logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

INFOGRAFIKA: Walentynkowy handel, czyli ile i na co wydajemy?

  PR 13.02.2020, przeczytano 651 razy
ilustracjastrzałka

Święto zakochanych sprzyja wzrostowi sprzedaży zarówno w Internecie, jak w sklepach stacjonarnych. Z badania przeprowadzonego przez serwis Prezentmarzeń na próbie 1003 respondentów w styczniu br. wynika, że aż 82% Polaków planuje obchodzić Walentynki. Ile jesteśmy skłonni wydać z okazji dnia zakochanych i jakie prezenty zyskują popularność?


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/walentynkowy-handel%2C-czyli-ile-i-na-co-wydajemy,385672,artykul.html

Jak pokazują wyniki badania "Walentynki 2020 z perspektywy Polaków" co trzeci z nas zamierza na walentynkowy prezent w tym roku przeznaczyć od 100 do 300 zł, 13% od 300 do 500 zł, a 8% zamierza zaszaleć i wydać powyżej 500 zł. Mniejsze kwoty na upominek z okazji dnia zakochanych, czyli do 50 zł wyda 17% respondentów, a do 100 zł planuje przeznaczyć na prezent 24% zapytanych Polaków.

Upominki są nieodłącznym elementem dnia zakochanych i z tej okazji jesteśmy skłonni sięgnąć głębiej do portfela, kupując nie tylko kwiaty i słodycze, ale także droższe prezenty. Na pytanie – co powinno podarować się na Walentynki? - co trzeci respondent badania serwisu Prezentmarzeń, wskazuje na zaproszenie na romantyczną kolację, 26% na symboliczny, ale drobny upominek, a 14% na miłą niespodziankę. Oprócz tradycyjnych upominków, wśród pomysłów na atrakcyjne i oryginalne spędzenie dnia zakochanych, respondenci wymieniają: kolację w restauracji w ciemności – 29%, lot awionetką – 25%, masaż dla dwojga – 23%, profesjonalną sesję zdjęciową dla zakochanych – 15% czy lekcję tańca dla dwojga – 8% odpowiedzi.

Współczesny styl życia przekłada się na oczekiwania względem otrzymywanych prezentów, dlatego wśród walentynkowych niespodzianek coraz częściej pojawiają się prezenty w formie przeżyć. Jak podkreślają respondenci badania pozwalają niestandardowo spędzić Walentynki i pozytywnie zaskoczyć partnera lub partnerkę.

Według 54% respondentów badania "Walentynki 2020 z perspektywy Polaków” to głównie mężczyźni organizują dzień zakochanych, bo kobiety wręcz tego oczekują. Dla panów to raczej kiczowate święto przesadnego okazywania uczuć – jak uważa 29% zapytanych Polaków.

Dla 34% respondentów Święto Zakochanych to dobra okazja, aby zaprocentować u partnera lub partnerki. Według 27% to kiczowate święto, zyskujące coraz większą popularność, a w opinii 15% komercyjny chwyt, aby zarobić na uczuciach.

Źródło: Prezentmarzeń

www.prezentmarzen.pl

Dodatkowe informacje:

*Badanie „Walentynki 2020 z perspektywy Polaków” została zrealizowana przez serwis Prezentmarzeń na próbie 1003 respondentów w formie ankiety online w styczniu 2020.

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Aż 22 pracowników Bluerank otrzymało awans w wyniku właśnie zakończonych rocznych rozmów rozwojowych. To blisko 20% osób zatrudnionych w agencji. Zmiana stanowisk to efekt realizacji celów przez pracowników oraz ich dalszego rozwoju w kierunku profilowanych ścieżek specjalistycznych. Bluerank wdrożył nowy model kompetencji, który wynika ze...
Nowy Lech Free 0,0% Arbuz z miętą w nowej reklamie

W najnowszej odsłonie kampanii „Lechendy mogą wszystko” pewien sympatyczny siłacz staje przed trudnym zadaniem. Do jego wykonania potrzeba nie tylko siły, ale i potężnej dawki poczucia humoru oraz puszki nowego, bezalkoholowego Lecha Free 0,0% Arbuz z miętą.
Bioseco promuje się animacją wizerunkową od Timecode Film Production
Firma Bioseco – właściciel innowacyjnego systemu, który monitoruje i chroni ptaki przed zderzeniami z farmami wiatrowymi, wzmacnia działania wizerunkowe, wykorzystując animowany explainer. Firma tym samym rozpoczyna działania komunikacyjne, mające na celu budowanie rozpoznawalności  marki oraz przygotowania do przyszłego wprowadzenia spółki na Giełdę...
Milion pełnych misek – Cheetos pomaga zwierzakom
Marka Cheetos aktywnie angażuje się w pomoc zwierzętom – w ramach akcji „Karmimy Psiaki” realizowanej we współpracy z Fundacją Sarigato, Cheetos chce napełnić karmą MILION MISEK dla psiaków i kociaków ze schronisk. Do pomocy Cheetos zachęca konsumentów, którzy mogą wziąć udział w akcji wpisując kody z promocyjnych paczek do...
Promotraffic zainwestuje ponad 1 mln zł we własne narzędzie do skalowania przychodów e-commerce
PromoTraffic, agencja digitalowa dla e-commerce, otrzymała 650 tys. zł dofinansowania na prace badawczo-rozwojowe nad systemem do automatyzacji i skalowania przychodów e-commerce. Efektywność w obszarze feed managementu jest kluczową kompetencją średnich i dużych sklepów internetowych.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2021 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764