logo
WIEDZA
Polska reklama i poligrafiaWIEDZA

Niepowtarzalne kampanie – siła cyfrowej reklamy OOH

  PR 11.09.2018, przeczytano 596 razy
ilustracjastrzałka

DOOH z roku na rok rozwija się coraz bardziej dynamicznie. Dlaczego tak się dzieje? Cyfrowa reklama zewnętrzna, w porównaniu do tradycyjnej reklamy OOH, posiada nieograniczone możliwości, które sprawiają, że każda realizowana kampania jest wyjątkowa i niepowtarzalna.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/niepowtarzalne-kampanie-%E2%80%93-sila-cyfrowej-reklamy-ooh,37863,artykul.html

Najszybciej rozwijające się medium

Według 60% ekspertów z branży reklamowej, biorących udział w badaniu MyLED, DOOH to jedno z najszybciej rozwijających się mediów w Polsce. Zdanie respondentów potwierdzają wyniki raportu IGRZ, które pokazują, że wydatki przeznaczone na ten rodzaj reklamy w pierwszym półroczu 2018 roku wyniosły 8,8% w stosunku do tego samego okresu w roku poprzednim. Na polskim rynku rośnie coraz większe przekonanie o konieczności szybszego zastępowania klasycznych rozwiązań outdoorowych, nowymi rozwiązaniami cyfrowymi, które sprzyjają uruchamianiu i wykorzystywaniu kolejnych nośników.  
 

DOOH i oryginalne pomysły

DOOH pozwala na urzeczywistnienie nawet najbardziej oryginalnych pomysłów. Przekonali się o tym twórcy cyfrowej reklamy Dulux, zrealizowanej w dwóch stolicach państw europejskich: Wielkiej Brytanii i Holandii. Znana marka farb w kampanii DOOH zachęcała mieszkańców Londynu i Amsterdamu do wzięcia czynnego udziału w kampanii. Dzięki aplikacji mobilnej Visualiser, uczestnicy zabawy mogli zmieniać kolory najbardziej znanych budowli w miastach i pochwalić się swoim arcydziełem na cyfrowym ekranie LED. Osoby biorące udział w kampanii wykorzystywały w kreacjach szeroką paletę kolorów farb Dulux dostępnych w aplikacji. Nadesłane zgłoszenia zostały dodane do galerii online, z której uczestnicy „Let’s Color” mogli je pobierać i udostępniać za pośrednictwem wybranych kanałów społecznościowych.

Henrique Striker, dyrektor ds. aktywacji Dulux, tak skomentował tę realizację: „Farba i kolor mają większą moc, niż ludzie często zdają sobie z tego sprawę. W naszej firmie głęboko wierzymy, że kolor ma duży wpływ na atmosferę panującą w pomieszczeniu. Może silnie łączyć ludzi. Kampania DOOH zrealizowana przy pomocy MullenLowe i Ocean Outdoor jest doskonałym na to dowodem. Stanowi ciekawa atrakcję dla mieszkańców Amsterdamu i Londynu. Reklama na cyfrowych nośnikach oparta była na tej samej technologii, którą stosujemy w aplikacji Dulux Visualizer - rozszerzonej rzeczywistości!  Realizacja DOOH jest świetnym dowodem na to, jakie rzeczy mogą się wydarzyć, gdy kreatywność i technologia spotykają się w jednym miejscu.

Angażujące kampanie

Inną ciekawą kampanią DOOH, angażującą odbiorców w dość nietypowy sposób jest realizacja firmy Airbnb. Popularny portal na rynku wynajmu uruchomił ogólnoeuropejską reklamę DOOH, włączając w jej tworzenie lokalnych gospodarzy. Kampania miała na celu zachęcić ludzi do skorzystania z możliwości wynajęcia swojego domu bądź mieszkania turystom. Reklama wyświetlana na cyfrowych ekranach ukazywała szereg korzyści jakie czerpią gospodarze Airbnb, wynajmując swoje lokum innym. Spoty ukazywały prawdziwych ludzi, takich jak np. Silvia i Matteo, którzy dzięki Airbnb są w stanie opłacić sobie podróże dookoła świata.

