logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Rada Etyki Public Relations o zorganizowanym trollingu

   30.10.2019, przeczytano 825 razy
ilustracja
fot. Charles Etoroma/Unsplash

W związku ze skierowanym przez Zarząd Polskiego Stowarzyszenia Public Relations wystąpieniem o wydanie przez Radę Etyki Public Relations (REPR) opinii dotyczącej coraz częściej opisywanej przez media praktyki zlecania przez podmioty zajmujące się public relations działań hejterskich i trollingu REPR oświadcza, co następuje:


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/rada-etyki-public-relations-o-zorganizowanym-trollingu,384534,artykul.html

  1. REPR zauważa, że opisywane w ostatnim czasie przez media (np. w artykule „Operacja Kulawa Rebelia”, Newsweek, publikacja z dn. 27.10.2019) zlecanie przez agencje lub inne podmioty zajmujące się public relations działań hejterskich, oczerniających i dezinformacyjnych jest zjawiskiem godzącym w podstawowe wartości i normy etyczne branży public relations.
  2. Rada postanowiła wydać to oświadczenie w trybie priorytetowym ze względu na wyjątkową szkodliwość społeczną i komunikacyjną tego zjawiska oraz jego ogromne zagrożenie dla standardów życia publicznego. Rada przedstawia to stanowisko także w celu jednoznacznego potępienia trollingu przez branżę PR reprezentowaną w REPR przez Polskie Stowarzyszenie Public Relations i Związek Firm Public Relations.
  3. REPR pragnie podkreślić, że zorganizowany trolling stanowi zaprzeczenie istoty public relations, polegającej na budowaniu pozytywnych relacji z otoczeniem. Rada przypomina, że fundamentalne znaczenie dla etyki zawodowej branży PR mają zasady: prawdy, uczciwości i rzetelności. Ma to odzwierciedlenie w polskich i zagranicznych kodeksach etyki zawodowej, m.in. w Kodeksie Etyki PSPR i Kodeksie Dobrych Praktyk ZFPR.
  4. Rada Etyki Public Relations zwraca również uwagę na ogromne znaczenie wolnych mediów w ujawnianiu zjawisk zorganizowanego trollingu, pokazywaniu ich mechanizmów oraz uświadamianiu wyjątkowej szkodliwości tych zjawisk w otwartym społeczeństwie.
  5. REPR podkreśla, że w branży PR utrwalone jest stanowisko, iż ukrywanie tożsamości podczas komunikacji w internecie jest poważnym wykroczeniem przeciw etyce PR, zaś nieuczciwe praktyki stosowane przez firmy zajmujące się kreowaniem wizerunku uderzają w środowisko PR, podważając jego wiarygodność. Działalność taka budzi sprzeciw Rady Etyki PR, która stoi na straży przestrzegania etyki zawodowej przez firmy i osoby zajmujące się public relations.
  6. Rada Etyki Public Relations potępia proceder tworzenia opinii o osobach i firmach za pomocą nieautentycznych wpisów na forach internetowych i w portalach społecznościowych. Zwracając się do wszystkich podmiotów zajmujących się public relations  REPR wskazuje, że takie działania są niedopuszczalne, ponieważ naruszają wspomniane wartości i zasady etyki oraz profesjonalizm zawodu PR. Rada uznaje, że nie ma miejsca na takie praktyki w profesjonalnej działalności public relations.

Źródło: Rada Etyki Public Relations

www.repr.pl

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Najwięksi internetowi detaliści reklamowali noworoczne obniżki na poziomie do 70 proc. W rzeczywistości sięgnęły one średnio 9-12 proc.
Kolejne 12 miesięcy będzie trudne dla firm
Największą bolączką dla firm są ciągłe zmiany regulacyjne i podatkowe – podkreśla Konfederacja Lewiatan. W tym roku wyzwaniem będą m.in.: split payment, nowa matryca VAT, obowiązek wymiany kas fiskalnych czy podatek od sprzedaży detalicznej, który dotknie branżę handlową. W połączeniu ze skokowym wzrostem płacy minimalnej ciągłe zmiany prawa podnoszą koszty...
Kancelaria EY Law poszerza zespół prawa własności intelektualnej
Do kancelarii Ernst & Young Law Tałasiewicz, Zakrzewska i Wspólnicy Sp. k. dołączyła adwokat Wioletta Kulińska, obejmując stanowisko managera w praktyce ds. prawa własności intelektualnej i nowych technologii. Wioletta Kulińska jest ekspertem z wieloletnim doświadczeniem w sprawach z zakresu ochrony własności intelektualnej, nowych technologii i danych osobowych.
CES 2020: ekologiczne pudełka zrewolucjonizują e-commerce?
Dynamiczny rozwój branży e-commerce negatywnie odbija się na środowisku. Wraz z popularyzacją zakupów przez internet rośnie liczba odpadów pochodzących z opakowań po zamówieniach. Aby ograniczyć negatywny wpływ tego sektora gospodarki na środowisko, powstają inicjatywy, które mają ograniczyć ilość produkowanych śmieci. Projektuje się inteligentne pudełka, systemy...
Liść marihuany nie może zostać zarejestrowany jako unijny znak towarowy, bo sugeruje, że produkty nim oznaczone mogą zawierać niedozwolone środki odurzające. Sąd Unii Europejskiej uznał, że znak ten jest sprzeczny z porządkiem publicznym.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2020 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764