logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Raport „Artificial Intelligence SumUp for Business 2022”

  PR 24.03.2023, przeczytano 473 razy
ilustracja

Skuteczne budowanie przewag konkurencyjnych wiąże się z dziś wykorzystywaniem najnowocześniejszych dostępnych narzędzi. Jednymi z najpopularniejszych w ostatnim czasie stają się rozwiązania z dziedziny AI, które wspierają biznesy na przeróżnych frontach. Tematyce tej poświęcony jest raport „Artificial Intelligence SumUp for Business 2022” przygotowany we współprace ze Stowarzyszeniem Content Marketing Polska.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/raport-_artificial-intelligence-sumup-for-business-2022_,399404,artykul.html

Analizy, algorytmy, uczenie maszynowe, rozpoznawanie mowy czy generowanie treści – sztuczna inteligencja ma obecnie szereg zastosowań, także w świecie biznesu. Dr Anna Gumkowska z TVN Warner Bros. Discovery oraz Sebastian Kondracki z Deviniti, w ramach wspólnego projektu ze Stowarzyszeniem Content Marketing Polska, zebrali w formie raportu wiedzę na temat sztucznej inteligencji oraz jej praktycznych zastosowań. Patronem honorowym publikacji jest IAB Polska.

W ramach kilkudziesięciostronicowej publikacji online zamieszczono wyjaśnienia pojęć, przeglądy technik, przykłady oraz interesujące liczby w kontekście rozwoju tej technologii.

W raporcie „Artificial Intelligence SumUp for Business 2022” przeczytasz o:

  • definicji i historii sztucznej inteligencji
  • technikach i algorytmach: nadzorowanym i nienadzorowanym uczeniu maszynowym, uczeniu maszynowym ze wzmocnieniem czy głębokim uczeniu
  • domenach AI: data science, NLP, computer vision
  • rozpoznawaniu mowy i robotyce
  • hiper-automatyzacji
  • pułapkach AI
  • praktycznych przykładach użycia AI w kontekście reklamy internetowej, zdrowia, e-commerce, prawa czy dobra społecznego.

Sztuczna inteligencja – kolejny krok rozwoju technologii?

W filmach sci-fi sztuczna inteligencja często przedstawiana jest jako jeden z elementów świata, który ma na celu wspieranie ludzkości w osiąganiu coraz śmielszych celów. Okazuje się, że to, co jeszcze kilka lat temu było jedynie fabułą filmów i powieści, w najbliższych latach może stać się rzeczywistością.

Obserwowany w ostatnich latach coraz szybszy rozwój AI, a także idących wraz z tym możliwości jasno pokazują, że wkrótce stanie się ona ważnym partnerem ludzkiej egzystencji. Już dziś nowoczesne algorytmy uczą się i analizują miliony danych z rozmaitych źródeł, wspierając nas w dziesiątkach codziennych spraw. Od tak bagatelnych, jak dobór odpowiedniej temperatury prasowania w zależności od wykrytego materiału, generowanie contentu zgodnie z założonymi kryteriami, po zaawansowane rozwiązania wspierające medycynę w diagnozowaniu chorób i tworzeniu nowych leków.

AI w polskim biznesie

Działania sztucznej inteligencji widoczne są również w biznesie. Jak wynika z danych Microsoft, aż ⅔ działających na terenie Polski firm już w tej chwili wykorzystuje AI w codziennej pracy, często nawet nie zdając sobie z tego sprawy. Rozwijające się systemy uczące stają się wszechobecne, współpracując z nami w wielu aspektach działania przedsiębiorstw. Pomagają prowadzić działania marketingowe, współpracują przy tworzeniu wysokiej jakości treści i grafik, analizują wyniki kampanii marketingowych, czy choćby wspierają działy księgowości analizie finansowej.

