logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Ortografika wygrywa konkurs na logo Expo 2022 w Łodzi

   01.04.2016, przeczytano 1549 razy
strzałkistrzałka
Studio Ortografika

Już wiadomo, które logo będzie reprezentować Polskę w jej staraniach o organizację International EXPO 2022 w Łodzi. Zadecydowali o tym internauci w trakcie publicznego głosowania. Zwycięskie logo pozna wkrótce cały świat.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/ortografika-wygrywa-konkurs-na-logo-expo-2022-w-lodzi,28012,artykul.html

Autorem znaku, który od dziś będzie służyć światowej promocji Polski, jako państwa-kandydata do organizacji International EXPO 2022 oraz Miasta Łodzi, jako miasta-gospodarza wydarzenia, jest studio Ortografika. Drugie miejsce zajęła praca stworzona przez Jakuba Pieczyńskiego. Trzecia nagroda trafi do Atom Agency.

Autor najwyżej ocenionego projektu otrzyma 5 tys. złotych oraz propozycję podpisania kontraktu wartego 40 tys. złotych na przygotowanie rozszerzonej księgi znaku albo wynagrodzenie w wysokości 10 tys. złotych za przeniesienie pierwszeństwa do uzyskania prawa ochronnego na znak towarowy i przeniesienie praw autorskich. Laureaci drugiego i trzeciego miejsca otrzymają nagrody pieniężne w wysokości 3 i 2 tys. złotych.

Projekt studia Ortografika to alternatywa dla oczywistego kierunku, jakim jest wykorzystanie pisma Strzemińskiego. Nasza propozycja bazuje na siatce wielkomiejskiej zabudowy centrum Łodzi. Opierając się na dokonaniach naszych przodków budujemy nowoczesny wizerunek miasta – mówi Marcin Dąbrowski, współwłaściciel studia Ortografika, które jest autorem zwycięskiego logo.

Na konkurs wpłynęło łącznie 180 prac nadesłanych przez profesjonalnych projektantów, pasjonatów grafiki użytkowej i agencji kreatywnych z Polski i zagranicy. Trzy finałowe prace, które poddano głosowaniu internautów, zostały wcześniej wyselekcjonowane przez Komisję Konkursową. W jej skład weszli m.in. prof. Jolanta Rudzka-Habisiak, Rektor Akademii Sztuk Pięknych w Łodzi, Wojciech Mierowski, dyrektor kreatywny w agencji bna/ (brand new attitude), światowej sławy grafik Piotr Młodożeniec i Szymon Gutkowski, prezes Stowarzyszenia Komunikacji Marketingowej SAR.

Ostateczny wybór logo został powierzony opinii publicznej, ponieważ partycypacja i zaangażowanie społeczne są jednym z głównych założeń procesów rewitalizacyjnych realizowanych w Polsce. Stanowią również podstawę krajowych przygotowań do ubiegania się o organizację wystawy EXPO 2022.

Kandydatura Polski zostanie oficjalnie zgłoszona w połowie roku w Międzynarodowym Biurze Wystaw (BIE) w Paryżu. Kluczowe dla powodzenia projektu jest pozyskanie głosów 168 państw członkowskich BIE, które przyznaje prawa do organizacji wystaw i nadzoruje ich przygotowania.

Wkraczamy w decydujący moment ubiegania się o EXPO 2022 dla Polski i Łodzi – powiedziała Hanna Zdanowska, Prezydent Miasta Łodzi. – Potrzebujemy akceptacji nie tylko 168 przedstawicieli BIE, ale także poparcia i zaangażowania mieszkańców całej Polski.

Tematyką EXPO 2022 ma być kompleksowa rewitalizacja obszarów miejskich, która dotyczy niemalże każdego państwa, rządu i mieszkańca na świecie, a jej znaczenie w kolejnych latach będzie wzrastać. Dzięki organizacji EXPO w centrum Łodzi odwiedzający będą mieli możliwość obserwowania procesu przemiany miasta. Oznacza to wyjątkową możliwość zapoznawania się z tematyką Wystawy na „żywym organizmie”.

Źródło: Urząd Miasta Łodzi

Galeria: Ortografika wygrywa konkurs na logo EXPO 2022 w Łodzi

Dodatkowe informacje:

EXPO to największa światowa wystawa organizowana cyklicznie, prezentująca dorobek kulturowy, naukowy i techniczny narodów świata. Mianem EXPO określa się dwa rodzaje wystaw: co pięć lat organizowana jest wystawa światowa tzw. World EXPO, drugim rodzajem są wystawy tematyczne, czyli tzw. International EXPO, organizowane pomiędzy wystawami światowymi. Rzeczpospolita Polska i Miasto Łódź podjęły decyzję o ubieganiu się o organizację wystawy International EXPO 2022.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Rebranding Autopay, jednego z liderów polskiego rynku płatniczego, został nagrodzony dwiema statuetkami - złotą i srebrną - podczas Transform Awards Europe 2024. Teraz ma szansę na wyróżnienie globalne.
Agencja eventowa El Padre już po raz czwarty zdobyła tytuł Agencji Roku w konkursie organizowanym przez Meeting Planner. Z uroczystej gali rozdania nagród zespół wrócił również ze statuetką w kategorii Kongres.
Transform Awards: 5 londyńskich statuetek dla Touchideas
Agencja Touchideas zdobyła aż pięć statuetek podczas jubileuszowej XV edycji międzynarodowego konkursu Transform Awards 2024, który zakończył się właśnie w Londynie.
Zwycięzcy Sony World Photography Awards 2024
Podczas uroczystej gali w Londynie World Photography Organisation ogłosiła zwycięzców klasyfikacji generalnej konkursu Sony World Photography Awards 2024. Odbywająca się już po raz 17. ceremonia wręczenia nagród jest ważnym corocznym wydarzeniem, które ma na celu wyróżnienie najlepszych fotografów i zaprezentowanie zdjęć i historii, które w...
Trzy nominacje i nagroda Sabre Awards EMEA 2024 dla Publicon
17 kwietnia w Londynie rozdano nagrody Sabre Awards EMEA 2024 dla najbardziej nowatorskich projektów branży PR i komunikacji. Agencja Publicon Services otrzymała aż trzy nominacje – najwięcej z Polski. Jury wyróżniło dwa projekty sponsoringowe: kampanię „Łączy nas najlepszy skład” realizowaną wspólnie z PZPN i Jeronimo Martins oraz roczny raport sponsoringowy dla Grupy...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764