logo
WIEDZA

RODO szansą na rozwój biznesu – raport Konica Minolta

Mateusz Zawiślak  PR 23.05.2018, przeczytano 378 razy

Według badania opublikowanego przez Konica Minolta w pierwszym kwartale 2018 roku, aż 43% małych firm przyznaje, że nie ma wystarczającej wiedzy o RODO i sposobach przygotowania się do obowiązujących zmian. Podobnie jest w przypadku co trzeciej średniej i co piątej dużej firmy. Nowe przepisy stanowią dla przedsiębiorców wyzwanie już na etapie odpowiedniego ich zrozumienia, ale mogą być również szansą na rozwój biznesu.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/rodo-szansa-na-rozwoj-biznesu-–-raport-konica-minolta,36599,artykul.html

Prawie połowa (47%) największych, 32% średnich i 18% małych firm z uwagi na RODO zdecydowała się na zrewidowanie swoich procesów przetwarzania danych osobowych, aby zwiększyć bezpieczeństwo i usprawnić zarządzanie dokumentacją.

W ogólnym poruszeniu wokół tematu mówi się o nowych obowiązkach i karach, jednak warto zwrócić uwagę, że RODO może również przynieść szereg korzyści – nie tylko osobom fizycznym, których dane chroni, ale i przedsiębiorcom, którzy odpowiednio wdrażając nowe przepisy, mogą stać się bardziej konkurencyjni. Co na RODO może zyskać biznes?

ilustracjastrzałka

1. Rozwój technologiczny

RODO to dla firm szansa na skorzystanie z nowoczesnych rozwiązań, które mogą przyspieszyć rozwój technologiczny. Konieczność sprawowania całkowitej kontroli nad miejscami przechowywania i przetwarzania danych, monitorowania ich czy usuwania na życzenie ze wszystkich zbiorów sprawia, że firmy podejmują prace nad optymalizacją obecnego lub wdrożeniem bardziej wydajnego systemu zarządzania informacjami – wykorzystując do tego przykładowo rozwiązania chmurowe.

2. Usprawnienie procesów

Rewizja danych przy wdrażaniu rozporządzenia pozwala je ujednolicić oraz usunąć te, które są już nieaktualne i źle wpływają na jakość przetwarzania informacji. Pozwala to między innymi na poprawienie szybkości procesów.

– Sam audyt przygotowujący do nowych przepisów to okazja do wykrycia nieprawidłowości i usprawnienia procesów w firmie – nie tylko w zakresie zarządzania danymi osobowymi, ale również obiegiem informacji czy danymi biznesowymi. RODO może pomóc między innymi w weryfikacji potencjalnych zagrożeń, uporządkowaniu polityki cyberbezpieczeństwa i usprawnieniu procesów w organizacji – wskazuje Marcin Czarnecki, Konsultant ds. Ochrony Danych Osobowych w firmie Konica Minolta Business Solutions Polska.

3. Kapitał informacyjny

Informacje, a w szczególności dane osobowe, mogą stanowić dużą wartość ekonomiczną. Odpowiednia analiza i zarządzanie wiedzą dotyczącą klientów, ich preferencji i zachowań pozwala na lepsze dopasowanie przekazu oraz podnoszenie jakości oferowanych produktów czy usług. Dzięki temu przedsiębiorcy mogą skuteczniej planować działania biznesowe oraz zyskiwać przewagę na rynku. Prawidłowe wprowadzenie RODO chroni więc nie tylko prawa osób fizycznych, ale także informacyjny kapitał firmy, dając jednocześnie możliwości szerokiego wykorzystania go w zależności od potrzeb.

4. Bezpieczeństwo i ochrona wizerunku

RODO ma wpływ na poprawę bezpieczeństwa i zwiększanie świadomości firm w kwestii cyberzagrożeń. Konieczna jest analiza ryzyka, na jakie dane mogą być narażone oraz weryfikacja posiadanych zabezpieczeń. Aby zapobiegać wyciekom wrażliwych informacji, wielu przedsiębiorców przygotowuje nową strategię ochrony swoich zasobów, która poprawi poziom cyberbezpieczeństwa i pozwoli na szybką reakcję na ewentualne ataki.

O tym, na jakie straty może narazić firmy nieostrożne dysponowanie danymi, boleśnie przekonali się nawet giganci tacy jak Facebook. Skuteczna ochrona danych klientów ogranicza ryzyko zaistnienia problemów wizerunkowych, które są bolesne bez względu na wielkość firmy czy branżę, w jakiej działa.

