logo
WIEDZA
Polska reklama i poligrafiaWIEDZA

PORADA: Możliwości ploterów Novajet

   22.08.2001, przeczytano 2046 razy

Mam kilka pytań odnośnie ploterów serii NOVAJET (500, 600e, 800)...
Słyszałam o tym. że te plotery mogą drukować nie tylko na "zwykłym" papierze, ale także na bannerach, a nawet na materiałach.
Proszę o jakieś informacje na ten temat:
- czy można drukować bannery pełnokolorowe
- czy można drukować na tzw. siatkach bannerowych
- na czym polega drukowanie atramentami transferowymi
- na jakich materiałach te plotery mogą drukować


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/mozliwosci-ploterow-novajet,424,artykul.html

Plotery NovaJet 600e i nowsze mogą drukować na bardzo wielu mediach. Na pewno są to materiały rekomendowane lub firmowane przez producenta. Oprócz tego każdy dostawca sprzętu lub mediów może zaoferować szeroką gamę takich materiałów, sprawdzonych dla poszczególnych modeli ploterów i atramentów (np. tu jest oferta firmy Atrium, w której pracuję).
Banery są również mediami, które można zadrukować, w pełnym kolorze, przy użyciu wymienionych ploterów. Wybór banera uzależniony jest od miejsca i czasu ekspozycji. Wymienione modele ENCADa mają możliwość druku na materiałach do ciężaru ok. 600 g/m kw., więc jest w czym wybierać. W tym również siatki banerowe, które do druku w ploterach ink-jet muszą być specjalnie przygotowane (koszt ok. 100-150 zł/m kw.). Oczywiście do druku banerów do ekspozycji zewnętrznej należy używać pigmentów. Dostępne są atramenty GO rekomendowane przez ENCAD oraz pigmenty od producentów niezależnych. Jednak należy zwrócić uwagę na pewne niedoskonałości techniki bubble-jet przy druku pigmentami (czytaj tu).
Natomiast atramenty transferowe to zupełnie inna bajka. Są to atramenty, którymi drukuje się na specjalnych mediach, a następnie przenosi na inny materiał przy pomocy prasy termicznej (czyt. żelazka :-)). Grafikę drukuje się w odbiciu lustrzanym.
Chyba, że pytanie dotyczy druku termotransferowego, a o nim można przeczytać tutaj.


avatar użytkownika
+ + +

Tekst opublikował użytkownik: Paweł Szambelan

Więcej informacji o użytkowniku

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

W 2024 roku nietypowo fiskus rozpoczął rozliczanie rocznych zeznań podatkowych za 2023 rok od 15 lutego, a nie, jak do tej pory, od 1 stycznia. Nie ulega jednak zmianie ostateczny termin składania zeznań tj. 30 kwietnia 2024 tj. wtorek. 
Webinaria w marketingu - SMS na poprawę frekwencji?
Webinaria stały się jednym z najskuteczniejszych narzędzi w marketingu B2B. Generują wysokojakościowe leady i mają wysoką konwersję. Wyzwaniem jest jednak frekwencja. Niestety większość zarejestrowanych nie pojawia się na spotkaniach. Ale jest świetna metoda dotarcia z przypomnieniem do zapominalskich – stary, ale sprawdzony SMS.
Mood Media: 3 kluczowe trendy w handlu detalicznym
Obecnie w sklepach stacjonarnych, co drugi klient szuka czegoś więcej niż tylko produktów — szuka wyjątkowych przeżyć, które zachęcają go do odkrywania świata marki i interakcji z nią. Chce dotknąć produktu, poczuć go i wyobrazić go sobie w swoim życiu, a potem zabrać ze sobą od razu do domu, bez konieczności czekania na dostawę. Dla wielu klientów...
Podnoszenie kwalifikacji w digital marketingu: jak być konkurencyjnym?
Krajobraz digtial marketingu z roku na rok dynamicznie się zmienia. Trendy, strategie czy technologia również nie pozostają w stagnacji. Dlatego m.in. stałe podnoszenie swoich umiejętności, udział w szkoleniach i konferencjach branżowych, bycie na bieżąco z najnowszymi raportami są „must have” na rynku pracy. Szczególnie w obliczu zmian zachodzących w wyniku...
Zatrudnienie freelancera na „czarno” — jakie niesie zagrożenia?
W dynamicznie rozwijającym się świecie usług kreatywnych, takich jak copywriting, marketing, tworzenie wideo czy SEO, coraz więcej firm i przedsiębiorców decyduje się na współpracę z freelancerami. Choć taka forma zatrudnienia oferuje szereg korzyści, niektórzy dają się skusić na omijanie obowiązujących przepisów, oferując współpracę na...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764