Mozilla zaprezentowała dwie koncepcje nowego systemu identyfikacji wizualnej mającego pozwolić na rozszerzenie brandingu na nowe produkty. Rozwiązania bazują z jednej strony na obecnej identyfikacji Firefoksa, z drugiej zaś zawierają systematykę oznaczeń produktów i usług rozbudowującą się na kilka poziomów szczegółowości. Nawiązując do stosowanej już w przeszłości idei Open Design, o opinie i komentarze poproszono użytkowników.
Jak tłumaczą twórcy aplikacji spod szyldu Mozilli, dotychczasowa ikona oparta na wizerunku lisa nie dawała wystarczających narzędzi projektowych aby rozszerzyć branding na kolejne elementy rodziny produktów. Możliwości manipulowania obecnym znakiem uległy wyczerpaniu, dlatego postanowiono, że system identyfikacji wizualnej zostanie stworzony od nowa.
Zespół złożony z projektantów produktów i specjalistów od brandingu zaczął parce nad system, który objąłby wszystkie produkty Firefoksa, także te będące w fazie planów i przygotowań. Efektem prac było przygotowanie dwóch propozycji systemów identyfikacji, które zaprezentowano opinii publicznej z prośbą o ocenę.
Takie podejście do projektowania nawiązuje do idei Open Design, zastosowanej przy projektowaniu poprzedniej identyfikacji wizualnej marki. Nie chodzi tu o przeprowadzenie prostego głosowania, ale o zebranie opinii, które można zamieszczać pod wpisem na blogu Mozilli.
Ostateczna ocena propozycji zostanie dokonana na podstawie następujących kryteriów:
- nawiązanie do obecnego wizerunku Firefoksa
- spójność wizualna
- możliwości rozbudowy systemu na kolejne produkty
- wzbudzanie skojarzeń z pojęciami: szybkość, bezpieczeństwo, niezawodność, inteligencja, innowacje
- pozycjonowanie Mozilli jako firmy technologicznej, która przynosi ludziom zyski
Architektura obu systemów składa się z czterech poziomów "szczegółowości", bazując na podstawowej ikonie Firefoksa. Kolejne dwa poziomy to ikony dla przeglądarek, zaś ostatni to zestaw ikon służących do oznaczania aplikacji i funkcji.
Mozilla zapowiada, że trwające obecnie prace zostaną zakończone z uwzględnieniem zamieszczonych na blogu uwag i komentarzy w ciągu kilku miesięcy.
- Opinie i uwagi można zamieszczać pod adresem https://blog.mozilla.org/opendesign/evolving-the-firefox-brand
Źródło: Mozilla