logo
WIEDZA
Polska reklama i poligrafiaWIEDZA

FC Barcelona wprowadza nowy element do swojego brandingu

   10.11.2022, przeczytano 1667 razy
ilustracja

Kibice Blaugrany już niedługo będą regularnie widywać zupełnie nowy krój pisma, który został wprowadzony do komunikacji wizualnej hiszpańskiego zespołu. Nazywa się FC Barcelona Brush.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/fc-barcelona-wprowadza-nowy-element-do-swojego-brandingu,397918,artykul.html

Nowa typografia dynamiczna jak sama Barcelona

FC Barcelona Brush to krój opracowany przez studio ArillaType, utrzymany w luźnym i nieformalnym stylu nawiązującym do pociągnięć pędzlem, którego celem jest urozmaicenie dotychczasowej identyfikacji wizualnej Dumy Katalonii.

ilustracjastrzałka

ilustracjastrzałka

ilustracjastrzałka

Ciekawostką projektową jest elastyczne dopasowywanie znaków do sytuacji. Autorzy podają, iż font został stworzony w taki sposób, że użycie dwóch tych samych znaków pod rząd powoduje ich nieznaczną modyfikację. Dzięki temu nie dojdzie do sytuacji, w której obok siebie występują dwie identycznie wykrojone litery.

Ponadto ostatnie litery przybierają bardziej ekspresyjną formę, nawiązującą do uderzenia piłki poprzez delikatne wydłużenie kresek.

ilustracjastrzałka

Oba zabiegi mają sprawić, że prezentowane teksty będą wyglądać bardziej naturalnie i niepowtarzalnie, jakby rzeczywiście były malowane pędzlem.

Nie zastępuje, lecz uzupełnia

Krój FC Barcelona Brush nie eliminuje żadnego z dotychczas używanych zestawów typograficznych. Na potrzeby obecnej identyfikacji, stworzonej w 2018 roku przez agencję Summa Branding, przygotowano wówczas dwa bezszeryfowe kroje: FC Barcelona Typeface oraz FC Barcelona Play.

ilustracjastrzałka

Krój FC Barcelona Typeface będący podstawową typografią klubu od rebrandingu w 2018 roku.

ilustracjastrzałka

Krój FC Barcelona Play wprowadzony do identyfikacji klubu w 2018 roku podczas rebrandingu.

Nowe liternictwo zaprojektowane zostało na zlecenie agencji przeprowadzającej rebranding 4 lata temu, jako uzupełnienie identyfikacji, które ma pomóc dopasować komunikację klubu do zmieniających się trendów oraz oczekiwań kibiców.

Źródło: Branding Monitor

brandingmonitor.pl

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Rebranding Atikus - nowa identyfikacja wizualna dewelopera
Atikus to marka dewelopera, w której DNA zaszyte są sztuka projektowania oraz realizacji. Założyciele marki to dwóch pasjonatów: architektury oraz budownictwa i swoje zamiłowania starają skutecznie realizować w zakresie kolejnych, zrealizowanych inwestycji. Ich motto: „Mieszkaj wygodnie” wskazuje na zaangażowanie i dbałość o każdy detal, bo wiedzą jak ważne jest to z punktu...
Tetrachromatyzm - fenomenalna wrażliwość na kolor
Tetrachromatyzm to rzadki fenomen związany z percepcją kolorów częściej występujący u kobiet. Takie osoby potrafią wyłapać setki milionów odcieni więcej niż przeciętna osoba.
Prawna ochrona marki osobistej. Prawo do firmy a znak towarowy
Gdyby istniał skuteczny sposób prawny na zatrzymanie raz zbudowanego zaufania to byłaby to z pewnością najchętniej realizowana usługa prawna. Niestety, w tym zakresie prawo nie jest idealne. Co nie oznacza, że nie oferuje ono żadnych sposobów ochrony marki osobistej. Dzisiaj przedstawię Ci dwa sposoby ochrony marki osobistej, które warto znać: prawo do firmy oraz znak...
Plan marketingowy miasta i zrównoważone planowanie rozwoju
Strategiczny plan marketingowy, uważany za ważne narzędzie zarządzania w organizacji, wykorzystywany jest także przez miasta w Polsce jako jeden z głównych aspektów wsparcia w podejmowaniu decyzji i osiąganiu wyznaczonych celów. Zrównoważony rozwój to jeden z wiodących trendów w obecnych czasach. Właściwy do wprowadzania zmian i podążania za innowacjami. Określa wiele...
Biuro Bayer zainspirowane Oliwą spod kreski Design Anatomy
Biuro jednego z najstarszych rezydentów Olivia Centre przeszło metamorfozę. Dostosowane do najnowszych trendów biuro grupy Bayer powstało w duchu less waste, a opiera się na nowej strategii przestrzeni pracy, obowiązującej w całej grupie. Za projekt odpowiada pracownia Design Anatomy, której portfolio obejmuje ponad 200 tys. m.kw. zaprojektowanych i wykończonych...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764