SalesTube, agencja e-commerce w ramach Group One, przeprowadza dla Wirtualna Polska Holding (WPH) jedno z największych wdrożeń Google Analytics 360 w Europie Środkowo-Wschodniej. Jako oficjalny reseller full stacka Google Marketing Platform w regionie CEE, SalesTube odpowiada za audyt, zaplanowanie wdrożenia, rekomendację techniczną i ostatecznie implementację narzędzi GA 360 dla ponad sześćdziesięciu serwisów Grupy Wirtualna Polska Holding. Współpraca, nawiązana w drodze konkursu ofert, została zaplanowana na 9 miesięcy.
Wirtualna Polska to grupa spółek działających w mediach i e-commerce. Jest właścicielem portalu horyzontalnego – Wirtualnej Polski. Prowadzi też portal o2 oraz specjalistyczne serwisy tematyczne, takie jak money.pl, WP SportoweFakty, WP abcZdrowie i dobreprogramy.pl. W branży e-commerce WP działa w obszarze turystyki (Wakacje.pl, Nocowanie.pl i eHoliday.pl), mody (domodi.pl i allani.pl), urządzania wnętrz (homebook.pl) i projektowania domów (extradom.pl) oraz usług finansowych (totalmoney.pl). Zgodnie z badaniem Gemius/PBI z listopada br. z wszystkich produktów internetowych Grupy WP korzystało 21,8 mln realnych użytkowników, którzy wykonali ponad 2,8 mld odsłon, spędzając w serwisach średnio aż 36 min dziennie.
Agencja SalesTube rozpoczęła współpracę z Grupą Wirtualna Polska Holding przy jednym z największych wdrożeń Google Analytics 360 w Europie Środkowo-Wschodniej. Jego celem jest uspójnienie procesów analitycznych pomiędzy poszczególnymi serwisami oraz na poziomie całej Grupy WPH. Nowe narzędzia pozwolą na dokładne śledzenie przepływów użytkowników pomiędzy serwisami, jeszcze lepszy dobór treści, spersonalizowany do profilu odwiedzających serwisy, mierzenie zaangażowania na poszczególnych elementach stron przy jednoczesnym zachowaniu spójności mierzenia i raportowania w poszczególnych jednostkach WPH.
Projekt wdrożenia poprzedzał 3-miesięczny etap audytu w ramach Wirtualna Polska Media. Celem audytu było zaplanowanie spójnego systemu, który pomoże w codziennych decyzjach dotyczących doboru treści jak i w strategicznych zmianach biznesowych. Dzięki pogłębionej analizie potrzeb biznesowych poszczególnych linii produktowych oraz aktualnie stosowanych instalacji Google Analytics powstały rekomendacje do etapu wdrożeniowego. Za realizację zadań odpowiadał pod stronie SalesTube trzynastoosobowy zespół złożony z analityków biznesowych, inżynierów narzędzi Google oraz kierowników projektów.
Wdrożenie w ramach Wirtualnej Polski obejmie ponad 60 serwisów podzielonych na kilkanaście linii produktowych. Wdrożenie obejmuje zarówno serwisy redakcyjne, fora internetowe, serwisy video oraz aplikacje mobile. Do zadań SalesTube należy implementacja wraz z konfiguracją zestawów danych do wdrożenia za pomocą Google Tag Managera. Rolą SalesTube będzie także przeprowadzenie szkoleń zespołów GWP z analizy danych z wykorzystaniem Google Analytics 360. Zakończenie wdrożenia przewidziane jest do końca pierwszej połowy 2019.
- Wdrożenie GA 360 to istotny krok w kierunku organizacji Data Driven. Demokratyzujemy dostęp do danych, by nieustannie podnosić jakość naszych usług. Zintegrowane narzędzia pozwolą uzyskać cenną wiedzę o naszych użytkownikach i ich preferencjach. Będziemy mogli jeszcze szybciej, sprawniej i bardziej precyzyjne dopasowywać treści i usługi w skali całego holdingu – mówi Michał Gawryszewski, dyrektor Działu Badań i Analiz, odpowiedzialny za projekt GA 360 w WP.
Źródło: Group One