logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

E-book „Wizerunek miasta - co jak, dlaczego” pod patronatem Signs.pl

   13.12.2016, przeczytano 1282 razy
ilustracjastrzałka
fot. J.J. Tyliszczak

Ze wstępu: Szanowny Czytelniku, książka, którą właśnie zamierzasz przejrzeć ma pewien szczególny walor, nie jest bowiem li tylko teoretycznym rozważaniem, ale stara się odpowiedzieć na wiele pytań czysto praktycznie, czasami posiłkując się przykładami. Nie jest to zapewne odpowiedź na wszystkie pytania, jakie mogą się pojawić w temacie „wizerunek miasta”, ale też nie mamy aspiracji, jako autorzy tej książki, opracowania całościowego kompendium. Staramy się jednak przybliżyć zagadnienie w formie mniej akademickiej a bardziej praktycznej - Jan Jacek Tyliszczak i Andrzej-Ludwik Włoszczyński


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/e-book-_wizerunek-miasta---co-jak%2C-dlaczego_-pod-patronatem-signs.pl,30819,artykul.html

Dopisek osobisty

Książka jest szczególna również z tego względu, iż jest swego rodzaju aktem pamięci oddanym współautorowi tej książki Janowi Jackowi Tyliszczakowi, który nie doczekał jej ostatecznego kształtu. Może więc być tak, że niektóre rozdziały tej książki, szczególnie dotyczące działań strategicznych, pozostały nierozwinięte szerzej, a jedynie zasygnalizowane na bazie pozostałych notatek rękopiśmiennych. Wybacz to Drogi Czytelniku, jako projektantowi identyfikacji wizualnej trudno mi bowiem uzupełniać te brakujące elementy nie będąc strategiem, jakim był Jan. Aby jednak zrekompensować tę niedogodność zaprosiłem do jej uzupełnienia zacne grono praktyków, od strategów po projektantów: Macieja Tesławskiego, Annę Adamus-Matuszyńską, Piotra Dzika, Krzysztofa Karasia, Roberta Fidurę, Marcelinę Mikułowską, Marcina Zgórskiego, Mateusza Machalskiego, Irenę Czusz i Marka Szewczyka. Bardzo serdecznie im wszystkim dziękuję za przyjęcie zaproszenia i udział w tym książkowym projekcie. - Andrzej-Ludwik Włoszczyński

Co znajdziesz w książce? W części pierwszej "Podstawy" Jan Jacek Tyliszczak pisze o potrzebie budowania wizerunku miasta w oparciu o realną wiedzę, badania i opracowane cele, ale także o metodach panowania nad nim. Punktują to szerzej Anna Adamus-Matuszyńska i Piotr Dzik. A wspiera ich, opisem z własnego doświadczenia, Marcelina Mikułowska. Jest i pierwszy filozof marketingu Maciej Tesławski z tematem osobowości miasta.

W części "Detale"
Andrzej-Ludwik Włoszczyński pisze o symbolach miasta, nieszanowaniu urzędowych znaków, konkursach i księdze znaków miejskich, hierarchi i rozdzieleniu funkcji znaków, witaczach i MSI. Maciej Zgórski prezentuje prawidłowe podejście do tematu projektowania znaku miejskiego na przykładzie Słupska, a Krzysztof Karaś tekst o znakowaniu spółek miejskich w Gdańsku. Jest i o stronach internetowych, i o typografii miejskiej, o której piszą Jana Jacka Tyliszczaka i Mateusz Machalski. Na temat herbu miasta pisze Robert Fidura, heraldyk. A na koniec Irena Czusz i Marek Szewczyka  apelują o ład w przestrzeni miejsiej w "Liście do decydentów". Warto przeczytać.

Ważna uwaga, swoje honoraria Autorzy przeznaczają na cel charytatywny, na rzecz Fundacji Akogo? która stworzyła Klinikę Budzik, pierwszy w Polsce wzorcowy szpital dla dzieci po ciężkich urazach mózgu. Klinika działa przy warszawskim Centrum Zdrowia Dziecka. Kupując więc tę książkę stajesz się Darczyńcą i wspomagasz leczenie bardzo trudnego i drogiego leczenia dzieci. Sprawdź na co pójdą Twoje pieniądze: http://www.akogo.pl/klinika-budzik

Wydawnictwo objęte jest patronatem medialnym Signs.pl.

Dodatkowe informacje:

"Wizerunek miasta - co jak, dlaczego" -
Wydawnictwo e-bookowo.pl
ISBN 978-83-7859-764-3
stron 132
cena u Wydawcy 29,-


avatar użytkownika
+ + + + + +

Tekst opublikował użytkownik: alw

(Andrzej-Ludwik Włoszczyński)

Więcej informacji o użytkowniku

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Poligraficzny „OOH news” z pozytywnym branżowym przesłaniem
Na biurkach drukarń i agencji reklamowych pojawiło się właśnie nowe wydanie "OOH news". To drukowany przegląd branżowych nowości, poradników i case study z rynku druku i poligrafii. W numerze także garść informacji o targach branżowych - w tym oczywiście o wrześniowych FestiwalDruku.pl.
Wydanie specjalne Gazety PIAP w wersji online już dostępne
Ekonomiści twierdzą, że kryzys przechodzi średnio co 7 lat. Można było więc w najbliższej przyszłości spodziewać się tąpnięcia, ale koronawirus spadł na światowe gospodarki dosyć niespodziewanie. Zahibernował biznesy, odizolował rodziny, zmienił DNA świata, porozstawiał po kątach polityków największych mocarstw.
Marketing vs. recesja – poradnik dla przedsiębiorców
Przedsiębiorcy zyskują narzędzie wsparcia biznesu w czasie szalejącego kryzysu i widma istotnego spowolnienia gospodarczego. Specjaliści agencji ContentHouse, wspólnie z Business Centre Club, stworzyli podręcznik z praktycznymi i uniwersalnymi zaleceniami, jak tworzyć komunikację antykryzysową. Jakie treści znajdą w poradniku „Marketing vs. recesja”?
Eko marketing w kwietniowym wydaniu OOH magazine
Najnowsze wydanie OOH magazine poświęcone jest EKO marketingowi, który (przed epoką pandemii) był zdecydowanym faworytem wszelkich prognoz i badań nadchodzących trendów branżowych. Wraz ze wzrastającą świadomością ekologiczną konsumentów, wzrasta liczba akcji i działań podejmowanych przez marketerów, które uwzględniają ochronę środowiska...
Nowy Media Marketing Polska
Kiedy planowaliśmy sportową okładkę tego wydania „MMP", nie wiedzieliśmy jeszcze, że to właśnie sport będzie jedną z najbardziej dotkniętych przez pandemię dziedzin życia publicznego.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2020 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764