logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Przewodnik Brandingowy: bezpłatne wydawnictwo Instytutu IBRA

   31.03.2021, przeczytano 1471 razy
ilustracja

Przewodnik Brandingowy od Instytutu IBRA jest już dostępny do darmowego pobrania. Publikacja przeprowadza marketerów i managerów przez proces tworzenia oraz zmiany marek. Przewodnik to pierwszy z projektów Instytutu realizujący cel edukacji i budowania standardów branży brandingowej, zarówno dla klientów, jak i wykonawców. Można go już pobrać ze strony Instytutu.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/przewodnik-brandingowy%3A-bezplatne-wydawnictwo-instytutu-ibra,390849,artykul.html

Tworzenie marek i rebranding przestały być niszowym obszarem interesującym garstkę specjalistów branżowych. Same organizacje (firmy, instytucje) zauważyły, że zmiana wyglądu marki i jej podejścia do komunikacji to istotny temat, który zasługuje na więcej uwagi niż zwykłe zamówienie i rozliczenie usługi.

Nowa publikacja stworzona przez IBRA Instytut Brandingowy jest pierwszym projektem tego typu na polskim rynku: opracowanym z myślą o marketerach przewodnikiem po procesie tworzenia marek w formule krok po kroku. Z założenia ma prowadzić za rękę, ale nie w charakterze „zrób to sam”. Przewodnik Brandingowy tłumaczy, jak pracować z wykonawcami, czego można od nich oczekiwać, a także jak oceniać rezultaty pracy – zarówno przy tworzeniu marki od zera, jak i rebrandingu.

Chcemy nadać polskim procesom brandingowym większą symetrię, jeśli chodzi o wiedzę i zrozumienie procesu – mówi Lena Mitkowa, członkini zarządu IBRA oraz koordynatorka projektu Przewodnika. – Klienci podchodząc do tworzenia marki nie powinni czuć, że wkraczają na pole minowe. Z kolei wykonawcy, np. projektanci, copywriterzy czy stratedzy, dzięki takim inicjatywom mogą mieć po drugiej stronie partnera przygotowanego merytorycznie, który rozumie szanse i zagrożenia w nadchodzącym procesie.

Przewodnik Brandingowy składa się z ośmiu rozdziałów na 170 stronach. Kolejne sekcje dotyczą następujących po sobie etapów modelowego procesu tworzenia marki. Przewodnik otwiera omówienie kwestii biznesowych, czyli planowania i wyznaczania celów. Dalej pojawia się część dotycząca badań, analiz i budowania strategii. Dopiero po tych etapach wyjaśnione zostają zadania kreatywne, jak projektowanie nazwy, logo, tekstów i linii graficznej. Zwieńczeniem jest osobny rozdział poświęcony wdrażaniu gotowego projektu i czających się tam pułapek, a także krótki słownik najistotniejszych pojęć.

Autorami Przewodnika jest dziesięcioro praktyków z doświadczeniem w pracy agencyjnej oraz po stronie firm i instytucji. Wspólnie mają kompetencje z zakresu wszystkich zadań, które dotyczą procesów brandingowych: biznesu, projektowania, badań, strategii, produkcji materiałów czy copywritingu.

W ramach premiery w pierwszej kolejności udostępniona została darmowa wersja cyfrowa (PDF), możliwa do pobrania ze strony brandingowy.pl/przewodnik. Instytut planuje też wydanie wersji papierowej oraz ebooka. Dochód z ich sprzedaży będzie finansował działalność statutową Fundacji IBRA Instytut Brandingowy.

W najbliższym czasie rozpoczęte zostaną również organizowane przez IBRA spotkania z autorami oraz przedstawicielami branży, które będą okazją do szerszego omówienia obszarów poruszonych w przewodniku oraz do odpowiedzi na pytania czytelników.

IBRA Instytut Brandingowy to inicjatywa zawiązana przez ekspertów branży brandingowej i skupiona na usprawnianiu procesów tworzenia bądź zmiany marek na polskim rynku. Głównymi celami IBRA jest edukacja branżowa, wsparcie relacji klient-wykonawca oraz bezpośrednia współpraca ze stronami przy planowaniu oraz prowadzeniu procesów brandingowych.

Źródło: STGU

www.stgu.pl

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

SEO Casebook: Agencja Sempai świętuje 18. urodziny
W dobie ciągłych zmian w algorytmach wyszukiwarek i rosnącej konkurencji w sieci, wielu sceptyków wieszczy zmierzch SEO. Nic bardziej mylnego! Agencja Sempai udowadnia, że SEO wciąż jest potężnym narzędziem, które może zapewnić firmom imponujący wzrost widoczności w sieci.
Sojusznik czy wróg? Dwie twarze kryzysu w digital public relations
55% specjalistów zajmujących się komunikacją uważa, że w bieżącym roku organizacjom, dla których pracują może zagrażać kryzys.
Influenza. Mroczny świat influencerów: Jakub Wątor prześwietla branżę influencerską
10 kwietnia swoją premierę ma książka Jakuba Wątora „Influenza. Mroczny świat influencerów” wydana przez Wydawnictwo Agora. Autor prześwietla polską branżę influencerską i przygląda się karierom wpływowych twórców internetowych, m.in. Friza, Boxdela, Fagaty, Krzysztofa Gonciarza, Marty Linkiewicz, Żurnalisty, Andziax i wielu...
Raport Aplikuj.pl o upskillingu i reskillingu
Według danych z najnowszego raportu Aplikuj.pl radykalna modyfikacja kariery zawodowej jest zjawiskiem równie częstym, co rozwój na obecnym stanowisku. Czy możemy już mówić o nowym trendzie na polskim rynku pracy? IAB Polska oraz Standard kwalifikacji digital marketingowych DIMAQ zostali patronami honorowymi raportu.
 Marketing w wyszukiwarkach dla NGO - poradnik
O co zadbać, aby pojawiać się w wynikach wyszukiwania? Gdzie szukać pomysłów i jak pisać treści, aby Google chciało je wyświetlać? Jak reklamować swoją organizację bez nadwerężania budżetu? Grupa Robocza SEM IAB Polska opracowała pierwszy przewodnik po marketingu w wyszukiwarkach skierowany do specjalistów z organizacji pozarządowych.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764