logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

RECMA: Starcom liderem agencji mediowych w Polsce

  PR 10.07.2020, przeczytano 1008 razy
Piotr Piętka, co-CEO Publicis Groupe

Międzynadrowowa firma audytorska RECMA opublikowała najnowszy raport  „Overall 2019 Activity Volume” dla najważniejszych rynków światowych, w tym Polski.  Według raportu agencja mediowa Starcom, należąca do Publicis Groupe, umocniła się na  pozycji lidera agencji mediowej w Polsce, a Zenith (Publicis Groupe) awansował w rankingu na 4 miejsce.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/recma%3A-starcom-liderem-agencji-mediowych-w-polsce,387750,artykul.html

Raport „Overall 2019 Activity Volume” przedstawia wielkość obrotów poszczególnych agencji i grup mediowych, wyniki sprzedaży usług specjalistycznych (m.in.: digital, analityka, badania, branded content, influencer marketing) oraz szacunkowe udziały w rynku. Zestawienie wyników tegorocznego raportu z poprzednim pokazuje, że Starcom zwiększył swój udział z 16,6% do 16,9%, a tym samym podwyższył swoją przewagę nad agencją numer 2 w rankingu z 1,4 do 4,1 pp i pozostaje liderem na polskim rynku. Jednocześnie agencja mediowa Zenith odnotowała w 2019 r. 11 % wzrost biznesu, dzięki czemu w rankingu RECMY awansowała z 6. na 4. pozycję, a jej udział w rynku wynosi 8 proc.   

Z raportu również wynika, że Publicis Media, do której należą agencje mediowe Starcom, Zenith, Spark Foundry i Performics, zwiększyła w ub.r. swój udział w rynku z 28,5% do 29,3%, zmniejszając jednocześnie dystans do lidera z 8,4 do 3,3 pp. Przewaga Publicis Media nad trzecią na liście grupą mediową w Polsce wzrosła z 18,8 punktów procentowych do 19,3.

- Jestem niezwykle dumny, że konsekwentnie wdrażana Wizja pozwala naszym Agencjom osiągać ponadprzeciętne wyniki. Koncentracja na budowaniu biznesu Klienta, umiejętność liderowania procesom zmian, oparcie swoich rekomendacji na analityce danych, kreatywność oraz innowacja zdefiniowana przez bycie ciekawym nowego oraz dbałość o detal i dążenie do perfekcyjnej realizacji, pozwala naszym Agencjom być prawdziwym partnerem biznesowym. Nie walczymy o bycie największym – walczymy, aby być najlepszym. Możliwe jest to dzięki wspaniałym talentom oraz liderom, którym najmocniej gratuluję oraz dzięki wymagającym Klientom, którzy nam zaufali, i którym bardzo za to dziękuję. – mówi Piotr Piętka, co-CEO Publicis Groupe.

W raportach RECMA oceniana jest konkurencyjność agencji mediowych na podstawie konkretnych wskaźników. RECMA publikuje rankingi dotyczące m.in.: wielkości, skuteczności nowobiznesowej oraz usług specjalistycznych świadczonych przez agencje mediowe.

Źródło: Publicis Groupe

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Nikon z czterema nagrodami TIPA
Firma Nikon z przyjemnością informuje, że w tegorocznej edycji konkursu TIPA World Awards zdobyła nagrody w czterech kategoriach. Najnowszy aparat bezlusterkowy firmy Nikon, elegancki i stylowy Z f, został uhonorowany tytułem „Best Full-Frame Expert Camera” (Najlepszy pełnoklatkowy aparat – ekspert), a aparat Z 8 został nagrodzony prestiżowym...
W skupie akcji własnych o charakterze dywidendowym, przy wysokiej redukcji zapisów (ponad 90%), spółka Fabrity Holding nabyła 192,5 tys. akcji, które reprezentują 7,83% kapitału zakładowego. Transakcji miała wartość 7,7 mln zł, a spółka zamierza dodatkowo wypłacić akcjonariuszom około 7 mln zł w formie tradycyjnej dywidendy.  
lionelo dołącza do grona klientów Luckyyou
lionelo, producent wózków, fotelików samochodowych i innych produktów dziecięcych, dołącza do klientów poznańskiej agencji LUCKYYOU.
Pierwszy sklep Tchibo w nowym formacie otwarty w Poznaniu
Tchibo powraca do kawowego dziedzictwa. Marka z imponującą historią i tradycją, chcąc dzielić się swoją ekspertyzą, wprowadza w Polsce nowy koncept punktów własnych, ze zwiększoną przestrzenią kawiarnianą. Pierwsza kawiarnia Tchibo w nowej odsłonie właśnie pojawiła się na mapie Poznania (Centrum King Cross Marcelin). Menu obejmuje m.in. napoje kawowe i ciasta, zaś w...
Marta Szufranowicz dołącza do Gong
Marta Szufranowicz dołącza do zespołu GONG, obejmując stanowisko Strategy Director. Nowa dyrektorka strategii będzie nadzorować prace działu strategii dla takich klientów agencji jak ING, Żabka czy Netflix.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764