logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Identyfikacja Senatu: Konkurs

   16.03.2017, przeczytano 2092 razy
ilustracjastrzałka

Kancelaria Senatu we współpracy ze Stowarzyszeniem Twórców Grafiki Użytkowe ogłasza konkurs na zaprojektowanie i wdrożenie Systemu Identyfikacji Wizualnej dla Senatu Rzeczypospolitej Polskiej i Kancelarii Senatu.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/identyfikacja-senatu%3A-konkurs,31822,artykul.html

Celem konkursu jest przygotowanie jednolitego Systemu Identyfikacji Wizualnej, który obejmował będzie:

  • W pierwszej części: identyfikację wizualną Senatu Rzeczypospolitej oraz jego organów, tj. Marszałka Senatu, Prezydium Senatu, Konwentu Seniorów, Komisji Senatu, a także – dodatkowo – Senatorów i Biur Senatorskich, oraz Szefa Kancelarii Senatu (zwanymi dalej Senatem) – zastosowania godła państwowego,
  • W drugiej części: identyfikację wizualną Kancelarii Senatu i jej jednostek, w tym biur działających w ramach struktury (zwanymi dalej Kancelarią Senatu) – zastosowania Orła Zygmuntowskiego.


Konkurs ma charakter dwuetapowy, otwarty. Na podstawie nadesłanych w pierwszym etapie portfolio, jury wybierze pięciu finalistów, którzy zostaną zaproszeni do odpłatnego przygotowania projektu identyfikacji. Spośród nich wyłoniony zostanie zwycięzca, który otrzyma nagrodę główną i zgodnie ze specyfikacją, przygotuje całość materiałów identyfikujących Senat Rzeczypospolitej Polskiej i Kancelarię Senatu.

Ogłoszenie konkursu i – docelowo zaprojektowanie systemu identyfikacji wizualnej Senatu i Kancelarii Senatu – poprzedziły prace prowadzone pod okiem wybitnego projektanta i grafika Andrzej Heidricha, mające na celu wierne odwzorowanie cyfrowe i opisanie cech Godła Rzeczypospolitej Polskiej. Andrzej Heidrich jest nie tylko twórcą polskich banknotów, ale również współautorem obecnej formy godła.

Szef Kancelarii Senatu Jakub Kowalski ma nadzieję, że przeprowadzone żmudne prace projektowe - które pozwoliły jednoznacznie określić kolorystykę znaku, jego właściwe proporcje i dozwolone sposoby prezentacji - staną się nie tylko podstawą do działań zmierzających do nowelizacji ustawy o godle, barwach i hymnie Rzeczypospolitej Polskiej, ale pozwolą także na rozpoczęcie prac nad ujednoliceniem państwowej identyfikacji wizualnej.

Terminy konkursu:

  • Nadsyłanie portfolio – 27 marca 2017
  • Rozstrzygnięcie I etapu konkursu – 11 kwietnia 2017
  • Przesłanie propozycji przez wybranych projektantów w II etapie – 26 maja 2017
  • Wyłonienie Zwycięzcy – 12 czerwca 2017

Portfolio i projekty oceni jury w składzie:

  • Prof. dr hab. Czesława Frejlich
  • Prof. dr hab. Lech Majewski
  • Dr Barbara Widłak
  • Aleksander Bąk
  • Dr hab. Dawid Korzekwa, prof. ASP
  • Robert Kolasa
  • Barbara Maciaszek
  • Paweł Wojciechowski
  • Przemysław Cebula


Więcej informacji:

Źródło: STGU

www.stgu.pl

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Rebranding Autopay, jednego z liderów polskiego rynku płatniczego, został nagrodzony dwiema statuetkami - złotą i srebrną - podczas Transform Awards Europe 2024. Teraz ma szansę na wyróżnienie globalne.
Agencja eventowa El Padre już po raz czwarty zdobyła tytuł Agencji Roku w konkursie organizowanym przez Meeting Planner. Z uroczystej gali rozdania nagród zespół wrócił również ze statuetką w kategorii Kongres.
Transform Awards: 5 londyńskich statuetek dla Touchideas
Agencja Touchideas zdobyła aż pięć statuetek podczas jubileuszowej XV edycji międzynarodowego konkursu Transform Awards 2024, który zakończył się właśnie w Londynie.
Zwycięzcy Sony World Photography Awards 2024
Podczas uroczystej gali w Londynie World Photography Organisation ogłosiła zwycięzców klasyfikacji generalnej konkursu Sony World Photography Awards 2024. Odbywająca się już po raz 17. ceremonia wręczenia nagród jest ważnym corocznym wydarzeniem, które ma na celu wyróżnienie najlepszych fotografów i zaprezentowanie zdjęć i historii, które w...
Trzy nominacje i nagroda Sabre Awards EMEA 2024 dla Publicon
17 kwietnia w Londynie rozdano nagrody Sabre Awards EMEA 2024 dla najbardziej nowatorskich projektów branży PR i komunikacji. Agencja Publicon Services otrzymała aż trzy nominacje – najwięcej z Polski. Jury wyróżniło dwa projekty sponsoringowe: kampanię „Łączy nas najlepszy skład” realizowaną wspólnie z PZPN i Jeronimo Martins oraz roczny raport sponsoringowy dla Grupy...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764