logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

BADANIE: Agencje PR wygrywają kreatywnością

  PR 09.12.2021, przeczytano 1145 razy
ilustracjastrzałka

Wyniki badania Walk PR „Czego firmy oczekują dziś od agencji PR?”


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/agencje-pr-wygrywaja-kreatywnoscia,394068,artykul.html

Oczywiste jest, że agencja PR musi odpowiadać na potrzeby klientów. Tempo codziennej współpracy na linii klient-agencja nie zawsze sprzyja jednak pogłębionej refleksji nad długofalowymi oczekiwaniami oraz rozwiązaniami, które je zaadresują. W ramach swojego autorskiego badania agencja Walk PR spytała dyrektorów i managerów odpowiedzialnych za komunikację w różnych sektorach rynku o ich perspektywę współpracy z agencjami public relations. Wyniki pokazują, że zarówno na etapie wyboru partnera, jak i podczas codziennej współpracy, firmy oczekują od agencji PR przede wszystkim kreatywności, za którą często skłonne są dodatkowo zapłacić.

Agencja idealna, czyli…

Respondenci w badaniu Walk PR jako idealną agencję PR określali taką, która jest wsparciem w codziennej pracy – tę cechę 56% z nich wskazało jako kluczową, a kolejne 35% uznało za istotną. Firmy poszukują też gwarancji dobrych relacji z mediami (kluczowe dla 46%, istotne dla kolejnych 40%) i oczekują, że agencja będzie skarbnicą świeżych pomysłów (39% – kluczowe, 58% – istotne).

Przy wyborze agencji do współpracy firmy zwracają uwagę na dedykowany zespół – dla 64% firm to sprawa kluczowa, a dla kolejnych 25% – istotna; na kompetencje zespołu współpracującego często wskazywano także w pytaniu otwartym. Ponadto, dla połowy respondentów kluczowe jest, by agencja znała ich branżę.

ilustracjastrzałka

- Fakt, że przy wyborze agencji do współpracy dla klientów liczy się zespół czy doświadczenie agencji nie był dla nas zaskakujący, jednak wyjątkowo ucieszyło nas wskazanie na standardy etyczne agencji jako trzeci istotny czynnik decyzyjny. Rynek profesjonalnych usług PR dobrze odpowiada na tę potrzebę, wychodząc z konkretnymi rozwiązaniami, takimi jak Kodeks Etyki PR czy Kodeks Dobrych Praktyk ZFPR. Dodatkowo, jako członek UN Global Compact respektujemy w Walk PR 10 zasad zrównoważonego rozwoju – mówi Agnieszka Bacińska, prezeska zarządu Walk PR. - Wyniki badania potwierdziły też nasze przeczucie, że bardzo ważnym czynnikiem przy wyborze agencji jest również rekomendacja znajomego z branży. Ten parametr – jako wskaźnik NPS (Net Promotor Score) – mierzymy w systemie półrocznym od wielu lat. Prawdziwą dumą napawa nas fakt, że w 2021 roku osiągnęliśmy wynik NPS na poziomie 68, co zbliża nas do światowych love brandów – dodaje.

Pomysł przede wszystkim

Na etapie przetargu dla klientów zdecydowanie najważniejszy okazuje się pomysł. Za kluczowy uznało go 73% menedżerów firm, a kreatywność była też jedną z najczęstszych odpowiedzi w pytaniu otwartym. Bardzo ważny dla klientów jest także zespół przewidziany do codziennej współpracy – kluczowy dla blisko 60% ankietowanych. Oprócz tego często jako czynniki decyzyjne wymieniano m.in. zrozumienie potrzeb i specyfiki klienta, doświadczenie agencji i ogólne przekonanie, że odpowiednio poprowadzi ona projekt.

ilustracjastrzałka

Codziennie szybko i kreatywnie

Po rozpoczęciu współpracy agencja musi udowodnić swoją skuteczność w praktyce. Za najważniejsze w codziennej pracy agencji firmy uznają: szybkość działania – 56%, jasne KPI i ich realizacja, zorientowanie w branży klienta oraz innowacyjność proponowanych rozwiązań. Za prawdziwie twórcze podejście do codziennych zadań 71% menedżerów zgodziłoby się nawet na wyższe wynagrodzenie dla agencji.

ilustracjastrzałka

PR w przyszłości

Wybiegając w przyszłość, ponad połowa respondentów wskazała, że rola PR wzrośnie. Jednocześnie nie wymagają oni rewolucji w kompetencjach agencji PR. Wśród pięciu umiejętności uznawanych za najważniejsze przeważają tradycyjne działania PR: tworzenie contentu – 48%, doradztwo w obszarze ESG – 48%, komunikacja kryzysowa – 46% i relacje z mediami – 42%. Respondenci równie często wskazywali na kompetencje digitalowe (42%), a zwłaszcza influencer marketing (46%).

ilustracjastrzałka

Źródło: Walk PR

Dodatkowe informacje:

O badaniu
Badanie zrealizowane zostało przez Walk PR na próbie 52 dyrektorów i kierowników PR z firm reprezentujących różne sektory gospodarki. Wykorzystano kwestionariusz przygotowany przez Walk PR. Badanie prowadzone było w dniach 1.10–5.11.2021.

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Eksperci i naukowcy na rzecz kampanii „Zdrowie w zasięgu”
Rusza ogólnopolska kampania „Zdrowie w Zasięgu”, mająca na celu promowanie osiągnięć i potencjału nowoczesnej medycyny, wynikających z rozwoju telekomunikacji, zwłaszcza usług mobilnych. Kampania organizowana jest przez bloga „Na fali nauki” przy współpracy ekspertów i naukowców.
Samoregulacja ds. etycznej reklamy suplementów diety
Rada Reklamy wypracowała najbardziej aktualną w Polsce, kompleksową samoregulację ds. etycznej reklamy suplementów diety. Samoregulacja stała się ważną częścią Kodeksu Etyki Reklamy. Rada Reklamy jest dumna, że branża reklamowa stworzyła i wprowadziła do Kodeksu Etyki Reklamy ten dokument. Dzięki niemu Rada Reklamy zrobiła kolejny pionierski krok, aby zwiększyć...
VML z wyróżnieniem w raporcie Agencja Reklamowa Roku
Podczas uroczystej Gali Marketerów, Agencji Reklamowych i Domów Mediowych redakcja Media Marketing Polska przyznała nagrody dla najlepszych agencji reklamowych i domów mediowych w Polsce, w tym dla VML. 
Orion Woman: kreowanie marki osobistej
14 czerwca 2024 roku we wnętrzach Galerii Domu Artysty Plastyka w Warszawie, odbędzie się trzecia edycja Orion Woman. Wydarzenie zgromadzi ekspertki z digital marketingu, które podzielą się swoimi strategiami na skuteczne kreowanie i promowanie marki osobistej. To niepowtarzalna okazja, aby nauczyć się od liderów branży, jak wzmacniać swoją widoczność i budować trwałe relacje w...
Joanna Brodzik ambasadorką marki Fine Life
Celem najnowszej kampanii „Gotowanie na wyzwanie z Joanną Brodzik” jest zbudowanie rozpoznawalności produktów marki własnej Fine Life, w ofercie której dostępnych jest około 400 wysokiej jakości artykułów w atrakcyjnej cenie. Cykl składa się z ośmiu odcinków, które co miesiąc będą pojawiały się na kanale Youtube, dedykowanej stronie...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764