logo
WIADOMOŚCI

Magazyn „Press” przyznał tytuły Admana Roku 2016

Mateusz Zawiślak   07.04.2017, przeczytano 691 razy
ilustracjastrzałka

Poznaliśmy zwycięzców organizowanego od pięciu lat przez „Press” branżowego plebiscytu AdMan Roku. W jubileuszowej edycji nastąpiły zmiany w konkursie: zamiast, jak dotychczas, jednego tytułu AdMan Roku dla przedstawiciela branży komunikacji marketingowej – w tym roku przyznano osobny tytuł AdMana w kategorii agencji reklamowych i osobny w kategorii domów mediowych.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/magazyn-_press_-przyznal-tytuly-admana-roku-2016,32073,artykul.html

Agencje reklamowe

W kategorii Agencje Reklamowe wygrał Dariusz Andrian, prezes agencji VML Poland, uzyskując w głosowaniu firm 88 punktów. Oddający na niego głos podkreślali, że powstały w 2013 roku na bazie lokalnej agencji polski oddział sieci VML stał się największym europejskim hubem sieci VML realizującym projekty marketingowe w regionie Europy, Środkowego Wschodu, Afryki, Azji i krajów obszaru Pacyfiku. Dariusz Andrian kieruje ponad 250-osobowym zespołem, który wykorzystuje szerokie kompetencje komunikacji w nowych mediach, czego dowodem jest rosnące portfolio klientów (w ub.r. dołączyli m.in. mBank, PepsiCo), rosnące przychody (wzrost o 15 proc. w stosunku do roku 2015), a także nagrody i wyróżnienia na polskich i zagranicznych festiwalach reklamowych.

Drugie miejsce w głosowaniu na AdMana Roku w tej kategorii zdobyła Anna Pańczyk – CEO Grey Group (67 pkt), a trzecie: Grzegorz Krzemień – prezes GoldenSubmarine (55 pkt).

Domy mediowe

W kategorii Domy Mediowe wygrała Agnieszka Kosik, CEO MediaCom Warszawa, uzyskując w głosowaniu firm 119 punktów. To już drugie zwycięstwo Agnieszki Kosik w tym konkursie – w poprzedniej edycji zdobyła bowiem tytuł AdMana Roku 2015.

Teraz nominujące ją firmy uzasadniały, że Agnieszka Kosik wciąż odważnie stawia na nowe rozwiązania i szuka kolejnych źródeł biznesu. W 2016 roku skupiła się na poszerzaniu kompetencji digitalowych firmy i pozyskiwaniu nowych klientów – zostali nimi m.in. Sony/Electronics, PlayStation, Pepco, HBO. Kosik wzmocniła zespoły specjalistyczne zajmujące się m.in. działaniami display, social, search, a także zespół MediaCom Response specjalizujący się w performance. Pod jej kierownictwem zysk domu mediowego MediaCom wzrósł trzykrotnie i to w okresie ogólnego spowolnienia gospodarczego i cięć budżetów reklamowych.

Drugie miejsce w głosowaniu na AdMana Roku w tej kategorii zdobyła Ewa Góralska – managing director MullenLowe Mediahub (61 pkt), a trzecie: Kamil Wiszowaty – managing director Value Media (43 pkt).

5-lecie konkursu

Z okazji jubileuszu konkursu magazyn „Press” przyznał dodatkową nagrodę – AdMana 5-lecia. Otrzymał ją Sławomir Stępniewski, prezes sieci Dentsu Aegis Network Polska.

Jest to nagroda specjalna, przyznana przez redakcje miesięcznika „Press” i serwisu „Presserwis”. Stępniewski otrzymał ją za stworzenie największego na rynku reklamowego imperium, natywnie bazującego na digitalu, a dziś obejmującego wszystkie aspekty komunikacji marketingowej. Stępniewski był już wcześniej finalistą plebiscytu – w edycji AdMan Roku 2014 zajął trzecie miejsca, a AdMan Roku 2013 – miejsce drugie.