Wszystko to jest możliwe dzięki pracy tysięcy naukowców zrzeszonych w projektach AI, dzięki którym sztuczna inteligencja coraz sprawniej radzi sobie z interpretowaniem dostarczanych danych oraz wyciąganiem na ich podstawie daleko idących wniosków.

Praktyczne zastosowanie AI w biznesie

Mówiąc o zastosowaniu sztucznej inteligencji w biznesie, mamy na myśli kilka domen AI pozwalających tworzyć narzędzia wspierające przedsiębiorców na całym świecie.

Są to m.in.:

  • Data Science – rozwiązania z pogranicza matematyki, statystyki i AI umożliwiające przeprowadzanie daleko idących analiz na podstawie dostarczanych danych,
  • NLP (Natural Language Processing) – przetwarzanie oraz analizowanie treści tekstowych,
  • Computer Vision – analizowanie danych wizualnych ze zdjęć oraz video,
  • Speech Recognition – analizowanie danych dźwiękowych.

Powyższe domeny, stale rozwijane dzięki staraniom specjalistów oraz skryptom uczącym, mają zasadniczy wpływ na to, w którym kierunku rozwijać będą się działania biznesowe, zarówno w Polsce, jak i na świecie.

  • O tych i innych rozwiązaniach oraz konkretnych przykładach przeczytasz więcej w raporcie „Artificial Intelligence SumUp for Business 2022”, który można pobrać TUTAJ[PDF].

Źródło: Stowarzyszenie Content Marketing Polska

Dodatkowe informacje:

Patronem honorowym raportu jest IAB Polska. Partnerami publikacji są Wirtualna Polska, iSlay, Deviniti, adcookie, ContentHouse, SocialPress oraz TVN Media.

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Interprint na Łódź Design Festival
Wejście na rynek pracy generacji Z, coraz bardziej zaawansowana sztuczna inteligencja, wyzwania, które stawiają przed nami alarmujące raporty ekologów… Wszystko to sprawia, że coraz częściej myślami wybiegamy w przyszłość… To właśnie ona i jej postrzeganie były tematem przewodnim minionej edycji Łódź Design Festival. Czy zamiast przepowiadać...
Dr. Oetker wdrożył rozwiązanie Salesforce Marketing Cloud
Salesforce poinformował, że Dr. Oetker, jedna z największych w Europie rodzinnych firm produkujących żywność, wdrożyła rozwiązanie Marketing Cloud do kreowania strategii marketingowej grupy. Badania pokazują, że spersonalizowane doświadczenia klientów są niezbędne do budowania konkurencyjności w zmieniającej się gospodarce. Aż 65% z nich twierdzi, że pozostaną...
Wielki Finał Olimpiady Zwolnieni z Teorii ponownie z Idea Creative Group
Uczestnicy i uczestniczki wydarzenia wiedzą, jak ważną wartość w obecnych czasach stanowi wrażliwość na problemy innych. Ich doświadczenie – zdobyte dzięki realizacji własnych projektów społecznych (co roku nagradzanych właśnie podczas Wielkiego Finału) – w przyszłości wpłynie na kształtowanie przez nich świadomych inicjatyw biznesowych sprzyjających...
Zakończył się Łódź Design Festival 2023
Wystawy, warsztaty, spotkania z projektantami i architektami oraz rozmowy na najbardziej aktualne i palące tematy – taki był tegoroczny Łódź Design Festival. 17. edycja wydarzenia jak zwykle przyciągnęła topowych reprezentantów polskiej branży kreatywnej oraz fanów dobrego designu.
Rewolucja w handlu: fenomen quick commerce i dark store
Wraz z rozwojem technologii i postępującą cyfryzacją społeczeństwa, handel elektroniczny stał się nieodłączną częścią naszego życia. Klienci poszukują wygody, szybkości i łatwości w zakupach on-line, co prowadzi do powstawania nowych modeli biznesowych takich jak quick commerce oraz dark store. Oba zjawiska odzwierciedlają ewolucję e-commerce i zmieniające się trendy...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2023 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764