logo
WIEDZA
Polska reklama i poligrafiaWIEDZA

Zarządzanie bezpieczeństwem i spójnością marki na Youtubie

  PR 14.07.2022, przeczytano 538 razy

Wiele marek decyduje się na emisję swojej marki w towarzystwie treści produkowanych przez YouTube’owych twórców, szukając dotarcia do odbiorców za pomocą nowych mediów. Wykorzystanie takiego sposobu promowania w sieci może być dla brandu dobrym narzędziem do uwiarygodnienia swojej marki i jej przekazu, ale niesie też za sobą pewne ryzyka. Jakie narzędzia do weryfikacji autorskich treści mogą wykorzystać firmy?


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/zarzadzanie-bezpieczenstwem-i-spojnoscia-marki-na-youtubie,396588,artykul.html

Kanały YouTube’owe przychodzą brandowi z odsieczą

YouTube tworzą miliony twórców z całego świata udostępniających w nim swoje treści. O jego sile stanowią twórcy internetowi i kanały, skupiające zmobilizowane i aktywne rzesze odbiorców. Między innymi z tego powodu, każdy kanał, którego liczba aktywnych widzów przekracza kilka tysięcy jest atrakcyjny z punktu widzenia reklamowego, a jest ich coraz więcej. Według raportu „Rynek Influencerów w Polsce – 2022”, przygotowanego przez REACHaBLOGGER aż 41,2 proc. reklamodawców wybiera YouTube jako miejsce emisji spotu[1].

Reklamowanie swoich produktów i usług na kanałach YouTube’owych może przynieść marce duże korzyści. Otrzymuje w ten sposób platformę do komunikowania siebie i swojego przekazu do grupy odbiorców, która do tej pory nie była głównym targetem jej działalności. Zyskuje także autentyczność w oczach odbiorców, której gwarantem staje się dany twórca, są oni bowiem autorytetami dla dużych społeczności[2].

Ryzyko dla bezpieczeństwa i dopasowania marki

Emisja marki w towarzystwie treści dużych i mniejszych twórców niesie także pewne ryzyko. Influencerzy, według badań LB Relations i SW Research, mają najniższe zaufanie społeczne spośród wszystkich zawodów[3]. Jest to także ten segment marketingu, w którym pozycja danego twórcy dynamicznie się zmienia. Influencer, chcąc utrzymać zainteresowanie i zaangażowanie odbiorców, musi nieustannie rozwijać swój content i wykraczać poza schematy. Dla marki, która chce pozycjonować reklamy swoich usług i produktów w filmach konkretnych twórców, może być to problematyczne, by zachować przy tym spójność z wartościami i tożsamością firmy. Istnieją jednak na rynku narzędzia umożliwiające takie sprofilowanie kampanii, by wykluczyć możliwość lokowania marki w towarzystwie niechcianych treści.

Potrzebę kontekstowego dopasowania reklam pokazały w ostatnim czasie materiały dotyczące sytuacji na Ukrainie. Fake newsy, tendencyjnie zmontowane filmy, zawierające przemoc lub wulgarny język – żadna marka nie chce emitować swoich reklam w towarzystwie takich treści. Dzięki rozwiązaniom dostarczanym przez Channel Factory dopasowanie kontekstowe i optymalizacja efektów kampanii reklamowych na YouTubie jest możliwa i skuteczna.  

- Reklamowanie się przy  filmach produkowanych przez internetowych twórców może być stosunkowo skutecznym sposobem na dotarcie do publiczności, która nas interesuje. Każdy kanał można precyzyjnie przeanalizować nie tylko pod kątem struktury widzów, ale też wydźwięku prezentowanych treści – mówi Szymon Szmigiel, Dyrektor Zarządzający Channel Factory w Polsce. - Planując kampanie reklamowe na YouTubie nie musimy ryzykować lokowania swojej marki przy wszystkich filmach danego twórcy. Nasza platforma technologiczna umożliwia wykluczania tych, które mogą być dla naszej marki szkodliwe, kontrowersyjne lub niezgodne z wartościami firmy. Dzięki temu marka uniknie sytuacji mogących przynieść więcej szkody niż pożytku, komunikacja będzie spójna na wielu płaszczyznach, a ewentualne wpadki YouTubera nie obciążają jej wizerunkowo – dodaje.

Źródło: Channel Factory

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Na co e-sklepy powinny zwracać uwagę, by zyskać klienta
Polska gospodarka po pandemii koronawirusa zdecydowanie odżyła, dzięki czemu możemy swobodnie wybierać między różnymi formami robienia zakupów. Miało to także wpływ na sam przebieg sposobu w jaki ich dokonujemy. Dziś możemy robić je tak, jak jest nam w danym momencie najwygodniej – stacjonarnie lub cyfrowo. Według raportu „Omni-commerce. Kupuję...
Od 100 tys. do 1,8 mln - jak Intenson rozwinął swój sklep internetowy
Intenson SA (wcześniej: Intenson Europe), jeden z liderów polskiej branży superfoods, zwiększa przychody z kanału online. W I kw. 2022 wyniosły one już 1,8 mln zł1, w porównaniu z 888 tys. rok wcześniej i 109 tys. zł w 2020, w tym samym okresie. Michał Lasocki, prezes spółki, opowiada o szczegółach.
Find Your way! Blank Studio o wayfindingu
Czy zastanawiałeś/aś się kiedyś, dlaczego w jednych budynkach czujesz się lepiej niż w innych? Dlaczego jedna przestrzeń pozwala Ci robić zakupy z dużo większą przyjemnością, a pobyt w innej niemal zawsze wiąże się ze stresem? Być może znasz też sytuację, gdy bardzo się spieszysz, a na terenie wielkopowierzchniowego parkingu nie potrafisz...
Nie jest łatwo być szefem w 2022. Pracodawcy znajdują się między młotem a kowadłem. Wysoka inflacja przy niskim bezrobociu podnosi oczekiwania finansowe pracowników. Powszechne zmęczenie pandemią i stres związany z niepewną sytuacją geopolityczną przekładają się na obniżoną motywację. Tymczasem zaangażowanie i kreatywność pracowników to klucz do sukcesu...
Doram design przechodzi rebranding z Rio Creativo
Doram design to polska manufaktura, w której powstają wysokiej jakości, ręcznie wykończone meble ogrodowe. Od 2002 roku oferuje swoim klientom luksusowy wypoczynek, kładąc nacisk na indywidualne wymagania każdego z nich. Meble Doram design można znaleźć zarówno w luksusowych hotelach, jak i w prywatnych ogrodach. Ważną grupą odbiorców są także architekci...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2022 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764