logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Mozilla prosi o ocenę nowego systemu identyfikacji wizualnej

  PR 02.08.2018, przeczytano 716 razy
ilustracja

Mozilla zaprezentowała dwie koncepcje nowego systemu identyfikacji wizualnej mającego pozwolić na rozszerzenie brandingu na nowe produkty. Rozwiązania bazują z jednej strony na obecnej identyfikacji Firefoksa, z drugiej zaś zawierają systematykę oznaczeń produktów i usług rozbudowującą się na kilka poziomów szczegółowości. Nawiązując do stosowanej już w przeszłości idei Open Design, o opinie i komentarze poproszono użytkowników.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/mozilla-prosi-o-ocene-nowego-systemu-identyfikacji-wizualnej,37469,artykul.html

Jak tłumaczą twórcy aplikacji spod szyldu Mozilli, dotychczasowa ikona oparta na wizerunku lisa nie dawała wystarczających narzędzi projektowych aby rozszerzyć branding na kolejne elementy rodziny produktów. Możliwości manipulowania obecnym znakiem uległy wyczerpaniu, dlatego postanowiono, że system identyfikacji wizualnej zostanie stworzony od nowa.

Zespół złożony z projektantów produktów i specjalistów od brandingu zaczął parce nad system, który objąłby wszystkie produkty Firefoksa, także te będące w fazie planów i przygotowań. Efektem prac było przygotowanie dwóch propozycji systemów identyfikacji, które zaprezentowano opinii publicznej z prośbą o ocenę.

ilustracjastrzałka

Takie podejście do projektowania nawiązuje do idei Open Design, zastosowanej przy projektowaniu poprzedniej identyfikacji wizualnej marki. Nie chodzi tu o przeprowadzenie prostego głosowania, ale o zebranie opinii, które można zamieszczać pod wpisem na blogu Mozilli.

Ostateczna ocena propozycji zostanie dokonana na podstawie następujących kryteriów:

  • nawiązanie do obecnego wizerunku Firefoksa
  • spójność wizualna
  • możliwości rozbudowy systemu na kolejne produkty
  • wzbudzanie skojarzeń z pojęciami: szybkość, bezpieczeństwo, niezawodność, inteligencja, innowacje
  • pozycjonowanie Mozilli jako firmy technologicznej, która przynosi ludziom zyski

Architektura obu systemów składa się z czterech poziomów "szczegółowości", bazując na podstawowej ikonie Firefoksa. Kolejne dwa poziomy to ikony dla przeglądarek, zaś ostatni to zestaw ikon służących do oznaczania aplikacji i funkcji.

ilustracjastrzałka

ilustracjastrzałka

Mozilla zapowiada, że trwające obecnie prace zostaną zakończone z uwzględnieniem zamieszczonych na blogu uwag i komentarzy w ciągu kilku miesięcy.

Źródło: Mozilla

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Plotery tnące Summa w walce z koronawirusem
W ostatnich tygodniach widzieliśmy, jak ważna jest ochrona zdrowia ludzi i jak potrzebna jest odzież ochronna przed koronawirusem, taka jak maski i fartuchy. Technologie cięcia firmy Summa mogą w tym pomóc i pomagają. W związku z tym, że koronawirus nadal rozprzestrzenia się na całym świecie, Summa chce wykorzystać swoje zasoby, aby zminimalizować w jak największym stopniu...
#jestesmyodpowiedzialni na drzwiach całej Polski
„STOP. Ktoś w tym domu ma ograniczoną odporność”. „Proszę zostawić przesyłkę pod drzwiami”.  „Jestem medykiem, nie zastawiaj mi auta”. Tysiące charakterystycznych kart z apelami pojawia się w ostatnich dniach na drzwiach mieszkań i za szybami aut w całej Polsce. Akcję #JESTEŚMYODPOWIEDZIALNI wymyśliła i prowadzi łódzka firma...
Polski oddział OPPO, wiodącego w skali globalnej producenta urządzeń mobilnych, z początkiem kwietnia 2020, rozpoczyna współpracę w zakresie PR z agencją 24/7Communication.
Skyn zachęca ludzi do pozostania w domu globalną akcją „Stay and f*** at home”
Ruch społeczny został zapoczątkowany w mediach społecznościowych hashtag’iem #staythefhome. Marka nawołuje do tego, aby w ramach bezpieczeństwa „zrobić sobie dobrze i zostać w domu”.
Tyskie: „Historia pokazuje, że zawsze damy radę przejść na TY”
Tyskie startuje z nową kampanią w ramach platformy komunikacji „Przejdźmy na TY” pod hasłem: „Historia pokazuje, że zawsze damy radę przejść na TY”.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2020 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764