logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Raport „Artificial Intelligence SumUp for Business 2022”

  PR 24.03.2023, przeczytano 774 razy
ilustracja

Skuteczne budowanie przewag konkurencyjnych wiąże się z dziś wykorzystywaniem najnowocześniejszych dostępnych narzędzi. Jednymi z najpopularniejszych w ostatnim czasie stają się rozwiązania z dziedziny AI, które wspierają biznesy na przeróżnych frontach. Tematyce tej poświęcony jest raport „Artificial Intelligence SumUp for Business 2022” przygotowany we współprace ze Stowarzyszeniem Content Marketing Polska.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/raport-_artificial-intelligence-sumup-for-business-2022_,399404,artykul.html

Analizy, algorytmy, uczenie maszynowe, rozpoznawanie mowy czy generowanie treści – sztuczna inteligencja ma obecnie szereg zastosowań, także w świecie biznesu. Dr Anna Gumkowska z TVN Warner Bros. Discovery oraz Sebastian Kondracki z Deviniti, w ramach wspólnego projektu ze Stowarzyszeniem Content Marketing Polska, zebrali w formie raportu wiedzę na temat sztucznej inteligencji oraz jej praktycznych zastosowań. Patronem honorowym publikacji jest IAB Polska.

W ramach kilkudziesięciostronicowej publikacji online zamieszczono wyjaśnienia pojęć, przeglądy technik, przykłady oraz interesujące liczby w kontekście rozwoju tej technologii.

W raporcie „Artificial Intelligence SumUp for Business 2022” przeczytasz o:

  • definicji i historii sztucznej inteligencji
  • technikach i algorytmach: nadzorowanym i nienadzorowanym uczeniu maszynowym, uczeniu maszynowym ze wzmocnieniem czy głębokim uczeniu
  • domenach AI: data science, NLP, computer vision
  • rozpoznawaniu mowy i robotyce
  • hiper-automatyzacji
  • pułapkach AI
  • praktycznych przykładach użycia AI w kontekście reklamy internetowej, zdrowia, e-commerce, prawa czy dobra społecznego.

Sztuczna inteligencja – kolejny krok rozwoju technologii?

W filmach sci-fi sztuczna inteligencja często przedstawiana jest jako jeden z elementów świata, który ma na celu wspieranie ludzkości w osiąganiu coraz śmielszych celów. Okazuje się, że to, co jeszcze kilka lat temu było jedynie fabułą filmów i powieści, w najbliższych latach może stać się rzeczywistością.

Obserwowany w ostatnich latach coraz szybszy rozwój AI, a także idących wraz z tym możliwości jasno pokazują, że wkrótce stanie się ona ważnym partnerem ludzkiej egzystencji. Już dziś nowoczesne algorytmy uczą się i analizują miliony danych z rozmaitych źródeł, wspierając nas w dziesiątkach codziennych spraw. Od tak bagatelnych, jak dobór odpowiedniej temperatury prasowania w zależności od wykrytego materiału, generowanie contentu zgodnie z założonymi kryteriami, po zaawansowane rozwiązania wspierające medycynę w diagnozowaniu chorób i tworzeniu nowych leków.

AI w polskim biznesie

Działania sztucznej inteligencji widoczne są również w biznesie. Jak wynika z danych Microsoft, aż ⅔ działających na terenie Polski firm już w tej chwili wykorzystuje AI w codziennej pracy, często nawet nie zdając sobie z tego sprawy. Rozwijające się systemy uczące stają się wszechobecne, współpracując z nami w wielu aspektach działania przedsiębiorstw. Pomagają prowadzić działania marketingowe, współpracują przy tworzeniu wysokiej jakości treści i grafik, analizują wyniki kampanii marketingowych, czy choćby wspierają działy księgowości analizie finansowej.

Wszystko to jest możliwe dzięki pracy tysięcy naukowców zrzeszonych w projektach AI, dzięki którym sztuczna inteligencja coraz sprawniej radzi sobie z interpretowaniem dostarczanych danych oraz wyciąganiem na ich podstawie daleko idących wniosków.

