logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Onet i Noizz z akcją specjalną #Jedzenieprzyszłości_entr

  PR 22.04.2022, przeczytano 413 razy

22 kwietnia br. z okazji Międzynarodowego Dnia Ziemi, Onet i NOIZZ wraz z agencją VMLY&R inicjują akcję specjalną pod hasłem #JedzeniePrzyszłości_ENTR. Akcja ma rozpocząć dyskusję na temat wpływu zmian klimatycznych na sektor żywności. Inicjatywa #JedzeniePrzyszłości_ENTR jest częścią europejskiej platformy ENTR.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/onet-i-noizz-z-akcja-specjalna-jedzenieprzyszlosci_entr,395601,artykul.html

Międzynarodowy Dzień Ziemi obchodzony 22 kwietnia jest okazją do promowania postaw proekologicznych w społeczeństwie i edukowania, poprzez pokazywanie realnej przyszłości w kontekście zmian klimatycznych. Z tej okazji serwisy Ringier Axel Springer Polska – Onet i NOIZZ – w ramach projektu ENTR, wraz z agencją VMLY&R, przygotują lunch, podczas którego organizatorzy akcji #JedzeniePrzyszłości_ENTR i ich goście będą rozmawiać o wpływie zmian klimatu na jedzenie i produkcję żywności. W akcji wezmą udział influencerzy, w tym m.in.: Vienio, Magdalena Bereda, Daria Rogowska, znana jako ekocentryczka oraz Aleksander Baron, szef kuchni restauracji Frank w Warszawie i Stanisław Łaboziak, ekspert z Centrum Nauki Kopernik.

Menu przyszłości na lunch w ramach akcji #JedzeniePrzyszłości_ENTR opracował i przygotował Aleksander Baron, szef kuchni restauracji Frank w Warszawie.

Inspiracją do rozpoczęcia akcji #JedzeniePrzyszłości_ENTR są dane Europejskiej Agencji Środowiska, z których wynika, że przez ostatnie 150 lat średnia temperatura na świecie wzrosła o 0,8ºC. Według Intergovernmental Panel on Climate Change, do 2100 roku globalna temperatura może podnieść się nawet o 4ºC. Skutki efektu cieplarnianego będą miały ogromny wpływ na cały ekosystem.

- W przyszłości produktem bogatym w białko będą owady, a mięso stanie się towarem luksusowym ze względu na wysoką cenę. Menu, które przygotuję, będzie się składać z dobrze znanych potraw w futurystycznym wydaniu. Każde danie będzie symbolem jednego ze skutków zmian klimatu i w ten sposób, poprzez jedzenie, opowiemy szerzej o zmianach klimatycznych, takich jak susza, zakwaszenie oceanów, nadmierna emisja CO2 czy smog. - Aleksander Baron, szef kuchni restauracji Frank w Warszawie

22 kwietnia na stronie głównej Onetu pojawi się specjalny panel klimatyczny, w którym zostaną zaprezentowane materiały dotyczące kwestii jedzenia przyszłości, m.in.: jak dostępność powierzchni, na której będzie można hodować zwierzęta i uprawiać rośliny, ulegnie w przyszłości zmniejszeniu, jak zmiany klimatyczne i rosnąca świadomość ekologiczna konsumentów wpłyną na  poszukiwanie nowych rozwiązań i produktów. Dodatkowo, od godziny 13:30, na stronie głównej Onetu i profilu ENTR na Facebooku, będzie dostępna transmisja akcji specjalnej #JedzeniePrzyszłości_ENTR.

- Mówienie o możliwej katastrofie klimatycznej w sposób czysto teoretyczny nie wpływa szczególnie mocno na naszą wyobraźnię. Dopiero przełożenie jej efektów na konkretne przykłady tworzy w naszej głowie wyraźny obraz. Zależało nam na tym, aby zachęcić do dyskusji i debaty ludzi młodych. Żeby do nich trafić musimy mówić o rzeczach, które są dla nich ważne i bliskie. Stąd pomysł na lunch przyszłości - w ten sposób chcemy zwrócić uwagę na zagrożenia, jakie czekają nas za kilkanaście lat w zakresie żywności i zapoczątkować dyskusję na ten temat. - Bartosz Paturej, koordynator projektu ENTR w Polsce

Faktyczne działania na rzecz walki z kryzysem klimatycznym muszą wreszcie zastąpić przejawy greenwashingu. Kluczowa staje się tu współpraca podmiotów, którym bliska jest walka o bezpieczną przyszłość dla każdego mieszkańca naszej planety. A to już kolejny projekt na rzecz środowiska naturalnego, który wspólnie realizujemy. - Magdalena Brejnak-Kowalska, Business Director w VMLY&R

Akcja #JedzeniePrzyszłości_ENTR jest organizowana w ramach paneuropejskiego projektu ENTR we współpracy z redakcjami Onet i NOIZZ. Za koncepcję kreatywną oraz realizację odpowiada agencja VMLY&R oraz dział marketingu Ringier Axel Springer Polska.

Źródło: VMLY&R Poland

www.vmlyr.com

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Nikon z czterema nagrodami TIPA
Firma Nikon z przyjemnością informuje, że w tegorocznej edycji konkursu TIPA World Awards zdobyła nagrody w czterech kategoriach. Najnowszy aparat bezlusterkowy firmy Nikon, elegancki i stylowy Z f, został uhonorowany tytułem „Best Full-Frame Expert Camera” (Najlepszy pełnoklatkowy aparat – ekspert), a aparat Z 8 został nagrodzony prestiżowym...
W skupie akcji własnych o charakterze dywidendowym, przy wysokiej redukcji zapisów (ponad 90%), spółka Fabrity Holding nabyła 192,5 tys. akcji, które reprezentują 7,83% kapitału zakładowego. Transakcji miała wartość 7,7 mln zł, a spółka zamierza dodatkowo wypłacić akcjonariuszom około 7 mln zł w formie tradycyjnej dywidendy.  
lionelo dołącza do grona klientów Luckyyou
lionelo, producent wózków, fotelików samochodowych i innych produktów dziecięcych, dołącza do klientów poznańskiej agencji LUCKYYOU.
Pierwszy sklep Tchibo w nowym formacie otwarty w Poznaniu
Tchibo powraca do kawowego dziedzictwa. Marka z imponującą historią i tradycją, chcąc dzielić się swoją ekspertyzą, wprowadza w Polsce nowy koncept punktów własnych, ze zwiększoną przestrzenią kawiarnianą. Pierwsza kawiarnia Tchibo w nowej odsłonie właśnie pojawiła się na mapie Poznania (Centrum King Cross Marcelin). Menu obejmuje m.in. napoje kawowe i ciasta, zaś w...
Marta Szufranowicz dołącza do Gong
Marta Szufranowicz dołącza do zespołu GONG, obejmując stanowisko Strategy Director. Nowa dyrektorka strategii będzie nadzorować prace działu strategii dla takich klientów agencji jak ING, Żabka czy Netflix.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764