logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Warszawa: Konserwator wojewódzki zablokuje przebudowę pawilonu Cepelii?

   07.02.2019, przeczytano 392 razy
ilustracjastrzałka

Niedawno informowaliśmy o planach rewitalizacji warszawskiego pawilonu Cepelii. Zaniedbany budynek powstały w 1966 roku według projektu Zygmunta Stępińskiego miał zostać zaadaptowany na restaurację McDonald’s. Nowy inwestor zapowiadał zachowanie walorów architektonicznych obiektu i zastosowanie bardzo oszczędnego brandingu w zakresie oznakowania zewnętrznego. Wojewódzki konserwator zabytków nie dał się jednak przekonać informując o zablokowaniu inwestycji poprzez wpisanie pawilonu do rejestru zabytków.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/warszawa%3A-konserwator-wojewodzki-zablokuje-przebudowe-pawilonu-cepelii,381146,artykul.html

W wydanym pod koniec stycznia Oświadczeniu Mazowieckiego Wojewódzkiego Konserwatora Zabytków w sprawie budynku Cepelii czytamy:

Kilka tygodni temu rozpocząłem postępowanie o wpis do rejestru zabytków pawilonu Cepelia. W mojej ocenie tylko to może ochronić unikalną architekturę budowli. Procedura wpisu zakończy się w przeciągu kilku dni. Przed wpisem budynku do rejestru zabytków nie może być wydana żadna decyzja o jego przebudowie.

Do Wojewódzkiego Urzędu Ochrony Zabytków w Warszawie nie wpłynął żaden projekt ani informacja dotycząca zamiaru przebudowy Cepelii. Żaden projekt niszczący jej architekturę nie zostanie przeze mnie zatwierdzony.

prof. dr hab. Jakub Lewicki, MWKZ

ilustracjastrzałka

ilustracjastrzałka

Pawilon Cepelii w czasach PRL. Fot. NAC

Za nowy projekt pawilonu odpowiada warszawska Pracownia Architektoniczna Maas Projekt, założona przez Dariusza Hyca i Henryka Łagunę, mająca na koncie m.in. projekty nowego oblicza Domów Centrum, Hotelu „Saskiego” czy budynku „ETHOS” na Placu Trzech Krzyży.

- Cieszy nas, że znalazł się inwestor, który jest w stanie finansowo udźwignąć koszty przebudowy, a co więcej chce zachować wyjątkowy charakter tego budynku. Projekt opiera się na pierwotnej koncepcji Zygmunta Stępińskiego, na której realizację nie pozwoliła ówczesna technologia i fundusze. Jestem przekonany, że ta jakościowa zmiana w samym centrum miasta zostanie dostrzeżona i doceniona zarówno przez mieszkańców, jak i turystów – zapewniał w styczniu Henryk Łaguna z pracowni Maas Projekt.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Imagine Nation - Partner CxO Summit & Gala Partner Awards 2019
15 kwietnia br. w Hotelu Double Tree by Hilton w Łodzi, odbyła się konferencja oraz gala wręczenia nagród Partner CxO Summit & Partner Awards 2019. Wśród uczestników znaleźli się klienci i partnerzy oraz przedstawiciele firm należących do rodziny Dell Technologies. Za kompleksową realizację wszystkich działań trzeci rok z rzędu odpowiadała agencja Imagine Nation.
Mikrofony Saramonic w ofercie Foxfoto
W ofercie Foxfoto pojawiły się mikrofony dedykowane do smartfonów i tabletów z dwoma różnymi złączami: Saramonic SmartMic+ UC - z wejściem USB-C i Saramonic SmartMic+ Di z wejściem Lightning oraz teleskopowa tyczka przeznaczona dla mikrofonów typu shotgun Saramonic Magic BoomPole.
Portal Alior Banku Zafirmowani.pl najciekawszą bankową innowacją
Alior Bank zwyciężył w konkursie Liderów Świata Bankowości i Ubezpieczeń. Został doceniony za portal Zafirmowani.pl – nowatorski serwis internetowy skierowany do mikro i małych przedsiębiorstw. Portal zajął pierwsze miejsce w tegorocznej edycji konkursu w kategorii Najciekawsza innowacja dla banku. W imieniu Alior Banku nagrodę odebrał Maciej Surdyk, wiceprezes...
Krzysztof Iwański: Plakat dla Festiwalu Łódź Czterech Kultur 2019
Neon i bawełna,  kontrasty i faktury, wszystko to składające się na kulturową mozaikę współczesnego miasta – jest już plakat tegorocznej edycji Festiwalu Łódź Czterech Kultur. Zaprojektował go Krzysztof Iwański, uznany artysta wizualny, eksperymentujący z typografią, specjalizujący się w plakacie. Sam festiwal odbędzie się we wrześniu pod hasłem Współistnienie.
Niezwykła kampania autorstwa Grey Group
Krajowa Izba Kominiarzy i przedstawiciele trzech religii - PRAWOSŁAWNEJ, KATOLICKIEJ i MUZUŁMAŃSKIEJ biorą udział w kampanii edukacyjnej  mającej na celu zmianę zachowania ludzi, tak by uchronić ich przed zatruciem tlenkiem węgla.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2019 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764