logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

E-book „Wizerunek miasta - co jak, dlaczego” pod patronatem Signs.pl

   13.12.2016, przeczytano 1366 razy
ilustracjastrzałka
fot. J.J. Tyliszczak

Ze wstępu: Szanowny Czytelniku, książka, którą właśnie zamierzasz przejrzeć ma pewien szczególny walor, nie jest bowiem li tylko teoretycznym rozważaniem, ale stara się odpowiedzieć na wiele pytań czysto praktycznie, czasami posiłkując się przykładami. Nie jest to zapewne odpowiedź na wszystkie pytania, jakie mogą się pojawić w temacie „wizerunek miasta”, ale też nie mamy aspiracji, jako autorzy tej książki, opracowania całościowego kompendium. Staramy się jednak przybliżyć zagadnienie w formie mniej akademickiej a bardziej praktycznej - Jan Jacek Tyliszczak i Andrzej-Ludwik Włoszczyński


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/e-book-_wizerunek-miasta---co-jak%2C-dlaczego_-pod-patronatem-signs.pl,30819,artykul.html

Dopisek osobisty

Książka jest szczególna również z tego względu, iż jest swego rodzaju aktem pamięci oddanym współautorowi tej książki Janowi Jackowi Tyliszczakowi, który nie doczekał jej ostatecznego kształtu. Może więc być tak, że niektóre rozdziały tej książki, szczególnie dotyczące działań strategicznych, pozostały nierozwinięte szerzej, a jedynie zasygnalizowane na bazie pozostałych notatek rękopiśmiennych. Wybacz to Drogi Czytelniku, jako projektantowi identyfikacji wizualnej trudno mi bowiem uzupełniać te brakujące elementy nie będąc strategiem, jakim był Jan. Aby jednak zrekompensować tę niedogodność zaprosiłem do jej uzupełnienia zacne grono praktyków, od strategów po projektantów: Macieja Tesławskiego, Annę Adamus-Matuszyńską, Piotra Dzika, Krzysztofa Karasia, Roberta Fidurę, Marcelinę Mikułowską, Marcina Zgórskiego, Mateusza Machalskiego, Irenę Czusz i Marka Szewczyka. Bardzo serdecznie im wszystkim dziękuję za przyjęcie zaproszenia i udział w tym książkowym projekcie. - Andrzej-Ludwik Włoszczyński

Co znajdziesz w książce? W części pierwszej "Podstawy" Jan Jacek Tyliszczak pisze o potrzebie budowania wizerunku miasta w oparciu o realną wiedzę, badania i opracowane cele, ale także o metodach panowania nad nim. Punktują to szerzej Anna Adamus-Matuszyńska i Piotr Dzik. A wspiera ich, opisem z własnego doświadczenia, Marcelina Mikułowska. Jest i pierwszy filozof marketingu Maciej Tesławski z tematem osobowości miasta.

W części "Detale"
Andrzej-Ludwik Włoszczyński pisze o symbolach miasta, nieszanowaniu urzędowych znaków, konkursach i księdze znaków miejskich, hierarchi i rozdzieleniu funkcji znaków, witaczach i MSI. Maciej Zgórski prezentuje prawidłowe podejście do tematu projektowania znaku miejskiego na przykładzie Słupska, a Krzysztof Karaś tekst o znakowaniu spółek miejskich w Gdańsku. Jest i o stronach internetowych, i o typografii miejskiej, o której piszą Jana Jacka Tyliszczaka i Mateusz Machalski. Na temat herbu miasta pisze Robert Fidura, heraldyk. A na koniec Irena Czusz i Marek Szewczyka  apelują o ład w przestrzeni miejsiej w "Liście do decydentów". Warto przeczytać.

Ważna uwaga, swoje honoraria Autorzy przeznaczają na cel charytatywny, na rzecz Fundacji Akogo? która stworzyła Klinikę Budzik, pierwszy w Polsce wzorcowy szpital dla dzieci po ciężkich urazach mózgu. Klinika działa przy warszawskim Centrum Zdrowia Dziecka. Kupując więc tę książkę stajesz się Darczyńcą i wspomagasz leczenie bardzo trudnego i drogiego leczenia dzieci. Sprawdź na co pójdą Twoje pieniądze: http://www.akogo.pl/klinika-budzik

Wydawnictwo objęte jest patronatem medialnym Signs.pl.

Dodatkowe informacje:

"Wizerunek miasta - co jak, dlaczego" -
Wydawnictwo e-bookowo.pl
ISBN 978-83-7859-764-3
stron 132
cena u Wydawcy 29,-


avatar użytkownika
+ + + + + +

Tekst opublikował użytkownik: alw

(Andrzej-Ludwik Włoszczyński)

Więcej informacji o użytkowniku

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Przewodnik Brandingowy: bezpłatne wydawnictwo Instytutu IBRA
Przewodnik Brandingowy od Instytutu IBRA jest już dostępny do darmowego pobrania. Publikacja przeprowadza marketerów i managerów przez proces tworzenia oraz zmiany marek. Przewodnik to pierwszy z projektów Instytutu realizujący cel edukacji i budowania standardów branży brandingowej, zarówno dla klientów, jak i wykonawców. Można go już pobrać ze strony Instytutu.
Zespół Newspoint opracował praktyczny poradnik „Jak mierzyć PR? Pomiar efektywności działań public relations”. Poradnik przeznaczony jest dla wszystkich marketerów, specjalistów ds. komunikacji i PR-owców, którzy chcą podążać za trendami i właściwie prowadzić swoje projekty. To 100 stron przepełnionych cenną wiedzą na temat...
Jak zacząć sprzedawać w sieci – premiera praktycznego e-booka dla e-commerce
Liczne dane pokazują, że szala zakupowych aktywności Polaków w ciągu ostatniego roku przechyliła się na stronę e-sklepów. W 2020 r. udział e-commerce w wartości sprzedaży detalicznej w Polsce osiągnął poziom 14%[1], a według szacunków PMR[2] w 2025 r. będzie stanowił prawie 1/5 ogółu handlu detalicznego. Kilkunastoprocentowe wzrosty były...
Przewodnik

Branże regulowane w social media: Przewodnik

Prezentujemy przewodnik przygotowany przez Grupę Roboczą Social Media IAB Polska. Materiał zawiera podsumowanie regulacji przyjętych przez ustawodawcę w stosunku do branż regulowanych oraz zasad obowiązujących w poszczególnych mediach społecznościowych w Polsce.
Agencja PR FleishmanHillard opublikowała Poradnik: jak mówić i pisać o grupach mniejszościowych. Publikacja przeznaczona jest dla osób zajmujących się komunikacją społeczną. W jej powstaniu brały udział wyspecjalizowane organizacje pozarządowe. Publikację poradnika patronatem objęła Rada Języka Polskiego oraz Rzecznik Praw Obywatelskich.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2021 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764