logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Ortografika wygrywa konkurs na logo Expo 2022 w Łodzi

   01.04.2016, przeczytano 1743 razy
strzałkistrzałka
Studio Ortografika

Już wiadomo, które logo będzie reprezentować Polskę w jej staraniach o organizację International EXPO 2022 w Łodzi. Zadecydowali o tym internauci w trakcie publicznego głosowania. Zwycięskie logo pozna wkrótce cały świat.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/ortografika-wygrywa-konkurs-na-logo-expo-2022-w-lodzi,28012,artykul.html

Autorem znaku, który od dziś będzie służyć światowej promocji Polski, jako państwa-kandydata do organizacji International EXPO 2022 oraz Miasta Łodzi, jako miasta-gospodarza wydarzenia, jest studio Ortografika. Drugie miejsce zajęła praca stworzona przez Jakuba Pieczyńskiego. Trzecia nagroda trafi do Atom Agency.

Autor najwyżej ocenionego projektu otrzyma 5 tys. złotych oraz propozycję podpisania kontraktu wartego 40 tys. złotych na przygotowanie rozszerzonej księgi znaku albo wynagrodzenie w wysokości 10 tys. złotych za przeniesienie pierwszeństwa do uzyskania prawa ochronnego na znak towarowy i przeniesienie praw autorskich. Laureaci drugiego i trzeciego miejsca otrzymają nagrody pieniężne w wysokości 3 i 2 tys. złotych.

Projekt studia Ortografika to alternatywa dla oczywistego kierunku, jakim jest wykorzystanie pisma Strzemińskiego. Nasza propozycja bazuje na siatce wielkomiejskiej zabudowy centrum Łodzi. Opierając się na dokonaniach naszych przodków budujemy nowoczesny wizerunek miasta – mówi Marcin Dąbrowski, współwłaściciel studia Ortografika, które jest autorem zwycięskiego logo.

Na konkurs wpłynęło łącznie 180 prac nadesłanych przez profesjonalnych projektantów, pasjonatów grafiki użytkowej i agencji kreatywnych z Polski i zagranicy. Trzy finałowe prace, które poddano głosowaniu internautów, zostały wcześniej wyselekcjonowane przez Komisję Konkursową. W jej skład weszli m.in. prof. Jolanta Rudzka-Habisiak, Rektor Akademii Sztuk Pięknych w Łodzi, Wojciech Mierowski, dyrektor kreatywny w agencji bna/ (brand new attitude), światowej sławy grafik Piotr Młodożeniec i Szymon Gutkowski, prezes Stowarzyszenia Komunikacji Marketingowej SAR.

Ostateczny wybór logo został powierzony opinii publicznej, ponieważ partycypacja i zaangażowanie społeczne są jednym z głównych założeń procesów rewitalizacyjnych realizowanych w Polsce. Stanowią również podstawę krajowych przygotowań do ubiegania się o organizację wystawy EXPO 2022.

Kandydatura Polski zostanie oficjalnie zgłoszona w połowie roku w Międzynarodowym Biurze Wystaw (BIE) w Paryżu. Kluczowe dla powodzenia projektu jest pozyskanie głosów 168 państw członkowskich BIE, które przyznaje prawa do organizacji wystaw i nadzoruje ich przygotowania.

Wkraczamy w decydujący moment ubiegania się o EXPO 2022 dla Polski i Łodzi – powiedziała Hanna Zdanowska, Prezydent Miasta Łodzi. – Potrzebujemy akceptacji nie tylko 168 przedstawicieli BIE, ale także poparcia i zaangażowania mieszkańców całej Polski.

Tematyką EXPO 2022 ma być kompleksowa rewitalizacja obszarów miejskich, która dotyczy niemalże każdego państwa, rządu i mieszkańca na świecie, a jej znaczenie w kolejnych latach będzie wzrastać. Dzięki organizacji EXPO w centrum Łodzi odwiedzający będą mieli możliwość obserwowania procesu przemiany miasta. Oznacza to wyjątkową możliwość zapoznawania się z tematyką Wystawy na „żywym organizmie”.

Źródło: Urząd Miasta Łodzi

Galeria: Ortografika wygrywa konkurs na logo EXPO 2022 w Łodzi

Dodatkowe informacje:

EXPO to największa światowa wystawa organizowana cyklicznie, prezentująca dorobek kulturowy, naukowy i techniczny narodów świata. Mianem EXPO określa się dwa rodzaje wystaw: co pięć lat organizowana jest wystawa światowa tzw. World EXPO, drugim rodzajem są wystawy tematyczne, czyli tzw. International EXPO, organizowane pomiędzy wystawami światowymi. Rzeczpospolita Polska i Miasto Łódź podjęły decyzję o ubieganiu się o organizację wystawy International EXPO 2022.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Startuje konkurs Lwy PR
Startuje konkurs Lwy PR – nagrody polskiego public relations. Polskie Stowarzyszenie Public Relations (PSPR) rozpoczyna poszukiwania sześciu Lwów PR 2025. W tym roku konkurs zyskał nową, poszerzoną formułę. Poza nagrodą główną zostaną przyznane także statuetki w pięciu kategoriach.
16 zwycięzców 16. edycji „Świeć się z Energą”
Wojewódzki etap plebiscytu „Świeć się z Energą” dobiegł końca, przed nami runda finałowa. W rywalizacji wzięło udział 345 miast, jednak tylko jedno z każdego województwa będzie mogło powalczyć o tytuł Świetlnej Stolicy Polski. Każdy z 16 laureatów regionalnych dzięki akcji Energi wygrał możliwość przekazania pomocy charytatywnej o...
CSR Poland Awards 2025 – ostatni moment na zgłoszenia
Jeśli Ty lub Twoja firma zrealizowaliście w ubiegłym roku projekt z zakresu społecznej odpowiedzialności biznesu lub ESG, wolontariat pracowniczy czy też program dla lokalnej społeczności, pokażcie, jaki macie wkład w realizację inicjatyw społecznych w Polsce. Można to zrobić poprzez zgłoszenie się do 3. edycji konkursu CSR Poland Awards, organizowanego przez Fundację...
Mój Gdańsk 2024. Najciekawsze zdjęcia konkursowe
Muzeum Gdańska ogłosiło wyniki piątej edycji konkursu fotograficznego „Mój Gdańsk”, który cieszył się rekordowym zainteresowaniem. Do udziału zgłosiło się 128 uczestników, którzy nadesłali łącznie 1115 zdjęć. Fotografie przedstawiające życie miasta i jego mieszkańców rywalizowały w trzech kategoriach: „Ludzie”,...
Performance Marketing Diamonds EU - 7. edycja konkursu
Już 9 stycznia 2025 roku startuje VII edycja Performance Marketing Diamonds EU! To wyjątkowa okazja dla agencji performance, kreatywnych, kontentowych, wydawców, domów mediowych i marek, aby zgłosić swoje kampanie realizowane w 27 krajach Unii Europejskiej. Jedyny w Polsce konkurs o międzynarodowym zasięgu, który wyróżnia najlepsze projekty w obszarze performance marketingu i...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2025 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764