logo
WIEDZA
Polska reklama i poligrafiaWIEDZA

FC Barcelona wprowadza nowy element do swojego brandingu

   10.11.2022, przeczytano 316 razy
ilustracja

Kibice Blaugrany już niedługo będą regularnie widywać zupełnie nowy krój pisma, który został wprowadzony do komunikacji wizualnej hiszpańskiego zespołu. Nazywa się FC Barcelona Brush.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/fc-barcelona-wprowadza-nowy-element-do-swojego-brandingu,397918,artykul.html

Nowa typografia dynamiczna jak sama Barcelona

FC Barcelona Brush to krój opracowany przez studio ArillaType, utrzymany w luźnym i nieformalnym stylu nawiązującym do pociągnięć pędzlem, którego celem jest urozmaicenie dotychczasowej identyfikacji wizualnej Dumy Katalonii.

ilustracjastrzałka

ilustracjastrzałka

ilustracjastrzałka

Ciekawostką projektową jest elastyczne dopasowywanie znaków do sytuacji. Autorzy podają, iż font został stworzony w taki sposób, że użycie dwóch tych samych znaków pod rząd powoduje ich nieznaczną modyfikację. Dzięki temu nie dojdzie do sytuacji, w której obok siebie występują dwie identycznie wykrojone litery.

Ponadto ostatnie litery przybierają bardziej ekspresyjną formę, nawiązującą do uderzenia piłki poprzez delikatne wydłużenie kresek.

ilustracjastrzałka

Oba zabiegi mają sprawić, że prezentowane teksty będą wyglądać bardziej naturalnie i niepowtarzalnie, jakby rzeczywiście były malowane pędzlem.

Nie zastępuje, lecz uzupełnia

Krój FC Barcelona Brush nie eliminuje żadnego z dotychczas używanych zestawów typograficznych. Na potrzeby obecnej identyfikacji, stworzonej w 2018 roku przez agencję Summa Branding, przygotowano wówczas dwa bezszeryfowe kroje: FC Barcelona Typeface oraz FC Barcelona Play.

ilustracjastrzałka

Krój FC Barcelona Typeface będący podstawową typografią klubu od rebrandingu w 2018 roku.

ilustracjastrzałka

Krój FC Barcelona Play wprowadzony do identyfikacji klubu w 2018 roku podczas rebrandingu.

Nowe liternictwo zaprojektowane zostało na zlecenie agencji przeprowadzającej rebranding 4 lata temu, jako uzupełnienie identyfikacji, które ma pomóc dopasować komunikację klubu do zmieniających się trendów oraz oczekiwań kibiców.

Źródło: Branding Monitor

brandingmonitor.pl

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Opakowanie pomaga zdobyć klienta w e-sklepie
Grudzień to bez wątpienia najważniejszy miesiąc w kalendarzu e-commerce. Wpływ na to mają nie tylko sezonowe wyprzedaże czy Święta Bożego Narodzenia, ale także liczne okazje, które na stałe zagościły w świadomości konsumentów i przez wielu traktowane są jako doskonały moment na zakup gwiazdkowych upominków. Warto wykorzystać tę okazję, aby maksymalnie zintensyfikować...
Globalna wartość rynku e-commerce zwiększy się do poziomu 6,3 biliona dolarów w 2023 roku, co stanowi wzrost o 21% w stosunku do 2021 roku. Podczas, gdy polski rynek urośnie o 34,7% do wartości 124 miliardów zł. Jednak przyszły rok przyniesie wiele wyzwań dla e-commerce, na który największy wpływ będą miały rosnące oczekiwania klientów, szybkość...
Marketingowy potencjał koperty
Choć rynek tradycyjnych przesyłek listowych od lat sukcesywnie się kurczy, to jeden z jego segmentów może pochwalić się wzrostem. Mowa o przesyłkach reklamowych. Niesłabnącą popularność direct mailingu potwierdzają zarówno eksperci zajmujący się organizacją korespondencji masowej dla firm oraz instytucji, jak i sami konsumenci. Najnowszy Raport Polskiego...
Phygital czyli czołowy trend handlu A.D. 2023?
Phygital, a więc łączenie dwóch „handlowych światów” - wirtualnego i rzeczywistego – będzie jednym z najważniejszych trendów definiujących oblicze branży retail w najbliższej przyszłości. A to m.in. dlatego, że tradycyjna sprzedaż w fizycznych placówkach handlowych nadal ma się świetnie – według analizy Worldwide...
Czy sztuczna inteligencja pozbawi dziennikarzy i copywriterów pracy?
Narzędzia sztucznej inteligencji stają się coraz bardziej popularne przy pisaniu treści. Platformy zasilane tą techniką dają twórcom narzędzia do kreowania tekstu, czyniąc planowanie contentu prostszym niż kiedykolwiek. Jednym z największych wyzwań w tworzeniu treści jest po prostu nieustanna kreatywność. Zazwyczaj to autor ustala „background” i...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2022 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764