logo
WIEDZA
Polska reklama i poligrafiaWIEDZA

Laminowanie płynne - dlaczego warto zabezpieczać wydruki?

  PR 20.11.2008, przeczytano 7094 razy
ilustracjastrzałka
Na zdjęciu od prawej właściciel firmy Mirosław Stefanek i przedstawiciel producenta Sebastian Nowak

Dlaczego warto zabezpieczać wydruki wielkoformatowe? Powodów do stosowania dodatkowych zabezpieczeń dla tego typu produkcji poligraficznej jest kilka. Producenci farb, jakich powszechnie używa się do ploterów solwentowych i mildsolwentowych, musieli drastycznie obniżyć koszty ich wytwarzania. Była to odpowiedź na rosnącą konkurencję wśród dostawców tuszy oraz zmianę nastawienia klienta, który zaczął szybciej wymieniać reklamę, co nie wymagało już wieloletnich gwarancji.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/laminowanie-plynne---dlaczego-warto-zabezpieczac-wydruki,8127,artykul.html

Redukcja kosztów pociągnęła za sobą obniżenie wytrzymałości farb na czynniki zewnętrzne – promienie UV, zmywanie wodą i środkami chemicznymi, niskie i wysokie temperatury.

Dlatego też wiele firm decyduje się na dodatkowe zabezpieczenia wydruków. Najpopularniejszym dotychczas sposobem było naklejanie dodatkowej warstwy folii tzw. Laminatu. Wadą takiego sposobu jest cena laminatu oraz jego szerokość, która ogranicza możliwości laminacji.

Najnowszym sposobem ochrony jest laminacja lakierami wodnymi. Maszyny zwane laminatorami liquidowymi pozwalają na naniesienie odpowiedniej powłoki na wydruk o dowolnej szerokości. Laminaty wodne posiadają w swoim składzie filtry UV oraz cząstki podnoszące odporność powłoki na mechaniczne i naturalne wymywanie. Stanowią dobre zabezpieczenie przed najczęstszymi uszkodzeniami wydruków, za wyjątkiem uszkodzeń czysto mechanicznych. Laminację wodną można stosować praktycznie do wszystkich rodzajów materiałów za wyjątkiem papierów i tekstyliów.

Taki sposób zabezpieczania zdobywa coraz większe uznanie u klientów z kilku powodów.

Po pierwsze ten sposób jest prosty i pozwala na laminację materiału prawie każdej szerokości. Po drugie jest szybki i efektowny – wydajność maszyn może osiągnąć ponad 100 m2 w ciągu godziny, laminaty błyszczące podnoszą jakość wydruków i ich atrakcyjność. Po trzecie firma zlecająca laminowanie ogranicza koszty poprzez szybsze wykonywanie zabezpieczenia oraz unika konieczności posiadania dużej powierzchni potrzebnej do suszenia wydruków lakierowanych np. wałkami. Unika się również ryzyka zniszczenia wydruku poprzez źle nakładany laminat foliowy i efektu matowienia wydruku zabezpieczonego folią (laminatem).

Laminator o szerokości 330 cm używany w firmie M&M REKLAMA jest w stanie szybko i skutecznie laminować folie i banery ale również plandeki używane przy produkcji namiotów i przyczep samochodowych.

Jest to możliwe dzięki temu, że urządzenie wyposażone jest w unikatowy system bezpiecznego suszenia. Materiał i powłoka laminatu poddawane są obróbce termicznej i nie ulegają przepaleniu, ponieważ maszyna wysusza lakier przy pomocy gorącego stołu i ciepłego nadmuchu.

Bardzo ciekawe jest zastosowanie laminacji płynnej w przypadku grafik samochodowych. Ma to znaczenie przede wszystkim w przypadku folii wylewanych. Aplikator folii nakłada tylko jedną warstwę reklamy a nie dwie jak w przypadku laminatu stałego. Ułatwia to bardzo pracę czyniąc ją szybszą i łatwiejszą.

Na koniec ważne pytania: czy warto ponieść większe koszty produkcji? jak na to patrzą nasi klienci? Moim zdaniem warto. Koszt wydruku osiągnął obecnie tak niski poziom, że dołożenie kilkunastu złotych na metrze kwadratowym dla wielu klientów nie ma znaczenia. Oczywiście pod warunkiem, że dostaną za to jakąś wartość dodaną. W przypadku laminowania ta wartość to przede wszystkim wieloletnia odporności reklamy na warunki zewnętrzne oraz wyraźna poprawa efektu estetycznego. Warto też pamiętać, że laminowanie to nie tylko korzyści dla klienta końcowego - w ostatecznym rozrachunku technika ta pozwala także zwiększyć zyski i opłacalność naszej własnej pracy.

autor: Mirosław Stefanek
M&M REKLAMA - www.mmreklama.pl


avatar użytkownika
+ + + + + + +

Tekst opublikował użytkownik: mmreklama

(M&M REKLAMA)

Więcej informacji o użytkowniku

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Wielkanocne zwyczaje w wydaniu out-of-home
Wielkanoc to jedno z dwóch największych wydarzeń w roku, zaraz po Bożym Narodzeniu, które znacząco wpływa na wzrost sprzedaży detalicznej. Jak zatem wykorzystać ten czas na promowanie swoich produktów i usług? Poniżej przykłady, jak robią to liderzy w branży.
Marketing dotykowy – jak go stosować?
Dotyk to najbardziej pobudzający zmysł, który uzupełnia, a w niektórych przypadkach wręcz zastępuje wzrok. Klientom powinniśmy umożliwić fizyczny kontakt z towarem. Dzięki temu, będą mogli poczuć się jego właścicielami jeszcze przed zakupem. Coraz więcej marek zdaje sobie sprawę z tego, jak ważne jest udostępnienie konsumentowi możliwości dotknięcia...
VOD przyszłością cyfrowej reklamy
Obecnie 70% osób w wieku od 18 do 34 lat ogląda telewizję w Internecie. Tylko 33% z nich przyznaje, że zdarza im się oglądać program w telewizji na żywo. Dotyczy to głównie ważnych wydarzeń, np. sportowych. To wyraźny znak, że tradycyjna telewizja za kilka lat przeniesie się do cyfrowego świata na dobre.
Udany meetup to doskonały sposób na wymianę wiedzy i doświadczeń zawodowych. Dzięki swobodnej atmosferze, format spotkań jest szczególnie ceniony w branży IT. Firmy upatrują w nim szansę na budowę wizerunku „pracodawcy z wyboru”, a uczestnicy okazję do wzięcia udziału w inspirującej dyskusji. Co powinieneś zrobić, aby wydarzenie przyciągnęło jak...
Programy lojalnościowe w erze cyfrowej
Według badania przeprowadzonego przez Comarch i Kantar TNS ponad 70% polskich konsumentów należy przynajmniej do jednego programu lojalnościowego. Coraz częściej klienci oczekują jednak natychmiastowej gratyfikacji i jeszcze więcej cyfrowych rozwiązań. W jaki sposób zwiększyć ich entuzjazm, który przełoży się na realizację celów sprzedażowych?
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2019 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764