logo
WIEDZA
Polska reklama i poligrafiaWIEDZA

Na co e-sklepy powinny zwracać uwagę, by zyskać klienta

  PR 09.08.2022, przeczytano 730 razy
ilustracja

Polska gospodarka po pandemii koronawirusa zdecydowanie odżyła, dzięki czemu możemy swobodnie wybierać między różnymi formami robienia zakupów. Miało to także wpływ na sam przebieg sposobu w jaki ich dokonujemy. Dziś możemy robić je tak, jak jest nam w danym momencie najwygodniej – stacjonarnie lub cyfrowo. Według raportu „Omni-commerce. Kupuję wygodnie” Izby Gospodarki Elektronicznej, aż 87% klientów oczekuje, że marka będzie dostępna do kupienia w wielu kanałach. Tym samym integralność doświadczenia zakupowego w sklepie cyfrowym i stacjonarnym staje się kluczowa. Co się zmieniło i na co warto zwrócić uwagę, by pozyskać nowych klientów?


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/na-co-e-sklepy-powinny-zwracac-uwage%2C-by-zyskac-klienta,396852,artykul.html

Jak robimy zakupy?

Zgodnie z danymi raportu e-Izby, połowa kupujących w sieci kupuje mobilnie. Obecność marki w tym kanale to konieczność, aby nie stracić ogromnego potencjału sprzedażowego. 2/3 badanych zareaguje negatywnie, jeśli firma nie będzie miała swojego m-sklepu (wersja e-sklepu na urządzenia mobilne). Co więcej, niska cena nie jest już najważniejszym czynnikiem wyboru konkretnego miejsca zakupowego. Dla 32% ankietowanych kluczowe jest zaufanie do sklepu. Z kolei dla 24% respondentów istotny jest szeroki asortyment. Samo przyzwyczajenie do miejsca zakupu zaczyna grać większą rolę w przypadku zakupów elektronicznych niż stacjonarnych.

Marka dostępna w wielu kanałach

Różne nowoczesne rozwiązania zakupowe, w tym nowoczesne płatności i formy prezentacji produktów, jak wideo produktowe, wykorzystuje 79% badanych internautów. To aż o 23% więcej niż jeszcze rok temu. Konsumenci oczekują zarówno od sklepów cyfrowych, jak i stacjonarnych, że zapewnią im one spójne doświadczenie zakupowe niezależnie od tego, gdzie akurat są obsługiwani. Ponad 40% klientów chciałoby także zamówić on-line znaleziony produkt i otrzymać bezpośrednio do domu.

Wyniki raportu wskazują również na to, że w tym roku widać, że zakładanych jest coraz więcej m-sklepów. Tzw. niemobilność marki ma wpływ nie tylko na jej wizerunek, ale i sprzedaż, bowiem aż 18% ankietowanych poszuka nowych miejsc, w których wygodnie dokona zakupu. Co 8. badany ostrzeże innych przed taką firmą, a co 5. całkowicie zniechęci się do zakupów.

Komfort przy płaceniu

Klienci e-sklepów cenią sobie wygodę podczas codziennych zakupów i wybierają rozwiązania, które pozwalają im płacić szybko i bezpiecznie. W tym roku najpopularniejszy według raportu okazał się BLIK - 44% wskazań, a zaraz za nim szybkie przelewy - 23% odpowiedzi. Płatności kartowe zdobyły 18% głosów, a co 12. badany za najwygodniejszą formę płatności uznaje Apple Pay.

Z możliwości sfinansowania zakupu w Internecie przy pomocy płatności odroczonych skorzystało 22% ankietowanych internautów. Według nich taka forma nie tylko zwiększa siłę nabywczą, ale daje też możliwość zakupu i zwrotu bez ponoszenia konsekwencji.

Obsługa klienta

W nowoczesne rozwiązania zakupowe wpisuje się także podejście do obsługi klienta. Okazuje się, że współcześni konsumenci mają nie tylko duże wymagania co do rozwiązań oferowanych przez sklepy w różnych kanałach zakupowych, ale też co do czasu reakcji na zadawane przez nich pytania. Dane pokazują, że 36% klientów oczekuje, że sklep odpowie im w ciągu 3-8 godzin, zaś kolejne 30% nabywców chciałoby informację uzyskać w ciągu 1-3 godzin. Najmniej cierpliwi są jednak ci, którzy dokonali zakupu w aplikacji mobilnej lub z pomocą mediów społecznościowych. Szybkie reagowanie na potrzeby klientów jest kluczowe, bowiem dzielą się oni swoją opinią o sklepie i jakości obsługi z innymi użytkownikami.

Zakupy i dostawy cross-border

Z odpowiedzi ankietowanych wynika, że za granicą przez Internet zakupu dokonał już co 3. e-kupujący. Polacy najczęściej zamawiają artykuły wyposażenia wnętrz (52%), aplikacje i gry (20%) oraz produkty spożywcze (17%) i elektronikę (9%). Na dalszych miejscach znalazła się moda i artykuły dziecięce (5%).

