logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Warszawa: Konserwator wojewódzki zablokuje przebudowę pawilonu Cepelii?

   07.02.2019, przeczytano 422 razy
ilustracjastrzałka

Niedawno informowaliśmy o planach rewitalizacji warszawskiego pawilonu Cepelii. Zaniedbany budynek powstały w 1966 roku według projektu Zygmunta Stępińskiego miał zostać zaadaptowany na restaurację McDonald’s. Nowy inwestor zapowiadał zachowanie walorów architektonicznych obiektu i zastosowanie bardzo oszczędnego brandingu w zakresie oznakowania zewnętrznego. Wojewódzki konserwator zabytków nie dał się jednak przekonać informując o zablokowaniu inwestycji poprzez wpisanie pawilonu do rejestru zabytków.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/warszawa%3A-konserwator-wojewodzki-zablokuje-przebudowe-pawilonu-cepelii,381146,artykul.html

W wydanym pod koniec stycznia Oświadczeniu Mazowieckiego Wojewódzkiego Konserwatora Zabytków w sprawie budynku Cepelii czytamy:

Kilka tygodni temu rozpocząłem postępowanie o wpis do rejestru zabytków pawilonu Cepelia. W mojej ocenie tylko to może ochronić unikalną architekturę budowli. Procedura wpisu zakończy się w przeciągu kilku dni. Przed wpisem budynku do rejestru zabytków nie może być wydana żadna decyzja o jego przebudowie.

Do Wojewódzkiego Urzędu Ochrony Zabytków w Warszawie nie wpłynął żaden projekt ani informacja dotycząca zamiaru przebudowy Cepelii. Żaden projekt niszczący jej architekturę nie zostanie przeze mnie zatwierdzony.

prof. dr hab. Jakub Lewicki, MWKZ

ilustracjastrzałka

ilustracjastrzałka

Pawilon Cepelii w czasach PRL. Fot. NAC

Za nowy projekt pawilonu odpowiada warszawska Pracownia Architektoniczna Maas Projekt, założona przez Dariusza Hyca i Henryka Łagunę, mająca na koncie m.in. projekty nowego oblicza Domów Centrum, Hotelu „Saskiego” czy budynku „ETHOS” na Placu Trzech Krzyży.

- Cieszy nas, że znalazł się inwestor, który jest w stanie finansowo udźwignąć koszty przebudowy, a co więcej chce zachować wyjątkowy charakter tego budynku. Projekt opiera się na pierwotnej koncepcji Zygmunta Stępińskiego, na której realizację nie pozwoliła ówczesna technologia i fundusze. Jestem przekonany, że ta jakościowa zmiana w samym centrum miasta zostanie dostrzeżona i doceniona zarówno przez mieszkańców, jak i turystów – zapewniał w styczniu Henryk Łaguna z pracowni Maas Projekt.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

On Board Think Kong rozpoczyna współpracę z MSD Polska. Agencja będzie odpowiedzialna za wsparcie komunikacji korporacyjnej firmy w kanałach social media.
Rusza ogólnopolska kampania „Walczmy z pyłem”!
W trosce o zdrowie pracowników budowlanych oraz przechodniów, którzy są narażeni na kontakt ze szkodliwym pyłem wytwarzanym w procesie cięcia przecinarkami i piłami, Husqvarna Construction rozpoczyna kampanię edukacyjno-promocyjną „Walczmy z pyłem”, która ma na celu zwrócenie uwagi na problem szkodliwego pyłu powstającego przy użyciu maszyn budowlanych.
Trzy nowe obiektywy Voigtlander
Firma Foxfoto – dystrybutor marki Voigtlander – ma przyjemność przedstawić trzy nowe obiektywy.
Nowy Ambasador marki Crock-Pot w Polsce
Crock-Pot, producent wysokiej jakości wolnowarów, pionier i lider w kategorii urządzeń do wolnego gotowania, rozpoczyna współpracę z Janem Kuroniem – kucharzem znanym z przywiązania do tradycyjnych polskich smaków oraz zamiłowania do sezonowych produktów.
Nowe osoby w client service 180heartbeats + Jung v Matt
Urszula Łysenko-Tomczuk i Katarzyna Guzik dołączyły do działu obsługi klienta agencji 180heartbeats + Jung v Matt.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2019 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764