logo
WIEDZA
Polska reklama i poligrafiaWIEDZA

Loteria konsumencka - możliwe nowe i ciekawe formy gier loteryjnych

  PR 22.11.2022, przeczytano 231 razy
ilustracja

Agencja reklamowa NEKK podczas zakończonej niedawno Gali Farmaceuty NEUCA przeprowadziła coroczną loterię korzystając z innowacyjnego rozwiązania jakim jest aplikacja e-zdrapka. Podczas eventu, korzystając z tego narzędzia rozlosowano ponad 500 nagród natychmiastowych. Czy e-zdrapki i inne nowoczesne loteryjne mechanizmy zastąpią tradycyjne losowanie ze szklanej kuli?


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/loteria-konsumencka---mozliwe-nowe-i-ciekawe-formy-gier-loteryjnych,398083,artykul.html

Loterie i konkursy konsumenckie są najczęściej wykorzystywanymi metodami promocji produktów, firm czy usług. Tego rodzaju promocje marketingowe mają wesprzeć wprowadzane na rynek nowe produkty i oferty lub zwiększyć ich sprzedaż. Dużą zaletą obu form promocji jest to, że zarówno przy loterii jak i konkursie uczestnik wchodzi w interakcję z organizatorem. Mechanizmy te można wykorzystać do pozyskania nowych klientów, budowania lojalności marki wśród konsumentów oraz zwiększenia sprzedaży danego produktu.

- Loteria od konkursu konsumenckiego różni się tym, że jest to gra losowa, a jej wynik zależy wyłącznie od szczęścia uczestnika. Nie musi on tak jak w konkursach wykazywać się wiedzą, spostrzegawczością czy kreatywnością. Jest to narzędzie, które choć jest wymagające dla organizatora (ponieważ w rozumieniu prawnym jest grą losową i w szczegółowy sposób jest uregulowana w ustawie z dnia 19 listopada 2009 roku o grach hazardowych) w zdecydowanie lepszy sposób angażuje potencjalnych uczestników. Zastosowanie nowoczesnych narzędzi loteryjnych takich jak e-zdrapki pozwala natomiast przeprowadzać loterie na niespotykaną dotąd skalę, w sposób szybszy, bardziej dynamiczny i ciekawszy dla uczestników. W tym roku zdecydowaliśmy się skorzystać z tego rozwiązania ponieważ innowacja jest wpisana w DNA Grupy NEUCA. Główną nagrodę podczas gali – samochód osobowy losowaliśmy w sposób tradycyjny podczas części wieczorowej uroczystości – tłumaczy Małgorzata Piotrowicz, Kierownik Sekcji Programów i Akcji Konkursowych agencji reklamowej NEKK.

ilustracjastrzałka

E-zdrapka - jak to działa?

E-zdrapka jest rozwiązaniem innowacyjnym coraz chętniej wybieranym przez organizatorów loterii. Umożliwia uczestnikom granie na urządzeniach mobilnych oraz stacjonarnych. Uczestnik loterii otrzymuje indywidualny dostęp do swoich zdrapek, przez co w dowolnym momencie może sprawdzić liczbę aktywnych zdrapek, wykonanych gier oraz wygranych nagród. Dodatkowo możliwy jest podgląd na status nagród - odebrane vs. oczekujące na odbiór.

- W przypadku loterii dla NEUCA wykorzystaliśmy mechanizmy oferowane przez Agencję Nofsza, jednego z liderów aktywizacji konsumenckich w Polsce. Komunikację z uczestnikami loterii wzmocniliśmy poprzez wysyłkę wiadomości SMS przypominających o oczekujących zdrapkach i zapraszających do zabawy. E-zdrapka to bardzo wygodny dla uczestnika sposób gry, a dla organizatora możliwość wdrożenia ciekawych rozwiązań kreatywnych i wspierania komunikacji marki. Możliwych jest kilka rozwiązań jeśli chodzi o samą postać e-zdrapki: np. zdrapka z jednym polem - o jej wyniku decyduje grafika prezentująca nagrodę lub zdrapka z większą liczbą pól (np. 6 lub 9) gdzie o wygranej informują np. 3 takie same symbole – mówi M. Piotrowicz.

- Od 20 lat nasz zespół zajmuje się organizacją loterii promocyjnych, konkursów i innych aktywizacji. W jednej z naszych loterii zarejestrowaliśmy nawet 4 mln zgłoszeń, a za pośrednictwem naszych modułów przez 2 lata odkryto około 12 mln e-zdrapek. Rozwiązania mobilne tj. e-zdrapki, e-koła fortuny, tap to win, czy LosoFUN są coraz chętniej wybierane przez klientów. Cieszymy się, że NEKK do nas dołączył i implementuje te mechanizmy w branży farmaceutycznej - mówi Adam Czyż, CEO Nofsza.

Źródło: NEKK


brak ikonki
+ +

Tekst opublikował użytkownik: AdNews

Więcej informacji o użytkowniku

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Opakowanie pomaga zdobyć klienta w e-sklepie
Grudzień to bez wątpienia najważniejszy miesiąc w kalendarzu e-commerce. Wpływ na to mają nie tylko sezonowe wyprzedaże czy Święta Bożego Narodzenia, ale także liczne okazje, które na stałe zagościły w świadomości konsumentów i przez wielu traktowane są jako doskonały moment na zakup gwiazdkowych upominków. Warto wykorzystać tę okazję, aby maksymalnie zintensyfikować...
Globalna wartość rynku e-commerce zwiększy się do poziomu 6,3 biliona dolarów w 2023 roku, co stanowi wzrost o 21% w stosunku do 2021 roku. Podczas, gdy polski rynek urośnie o 34,7% do wartości 124 miliardów zł. Jednak przyszły rok przyniesie wiele wyzwań dla e-commerce, na który największy wpływ będą miały rosnące oczekiwania klientów, szybkość...
Marketingowy potencjał koperty
Choć rynek tradycyjnych przesyłek listowych od lat sukcesywnie się kurczy, to jeden z jego segmentów może pochwalić się wzrostem. Mowa o przesyłkach reklamowych. Niesłabnącą popularność direct mailingu potwierdzają zarówno eksperci zajmujący się organizacją korespondencji masowej dla firm oraz instytucji, jak i sami konsumenci. Najnowszy Raport Polskiego...
Phygital czyli czołowy trend handlu A.D. 2023?
Phygital, a więc łączenie dwóch „handlowych światów” - wirtualnego i rzeczywistego – będzie jednym z najważniejszych trendów definiujących oblicze branży retail w najbliższej przyszłości. A to m.in. dlatego, że tradycyjna sprzedaż w fizycznych placówkach handlowych nadal ma się świetnie – według analizy Worldwide...
Czy sztuczna inteligencja pozbawi dziennikarzy i copywriterów pracy?
Narzędzia sztucznej inteligencji stają się coraz bardziej popularne przy pisaniu treści. Platformy zasilane tą techniką dają twórcom narzędzia do kreowania tekstu, czyniąc planowanie contentu prostszym niż kiedykolwiek. Jednym z największych wyzwań w tworzeniu treści jest po prostu nieustanna kreatywność. Zazwyczaj to autor ustala „background” i...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2022 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764