O konkursie AdMan Roku

AdMan Roku to demokratyczny plebiscyt, w którym fachowcy z branży komunikacji marketingowej wybierają najlepszych spośród siebie. Laureatami poprzednich edycji byli:

  • AdMan Roku 2015 – Agnieszka Kosik – prezes MediaCom Warszawa
  • AdMan Roku 2014 – Izabela Albrychiewicz, prezes MEC
  • AdMan Roku 2013 – Marcin Maj, prezes OS3 Group,
  • AdMan Roku 2012 – Kot Przybora i Iwo Zaniewski, twórcy, właściciele i dyrektorzy kreatywni agencji PZL (w czasie otrzymania nagrody – dyrektorzy kreatywni agencji PZL)


Głos może oddać każda firma spełniająca warunki regulaminu. Przed ustaleniem listy nominowanych magazyn „Press” poprosił 44 przedstawicieli branży – w tym laureatów poprzednich edycji plebiscytu – o wskazanie osób, które, ich zdaniem, zasługują na tytuł AdMana Roku 2016. Dzięki nim powstały dwie listy kandydatów: na jednej znaleźli się przedstawiciele agencji reklamowych, na drugiej – domów mediowych.

To z nich dziennikarze „Press” i „Presserwisu” zajmujący się reklamą i marketingiem – biorąc pod uwagę ubiegłoroczne dokonania i sukcesy kandydatów, a także kierując się liczbą wskazań fachowców – sporządzili dwie listy nominowanych: z 8 nominowanymi w grupie agencji reklamowych i 7 nominowanymi w grupie domów mediowych. Na nich głosowali przedstawiciele agencji reklamowych, domów mediowych, firm interaktywnych, agencji PR i innych firm reklamowych. Każda z uczestniczących w plebiscycie firm mogła głosować na jedną, dwie lub trzy osoby, wybierając je z obu list nominowanych, przyznając im odpowiednią liczbę punktów. Firmy nie mogły głosować na własnych przedstawicieli.

W tym roku przesłano w sumie 110 głosów. Zgodnie z regulaminem za ważne uznane zostały jednak tylko głosy przedstawicieli firm zarejestrowanych w KRS przed 1 stycznia 2016 roku. Za nieważne uznano m.in. głosy osób niereprezentujących firm reklamowych, drugie i kolejne zgłoszenia z tej samej firmy, a także głosy oddane po terminie. Do punktacji zaliczono więc głosy 51 firm – i to one zdecydowały o zwycięzcach.

Źródło: Press

www.press.pl

Dodatkowe informacje:

Partnerzy AdMana Roku 2016:
Wirtualna Polska, Allegro, Adobe Stock

Partnerzy gali:
Film Garden, Villa Foksal, Tank, Soundflower, Uprightmusic, Hot Chilli
Patroni medialni: Social Press, Marketer+

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale:

Bank Credit Agricole zdobył dwa wyróżnienia w prestiżowym konkursie branży marketingowej Golden Arrow 2018. Docenione zostały innowacyjne rozwiązania zastosowane w obsłudze wniosków kredytowych przez telefon oraz w internetowej kampanii Konta dla Ciebie z udziałem Dawida Podsiadło.
Agencja MediaCom zdobyła tytuł sieci medialnej roku na festiwalu Złotych Lwów 2018 w Cannes. Projekt, który agencja zrealizowała dla sieci supermarketów Tesco w Wielkiej Brytanii został wyróżniony nagrodą Grand Prix za doskonałość w planowaniu mediów, a kampania marki P&G Gillette w Izraelu zdobyła dwa srebrne i jednego brązowego lwa. MediaCom...
Kampania Women Must Haves dla marki Adidas z nagrodami w Golden Arrow
Dwa projekty zrealizowane przez spółki z grupy Dentsu Aegis Network - Isobar Poland Group, dom mediowy Carat Polska i agencję Posterscope - w ramach kampanii Women Must Haves dla adidas Poland zostały nagrodzone w konkursie efektywności i innowacyjności narzędzi komunikacji marketingowej Golden Arrow.
„Biosecure” Sp. z o.o. ogłasza konkurs na opracowanie projektu logotypu linii kosmetycznej ZANEE opartej na naturalnych składnikach oraz koncepcji graficznej opakowania i etykiety linii kosmetycznej z serii ZANEE spełniającego warunki funkcjonalności, racjonalności wykorzystania materiału, efektywności zabezpieczenia produktu i innowacyjności oraz estetyki.
RTB House, działająca globalnie polska firma specjalizująca się w innowacyjnej technologii retargetingowej opartej na deep learningu, zwyciężyła w kategorii „Best Application of AI for Sales and Marketing” w prestiżowym konkursie The AIconics 2018.
 
niedziela 24.06.2018, 71 gości [ lista ]
Signs.pl - Portal polskiej reklamy wizualnej © 1997-2018 ICOS. Wszystkie prawa zastrzeżone