logo
WIEDZA
Polska reklama i poligrafiaWIEDZA

Sytuacje kryzysowe w branży high fashion

  PR 21.05.2018, przeczytano 546 razy
ilustracjastrzałka
Claudia Schiffer w sukience projektu Karla Lagerfelda

Bojkot w social mediach, publiczne oskarżenia o zniesławienie, obrazę uczuć i kradzież kultury, a do tego straty finansowe opiewające na setki tysięcy dolarów. Co takiego zrobili i jakie konsekwencje musieli ponieśli zbyt odważni projektanci mody, wypuszczając na rynek swoje kontrowersyjne kolekcje?


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/sytuacje-kryzysowe-w-branzy-high-fashion,36583,artykul.html

Niekiedy z pozoru niewinne inspiracje potrafią przerodzić się w prawdziwy kryzys. I choć mogłoby się wydawać, że modowych artystów ogranicza jedynie ich własna wyobraźnia, to w twórczym szale gubią oni często głębszy przekaz swoich projektów.

Nieświadomość kontekstu, niewiedza czy zamierzona ignorancja? Dlaczego światowi designerzy decydują się na wykorzystywanie kontrowersyjnych haseł i symboli zapożyczonych z innych kultur lub religii, które w konsekwencji negatywnie odbijają się wizerunku całej marki?

Oto przykłady największych modowych kryzysów wizerunkowych wszechczasów.

Francja, nie taka elegancja?

Chanel to od lat podziwiany i szanowany dom mody, jednak błędy zdarzają się nawet najlepszym. Właśnie tak stało się w 1994 roku, gdy podczas pokazu wiosennej kolekcji Claudia Schiffer zaprezentowała na sobie eksponującą biust sukienkę projektu Karla Lagerfelda. Jak się później okazało, wyhaftowane na niej zdobienia były fragmentami Koranu… Po głośnym oburzeniu muzułmańskiej społeczności, Chanel zdecydowało się na spalenie wszystkich sukienek.

Cienka linia między inspiracją, a zawłaszczeniem

ilustracjastrzałka

Z zarzutami o przywłaszczenie kulturowe musiała z kolei zmierzyć się włoska marka Valentino. Inspirowane Afryką projekty z 2016 roku miały być hołdem w stronę uchodźców z tamtych stron. Niestety, piękna idea przepadła gdzieś po drodze. Oprócz niestosownego użycia symboli tej kultury, skrytykowane zostały również fotografie promujące całą kolekcję. Uznano, że rdzenni Kenijczycy zostali na nich wykorzystani jedynie jako tło dla ubranych w afrykanizujące ubrania białych modelek.

W kulcie szczupłości

ilustracjastrzałka

Kontrowersji nie uniknął też projekt butów sportowych od duetu Dolce&Gabbana. Spomiędzy wielu świecących ozdób, na obuwiu znalazł się napis “Jestem chudy i wspaniały”. W sieci zawrzało. Marka została oskarżona o umniejszanie wartości człowieka i promowanie anoreksji. Sam Stefano Gabbana nieszczególnie przejął się stawianymi mu zarzutami, a nawet żartobliwie zapowiedział, że kolejny jego projekt powstanie w myśl hasła “Love to be fat and full of cholesterol”.

Źródło: Domodi.pl

www.domodi.pl

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Case study: Radosne Święta dzięki Restauracji Wigilijnej „Cicha” na Pizzaportal.pl
Klienci PizzaPortal.pl za pośrednictwem platformy i wyjątkowej Restauracji Wigilijnej „Cicha” wspomogli w te Święta Bożego Narodzenia szczytny cel, dzieląc się posiłkiem z podopiecznymi Stowarzyszenia mali bracia Ubogich. Dzięki ich szczodrości ponad 350 samotnych starszych osób spędziło ten szczególny wieczór w atmosferze radości i spokoju.
Koniec zabezpieczeń Captcha?
Niedawno opublikowane wyniki badań pokazują, że niektóre rodzaje zabezpieczeń captcha stały się przestarzałe. Powód: maszyny nauczyły się, jak je omijać.
Rola blockchain w reklamie cyfrowej w 2019
W ubiegłym roku przyszłość kryptowaluty stanęła pod znakiem zapytania, jednak tego samego nie można powiedzieć o blockchain, czyli technologii która umożliwia jej istnienie. Przewiduje się, że globalne wydatki na te rozwiązanie, do 2022 roku wyniosą nawet 115,7 mld dolarów. Blockchain coraz silniej zaznacza też swoją pozycję w marketingu cyfrowym. Co jest powodem...
Jak stworzyć stronę www, która będzie wysoko w Google? [INFOGRAFIKA]
Miejsca zajmowane przez poszczególne strony w wynikach wyszukiwania Google wyznaczane są przez specjalny algorytm uwzględniający ok. 200 różnego rodzaju czynników.
Prognoza: 5 trendów programmatic o których będzie głośno w 2019 roku
Ze względu na mocne strony, programmatic jest uważany za reklamową technologię przyszłości. Wszystko wskazuje na to, że ten model, który w ostatnich latach stał się bardzo popularny, nie zniknie z reklamowego ekosystemu w ciągu najbliższych kilkunastu lat. Co więcej, z każdym rokiem będzie ewaluować, aby jeszcze lepiej spełniać oczekiwania reklamodawców. Oto pięć...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia
© 1997-2019 ICOS
Wszystkie prawa zastrzeżone