logo
WIEDZA

Sytuacje kryzysowe w branży high fashion

  PR 21.05.2018, przeczytano 504 razy
ilustracjastrzałka
Claudia Schiffer w sukience projektu Karla Lagerfelda

Bojkot w social mediach, publiczne oskarżenia o zniesławienie, obrazę uczuć i kradzież kultury, a do tego straty finansowe opiewające na setki tysięcy dolarów. Co takiego zrobili i jakie konsekwencje musieli ponieśli zbyt odważni projektanci mody, wypuszczając na rynek swoje kontrowersyjne kolekcje?


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/sytuacje-kryzysowe-w-branzy-high-fashion,36583,artykul.html

Niekiedy z pozoru niewinne inspiracje potrafią przerodzić się w prawdziwy kryzys. I choć mogłoby się wydawać, że modowych artystów ogranicza jedynie ich własna wyobraźnia, to w twórczym szale gubią oni często głębszy przekaz swoich projektów.

Nieświadomość kontekstu, niewiedza czy zamierzona ignorancja? Dlaczego światowi designerzy decydują się na wykorzystywanie kontrowersyjnych haseł i symboli zapożyczonych z innych kultur lub religii, które w konsekwencji negatywnie odbijają się wizerunku całej marki?

Oto przykłady największych modowych kryzysów wizerunkowych wszechczasów.

Francja, nie taka elegancja?

Chanel to od lat podziwiany i szanowany dom mody, jednak błędy zdarzają się nawet najlepszym. Właśnie tak stało się w 1994 roku, gdy podczas pokazu wiosennej kolekcji Claudia Schiffer zaprezentowała na sobie eksponującą biust sukienkę projektu Karla Lagerfelda. Jak się później okazało, wyhaftowane na niej zdobienia były fragmentami Koranu… Po głośnym oburzeniu muzułmańskiej społeczności, Chanel zdecydowało się na spalenie wszystkich sukienek.

Cienka linia między inspiracją, a zawłaszczeniem

ilustracjastrzałka

Z zarzutami o przywłaszczenie kulturowe musiała z kolei zmierzyć się włoska marka Valentino. Inspirowane Afryką projekty z 2016 roku miały być hołdem w stronę uchodźców z tamtych stron. Niestety, piękna idea przepadła gdzieś po drodze. Oprócz niestosownego użycia symboli tej kultury, skrytykowane zostały również fotografie promujące całą kolekcję. Uznano, że rdzenni Kenijczycy zostali na nich wykorzystani jedynie jako tło dla ubranych w afrykanizujące ubrania białych modelek.

W kulcie szczupłości

ilustracjastrzałka

Kontrowersji nie uniknął też projekt butów sportowych od duetu Dolce&Gabbana. Spomiędzy wielu świecących ozdób, na obuwiu znalazł się napis “Jestem chudy i wspaniały”. W sieci zawrzało. Marka została oskarżona o umniejszanie wartości człowieka i promowanie anoreksji. Sam Stefano Gabbana nieszczególnie przejął się stawianymi mu zarzutami, a nawet żartobliwie zapowiedział, że kolejny jego projekt powstanie w myśl hasła “Love to be fat and full of cholesterol”.

Źródło: Domodi.pl

www.domodi.pl

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale:

Cyfrowa technologia w kampanii New Balance
Coraz trudniej skupić uwagę odbiorców przemieszczających się w przestrzeni miejskiej. Statyczne reklamy OOH nie angażują ich w takim stopniu, jak treści wyświetlane na cyfrowych nośnikach LED. Jak zatem oderwać przechodniów od smartfonów i zainteresować komunikatem, jaki mamy do przekazania? Odpowiedzią jest DOOH i jego liczne możliwości.
Reklama wideo – rynek i trendy w Europie Wschodniej
Reklama wideo zrewolucjonizowała światowe rynki digital marketingu. W Polsce cały czas pnie się w górę i nic nie wskazuje na to, aby jej rozwój miał się zatrzymać. Jak plasuje się ten format, biorąc pod uwagę wszystkie regiony Wschodniej Europy? Najnowsze dane analizuje Andrzej Goleta, Digital Marketing Manager sieci reklamowej Adexon.
Końcowy montaż elementów

Tworzywa sztuczne w grafice przestrzennej (33): Końcowy montaż elementów

Stało się... Dziś kończymy publikację naszego cyklu. Ostatni odcinek zawiera podstawowe informacje dotyczące montażu elementów na elewacji i wykonania instalacji elektrycznej. Po 32 odcinkach cyklu nadszedł czas, aby wreszcie „odpalić” naszą reklamę i podziwiać perfekcyjne wykonanie, równe rozświetlenie elementów, nienaganny montaż... Mamy w każdym razie nadzieję, że...
RODO, czyli dlaczego ochrona danych jest ważna
Na temat RODO napisano i powiedziano już wiele, a część komentatorów w związku z nowym rozporządzeniem roztaczała niemal apokaliptyczne wizje. Okazało się jednak, że świat nie skończył się 25 maja, a z internetu nie zniknęły interesujące treści, przetrwały też media społecznościowe. Zdaniem specjalistów z firmy Fortinet warto więc zastanowić się, dlaczego...
Napisz SMS do Millenialsa
WhatsApp, Messenger, Skype  to najbardziej popularne aplikacje do codziennego kontaktu używane przez millenialsów. Jak się jednak okazuje, nawet w czasie mody na komunikatory, dla młodych wciąż istotny jest kontakt – zarówno w aspekcie prywatnym, jak i biznesowym – za pomocą krótkich wiadomości tekstowych.
 
Signs.pl - Portal polskiej reklamy wizualnej
© 1997-2018 ICOS
. Wszystkie prawa zastrzeżone