logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Portfolio: Havas Warsaw: Finish i Bosh w kampanii „Obiecaj”

  PR 17.05.2021, przeczytano 1623 razy
ilustracja

W poniedziałek 17 maja wystartowała kampania „Obiecaj” marki FINISH, realizowana wspólnie z marką BOSCH. Partnerem merytorycznym kampanii jest Instytut Meteorologii i Gospodarki Wodnej – Państwowy Instytut Badawczy. Kampania obejmie TV, POS i INTERNET. Za kreację odpowiada agencja Havas Warsaw, a za działania public relations agencja Havas PR Warsaw.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/portfolio%3A-havas-warsaw%3A-finish-i-bosh-w-kampanii-_obiecaj_,391494,artykul.html

Woda jest naszym wspólnym dobrem, a wciąż traktujemy ją jako coś oczywistego. Codziennie, w naszych domach, zużywamy setki litrów wody dziennie. Najwyższy czas, abyśmy wszyscy byli świadomi, jakie konsekwencje mogą nas czekać w przyszłości, jeżeli nie zmienimy naszych nawyków już teraz.

Polska od lat zmaga się z suszą hydrologiczną. Eksperci alarmują, że jeśli nie zaczniemy oszczędzać wody, to już za 10 lat będziemy jej mieli o 40% mniej, niż będziemy potrzebować. A przecież woda jest jednym z najważniejszych elementów codziennego życia. Nie możemy pozwolić, żeby nam jej zabrakło! Dlatego FINISH razem z marką BOSCH rozpoczynają kampanię „Obiecajmy” zachęcającą do zmiany nawyków zmywania naczyń.

Badania przeprowadzone w 2019 r. w Czechach, Polsce, Rumunii i na Węgrzech wykazały, że na zmywanie ręczne zużywamy średnio aż 88 litrów wody.  Możemy zaoszczędzić nawet 80 litrów wody gdy zamiast ręcznie, będziemy zmywać w zmywarce, ponieważ niektóre zmywarki BOSCH zużywają jedynie 6,7 l wody na cykl w programie Eco 50°C. „Wciąż zaledwie 50% gospodarstw domowych posiada zmywarkę, dlatego w Polsce mamy duży potencjał do zmiany sposobu zmywania naczyń i niemarnowania wody”, mówi Beata Rusak, Senior Regional Strategic Alliance Manager w firmie Reckitt (Hygiene Home) Poland.

- W sprzętach gospodarstwa domowego istnieje olbrzymi potencjał oszczędności. Ekologiczna świadomość od lat stanowi DNA marki BOSCH. Od lat współpracujemy z FINISH i razem edukujemy konsumentów w zakresie zalet zmywania w zmywarce. To znakomita recepta na oszczędność milionów litrów wody – komentuje Krzysztof Cywiński trener marki BOSCH.

- Globalną misją marki FINISH jest odciążenie ludzi od czasochłonnej i żmudnej czynności zmywania ręcznego, a tym samym jest to „oddech” dla zasobów wodnych naszej planety. Chcemy, aby edukacja dotycząca oszczędzania wody stała się czymś powszechnym. Jeszcze w 2018 roku jedynie 18 proc. Polaków wskazywało na problem z zasobami wody, jako istotną sprawę środowiskową. Od tamtej pory świadomość w tej kwestii się zwiększyła, między innymi dzięki zainteresowaniu mediów, ale nadal pozostało dużo pracy do wykonania - mówi Gabriela Woźnicka, Category Manager Hygiene/Home, Reckitt Polska.

