logo
WIEDZA
Polska reklama i poligrafiaWIEDZA

PORADA: Skaner Plustek OpticPro w małej firmie poligraficznej

   27.08.2001, przeczytano 2762 razy

Kupiłem właśnie skaner Plustek OpticPro UT24. Po zeskanowaniu kolorowej fotografii stwierdziłem, że skanuje bardzo ładnie. Ale czy mógłbym uzyskać jakieś dodatkowe informacje na temat tego sprzętu? Chodzi mi o poradę, czy jest to dobry zakup dla małej firmy poligraficznej.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/skaner-plustek-opticpro-w-malej-firmie-poligraficznej,430,artykul.html

ODPOWIEDŹ:
Nie znam skanera Plustek OpticPro. Jeśli chodzi o zastosowania w firmie poligraficznej (małej) skanera płaskiego to:

  • powinien mieć gęstość optyczną w okolicach 4D,
  • powinien mieć rozdzielczość optyczną w okolicach 1200x1200 dpi.
  • Powinien mieć software i skany kalibracyjne.

Co do zastosowań:
Można go stosować do "minimalek" i "preview" (przedskan w makiecie w miejscu gdzie docelowo będzie skan z "bębna").
Małe zdjęcia z materiałów refleksyjnych będą OK - ze skanera bębnowego rewelacji też Pan nie uzyska. Jednak skany slajdów wykonane na tym urządzeniu powiększałbym maksymalnie 5 razy, podczas gdy skany z "bębna" można powiększyć do 11 razy. Powyżej tych wartości skan przenosi więcej śmieci niż obrazu.

Jeśli ma Pan dokumentację w PDF to proszę mi wysłać - wtedy ocenię sprzęt bardziej szczegółowo.

Pozdrawiam,
Artur Klamut



avatar użytkownika
+ + +

Tekst opublikował użytkownik: Artur Klamut

Więcej informacji o użytkowniku

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz
,

Nie oszukujmy sie ale z takim sprzetem nie da sie wyskoczyc do powazniejszej roboty, mam troche doswiadczenia bo skanuje na skanerach za 40 tys (nie bebnowy) i za 500zl, mam mozliwosc porownania.
Oczywiscie taki skaner moze sluzyc do robienia makiet i preskanow, ale docelowo to cienka sprawa.
Z najtanszych skanerow uzywalem agfy 1236 i tu sprawa wyglada tak ze odbitka bez powiekszenia moze pojsc o ile ktos poradzi sobie z separacja do CMYK bo kolory sa do dopracowania. Oczywiscie moze pojsc to znaczy ze jest poprawna po sporym wkladzie pracy wlasnej i przecietny obywatel sie nie przyczepi, bo czlowiek z branzy od razu bedzie wiedzial na czym to bylo skanowane...
Tu chyba sie nie da przeskoczyc, tak zroznicowane ceny skanerow maja swoje uzasadnienie w jakosci,
ale wszystko jest na pewno sztuka kompromisu....
pozdrawiam
ja

,

Dla (małej,malusieńkiej) firmy poligraficznej zabaweczka Plustek-a ?
Dlatego pewnie,że ma w nazwie modelu "Pro".
Ludzie na jakim świecie żyjecie !!!
Świadczy to także o "fachowości" tego typu firm (???) poligraficznych.
  

Najnowsze w tym dziale

W 2024 roku nietypowo fiskus rozpoczął rozliczanie rocznych zeznań podatkowych za 2023 rok od 15 lutego, a nie, jak do tej pory, od 1 stycznia. Nie ulega jednak zmianie ostateczny termin składania zeznań tj. 30 kwietnia 2024 tj. wtorek. 
Webinaria w marketingu - SMS na poprawę frekwencji?
Webinaria stały się jednym z najskuteczniejszych narzędzi w marketingu B2B. Generują wysokojakościowe leady i mają wysoką konwersję. Wyzwaniem jest jednak frekwencja. Niestety większość zarejestrowanych nie pojawia się na spotkaniach. Ale jest świetna metoda dotarcia z przypomnieniem do zapominalskich – stary, ale sprawdzony SMS.
Mood Media: 3 kluczowe trendy w handlu detalicznym
Obecnie w sklepach stacjonarnych, co drugi klient szuka czegoś więcej niż tylko produktów — szuka wyjątkowych przeżyć, które zachęcają go do odkrywania świata marki i interakcji z nią. Chce dotknąć produktu, poczuć go i wyobrazić go sobie w swoim życiu, a potem zabrać ze sobą od razu do domu, bez konieczności czekania na dostawę. Dla wielu klientów...
Podnoszenie kwalifikacji w digital marketingu: jak być konkurencyjnym?
Krajobraz digtial marketingu z roku na rok dynamicznie się zmienia. Trendy, strategie czy technologia również nie pozostają w stagnacji. Dlatego m.in. stałe podnoszenie swoich umiejętności, udział w szkoleniach i konferencjach branżowych, bycie na bieżąco z najnowszymi raportami są „must have” na rynku pracy. Szczególnie w obliczu zmian zachodzących w wyniku...
Zatrudnienie freelancera na „czarno” — jakie niesie zagrożenia?
W dynamicznie rozwijającym się świecie usług kreatywnych, takich jak copywriting, marketing, tworzenie wideo czy SEO, coraz więcej firm i przedsiębiorców decyduje się na współpracę z freelancerami. Choć taka forma zatrudnienia oferuje szereg korzyści, niektórzy dają się skusić na omijanie obowiązujących przepisów, oferując współpracę na...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764