logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Portfolio: Z czternastowiecznej Bazyliki na przystanek — kampania AMS i Muzeum Narodowego w Krakowie

  PR 13.02.2020, przeczytano 373 razy
ilustracjastrzałka

Od 14 lutego br. w Muzeum Narodowym w Krakowie można będzie oglądać wystawę polskich witraży średniowiecznych pt. „Cud światła. Witraże średniowieczne w Polsce”. Towarzyszy jej niezwykła kampania promocyjna na nośnikach AMS w Krakowie i Warszawie.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/portfolio%3A-z-czternastowiecznej-bazyliki-na-przystanek-%E2%80%94-kampania-ams-i-muzeum-narodowego-w-krakowie,385665,artykul.html

Szyby w przystankach autobusowych promujących wystawę przypominają czternastowieczny witraż znany z Bazyliki Mariackiej w Krakowie. Całe przystanki AMS zostały dedykowane wyłącznie temu projektowi, tworząc spójną i zwracającą uwagę pasażerów i przechodniów całość. Niezwykłe wiaty przystankowe można zobaczyć w Warszawie na Krakowskim Przedmieściu (przystanek Hotel Bristol 02) i w Krakowie na przystanku przed Muzeum Narodowym. Wystawa promowana jest również na krakowskim nośniku Dynamic Backlight oraz na nośnikach Premium Citylight w całej Polsce.

„Witraże żyją tylko wtedy, gdy przenika je światło” – pisze o wystawie jej kuratorka dr Dobrosława Horzela.

– Stąd pomysł, by kolejny raz wyjść z projektem w przestrzeń polskich miast i ze średniowiecznego kościoła przenieść motyw witrażu na współczesną ulicę – mówi Grażyna Gołębiowska, dyrektor marketingu AMS. – To kolejny niezwykły projekt przygotowany we współpracy z Muzeum Narodowym w Krakowie. Cieszymy się, że te wspólne przedsięwzięcia spotykają się z pozytywnym odbiorem mieszkańców – dodaje.

Poprzednie projekty AMS i Muzeum Narodowego w Krakowie to m.in. „Przystanek Wyspiański”, prezentujący dzieła Stanisława Wyspiańskiego oraz „Przystanek Wajda”, nawiązujący do twórczości filmowej Andrzeja Wajdy.  

Cud światła. Witraże średniowieczne w Polsce” to wyjątkowe przedsięwzięcie, dzięki któremu będzie można zobaczyć witraże z polskich kolekcji muzealnych i prywatnych oraz z kościołów i klasztorów. Ponadto wystawiane będą dzieła malarstwa tablicowego, hafty, złotnictwo, dokumenty, rysunki i projekty przeszkleń. Wiele z tych eksponatów nigdy dotąd nie była prezentowana publiczności. Niektóre z nich w ostatnich latach poddano badaniom i pieczołowitej konserwacji na Wydziale Konserwacji i Restauracji Dzieł Sztuki ASP w Krakowie – jak choćby wykonane około 1200 roku witraże z dawnej kolekcji Zamoyskich w Adampolu.

Wystawa będzie dostępna dla zwiedzających od 14 lutego do 26 lipca br.

Źródło: AMS

www.ams.com.pl

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Restart branży za nami – Festiwaldruku.pl oczami wystawców targów
Blisko 1300 zwiedzających i prawie 130 wystawców – tak w liczbach można podsumować zakończony w zeszłym tygodniu FestiwalDruku.pl. Ale liczby nie wyrażą wszystkiego. Szczególnie w przypadku tej wyjątkowej edycji w niecodziennych czasach. O opinię organizator poprosił więc głównych zainteresowanych – czyli wystawców.
Solidność i bezpieczeństwo współpracy z partnerami z branży reklamowej
O jakości udanej współpracy między partnerami biznesowymi w dużej mierze przesądza rzetelność każdego z nich. Każdy, kto aktywnie działa na polu zawodowym, wie, że zdarzają się przypadki, gdy kontrahent nie wywiązuje się z poczynionych ustaleń. Jak zadbać o bezpieczeństwo transakcji na rynku reklamowym?
Performics z akcją „Wspomóż doga za hot-doga” w nowej odsłonie
Już w poniedziałek - 21 września - pierwszy live stream ze zbiórką datków na rzecz podopiecznych Fundacji Tymmmczasy
The Dumplings w intrygującym coverze towarzyszącym kampanii #Jabłonki
#Jabłonki to projekt, którym Fundacja State of Poland rozpoczyna wieloletnią kampanię wzmacniania wizerunku marki Polska. Do współpracy zaprosiła zespół The Dumplings, który przygotował cover legendarnego utworu Maanam. Nowa aranżacja oddaje intrygujący klimat spotu promującego akcję.
Lovebrands Medical - nowa marka na rynku marketingowym i komunikacyjnym
LoveBrands Relations ma w dziedzinie zdrowia ogromne doświadczenie. Od lat współpracuje zarówno z instytucjami działającymi w ochronie zdrowia, jak i firmami farmaceutycznymi oraz medycznymi. Zna potrzeby środowiska medycznego i farmaceutycznego oraz  pacjentów.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2020 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764