Interaktywna zabawa

Kolejnym świetnym przykładem wykorzystania medium DOOH była eksperymentalna kampania LEGO wykorzystująca technologię rozpoznawania gestów, która zapraszała klientów galerii handlowej do udziału w interaktywnej zabawie na cyfrowym ekranie LED. Korzystając z technologii rozpoznawania ruchów, twórcy reklamy poprosili odbiorców o przystąpienie do gry przez wybranie jasnej albo ciemnej strony mocy i zbieranie punktów potrzebnych do budowy statku kosmicznego. W grze wykorzystano nową technologię aparatów, za pomocą których śledzono ruchy gracza w 3D.  Po zakończeniu gry uczestnicy mieli możliwość „zrobienia zdjęcia z załogą”, co znacznie zwiększyło zasięg kampanii.

DOOH jest w stanie sprostać oczekiwaniom nawet najbardziej wymagających klientów. Wyżej wspomniane kampanie są tego świetnym potwierdzeniem. Realizowanie kampanii z udziałem odbiorców znacznie wpływa na pozytywny odbiór reklamy oraz zwiększa jej zasięg. Czemu więc reklama DOOH z roku na rok się rozwija, a reklamodawcy coraz chętniej wybierają to medium jako kanał komunikacji z klientem? Wszystko dzięki jej nowoczesnym, technologicznym możliwościom.

Źródło: MyLED

www.myled.pl

Dodatkowe informacje:

Autor:
Diana Polska - Marketing & PR Manager w MyLED

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Czy memy podlegają prawu autorskiemu?
Autorem pojęcia „mem” jest najprawdopodobniej Richard Dawkins – brytyjski teoretyk ewolucji biologicznej, związany z Uniwersytetem Oxfordzkim. W morzu definicji, najbardziej intrygująca jest ta, mówiąca że „mem” to „podstawowa jednostka informacji kulturowej, która, podobnie do genów, powiela się, mutuje i podlega działaniu doboru naturalnego”1. Kto by...
Content marketing w social mediach – o czym warto pamiętać?
Jednym z największych mitów na temat content marketingu jest przekonanie, że metoda ta ogranicza się jedynie do tworzenia artykułów blogowych. Tymczasem, popularnym miejscem rozpowszechniania wartościowych treści są m.in. social media. Od dłuższego czasu cieszą się one niesłabnącą popularnością ze strony marketerów, którzy włączają je do systemu...
Gen Z - być offline w świecie, w którym króluje online
O pokoleniu Z mówi się, że telefon w dłoni trzymają nieustająco. Ale czy nie jest tak, że opinię wyrabiamy sobie na podstawie jednostkowych zaobserwowanych przypadków? Z badań przeprowadzonych przez Dentsu Aegis Network Polska oraz infuture hatalska foresight institute na potrzebę raportu Gen Z. Jak zrozumieć dziś pokolenie jutra wynika, że większość ankietowanych...
Aż 70% marketerów nie wie jak zmierzyć efektywność swoich kampanii content marketingowych. Czy oznacza to, że 70% budżetów jest zmarnowanych? Co gorsza, więcej niż połowa z nich przyznaje, że nie dostrzega tego, by ich działania miały wpływ na przychody firmy - wynika z raportu “Content Fitness Report” przygotowanego przez PAN Communications. Jednak nie wszystko stracone, z...
Ponad 3 razy więcej leadów przy 5-krotnie mniejszych wydatkach – taki wynik biznesowy osiągnęła kampania Facebook Ads prowadzona przez Bluerank dla Promedica24. Facebook właśnie opublikował studium przypadku tej kampanii jako ciekawy przykład sukcesu biznesowego.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2019 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764