logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Warszawa: Konserwator wojewódzki zablokuje przebudowę pawilonu Cepelii?

   07.02.2019, przeczytano 294 razy
ilustracjastrzałka

Niedawno informowaliśmy o planach rewitalizacji warszawskiego pawilonu Cepelii. Zaniedbany budynek powstały w 1966 roku według projektu Zygmunta Stępińskiego miał zostać zaadaptowany na restaurację McDonald’s. Nowy inwestor zapowiadał zachowanie walorów architektonicznych obiektu i zastosowanie bardzo oszczędnego brandingu w zakresie oznakowania zewnętrznego. Wojewódzki konserwator zabytków nie dał się jednak przekonać informując o zablokowaniu inwestycji poprzez wpisanie pawilonu do rejestru zabytków.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/warszawa%3A-konserwator-wojewodzki-zablokuje-przebudowe-pawilonu-cepelii,381146,artykul.html

W wydanym pod koniec stycznia Oświadczeniu Mazowieckiego Wojewódzkiego Konserwatora Zabytków w sprawie budynku Cepelii czytamy:

Kilka tygodni temu rozpocząłem postępowanie o wpis do rejestru zabytków pawilonu Cepelia. W mojej ocenie tylko to może ochronić unikalną architekturę budowli. Procedura wpisu zakończy się w przeciągu kilku dni. Przed wpisem budynku do rejestru zabytków nie może być wydana żadna decyzja o jego przebudowie.

Do Wojewódzkiego Urzędu Ochrony Zabytków w Warszawie nie wpłynął żaden projekt ani informacja dotycząca zamiaru przebudowy Cepelii. Żaden projekt niszczący jej architekturę nie zostanie przeze mnie zatwierdzony.

prof. dr hab. Jakub Lewicki, MWKZ

ilustracjastrzałka

ilustracjastrzałka

Pawilon Cepelii w czasach PRL. Fot. NAC

Za nowy projekt pawilonu odpowiada warszawska Pracownia Architektoniczna Maas Projekt, założona przez Dariusza Hyca i Henryka Łagunę, mająca na koncie m.in. projekty nowego oblicza Domów Centrum, Hotelu „Saskiego” czy budynku „ETHOS” na Placu Trzech Krzyży.

- Cieszy nas, że znalazł się inwestor, który jest w stanie finansowo udźwignąć koszty przebudowy, a co więcej chce zachować wyjątkowy charakter tego budynku. Projekt opiera się na pierwotnej koncepcji Zygmunta Stępińskiego, na której realizację nie pozwoliła ówczesna technologia i fundusze. Jestem przekonany, że ta jakościowa zmiana w samym centrum miasta zostanie dostrzeżona i doceniona zarówno przez mieszkańców, jak i turystów – zapewniał w styczniu Henryk Łaguna z pracowni Maas Projekt.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Carat, Isobar oraz DDS (Dentsu Aegis Network Polska) obsługują komunikacyjnie markę Bell.
RTB House otwiera Creatives Lab
RTB House, globalna firma specjalizująca się w innowacyjnych technologiach marketingowych otwiera – Creatives Lab. Jednostka skupi się na rozwoju dynamicznych kreacji, zwiększeniem ich efektywności oraz rozszerzeniem wachlarza dostępnych formatów, które będą lepiej odpowiadać na potrzeby brandingowe klientów.
Sharp Europe z dumą informuje, że wielofunkcyjne urządzenie cyfrowe A4 do druku czarno-białego MX-B455W / MX-B355W zdobyło Nagrodę iF Design Award 2019. Jest to jedna z najbardziej liczących się na świecie nagród za wzornictwo produktowe.
Kampania Hospicjum Promyczek w 2019
W lutym Fundacja Domowe Hospicjum Dziecięce „Promyczek” ruszyła z outdoorową kampanią społeczną promującą przekazywanie 1 % podatku. Kampania realizowana jest między innymi na nośnikach Cityboard Media.
Polski Car Wrapping ma nowego mistrza
Podczas zeszłotygodniowych targów RemaDays, które odbyły się w podwarszawskim Nadarzynie w dniach 13-15.02 wyłoniono zwycięzcę dziewiątej edycji Polish Car Wrap Championship. Został nim Andrzej Serwin z firmy Asfoll Profesjonalne Centrum Folii. Tegoroczna edycja konkursu przyciągnęła zarówno wielu specjalistów, ale też amatorów car wrappingu....
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2019 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764