Celem kampanii „Obiecaj” jest zachęcenie jej odbiorców do niemarnowania wody, zachęcenie do zakupu zmywarki i niezmywania ręcznie. Kampania ma też zachęcić posiadaczy zmywarek, aby nie opłukiwali naczyń, czy wręcz by ich nie przemywali przez wstawieniem do zmywarki. Badania przeprowadzone w 2020 r. wykazały, że nadal duża część posiadaczy zmywarek opłukuje naczynia przed włożeniem ich do zmywarki i zużywają na tę czynność średnio aż 48 litrów wody tygodniowo. Oznacza to, że rocznie marnujemy w Polsce na przepłukiwanie naczyń aż 6,3 miliarda litrów wody. To właśnie w tak prostych czynnościach kryje się klucz do oszczędności. - Dzięki zmywarce i zastosowaniu nowych kapsułek FINISH Quantum Ultimate z technologią ActivBlu możemy być pewni perfekcyjnych rezultatów zmywania dzięki działaniu aż w 12 obszarach, kapsułki m.in. eliminują przypalone i zaschnięte zabrudzenia już za pierwszym razem, bez konieczności opłukiwania naczyń przed włożeniem do zmywarki. Zatem każdy z nas codziennie ma wpływ na oszczędzanie wody w swoim domu - mówi Bartosz Stawikowski, Senior Brand Manager, Reckitt Polska.

Grupę docelową kampanii stanowią kobiety w wieku 25-50 lat, które mają rodzinę i posiadają samodzielne gospodarstwo domowe.

Reklama ma na celu uświadomienie problemu niedoboru wody w najbliższym czasie, i zwrócenie uwagi na fakt, jak wiele wody marnuje się podczas ręcznego zmywania. Można temu zapobiec kupując zmywarkę BOSCH, a z kapsułkami FINISH Quantum Ultimate naczynia zawsze będą olśniewająco czyste naczynia.

Działania reklamowe objęły swoim zasięgiem telewizję, Internet i punkty sprzedaży.

Za koncept kreatywny i jego realizację odpowiada agencja Havas Warsaw, za działania w zakresie PR odpowiada Havas PR Warsaw. Media zaplanował i kupił dom mediowy OMD. Partnerem merytorycznym kampanii jest Instytut Meteorologii i Gospodarki Wodnej – Państwowy Instytut Badawczy.

Źródło: Havas Creative Group

www.havas.pl

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Nikon z czterema nagrodami TIPA
Firma Nikon z przyjemnością informuje, że w tegorocznej edycji konkursu TIPA World Awards zdobyła nagrody w czterech kategoriach. Najnowszy aparat bezlusterkowy firmy Nikon, elegancki i stylowy Z f, został uhonorowany tytułem „Best Full-Frame Expert Camera” (Najlepszy pełnoklatkowy aparat – ekspert), a aparat Z 8 został nagrodzony prestiżowym...
W skupie akcji własnych o charakterze dywidendowym, przy wysokiej redukcji zapisów (ponad 90%), spółka Fabrity Holding nabyła 192,5 tys. akcji, które reprezentują 7,83% kapitału zakładowego. Transakcji miała wartość 7,7 mln zł, a spółka zamierza dodatkowo wypłacić akcjonariuszom około 7 mln zł w formie tradycyjnej dywidendy.  
lionelo dołącza do grona klientów Luckyyou
lionelo, producent wózków, fotelików samochodowych i innych produktów dziecięcych, dołącza do klientów poznańskiej agencji LUCKYYOU.
Pierwszy sklep Tchibo w nowym formacie otwarty w Poznaniu
Tchibo powraca do kawowego dziedzictwa. Marka z imponującą historią i tradycją, chcąc dzielić się swoją ekspertyzą, wprowadza w Polsce nowy koncept punktów własnych, ze zwiększoną przestrzenią kawiarnianą. Pierwsza kawiarnia Tchibo w nowej odsłonie właśnie pojawiła się na mapie Poznania (Centrum King Cross Marcelin). Menu obejmuje m.in. napoje kawowe i ciasta, zaś w...
Marta Szufranowicz dołącza do Gong
Marta Szufranowicz dołącza do zespołu GONG, obejmując stanowisko Strategy Director. Nowa dyrektorka strategii będzie nadzorować prace działu strategii dla takich klientów agencji jak ING, Żabka czy Netflix.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764