logo
WIEDZA
Polska reklama i poligrafiaWIEDZA

Content marketing w mediach społecznościowych

  PR 03.01.2018, przeczytano 894 razy

O tym jak ważne w marketingu internetowym są social media nie musimy wspominać. Mają wiele przydatnych funkcji, a jedną z nich jest obserwacja naszych odbiorców. Dzięki temu możemy zrozumieć ich potrzeby i zainteresowania, a następnie wykorzystać to w naszej komunikacji, którą przekujemy w budowanie zaangażowania. Nasza baza fanów na Facebooku czy Instagramie to wyjątkowe miejsce, w którym osoby zainteresowane naszą działalnością mogą otrzymywać od nas odpowiednie komunikaty. W ten sposób social media mogą stać się kanałem dystrybucji naszych treści.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/content-marketing-w-mediach-spolecznosciowych,35003,artykul.html

Poza zwykłym linkowaniem do naszego bloga firmowego, warto także pokusić się o stworzenie nowego, oryginalnego contentu przeznaczonego konkretnie na dane medium. Istotne jest jednak sprecyzowanie naszego przekazu do grupy docelowej. Warto też dopasować komunikację do charakteru danego portalu – nasze posty na Twitterze czy Instagramie będą znacznie różnić się od tych na LinkedInie. Czas i środki przeznaczone na social media mogą przynieść nam wiele korzyści, o ile odpowiednio zaplanujemy naszą strategię. Oto kilka propozycji działań, pokazujących jak może wyglądać content marketing w mediach społecznościowych.

Jak publikować treści w social mediach?

Real time marketing

Real time marketing to marketing czasu rzeczywistego. Strategia ta polega na błyskawicznym reagowaniu na bieżące wydarzenia i trendy. Marki, poprzez swoje kanały społecznościowe, komentują takie sytuacje jak np. Super Bowl czy premiera najnowszego odcinka Gry o Tron. Niezwykle istotna jest tu szybkość reakcji, która jest czasami liczona nawet w minutach. Dobrze zaprojektowany post, z ciekawym nawiązaniem do aktualnego zdarzenia, wrzucony w odpowiednim czasie, może stać się niezwykle popularny i sprawić, że odbiorcy będą mówić o nas jeszcze przez wiele tygodni. Real time marketing wymaga wyjątkowej czujności, refleksu i pokładów kreatywności, ale jeśli wszystko się uda, jednym postem możemy zwrócić na siebie uwagę tysięcy internautów. Z tego powodu warto być zawsze na posterunku i jeśli nadejdzie okazja – odpowiednio ją wykorzystać.

Recykling contentu

Recykling contenu to kolejna strategia, której głównym elementem jest wykorzystanie już stworzonego przez nas contentu. Robiąc to jednak, zmieniamy jego formę. Przykładowo jeśli kilkanaście miesięcy temu opublikowaliśmy artykuł na temat sposobów na wypromowanie sklepu internetowego, teraz stwórzmy o tym infografikę lub wideo, przedstawiając je w formie wizualnej. Ważne jest, aby temat nadal był nośny i pożądany przez użytkowników, dlatego powinniśmy nieustannie badać trendy i potrzeby naszych odbiorców. Ta strategia sprawdzi się także na naszym blogu firmowym, jednak to dzięki social mediom będziemy mogli dokładnie monitorować oczekiwania naszych klientów i błyskawicznie odpowiadać. Recykling contentu to mniejszy nakład pracy, który za sprawą wykorzystania wytworzonej już treści pozwoli na osiągnięcie takich samych, a nawet lepszych wyników.

Content marketing w mediach społecznościowych – jak wzbudzić zainteresowanie?

Pamiętajmy, że social media rządzą się swoimi prawami i musimy się do nich dostosować. To miejsce niezwykle szybkie, które wiele osób odwiedza dla zabicia czasu. Jeśli chcemy wzbudzić ich ciekawość, musimy wiedzieć czym możemy to zrobić. Nawet najpiękniejsza infografika czy wideo nie zainteresują ich, jeśli treść nie będzie odpowiednio dostosowana. Content marketing w mediach społecznościowych to właśnie próba zainteresowania swoją treścią osób, które zwyczajnie przeglądają swoją tablicę w przerwie od pracy, czy podczas podróży komunikacją miejską. Jeśli weźmiemy to pod uwagę, na pewno uda nam się stworzyć zaangażowaną społeczność.

Źródło: Conture

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Rebranding Atikus - nowa identyfikacja wizualna dewelopera
Atikus to marka dewelopera, w której DNA zaszyte są sztuka projektowania oraz realizacji. Założyciele marki to dwóch pasjonatów: architektury oraz budownictwa i swoje zamiłowania starają skutecznie realizować w zakresie kolejnych, zrealizowanych inwestycji. Ich motto: „Mieszkaj wygodnie” wskazuje na zaangażowanie i dbałość o każdy detal, bo wiedzą jak ważne jest to z punktu...
Tetrachromatyzm - fenomenalna wrażliwość na kolor
Tetrachromatyzm to rzadki fenomen związany z percepcją kolorów częściej występujący u kobiet. Takie osoby potrafią wyłapać setki milionów odcieni więcej niż przeciętna osoba.
Prawna ochrona marki osobistej. Prawo do firmy a znak towarowy
Gdyby istniał skuteczny sposób prawny na zatrzymanie raz zbudowanego zaufania to byłaby to z pewnością najchętniej realizowana usługa prawna. Niestety, w tym zakresie prawo nie jest idealne. Co nie oznacza, że nie oferuje ono żadnych sposobów ochrony marki osobistej. Dzisiaj przedstawię Ci dwa sposoby ochrony marki osobistej, które warto znać: prawo do firmy oraz znak...
Plan marketingowy miasta i zrównoważone planowanie rozwoju
Strategiczny plan marketingowy, uważany za ważne narzędzie zarządzania w organizacji, wykorzystywany jest także przez miasta w Polsce jako jeden z głównych aspektów wsparcia w podejmowaniu decyzji i osiąganiu wyznaczonych celów. Zrównoważony rozwój to jeden z wiodących trendów w obecnych czasach. Właściwy do wprowadzania zmian i podążania za innowacjami. Określa wiele...
Biuro Bayer zainspirowane Oliwą spod kreski Design Anatomy
Biuro jednego z najstarszych rezydentów Olivia Centre przeszło metamorfozę. Dostosowane do najnowszych trendów biuro grupy Bayer powstało w duchu less waste, a opiera się na nowej strategii przestrzeni pracy, obowiązującej w całej grupie. Za projekt odpowiada pracownia Design Anatomy, której portfolio obejmuje ponad 200 tys. m.kw. zaprojektowanych i wykończonych...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764