logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Rada Etyki Public Relations o zorganizowanym trollingu

   30.10.2019, przeczytano 789 razy
ilustracja
fot. Charles Etoroma/Unsplash

W związku ze skierowanym przez Zarząd Polskiego Stowarzyszenia Public Relations wystąpieniem o wydanie przez Radę Etyki Public Relations (REPR) opinii dotyczącej coraz częściej opisywanej przez media praktyki zlecania przez podmioty zajmujące się public relations działań hejterskich i trollingu REPR oświadcza, co następuje:


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/rada-etyki-public-relations-o-zorganizowanym-trollingu,384534,artykul.html

  1. REPR zauważa, że opisywane w ostatnim czasie przez media (np. w artykule „Operacja Kulawa Rebelia”, Newsweek, publikacja z dn. 27.10.2019) zlecanie przez agencje lub inne podmioty zajmujące się public relations działań hejterskich, oczerniających i dezinformacyjnych jest zjawiskiem godzącym w podstawowe wartości i normy etyczne branży public relations.
  2. Rada postanowiła wydać to oświadczenie w trybie priorytetowym ze względu na wyjątkową szkodliwość społeczną i komunikacyjną tego zjawiska oraz jego ogromne zagrożenie dla standardów życia publicznego. Rada przedstawia to stanowisko także w celu jednoznacznego potępienia trollingu przez branżę PR reprezentowaną w REPR przez Polskie Stowarzyszenie Public Relations i Związek Firm Public Relations.
  3. REPR pragnie podkreślić, że zorganizowany trolling stanowi zaprzeczenie istoty public relations, polegającej na budowaniu pozytywnych relacji z otoczeniem. Rada przypomina, że fundamentalne znaczenie dla etyki zawodowej branży PR mają zasady: prawdy, uczciwości i rzetelności. Ma to odzwierciedlenie w polskich i zagranicznych kodeksach etyki zawodowej, m.in. w Kodeksie Etyki PSPR i Kodeksie Dobrych Praktyk ZFPR.
  4. Rada Etyki Public Relations zwraca również uwagę na ogromne znaczenie wolnych mediów w ujawnianiu zjawisk zorganizowanego trollingu, pokazywaniu ich mechanizmów oraz uświadamianiu wyjątkowej szkodliwości tych zjawisk w otwartym społeczeństwie.
  5. REPR podkreśla, że w branży PR utrwalone jest stanowisko, iż ukrywanie tożsamości podczas komunikacji w internecie jest poważnym wykroczeniem przeciw etyce PR, zaś nieuczciwe praktyki stosowane przez firmy zajmujące się kreowaniem wizerunku uderzają w środowisko PR, podważając jego wiarygodność. Działalność taka budzi sprzeciw Rady Etyki PR, która stoi na straży przestrzegania etyki zawodowej przez firmy i osoby zajmujące się public relations.
  6. Rada Etyki Public Relations potępia proceder tworzenia opinii o osobach i firmach za pomocą nieautentycznych wpisów na forach internetowych i w portalach społecznościowych. Zwracając się do wszystkich podmiotów zajmujących się public relations  REPR wskazuje, że takie działania są niedopuszczalne, ponieważ naruszają wspomniane wartości i zasady etyki oraz profesjonalizm zawodu PR. Rada uznaje, że nie ma miejsca na takie praktyki w profesjonalnej działalności public relations.

Źródło: Rada Etyki Public Relations

www.repr.pl

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Branżowy Barometr EFL na koniec roku
W IV kwartale br. nastroje przedsiębiorców w poszczególnych branżach są zróżnicowane i odwrotne do tych z poprzedniego kwartału. Podczas gdy trzy miesiące wcześniej w przypadku budownictwa i produkcji został odnotowany wzrost wartości subindeksów Barometru EFL, teraz widoczny jest ich spadek. Odczyt dla budownictwa wyniósł 55,1 pkt. (-2,2 pkt.), odczyt dla produkcji wyniósł...
Tajemnica Rogala Marcińskiego. Czy prawo chroni przepisy i receptury?
Jak co roku, na początku listopada, słynne poznańskie rogale podbijają serca miłośników słodkich wypieków. Przy okazji niedawnego dnia Świętego Marcina przyglądamy się przepisom kucharskim i odpowiadamy na pytania: czy prawo chroni stosowanie własnych przepisów i receptur? Czy ułatwia utrzymanie receptury w tajemnicy i chroni twórcę?
Polski rynek targowy ma mocną pozycję w Europie
Dzięki dobrej koniunkturze w gospodarce, nowoczesnej bazie obiektów targowych i hotelowych, a także strategicznemu położeniu geograficznemu polski rynek targowy ma mocną pozycję w Europie i notuje wzrosty. Jego dalszy rozwój ułatwiłoby większe wsparcie władz lokalnych i rządowych – podkreślają przedstawiciele branży. Największą popularnością niezmiennie...
Black Friday w Polsce i na świecie
Co roku Black Friday, czyli święto każdego zakupoholika i łowcy okazji, przyciąga coraz więcej chętnych. W Stanach Zjednoczonych tego dnia wydano w 2018 roku ponad 90 miliardów dolarów, czyli aż o 52 proc. więcej niż w 2017 roku[3]. Znaczne wzrosty sprzedaży są osiągane również w Wielkiej Brytanii, Kanadzie, Niemczech czy Australii. To świetna okazja między...
Tyle naprawdę zarabia się w Polsce
Połowa zatrudnionych Polaków zarabia niespełna 3200 zł na rękę – wynika z szacunków Bankier.pl na podstawie najnowszych danych GUS.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2019 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764