Gdy konsumenci kupują w sieci, zdecydowanie najczęściej wybierają dostawę do dedykowanego punktu lub paczkomatu (28% wskazań), albo przesyłkę kurierską (27%).

- Klienci coraz chętniej zamawiają produkty z całego świata. Rodzime e-sklepy, by odnieść sukces muszą być nie tylko omnikanałowe, ale także wyjść z ofertą na zagraniczne rynki. Jak pokazują wyniki badania, nie decyduje już jedynie cena samego produktu, ale także wysoka jakość obsługi klienta od momentu zamówienia, po dostawę przesyłki pod wskazany adres. Poprzez podpisanie umów z wieloma różnymi dostawcami, Packeta oferuje wszystkie wskazane przez respondentów formy dostawy zamówień. Dzięki temu we wszystkich 34 krajach, w których jesteśmy obecni możemy wspierać rozwój e-sklepów i mieć pozytywny wpływ na zadowolenie klientów z dokonanych zakupów. – mówi Justyna Andreas, Managing Director Packeta Poland

Packeta posiada również bogate doświadczenie w pomocy e-sklepom w rozpoczęciu działalności za granicą. Oprócz dostarczania przesyłek klientom końcowym, może zaoferować doradztwo w nawiązywaniu relacji z lokalnymi partnerami biznesowymi czy w organizowaniu kampanii marketingowych.

Źródło: Packeta

Dodatkowe informacje:

*Materiał został przygotowany na podstawie raportu „Omni-commerce. Kupuję wygodnie” Izby Gospodarki Elektronicznej

Packeta to globalna, cyfrowa platforma dla e-commerce, świadcząca kompleksowe usługi logistyczne posiadając własną sieć kurierską. Założona w 2010 roku w Czechach przez Simonę Kijonkovą jako spółka Zásilkovna, w ciągu dekady przekształciła się w holding funkcjonujący pod nazwą Packeta Group, zrzeszający 14 podmiotów. Firma, świadcząc kompleksowe usługi logistyczne dla sklepów internetowych, szybko zyskała pozycję lidera w branży. Obecnie Packeta działa w 6 krajach, realizuje dostawy do 34 krajów, posiada ponad 11,5 tys. własnych punktów odbioru, 92 tys. punktów partnerskich i współpracuje z ponad 32 tys. sklepów internetowych. W 2021 roku obsłużyła ponad 73 mln przesyłek. Firma pomaga także swoim Partnerom rozwijać biznes za granicą, dostosowując elastycznie usługę do ich potrzeb.

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Oczekiwania konsumentów od e-sklepu w krajach bałtyckich
Kraje bałtyckie to jeden z najszybciej rozwijających się i stabilnych obecnie rynków e-commerce. Pandemia Covid-19 przyspieszyła wzrost handlu internetowego we wszystkich 3 państwach i wpłynęła na zwyczaje zakupowe konsumentów. Widać to zarówno w wielkości zamówień, których było znacznie więcej w tym czasie, jak i w wyborze sposobu dostawy...
W 2019 roku 25% wszystkich interakcji z klientami zostało zautomatyzowanych dzięki sztucznej inteligencji i uczeniu maszynowemu, a w 2023 roku ta liczba ma wzrosnąć do 40%. Jak automatyzacja wpływa na zwiększenie zwrotu z inwestycji?
Folie Magnaflex – ciekawe i bezpieczne rozwiązania
Firma Integart od lat stawia na rozwiązania ekologiczne, podkreślając potrzebę używania maszyn i materiałów nieszkodliwych dla zdrowia. To między innymi dlatego do portfolio Integart trafiły drukarki lateksowe i cały wachlarz proekologicznych rozwiązań. W grupie materiałów bezpiecznych znajdziemy folię magnetyczną Magnaflex, która w odróżnieniu od ofert konkurencji nie...
E-commerce: wyścig z czasem
Mało jest branż rozwijających się równie dynamicznie co e-commerce. Pojawiające się niemal codziennie kolejne aplikacje i platformy zakupowe, coraz bardziej zaawansowane techniki sprzedaży i dotarcia do klientów wymagają ogromnej liczby doświadczonych pracowników. Bez kompetentnego e-commerce managera firma, która sprzedaje cokolwiek przez internet,...
Na Tiktoku rządzi muzyka. Jak to wykorzystać?
TikTok jest najszybciej rozwijającą się platformą rozrywkową na świecie. W skali globalnej korzysta z niej miliard użytkowników, a w Europie już 100 mln osób.[1] Jeszcze niedawno mówiło się, że na TikToku są głównie nastolatki. Dziś jest to dojrzała platforma komunikacyjno-rozrywkowa, na której działają największe marki,...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2022 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764