przynosi ludziom zyski

Architektura obu systemów składa się z czterech poziomów "szczegółowości", bazując na podstawowej ikonie Firefoksa. Kolejne dwa poziomy to ikony dla przeglądarek, zaś ostatni to zestaw ikon służących do oznaczania aplikacji i funkcji.

ilustracjastrzałka

ilustracjastrzałka

Mozilla zapowiada, że trwające obecnie prace zostaną zakończone z uwzględnieniem zamieszczonych na blogu uwag i komentarzy w ciągu kilku miesięcy.

Źródło: Mozilla

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Xiaomi Polska zdecydowało się kontynuować współpracę z First Public Relations. W ramach porozumienia agencja jest odpowiedzialna m.in. za media relations.
Tailor Made PR w kampanii digital dla marki Luksja
Tailor Made PR ponownie poprowadzi działania komunikacyjne dla marki Luksja, tym razem realizowane w ramach nowej kampanii Mini-Nawyki. Agencja pozyskała projekt w ramach wygranego przetargu i odpowiedzialna jest za przygotowanie strategii a także koncepcji kreatywnej i produkcję materiałów video, współpracę z influencerami oraz relacje z mediami. Komunikacja najnowszej kampanii...
Monna Lisa 8000: nowy standard jakości drukowania na tkaninach
ML-8000 to nowy, podstawowy model z serii Monna Lisa, wyposażony w 8 najnowszych głowic PrecisionCore. ML-8000 łączy w sobie moc i wydajność najnowszych, światowej klasy drukarek atramentowych Epson oraz technologię produkcji wyrobów tekstylnych.
Targi Packaging Innovations w dobrej formie: Podsumowanie
Targi Opakowań Packaging Innovations organizowane przez Targi w Krakowie, które w dniach 24-25 września odbyły się w EXPO XXI Warszawa są dowodem na to, że przy zachowaniu restrykcyjnych obostrzeń sanitarnych możliwe jest przygotowanie targów na najwyższym poziomie. Można pokusić się o stwierdzenie, że branża nie powraca do gry, branża już powróciła do gry.
Bez drukowania w chmurze zapomnij o szybkiej cyfrowej transformacji
Z międzynarodowego badania IDC, wynika, że zaledwie 4 proc. firm przeprowadziło kompletną transformację cyfrową w swoich strukturach. 46%z nich wciąż znajduje się na etapie rozpoczęcia procesu cyfryzacji. 60% badanych przedsiębiorstw przekroczyło już założony na ten cel budżet, a 54% firm ma problemy z integracją urządzeń, co skutkuje opóźnieniami w realizacji...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2020 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764