logo
WIEDZA
Polska reklama i poligrafiaWIEDZA

Akademia Criteo: Retargeting – wskazówki i rady

  PR 31.08.2017, przeczytano 1708 razy

„Jak dobrze wybrać partnera technologicznego. Checklista.”


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/akademia-criteo%3A-retargeting-%E2%80%93-wskazowki-i-rady,33562,artykul.html

Marki i marketerzy coraz chętniej uwzględniają technologię retargetingową w swoich strategiach sprzedażowych. Jedną z najważniejszych decyzji, jaką muszą podjąć, aby zagwarantować sukces swoim kampaniom dotyczy wyboru dostawcy usługi. Warto pamiętać, by wybrana firma posiadała niezbędną wiedzę, doświadczenie oraz specjalistyczne technologie i umiejętności, dzięki którym będzie mogła dostarczyć całkowicie spersonalizowane, efektywne reklamy konwertujące odwiedzających sklep w jego klientów. To wszystko na skalę, której człowiek by nie podołał. Dobry dostawca może stać się także zaufanym doradcą w zakresie wielkości budżetu, jaki powinien zostać przeznaczony na działania retargetingowe, a nawet wskazać szacunkowe wielkości  zamówień, jakie może przynieść inwestycja w tą technologię.

Zatem, jakie czynniki marketing manager powinien wziąć pod uwagę oceniając potencjalnego dostawcę usług retargetingowych? Poniżej przedstawiamy kilka zaawansowanych funkcjonalności, bez których przeprowadzenie profesjonalnej kampanii retargetingowej jest niemożliwe. W procesie przetargowym warto sprawdzić, czy firmy do niego zgłoszone mają je w swoim portfolio.

  • Funkcjonalności cross-device, które umożliwiają podążanie za klientem w trakcie jego customer journey, bez względu na urządzenie, przeglądarkę internetową, czy aplikacje z jakich korzysta. 
  • Technologia predyktywna, wykorzystująca szczegółowe dane na temat klientów
  • i umożliwiająca tym samym wysyłanie personalizowanej oferty we właściwym czasie.
  • Skuteczne narzędzie rekomendacyjne, automatycznie prezentujące inne produkty
  • i oferty, które nie były wcześniej przeglądane, a które mogą potencjalnie zainteresować klienta.
  • Dynamiczna i efektywna technologia kreacji, dostarczająca personalizowane reklamy w czasie rzeczywistym, zoptymalizowanym dla każdego klienta, bez względu na wydawcę, czy typ urządzenia z jakiego korzysta.


W celu osiągnięcia prawdziwego, omnichannel’owego efektu działań promocyjnych, partner retargetingowy powinien dostarczać dynamiczne reklamy w tych miejscach w Internecie, które klienci regularnie odwiedzają, na przykład:

  • Strony Web oraz formaty natywne z pełnym zakresem formatów w standardzie IAB i formatów natywnych, co może wygenerować 13-krotny zwrot z inwestycji na reklamę. To, co liczy się najbardziej to ogromny zasięg wśród desktopowych i mobilnych wydawców.
  • Social media z uwzględnieniem Facebook i Instagram Dynamic Product Ads, co powoduje wzrost sprzedaży o średnio 12 proc.
  • Aplikacje mobilne, wykorzystujące reklamy – ponownie angażują użytkowników
  • i generują sprzedaż w aplikacji. Wskaźnik konwersji wynosi w tym przypadku 38 proc.


Podejście omnichannel’owe pozwala na nawiązanie kontaktu z klientami i przypominanie im o ich intencji zakupowej, bez względu na to, gdzie „internetowa podróż” ich zaprowadzi.

Retargeting jest bardzo wpływowym narzędziem performance marketing’u – choć nie wszyscy retargeterzy mierzą sukces w ten sam sposób. Na koniec dnia każdy marketing manager chce znać efekty zrealizowanych działań. Dobry partner już na początku realizacji kampanii powinien wskazać, jakie wskaźniki w najlepszy sposób opiszą osiągnięte wyniki. Wyboru można dokonać pomiędzy dwoma popularnymi modelami cenowymi:

  • Koszt za impresję (CPM) – w tym modelu rozliczeniu podlega liczba impresji, co oznacza, że reklamodawcy są obciążani kosztem, wówczas gdy użytkownik zobaczy jego reklamę. Ten model lepiej sprawdza się w kampaniach brandingowych niż sprzedażowych.
  • Koszt za klik (CPC) – reklamodawca płaci, kiedy klient klika na reklamę lub dokonuje zakupu. Jest to przejrzysty system mierzenia efektywności kampanii typu performance, pozwalający na powiązanie efektów kampanii ze sprzedażą.

Źródło: Criteo

www.criteo.com

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Rebranding Atikus - nowa identyfikacja wizualna dewelopera
Atikus to marka dewelopera, w której DNA zaszyte są sztuka projektowania oraz realizacji. Założyciele marki to dwóch pasjonatów: architektury oraz budownictwa i swoje zamiłowania starają skutecznie realizować w zakresie kolejnych, zrealizowanych inwestycji. Ich motto: „Mieszkaj wygodnie” wskazuje na zaangażowanie i dbałość o każdy detal, bo wiedzą jak ważne jest to z punktu...
Tetrachromatyzm - fenomenalna wrażliwość na kolor
Tetrachromatyzm to rzadki fenomen związany z percepcją kolorów częściej występujący u kobiet. Takie osoby potrafią wyłapać setki milionów odcieni więcej niż przeciętna osoba.
Prawna ochrona marki osobistej. Prawo do firmy a znak towarowy
Gdyby istniał skuteczny sposób prawny na zatrzymanie raz zbudowanego zaufania to byłaby to z pewnością najchętniej realizowana usługa prawna. Niestety, w tym zakresie prawo nie jest idealne. Co nie oznacza, że nie oferuje ono żadnych sposobów ochrony marki osobistej. Dzisiaj przedstawię Ci dwa sposoby ochrony marki osobistej, które warto znać: prawo do firmy oraz znak...
Plan marketingowy miasta i zrównoważone planowanie rozwoju
Strategiczny plan marketingowy, uważany za ważne narzędzie zarządzania w organizacji, wykorzystywany jest także przez miasta w Polsce jako jeden z głównych aspektów wsparcia w podejmowaniu decyzji i osiąganiu wyznaczonych celów. Zrównoważony rozwój to jeden z wiodących trendów w obecnych czasach. Właściwy do wprowadzania zmian i podążania za innowacjami. Określa wiele...
Biuro Bayer zainspirowane Oliwą spod kreski Design Anatomy
Biuro jednego z najstarszych rezydentów Olivia Centre przeszło metamorfozę. Dostosowane do najnowszych trendów biuro grupy Bayer powstało w duchu less waste, a opiera się na nowej strategii przestrzeni pracy, obowiązującej w całej grupie. Za projekt odpowiada pracownia Design Anatomy, której portfolio obejmuje ponad 200 tys. m.kw. zaprojektowanych i wykończonych...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764