logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Rebranding marki Gosia: Podsumowanie

  PR 29.07.2016, przeczytano 1115 razy

W tym roku mijają 3 lata od rebrandingu marki Gosia. Nadszedł czas na podsumowanie metamorfozy, która w komunikacji marki zmieniła jedno – wszystko. Projekt przeprowadzono we współpracy z agencją Dragon Rouge.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/rebranding-marki-gosia%3A-podsumowanie,29440,artykul.html

Skąd wzięła się potrzeba zmian? Powodów było kilka. Logotyp marki był przestarzały, mało widoczny na opakowaniach, kolorystyka linii produktowych była niespójna. Brakowało również zwrócenia uwagi na zastosowane w produktach unikalne rozwiązania i patenty, które były i są zdecydowenie przewagą konkurencyjną. Drobne zmiany nie wchodziły w grę,  rozpoczęto więc prace nad całkowitą zmianą wizualną i stworzeniem od podstaw nowej komunikacji.

Nadeszła pora sprawdzenia efektywności podjętych działań, czy rebranding był właściwą decyzją i na ile przyczynił się do wzmocnienia świadomosci marki wśród konsumentów. Sytuację marki Gosia przybliża Izabela Habram - Brand Manager marki Gosia i współtwórczyni zmian (na zdjęciu).

W myśl zasady „jak cię widzą, tak cię piszą", prace rozpoczęto od zmian w wyglądzie zewnętrznym. W wyniku pogłębionych analiz preferencji i oczekiwań grupy docelowej, wykreowaliśmy nową identyfikację wizualną marki – mówi Izabela Habram. Obecnie szata graficzna produktów jest czytelna, przyciąga uwagę współczesną grafiką oraz kolorystyką. Centralne miejsce każdego opakowania zajmuje logo, drugoplanowym elementem są patenty, w które wyposażone są poszczególne produkty i ikony na opakowaniu wskazujące na zastosowanie produktów. W obrębie portfolio wprowadzony został wyraźny podział na trzy kategorie kolorystycznie. Wszystkie te działania unowocześniły wizerunek brandu, wprowadziły nową jakość i wyrazistość.

Poprzez nowe opakowania podkreślono, że marka Gosia oferuje sprytne patenty, a warto przypomnieć, że oferowała je jako pierwsza w swojej kategorii. Oprócz ładnego designu i spójnej komunikacji wizualnej zależało nam również na nadaniu marce głębszego znaczenia emocjonalnego. Chcieliśmy skupić się na wyższych potrzebach konsumenckich – mówi Izabela Habram.

Z przeprowadzonych badań wynikało jasno: ponad 60% kobiet czuje się obarczonych zbyt dużą ilością prac domowych,  aż 76% stwierdziło, że ich mężowie zajmują się domem tylko czasami lub nigdy. Dane dotyczące obowiązków domowych wśród nastolatków były jeszcze bardziej zatrważające: 75% gimnazjalistów nigdy nie posprzątało łazienki, a jeszcze więcej nigdy nie załadowało pralki. Temat dzielenia się obowiązkami był zatem problemem, który należało wyraźnie zasygnalizować, hasło: „dbamy o dom ręka w rękę” i charakterystyczne „przybicie piątki” na stałe weszło w komunikację marki Gosia. Gosia dojrzała emocjonalnie i wizerunkowo. Jej produkty nie były już tylko sumą składników – zyskały osobowość.

Nowy wizerunek Gosi oraz nową strategię wsparto działaniami marketingowymi. Odbyła się pierwsza w historii marki kampania telewizyjna – powstały trzy 15 sekundowe spoty emitowane na większości kanałów ogólnopolskich i tematycznych. Każdy spot to inna historia, w której podkreślono sprytny patent w produkcie i podział obowiązków wśród domowników. Marka zaistniała również w prasie, outdoorze, blogosferze i social mediach. Bardzo mocno  promowano markę  w punktach sprzedaży. Dystrybucja marki stale rośnie, sprzedaż prowadzona jest różnymi kanałami - od handlu tradycyjnego, poprzez sieci handlowe do e-commerce. Ostatnio produkty pojawiły się także w dyskontach. 

Dwa lata po rebrandingu, rozpoznawalność wspomagana marki wzrosła niemal 3 krotnie – z 13% na 37,3%, natomiast rozpoznawalność Top Of Mind ponad 10-krotnie w grupie docelowej! Największe  wzrosty sprzedaży zanotowały produkty, które były reklamowane. Średni wzrost był na poziomie 200-300%, a sprzedaż hitowego produktu podniosła się aż o 675%!  - Jestem dumna z tego, co udało się osiągnąć marce w tak krótkim czasie, to dla nas doskonały wynik i opłacalny wysiłek. Chcemy, by marka Gosia była jeszcze bardziej rozpoznawalna wśród konsumentów. Staramy się wprowadzać nowe produkty i rozszerzać portfolio, zaskakując klientów nowymi, sprytnymi patentami. Cały czas pracujemy także nad udoskonalaniem naszych produktów, tak, by ich najwyższa jakość zadowalała konsumentów, którzy powrócą do nas po kolejne produkty – podkreśla Brand Manager marki Gosia, Izabela Habram.

Źródło: Politan

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Nikon z czterema nagrodami TIPA
Firma Nikon z przyjemnością informuje, że w tegorocznej edycji konkursu TIPA World Awards zdobyła nagrody w czterech kategoriach. Najnowszy aparat bezlusterkowy firmy Nikon, elegancki i stylowy Z f, został uhonorowany tytułem „Best Full-Frame Expert Camera” (Najlepszy pełnoklatkowy aparat – ekspert), a aparat Z 8 został nagrodzony prestiżowym...
W skupie akcji własnych o charakterze dywidendowym, przy wysokiej redukcji zapisów (ponad 90%), spółka Fabrity Holding nabyła 192,5 tys. akcji, które reprezentują 7,83% kapitału zakładowego. Transakcji miała wartość 7,7 mln zł, a spółka zamierza dodatkowo wypłacić akcjonariuszom około 7 mln zł w formie tradycyjnej dywidendy.  
lionelo dołącza do grona klientów Luckyyou
lionelo, producent wózków, fotelików samochodowych i innych produktów dziecięcych, dołącza do klientów poznańskiej agencji LUCKYYOU.
Pierwszy sklep Tchibo w nowym formacie otwarty w Poznaniu
Tchibo powraca do kawowego dziedzictwa. Marka z imponującą historią i tradycją, chcąc dzielić się swoją ekspertyzą, wprowadza w Polsce nowy koncept punktów własnych, ze zwiększoną przestrzenią kawiarnianą. Pierwsza kawiarnia Tchibo w nowej odsłonie właśnie pojawiła się na mapie Poznania (Centrum King Cross Marcelin). Menu obejmuje m.in. napoje kawowe i ciasta, zaś w...
Marta Szufranowicz dołącza do Gong
Marta Szufranowicz dołącza do zespołu GONG, obejmując stanowisko Strategy Director. Nowa dyrektorka strategii będzie nadzorować prace działu strategii dla takich klientów agencji jak ING, Żabka czy Netflix.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764