Praktyczne zastosowanie AI w biznesie

Mówiąc o zastosowaniu sztucznej inteligencji w biznesie, mamy na myśli kilka domen AI pozwalających tworzyć narzędzia wspierające przedsiębiorców na całym świecie.

Są to m.in.:

  • Data Science – rozwiązania z pogranicza matematyki, statystyki i AI umożliwiające przeprowadzanie daleko idących analiz na podstawie dostarczanych danych,
  • NLP (Natural Language Processing) – przetwarzanie oraz analizowanie treści tekstowych,
  • Computer Vision – analizowanie danych wizualnych ze zdjęć oraz video,
  • Speech Recognition – analizowanie danych dźwiękowych.

Powyższe domeny, stale rozwijane dzięki staraniom specjalistów oraz skryptom uczącym, mają zasadniczy wpływ na to, w którym kierunku rozwijać będą się działania biznesowe, zarówno w Polsce, jak i na świecie.

  • O tych i innych rozwiązaniach oraz konkretnych przykładach przeczytasz więcej w raporcie „Artificial Intelligence SumUp for Business 2022”, który można pobrać TUTAJ[PDF].

Źródło: Stowarzyszenie Content Marketing Polska

Dodatkowe informacje:

Patronem honorowym raportu jest IAB Polska. Partnerami publikacji są Wirtualna Polska, iSlay, Deviniti, adcookie, ContentHouse, SocialPress oraz TVN Media.

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

PSPR Day 2024 pod hasłem „Back to the Future”
Najbardziej aktualne case studies z branży PR, debata ekspercka oraz studio podcastowe - znamy program PSPR Day 2024, konferencji merytorycznej Polskiego Stowarzyszenia Public Relations. Wydarzenie odbędzie się w piątek,18 października 2024 r. w Warszawie. W jubileuszowym, trzydziestym roku funkcjonowania organizacji, coroczne spotkanie branży PR odbędzie się pod hasłem Back to the...
Ambasadorzy marki Kontakt-Simon z wizytą w siedzibie Simon w Barcelonie
Barcelona, miasto pełne architektonicznych perełek, artystycznych inspiracji i innowacyjnego ducha, stała się miejscem wyjątkowej wizyty dla Ambasadorów marki Kontakt-Simon. W stolicy Katalonii, gdzie tradycja łączy się z nowoczesnością, ambasadorzy mieli okazję nie tylko zgłębić historię i innowacje marki Simon, ale również czerpać inspirację z najnowszych...
Rebranding Greencell: bliżej stylu życia odbiorców
Użytkownicy akcesoriów do ładowania sygnowanych znakiem Greencell odkryją swoją ulubioną markę w nowej, bardziej przystępnej odsłonie. Producent rozwiązań usprawniających codzienne aktywności zaprezentował właśnie efekty rebrandingu, napędzanego hasłem Smarter Everyday! 
Jesienna kampania marki Profi: To jest ten smak!
Marka Profi, lider* na rynku pasztetów w Polsce, wkracza w jesień z nową kampanią mediową prowadzoną pod hasłem „TO JEST TEN SMAK!”. Celem zaplanowanych działań jest zaprezentowanie odświeżonej identyfikacji marki oraz wzbudzenie zainteresowania młodszej grupy konsumentów. Kampania, która rozpoczęła się z początkiem października br., nawiązuje...
Czas na gotowe zupy! - jesienna kampania JemyJemy
Marka JemyJemy, lider* na rynku zup gotowych z półki, wraz z początkiem października rozpoczęła szeroko zakrojoną kampanię mediową, obejmującą OOH, digital, social media oraz aktywności w punktach sprzedaży. Celem zaplanowanych działań jest dalsze budowanie świadomości, rozpoznawalności oraz wizerunku marki jako nowoczesnej i podążającej za trendami rynkowymi.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764