logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

E-book „Wizerunek miasta - co jak, dlaczego” pod patronatem Signs.pl

   13.12.2016, przeczytano 952 razy
ilustracjastrzałka
fot. J.J. Tyliszczak

Ze wstępu: Szanowny Czytelniku, książka, którą właśnie zamierzasz przejrzeć ma pewien szczególny walor, nie jest bowiem li tylko teoretycznym rozważaniem, ale stara się odpowiedzieć na wiele pytań czysto praktycznie, czasami posiłkując się przykładami. Nie jest to zapewne odpowiedź na wszystkie pytania, jakie mogą się pojawić w temacie „wizerunek miasta”, ale też nie mamy aspiracji, jako autorzy tej książki, opracowania całościowego kompendium. Staramy się jednak przybliżyć zagadnienie w formie mniej akademickiej a bardziej praktycznej - Jan Jacek Tyliszczak i Andrzej-Ludwik Włoszczyński


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/e-book-_wizerunek-miasta---co-jak%2C-dlaczego_-pod-patronatem-signs.pl,30819,artykul.html

Dopisek osobisty

Książka jest szczególna również z tego względu, iż jest swego rodzaju aktem pamięci oddanym współautorowi tej książki Janowi Jackowi Tyliszczakowi, który nie doczekał jej ostatecznego kształtu. Może więc być tak, że niektóre rozdziały tej książki, szczególnie dotyczące działań strategicznych, pozostały nierozwinięte szerzej, a jedynie zasygnalizowane na bazie pozostałych notatek rękopiśmiennych. Wybacz to Drogi Czytelniku, jako projektantowi identyfikacji wizualnej trudno mi bowiem uzupełniać te brakujące elementy nie będąc strategiem, jakim był Jan. Aby jednak zrekompensować tę niedogodność zaprosiłem do jej uzupełnienia zacne grono praktyków, od strategów po projektantów: Macieja Tesławskiego, Annę Adamus-Matuszyńską, Piotra Dzika, Krzysztofa Karasia, Roberta Fidurę, Marcelinę Mikułowską, Marcina Zgórskiego, Mateusza Machalskiego, Irenę Czusz i Marka Szewczyka. Bardzo serdecznie im wszystkim dziękuję za przyjęcie zaproszenia i udział w tym książkowym projekcie. - Andrzej-Ludwik Włoszczyński

Co znajdziesz w książce? W części pierwszej "Podstawy" Jan Jacek Tyliszczak pisze o potrzebie budowania wizerunku miasta w oparciu o realną wiedzę, badania i opracowane cele, ale także o metodach panowania nad nim. Punktują to szerzej Anna Adamus-Matuszyńska i Piotr Dzik. A wspiera ich, opisem z własnego doświadczenia, Marcelina Mikułowska. Jest i pierwszy filozof marketingu Maciej Tesławski z tematem osobowości miasta.

W części "Detale"
Andrzej-Ludwik Włoszczyński pisze o symbolach miasta, nieszanowaniu urzędowych znaków, konkursach i księdze znaków miejskich, hierarchi i rozdzieleniu funkcji znaków, witaczach i MSI. Maciej Zgórski prezentuje prawidłowe podejście do tematu projektowania znaku miejskiego na przykładzie Słupska, a Krzysztof Karaś tekst o znakowaniu spółek miejskich w Gdańsku. Jest i o stronach internetowych, i o typografii miejskiej, o której piszą Jana Jacka Tyliszczaka i Mateusz Machalski. Na temat herbu miasta pisze Robert Fidura, heraldyk. A na koniec Irena Czusz i Marek Szewczyka  apelują o ład w przestrzeni miejsiej w "Liście do decydentów". Warto przeczytać.

Ważna uwaga, swoje honoraria Autorzy przeznaczają na cel charytatywny, na rzecz Fundacji Akogo? która stworzyła Klinikę Budzik, pierwszy w Polsce wzorcowy szpital dla dzieci po ciężkich urazach mózgu. Klinika działa przy warszawskim Centrum Zdrowia Dziecka. Kupując więc tę książkę stajesz się Darczyńcą i wspomagasz leczenie bardzo trudnego i drogiego leczenia dzieci. Sprawdź na co pójdą Twoje pieniądze: http://www.akogo.pl/klinika-budzik

Wydawnictwo objęte jest patronatem medialnym Signs.pl.

Dodatkowe informacje:

"Wizerunek miasta - co jak, dlaczego" -
Wydawnictwo e-bookowo.pl
ISBN 978-83-7859-764-3
stron 132
cena u Wydawcy 29,-


avatar użytkownika
+ + + + + +

Tekst opublikował użytkownik: alw

(Andrzej-Ludwik Włoszczyński)

Więcej informacji o użytkowniku

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Ogilvy o reklamie w epoce cyfrowej: Niezwykła książka pod patronatem Signs.pl
Ogilvy o reklamie w epoce cyfrowej to książka niezwykła, napisana przez Milesa Younga, wieloletniego pracownika i dyrektora naczelnego agencji reklamowej Ogilvy & Mather. Autor wykorzystał tu swe doświadczenia w branży, by stworzyć niezastąpiony poradnik pokazujący najważniejsze zależności w cyfrowym ekosystemie, ich...
Do pobrania: In-Store Marketing Raport 2018
Z badań rynkowych wynika, że aż 88% Polaków najchętniej robi zakupy podczas promocji sezonowych. Tak wysoki współczynnik sprawia, że ekspozycja i promocja asortymentu w sieciach handlowych jest niezwykle ważna z punktu strategicznego i sprzedażowego. Zatem jak skutecznie komunikować klientom ofertę produktową, która zwiększy wyniki finansowe?
Raport Dostawców z katalogiem targowym już na rynku
Kolejny Raport, który ukazał się na rynku, to jednocześnie katalog targowy największej w drugiej połowie roku imprezy branżowej – FestiwalDruku.pl. Na kolejnych stronach magazynu znajduje się szerokie kompendium informacji i zestawienie dostawców mediów i maszyn sektora poligrafii reklamowej. A na żywo będzie ich można spotkać już 12-13 września w...
„Marka korporacyjna i jej komunikacja”- dostępna już na rynku
Na rynku wydawniczym pojawiła się nowa książka: „Marka korporacyjna i jej komunikacja”. To kompendium wiedzy dla specjalistów od public relations, zarządzania marką i szeroko pojętej komunikacji. Autorami monografii są Paweł Bylicki - prezes agencji Public Dialog oraz dr Jarosław Kończak, adiunkt na Wydziale Dziennikarstwa Informacji i Bibliologii Uniwersytetu...
Dr Marek Borowiński - „Doktor Kolor, czyli barwy pieniędzy, szczęścia i seksu”
Barwa jest pierwszą informacją rejestrowaną przez oko. Po niej pojawia się kształt, a następnie rozmiar. Przeciętny człowiek jest w stanie zobaczyć około miliona różnych kolorów - otaczają nas zewsząd. Ale czy zastanawialiście się kiedyś, w jaki sposób determinują one nasze zachowania, samopoczucie, a także określają usposobienie i charakter? Znany w świecie...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia
© 1997-2019 ICOS
Wszystkie prawa zastrzeżone