logo
WIEDZA
Polska reklama i poligrafiaWIEDZA

5 sekund na zakup: Standy reklamowe przyciągające wzrok

  PR 27.01.2018, przeczytano 3020 razy
ilustracja

Według badań POPAI, globalnej organizacji non-profit zajmującej się branżą marketingu handlowego, tylko 5 % klientów jest lojalnych danej marce. Ponad dwie trzecie konsumentów decyzję o zakupie konkretnego produktu podejmuje na miejscu w sklepie. Kuszą ich obniżki cen, promocje, ciekawość czy najzwyczajniej aktualny nastrój.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/5-sekund-na-zakup%3A-standy-reklamowe-przyciagajace-wzrok,35233,artykul.html

No właśnie. Elementów, które wpływają na decyzję klienta jest kilka. Nie można jednak zapomnieć o pewnej złotej zasadzie – zasadzie pięciu sekund. Na czym ona polega? Mniej więcej tyle czasu potrzeba konsumentowi, aby podjął decyzję. Właśnie tylko taką krótką chwilę spędza on, przeglądając towary w sklepie, zanim będzie miał pewność, że chce właśnie jeden z nich. I tutaj na scenę wkraczają materiały wspierające sprzedaż, czyli wszelkiego rodzaju displaye, ekspozytory kartonowe, woblery, standy reklamowe, shelfstoppery i inne. Długo można by wymieniać. Nie chodzi jednak o to, aby było ich dużo. Ważniejsze, żeby były skuteczne i spójne. Poniżej przedstawione standy reklamowe już przyciągnęły klientów i przyniosły wzrost sprzedaży danego produktu. Rzućmy na nie okiem.

Metalowy stand dla MOËT Hennessy Polska

Produkt miał podkreślać przynależność koniaku Hennessy do segmentu premium. Stąd wybór mocnej, metalowej konstrukcji zapewniającej długą żywotność ekspozycji. Ponadto standy wyróżniają się prostą, ponadczasową formą, niezależną od zmieniających się trendów. Swoją kolorystyką nawiązują do wiodącego motywu graficznego marki. Podświetlone półki bardzo dobrze eksponują towar i podkreślają bursztynowy kolor trunku. Z kolei podświetlony toper i boczne panele z grafiką sprawiają, że standy są dobrze widoczne z każdej strony. Projekt zwyciężył w kategorii Permanent Displays w konkursie POPAI Poland 2014.
          
ilustracjastrzałka

Sportowy display na piwo marki Heineken

Przy okazji sportowych wydarzeń często rodzą się niekonwencjonalne pomysły na POS. Tak było w przypadku specjalnej edycji displayów na piwo marki Heineken. Brytyjski producent skupił się w tym przypadku nie tyle na uszlachetnieniu i formie, co na ciekawej prezentacji produktu. W związku z tym butelki piwa zostały ustawione naprzeciwko siebie niczym dwie drużyny rugby w trakcie meczu, a tekturowa podstawa na standy reklamowe została wypełniona sztuczną trawą imitującą zieloną murawę boiska. Ten oryginalny w swojej prostocie pomysł bardzo spodobał się oddziałowi Heineken w Irlandii.

Standy reklamowe „Watch Dogs”

Przykładem na to, że różne produkty można i należy odpowiednio wypromować w przestrzeni sklepowej jest projekt displaya z tektury dla popularnej gry komputerowej. Błyszczące elementy przykuwają wzrok konsumentów.  Dodatkowym elementem wyróżniającym konstrukcję jest header, podświetlany diodami LED. Założeniem projektowym było stworzenie łatwej konstrukcji, nadającej się do samodzielnego montażu w miejscu sprzedaży. Projekt zdobył główną nagrodę oraz tytuł Grand Prix konkursu POPAI Poland 2014 na najlepszy POS.

ilustracjastrzałka

Jak widać, sposobów na przyciągnięcie uwagi klienta jest bardzo wiele. Czasem warto jednak nie przesadzać z ich liczbą i postawić na klasykę. Czasami, także w przypadku materiałów takich jak standy reklamowe, mniej znaczy więcej. Choć oczywiście i od tej reguły zdarzają się wyjątki. Wypatrujcie kolejnego postu!

Źródło: POSperita

posperita.pl

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Rebranding Atikus - nowa identyfikacja wizualna dewelopera
Atikus to marka dewelopera, w której DNA zaszyte są sztuka projektowania oraz realizacji. Założyciele marki to dwóch pasjonatów: architektury oraz budownictwa i swoje zamiłowania starają skutecznie realizować w zakresie kolejnych, zrealizowanych inwestycji. Ich motto: „Mieszkaj wygodnie” wskazuje na zaangażowanie i dbałość o każdy detal, bo wiedzą jak ważne jest to z punktu...
Tetrachromatyzm - fenomenalna wrażliwość na kolor
Tetrachromatyzm to rzadki fenomen związany z percepcją kolorów częściej występujący u kobiet. Takie osoby potrafią wyłapać setki milionów odcieni więcej niż przeciętna osoba.
Prawna ochrona marki osobistej. Prawo do firmy a znak towarowy
Gdyby istniał skuteczny sposób prawny na zatrzymanie raz zbudowanego zaufania to byłaby to z pewnością najchętniej realizowana usługa prawna. Niestety, w tym zakresie prawo nie jest idealne. Co nie oznacza, że nie oferuje ono żadnych sposobów ochrony marki osobistej. Dzisiaj przedstawię Ci dwa sposoby ochrony marki osobistej, które warto znać: prawo do firmy oraz znak...
Plan marketingowy miasta i zrównoważone planowanie rozwoju
Strategiczny plan marketingowy, uważany za ważne narzędzie zarządzania w organizacji, wykorzystywany jest także przez miasta w Polsce jako jeden z głównych aspektów wsparcia w podejmowaniu decyzji i osiąganiu wyznaczonych celów. Zrównoważony rozwój to jeden z wiodących trendów w obecnych czasach. Właściwy do wprowadzania zmian i podążania za innowacjami. Określa wiele...
Biuro Bayer zainspirowane Oliwą spod kreski Design Anatomy
Biuro jednego z najstarszych rezydentów Olivia Centre przeszło metamorfozę. Dostosowane do najnowszych trendów biuro grupy Bayer powstało w duchu less waste, a opiera się na nowej strategii przestrzeni pracy, obowiązującej w całej grupie. Za projekt odpowiada pracownia Design Anatomy, której portfolio obejmuje ponad 200 tys. m.kw. zaprojektowanych i wykończonych...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764