Leszek, na razie krzywa rośnie, ale myślę, że zbliżamy się do jakiegoś w miarę stałego pułapu (roczne ilości postów):
2001 - 394
2002 - 735
2003 - 1390
2004 - 2851
2005 - 3496
2006 – 7697
W sprawie reformy forum proponuję następujący harmonogram.
__ 1) Zrobimy naradę z naszym informatykiem Jackiem, który przejął niedawno opiekę nad oprogramowaniem i zastanowimy się co zrobić, żeby dołożyć mu jeszcze temat modernizacji forum. Żeby to zrobić z głową, trzeba by wiedzieć jakie konkretnie zmiany są konieczne. Postulatów było już wiele, trudno mi oceniać które są indywidualną zachcianką,.a które trafiają w oczekiwania ogółu. Zacznijmy od dyskusji na ten temat, a najlepiej, gdyby pomysły popierać przykładami. „Śledzenie wątków” – ok – zobaczmy przykład. Może się okazać, że tak na prawdę katalog życzeń będzie odzwierciedlał funkcjonalność popularnych, gotowych pakietów obsługujących dyskusję i zadanie sprowadzi się do zainstalowania takiego oprogramowania.
Moja uwaga: trzymajmy się zasady, że im MNIEJ BAJERÓW, tym wygodniej korzysta się z forum. Z usenetowych grup dyskusyjnych korzysta się bardzo wygodnie, chociaż nie mają właściwie żadnych bajerów spotykanych na forach www – i pewnie stąd właśnie wygoda.
__ 2) Zróbmy krótką giełdę pomysłów na PODZIAŁ forum – jakich działów brakuje, jakie są zbędne lub mylące (np. do działu „signs.pl - uwagi o serwisie/Pomoc techniczna” trafiają regularnie pytania typu „Casmate nie działa pod XP)...
Czy warto dzielić forum na działy związane z:
- formami reklamy (bannery, tablice, neony...),
- czy może z technikami wykonania (wydruki, klejenie folii, grawerowanie...),
- a może dzielić wg problemów (warsztat, sprzęt i oprogramowanie, prawo,...)?
A może wymieszać kryteria – tak jest teraz i zdaje się, że niezbyt się to sprawdza. No i oczywiście poproszę o propozycję nazwy i umiejscowienia działu na prośby o „seicento w wektorze”
__ 3) Zacznijmy dyskusję o REGULAMINIE od wskazania najbardziej uciążliwych zachowań wymagających „penalizacji”. Ja od razu mówię, że nie wierzę w skuteczność powoływania zastępów „adminów-czyścicieli” i jestem przeciwnikiem „moderowania”, które polega na ciągłym cięciu postów. Regulamin powinien być tak skonstruowany, aby precyzyjnie wskazywać czego nie wolno, wtedy liczba interwencji będzie znikoma.
Sprawy upierdliwe, ale dopuszczalne, postarajmy się „skanalizować” powołując np. odpowiednie działy. Zróbmy dział na te prośby o „seicento”i większość problemów sama zniknie. Zostanie sprawa w jakich okolicznościach i w jakim trybie wolno poskarżyć się na wykonawcę/kooperanta/klienta – tu muszą być jasne kryteria i ja mam kilka takich opracowanych po ostatnich awanturach. Dojdzie na pewno problem wyłapywania i zwalczania „marketingu partyzanckiego” - czyli pytań o ploter „xxx” po to tylko, aby sztucznie narobić szumy wokół tej marki. Jak się bronić przed sytuacją, gdy ktoś rejestruje jedno konto, aby zapytać o wykonawcę flag, a potem rejestruje się drugi raz i z nowego konta odpowiada, że zna świetną firmę, podając własne namiary?
pozdrowienia
Łukasz