logo
WIEDZA
Polska reklama i poligrafiaWIEDZA

Laminowanie płynne - dlaczego warto zabezpieczać wydruki?

  PR 20.11.2008, przeczytano 7609 razy
ilustracjastrzałka
Na zdjęciu od prawej właściciel firmy Mirosław Stefanek i przedstawiciel producenta Sebastian Nowak

Dlaczego warto zabezpieczać wydruki wielkoformatowe? Powodów do stosowania dodatkowych zabezpieczeń dla tego typu produkcji poligraficznej jest kilka. Producenci farb, jakich powszechnie używa się do ploterów solwentowych i mildsolwentowych, musieli drastycznie obniżyć koszty ich wytwarzania. Była to odpowiedź na rosnącą konkurencję wśród dostawców tuszy oraz zmianę nastawienia klienta, który zaczął szybciej wymieniać reklamę, co nie wymagało już wieloletnich gwarancji.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/laminowanie-plynne---dlaczego-warto-zabezpieczac-wydruki,8127,artykul.html

Redukcja kosztów pociągnęła za sobą obniżenie wytrzymałości farb na czynniki zewnętrzne – promienie UV, zmywanie wodą i środkami chemicznymi, niskie i wysokie temperatury.

Dlatego też wiele firm decyduje się na dodatkowe zabezpieczenia wydruków. Najpopularniejszym dotychczas sposobem było naklejanie dodatkowej warstwy folii tzw. Laminatu. Wadą takiego sposobu jest cena laminatu oraz jego szerokość, która ogranicza możliwości laminacji.

Najnowszym sposobem ochrony jest laminacja lakierami wodnymi. Maszyny zwane laminatorami liquidowymi pozwalają na naniesienie odpowiedniej powłoki na wydruk o dowolnej szerokości. Laminaty wodne posiadają w swoim składzie filtry UV oraz cząstki podnoszące odporność powłoki na mechaniczne i naturalne wymywanie. Stanowią dobre zabezpieczenie przed najczęstszymi uszkodzeniami wydruków, za wyjątkiem uszkodzeń czysto mechanicznych. Laminację wodną można stosować praktycznie do wszystkich rodzajów materiałów za wyjątkiem papierów i tekstyliów.

Taki sposób zabezpieczania zdobywa coraz większe uznanie u klientów z kilku powodów.

Po pierwsze ten sposób jest prosty i pozwala na laminację materiału prawie każdej szerokości. Po drugie jest szybki i efektowny – wydajność maszyn może osiągnąć ponad 100 m2 w ciągu godziny, laminaty błyszczące podnoszą jakość wydruków i ich atrakcyjność. Po trzecie firma zlecająca laminowanie ogranicza koszty poprzez szybsze wykonywanie zabezpieczenia oraz unika konieczności posiadania dużej powierzchni potrzebnej do suszenia wydruków lakierowanych np. wałkami. Unika się również ryzyka zniszczenia wydruku poprzez źle nakładany laminat foliowy i efektu matowienia wydruku zabezpieczonego folią (laminatem).

Laminator o szerokości 330 cm używany w firmie M&M REKLAMA jest w stanie szybko i skutecznie laminować folie i banery ale również plandeki używane przy produkcji namiotów i przyczep samochodowych.

Jest to możliwe dzięki temu, że urządzenie wyposażone jest w unikatowy system bezpiecznego suszenia. Materiał i powłoka laminatu poddawane są obróbce termicznej i nie ulegają przepaleniu, ponieważ maszyna wysusza lakier przy pomocy gorącego stołu i ciepłego nadmuchu.

Bardzo ciekawe jest zastosowanie laminacji płynnej w przypadku grafik samochodowych. Ma to znaczenie przede wszystkim w przypadku folii wylewanych. Aplikator folii nakłada tylko jedną warstwę reklamy a nie dwie jak w przypadku laminatu stałego. Ułatwia to bardzo pracę czyniąc ją szybszą i łatwiejszą.

Na koniec ważne pytania: czy warto ponieść większe koszty produkcji? jak na to patrzą nasi klienci? Moim zdaniem warto. Koszt wydruku osiągnął obecnie tak niski poziom, że dołożenie kilkunastu złotych na metrze kwadratowym dla wielu klientów nie ma znaczenia. Oczywiście pod warunkiem, że dostaną za to jakąś wartość dodaną. W przypadku laminowania ta wartość to przede wszystkim wieloletnia odporności reklamy na warunki zewnętrzne oraz wyraźna poprawa efektu estetycznego. Warto też pamiętać, że laminowanie to nie tylko korzyści dla klienta końcowego - w ostatecznym rozrachunku technika ta pozwala także zwiększyć zyski i opłacalność naszej własnej pracy.

autor: Mirosław Stefanek
M&M REKLAMA - www.mmreklama.pl


avatar użytkownika
+ + + + + + +

Tekst opublikował użytkownik: mmreklama

(M&M REKLAMA)

Więcej informacji o użytkowniku

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Jak odebrać stronę internetową od agencji interaktywnej
Tworząc stronę internetową warto zwrócić uwagę na jej bezpieczeństwo oraz optymalizację jej parametrów technicznych. Poprawnie wykonana i wdrożona strona internetowa w Wordpress powinna osiągać bardzo dobre rezultaty optymalizacji technicznej oraz SEO. Częstym problemem stron na Wordpress są buildery lub kreatory stron internetowych.
Jak wypromować firmę na Instagramie?
Żyjemy w czasach zdominowanych przez media społecznościowe. Ciężko znaleźć kogoś, kto nie posiada konta na takich platformach jak Facebook czy Instagram. Mimo, iż głównym założeniem portali jest możliwość komunikacji i dzielenia się z bliskimi swoimi zdjęciami i przemyśleniami, to coraz więcej firm i osób prowadzących jednoosobowe działalności gospodarcze...
Wysyłka firmowych kartek świątecznych przynosi korzyści, ale co z RODO?
Zbliżające się Święta Bożego Narodzenia to idealny czas, aby zainwestować w podtrzymywanie i budowanie relacji biznesowych. Sprawdzonym sposobem jest wysyłka kartek z życzeniami nie tylko do byłych czy obecnych klientów firmy, ale także tych potencjalnych. Tutaj warto postawić na analogową formę promocji i wybrać fizyczny produkt, jakim jest spersonalizowany list. Taka...
Produktowa sesja zdjęciowa – co musisz wiedzieć przed wynajmem studia?
Nowy smak batonika, świąteczna kolekcja win, a może sezonowe menu cateringowe? Możliwości na apetyczne sesje fotograficzne jest nieskończenie wiele, a profesjonalnie przygotowane zdjęcia to dobry pomysł na ciekawy content, który przyciągnie do Ciebie nowych klientów. Wszystko to jest możliwe dzięki studiom fotograficznym, oferującym wynajmującym coraz więcej...
Co z wyskakującymi okienkami? Sprawa przeciwko IAB Europe w pytaniach i odpowiedziach (cz. 2)
We wrześniu belgijski sąd skierował do Trybunału Sprawiedliwości Unii Europejskiej pytania dotyczące stworzonego przez IAB Europe systemu wymiany informacji o preferencjach użytkowników i użytkowniczek co do profilowania reklam między pośrednikami reklamowymi. Sprawa jest następstwem skargi złożonej przez Panoptykon i inne organizacje broniące praw cyfrowych w Europie. Jaki mamy...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2022 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764