logo
WIEDZA
Polska reklama i poligrafiaWIEDZA

Zarządzanie bezpieczeństwem i spójnością marki na Youtubie

  PR 14.07.2022, przeczytano 1039 razy

Wiele marek decyduje się na emisję swojej marki w towarzystwie treści produkowanych przez YouTube’owych twórców, szukając dotarcia do odbiorców za pomocą nowych mediów. Wykorzystanie takiego sposobu promowania w sieci może być dla brandu dobrym narzędziem do uwiarygodnienia swojej marki i jej przekazu, ale niesie też za sobą pewne ryzyka. Jakie narzędzia do weryfikacji autorskich treści mogą wykorzystać firmy?


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/zarzadzanie-bezpieczenstwem-i-spojnoscia-marki-na-youtubie,396588,artykul.html

Kanały YouTube’owe przychodzą brandowi z odsieczą

YouTube tworzą miliony twórców z całego świata udostępniających w nim swoje treści. O jego sile stanowią twórcy internetowi i kanały, skupiające zmobilizowane i aktywne rzesze odbiorców. Między innymi z tego powodu, każdy kanał, którego liczba aktywnych widzów przekracza kilka tysięcy jest atrakcyjny z punktu widzenia reklamowego, a jest ich coraz więcej. Według raportu „Rynek Influencerów w Polsce – 2022”, przygotowanego przez REACHaBLOGGER aż 41,2 proc. reklamodawców wybiera YouTube jako miejsce emisji spotu[1].

Reklamowanie swoich produktów i usług na kanałach YouTube’owych może przynieść marce duże korzyści. Otrzymuje w ten sposób platformę do komunikowania siebie i swojego przekazu do grupy odbiorców, która do tej pory nie była głównym targetem jej działalności. Zyskuje także autentyczność w oczach odbiorców, której gwarantem staje się dany twórca, są oni bowiem autorytetami dla dużych społeczności[2].

Ryzyko dla bezpieczeństwa i dopasowania marki

Emisja marki w towarzystwie treści dużych i mniejszych twórców niesie także pewne ryzyko. Influencerzy, według badań LB Relations i SW Research, mają najniższe zaufanie społeczne spośród wszystkich zawodów[3]. Jest to także ten segment marketingu, w którym pozycja danego twórcy dynamicznie się zmienia. Influencer, chcąc utrzymać zainteresowanie i zaangażowanie odbiorców, musi nieustannie rozwijać swój content i wykraczać poza schematy. Dla marki, która chce pozycjonować reklamy swoich usług i produktów w filmach konkretnych twórców, może być to problematyczne, by zachować przy tym spójność z wartościami i tożsamością firmy. Istnieją jednak na rynku narzędzia umożliwiające takie sprofilowanie kampanii, by wykluczyć możliwość lokowania marki w towarzystwie niechcianych treści.

Potrzebę kontekstowego dopasowania reklam pokazały w ostatnim czasie materiały dotyczące sytuacji na Ukrainie. Fake newsy, tendencyjnie zmontowane filmy, zawierające przemoc lub wulgarny język – żadna marka nie chce emitować swoich reklam w towarzystwie takich treści. Dzięki rozwiązaniom dostarczanym przez Channel Factory dopasowanie kontekstowe i optymalizacja efektów kampanii reklamowych na YouTubie jest możliwa i skuteczna.  

- Reklamowanie się przy  filmach produkowanych przez internetowych twórców może być stosunkowo skutecznym sposobem na dotarcie do publiczności, która nas interesuje. Każdy kanał można precyzyjnie przeanalizować nie tylko pod kątem struktury widzów, ale też wydźwięku prezentowanych treści – mówi Szymon Szmigiel, Dyrektor Zarządzający Channel Factory w Polsce. - Planując kampanie reklamowe na YouTubie nie musimy ryzykować lokowania swojej marki przy wszystkich filmach danego twórcy. Nasza platforma technologiczna umożliwia wykluczania tych, które mogą być dla naszej marki szkodliwe, kontrowersyjne lub niezgodne z wartościami firmy. Dzięki temu marka uniknie sytuacji mogących przynieść więcej szkody niż pożytku, komunikacja będzie spójna na wielu płaszczyznach, a ewentualne wpadki YouTubera nie obciążają jej wizerunkowo – dodaje.

Źródło: Channel Factory

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Rebranding Atikus - nowa identyfikacja wizualna dewelopera
Atikus to marka dewelopera, w której DNA zaszyte są sztuka projektowania oraz realizacji. Założyciele marki to dwóch pasjonatów: architektury oraz budownictwa i swoje zamiłowania starają skutecznie realizować w zakresie kolejnych, zrealizowanych inwestycji. Ich motto: „Mieszkaj wygodnie” wskazuje na zaangażowanie i dbałość o każdy detal, bo wiedzą jak ważne jest to z punktu...
Tetrachromatyzm - fenomenalna wrażliwość na kolor
Tetrachromatyzm to rzadki fenomen związany z percepcją kolorów częściej występujący u kobiet. Takie osoby potrafią wyłapać setki milionów odcieni więcej niż przeciętna osoba.
Prawna ochrona marki osobistej. Prawo do firmy a znak towarowy
Gdyby istniał skuteczny sposób prawny na zatrzymanie raz zbudowanego zaufania to byłaby to z pewnością najchętniej realizowana usługa prawna. Niestety, w tym zakresie prawo nie jest idealne. Co nie oznacza, że nie oferuje ono żadnych sposobów ochrony marki osobistej. Dzisiaj przedstawię Ci dwa sposoby ochrony marki osobistej, które warto znać: prawo do firmy oraz znak...
Plan marketingowy miasta i zrównoważone planowanie rozwoju
Strategiczny plan marketingowy, uważany za ważne narzędzie zarządzania w organizacji, wykorzystywany jest także przez miasta w Polsce jako jeden z głównych aspektów wsparcia w podejmowaniu decyzji i osiąganiu wyznaczonych celów. Zrównoważony rozwój to jeden z wiodących trendów w obecnych czasach. Właściwy do wprowadzania zmian i podążania za innowacjami. Określa wiele...
Biuro Bayer zainspirowane Oliwą spod kreski Design Anatomy
Biuro jednego z najstarszych rezydentów Olivia Centre przeszło metamorfozę. Dostosowane do najnowszych trendów biuro grupy Bayer powstało w duchu less waste, a opiera się na nowej strategii przestrzeni pracy, obowiązującej w całej grupie. Za projekt odpowiada pracownia Design Anatomy, której portfolio obejmuje ponad 200 tys. m.kw. zaprojektowanych i wykończonych...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764