logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Raport „Artificial Intelligence SumUp for Business 2022”

  PR 24.03.2023, przeczytano 684 razy
ilustracja

Skuteczne budowanie przewag konkurencyjnych wiąże się z dziś wykorzystywaniem najnowocześniejszych dostępnych narzędzi. Jednymi z najpopularniejszych w ostatnim czasie stają się rozwiązania z dziedziny AI, które wspierają biznesy na przeróżnych frontach. Tematyce tej poświęcony jest raport „Artificial Intelligence SumUp for Business 2022” przygotowany we współprace ze Stowarzyszeniem Content Marketing Polska.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/raport-_artificial-intelligence-sumup-for-business-2022_,399404,artykul.html

Analizy, algorytmy, uczenie maszynowe, rozpoznawanie mowy czy generowanie treści – sztuczna inteligencja ma obecnie szereg zastosowań, także w świecie biznesu. Dr Anna Gumkowska z TVN Warner Bros. Discovery oraz Sebastian Kondracki z Deviniti, w ramach wspólnego projektu ze Stowarzyszeniem Content Marketing Polska, zebrali w formie raportu wiedzę na temat sztucznej inteligencji oraz jej praktycznych zastosowań. Patronem honorowym publikacji jest IAB Polska.

W ramach kilkudziesięciostronicowej publikacji online zamieszczono wyjaśnienia pojęć, przeglądy technik, przykłady oraz interesujące liczby w kontekście rozwoju tej technologii.

W raporcie „Artificial Intelligence SumUp for Business 2022” przeczytasz o:

  • definicji i historii sztucznej inteligencji
  • technikach i algorytmach: nadzorowanym i nienadzorowanym uczeniu maszynowym, uczeniu maszynowym ze wzmocnieniem czy głębokim uczeniu
  • domenach AI: data science, NLP, computer vision
  • rozpoznawaniu mowy i robotyce
  • hiper-automatyzacji
  • pułapkach AI
  • praktycznych przykładach użycia AI w kontekście reklamy internetowej, zdrowia, e-commerce, prawa czy dobra społecznego.

Sztuczna inteligencja – kolejny krok rozwoju technologii?

W filmach sci-fi sztuczna inteligencja często przedstawiana jest jako jeden z elementów świata, który ma na celu wspieranie ludzkości w osiąganiu coraz śmielszych celów. Okazuje się, że to, co jeszcze kilka lat temu było jedynie fabułą filmów i powieści, w najbliższych latach może stać się rzeczywistością.

Obserwowany w ostatnich latach coraz szybszy rozwój AI, a także idących wraz z tym możliwości jasno pokazują, że wkrótce stanie się ona ważnym partnerem ludzkiej egzystencji. Już dziś nowoczesne algorytmy uczą się i analizują miliony danych z rozmaitych źródeł, wspierając nas w dziesiątkach codziennych spraw. Od tak bagatelnych, jak dobór odpowiedniej temperatury prasowania w zależności od wykrytego materiału, generowanie contentu zgodnie z założonymi kryteriami, po zaawansowane rozwiązania wspierające medycynę w diagnozowaniu chorób i tworzeniu nowych leków.

AI w polskim biznesie

Działania sztucznej inteligencji widoczne są również w biznesie. Jak wynika z danych Microsoft, aż ⅔ działających na terenie Polski firm już w tej chwili wykorzystuje AI w codziennej pracy, często nawet nie zdając sobie z tego sprawy. Rozwijające się systemy uczące stają się wszechobecne, współpracując z nami w wielu aspektach działania przedsiębiorstw. Pomagają prowadzić działania marketingowe, współpracują przy tworzeniu wysokiej jakości treści i grafik, analizują wyniki kampanii marketingowych, czy choćby wspierają działy księgowości analizie finansowej.

Wszystko to jest możliwe dzięki pracy tysięcy naukowców zrzeszonych w projektach AI, dzięki którym sztuczna inteligencja coraz sprawniej radzi sobie z interpretowaniem dostarczanych danych oraz wyciąganiem na ich podstawie daleko idących wniosków.

Praktyczne zastosowanie AI w biznesie

Mówiąc o zastosowaniu sztucznej inteligencji w biznesie, mamy na myśli kilka domen AI pozwalających tworzyć narzędzia wspierające przedsiębiorców na całym świecie.

Są to m.in.:

  • Data Science – rozwiązania z pogranicza matematyki, statystyki i AI umożliwiające przeprowadzanie daleko idących analiz na podstawie dostarczanych danych,
  • NLP (Natural Language Processing) – przetwarzanie oraz analizowanie treści tekstowych,
  • Computer Vision – analizowanie danych wizualnych ze zdjęć oraz video,
  • Speech Recognition – analizowanie danych dźwiękowych.

Powyższe domeny, stale rozwijane dzięki staraniom specjalistów oraz skryptom uczącym, mają zasadniczy wpływ na to, w którym kierunku rozwijać będą się działania biznesowe, zarówno w Polsce, jak i na świecie.

  • O tych i innych rozwiązaniach oraz konkretnych przykładach przeczytasz więcej w raporcie „Artificial Intelligence SumUp for Business 2022”, który można pobrać TUTAJ[PDF].

Źródło: Stowarzyszenie Content Marketing Polska

Dodatkowe informacje:

Patronem honorowym raportu jest IAB Polska. Partnerami publikacji są Wirtualna Polska, iSlay, Deviniti, adcookie, ContentHouse, SocialPress oraz TVN Media.

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Nikon z czterema nagrodami TIPA
Firma Nikon z przyjemnością informuje, że w tegorocznej edycji konkursu TIPA World Awards zdobyła nagrody w czterech kategoriach. Najnowszy aparat bezlusterkowy firmy Nikon, elegancki i stylowy Z f, został uhonorowany tytułem „Best Full-Frame Expert Camera” (Najlepszy pełnoklatkowy aparat – ekspert), a aparat Z 8 został nagrodzony prestiżowym...
W skupie akcji własnych o charakterze dywidendowym, przy wysokiej redukcji zapisów (ponad 90%), spółka Fabrity Holding nabyła 192,5 tys. akcji, które reprezentują 7,83% kapitału zakładowego. Transakcji miała wartość 7,7 mln zł, a spółka zamierza dodatkowo wypłacić akcjonariuszom około 7 mln zł w formie tradycyjnej dywidendy.  
lionelo dołącza do grona klientów Luckyyou
lionelo, producent wózków, fotelików samochodowych i innych produktów dziecięcych, dołącza do klientów poznańskiej agencji LUCKYYOU.
Pierwszy sklep Tchibo w nowym formacie otwarty w Poznaniu
Tchibo powraca do kawowego dziedzictwa. Marka z imponującą historią i tradycją, chcąc dzielić się swoją ekspertyzą, wprowadza w Polsce nowy koncept punktów własnych, ze zwiększoną przestrzenią kawiarnianą. Pierwsza kawiarnia Tchibo w nowej odsłonie właśnie pojawiła się na mapie Poznania (Centrum King Cross Marcelin). Menu obejmuje m.in. napoje kawowe i ciasta, zaś w...
Marta Szufranowicz dołącza do Gong
Marta Szufranowicz dołącza do zespołu GONG, obejmując stanowisko Strategy Director. Nowa dyrektorka strategii będzie nadzorować prace działu strategii dla takich klientów agencji jak ING, Żabka czy Netflix.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764