5. Postęp dla biznesu

Nowe przepisy dają firmom technologiczną dowolność. Nie narzucają rozwiązań, jakie należy zastosować, aby chronić dane i zostawiają dużą swobodę w dopasowaniu najbardziej odpowiednich narzędzi. Dzięki temu mali przedsiębiorcy nie są narażeni na kosztowne i niewspółmierne do potrzeb inwestycje w sprzęt czy oprogramowanie, a najwięksi mogą wykorzystać nowoczesne rozwiązania (np. biometryczne), i przygotować własne procedury zarządzania danymi.

– Unijne rozporządzenie niewątpliwie niesie wielowymiarowe konsekwencje. Jednak dostosowując się do nowych wymogów, firmy wypracowują jednocześnie nowe procedury, szkolą pracowników, dokonują zmian organizacyjnych, technicznych i infrastrukturalnych. RODO potraktowane jako szansa, a nie obciążenie, może przyspieszyć rozwój biznesu i pomóc skutecznie budować przewagę konkurencyjną – podsumowuje Czarnecki.

Źródło: Konica Minolta Business Solutions Polska

www.konicaminolta.pl

Dodatkowe informacje:

Źródło:
Wyniki pochodzą z badania przeprowadzonego od połowy września do połowy listopada 2017 r., w którym wzięło udział 332 respondentów. Ankietę przetłumaczono na 6 języków, a zaproszenie do udziału przesłano pocztą elektroniczną do klientów Konica Minolta z 10 krajów w Europie (w tym z Polski), reprezentujących różne sektory przemysłu. 44% respondentów pochodziło z organizacji zatrudniających od 1 do 50 pracowników, 39% - 50-500 pracowników, 17% - powyżej 500 pracowników.

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale:

Reklama natywna – najważniejsze aspekty prawne
Pod koniec 2016 roku Rada Etyki Public Relations przedstawiła swoje stanowisko dotyczące przeciwdziałania zjawiskom ukrytej reklamy w kontekście pojęcia reklamy natywnej. Zostały w nim zarekomendowane konkretne działania skierowane do branży public relations, komunikacji marketingowej oraz wydawców mediów, które mają na celu podniesienie standardów etycznych komunikacji. Jest to...
Sztuczna inteligencja a przyszłość reklamy online
Sztuczna inteligencja już od dłuższego czasu jest jednym z głównych tematów omawianych w obszarze nowych technologii. W branży reklamowej można zaobserwować stały postęp technologiczny, który marki wykorzystują, aby mieć przewagę nad konkurencją. Jak działa sztuczna inteligencja? Czy będzie przyszłością branży reklamowej? O tym w artykule Mariusza...
12 powodów, dla których warto stosować SMS w e-handlu
Rynek e-commerce z roku na rok rozwija się coraz szybciej, a zakaz handlu w niedzielę dodatkowo to dynamizuje. Gemius podaje, że branża ta rozrasta się o około 20% rocznie - 7 razy prężniej niż handel tradycyjny. Konkurencja w tym sektorze będzie tylko wzrastać, warto zatem przyjrzeć się dokładniej oczekiwaniom konsumentów oraz możliwościom zwiększającym efektywność...
Case study: Senuto i Pracuj.pl, czyli jak wygenerować 100 tys. odsłon miesięcznie
Dzięki wykorzystaniu koncepcji topical authority w praktyce oraz zastosowaniu algorytmów dostarczonych przez Senuto, w serwisie Pracuj.pl wygenerowano 100 tys. wizyt miesięcznie. Jak udało się osiągnąć tak dużą liczbę? Czym jest topical authority oraz jak wyglądał proces współpracy? O tym w artykule Damiana Sałkowskiego, CEO Senuto i Sebastiana Mioduszewskiego,...
W branży hotelarskiej nadruki pojawiają się na wszystkich materiałach należących do portfolio systemu identyfikacji wizualnej. Zapanowanie nad produkcją, utrzymanie standardów druku i logistyka materiałów poligraficznych, potrafi spędzić sen z powiek hotelarzowi.
 
poniedziałek 18.06.2018, 41 gości [ lista ]
Signs.pl - Portal polskiej reklamy wizualnej © 1997-2018 ICOS. Wszystkie prawa zastrzeżone