logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Powstaje niezależna platforma do zamawiania jedzenia z restauracji

  PR 10.04.2020, przeczytano 629 razy

#WspieramGastro to hasło, które powstało w obliczu pandemii i kryzysu w branży, który został spowodowany zamknięciem restauracji w związku z wejściem w życie Rozporządzenia Ministra Zdrowia z 13 marca, które nakazało zamknięcie m.in. wszystkich lokali gastronomicznych. Za inicjatywą stoi Tomasz Czudowski - właściciel restauracji Ale Wino, Forty i cukierni Kukułka oraz Enio Chłapowski-Myjak - właściciel restauracji i klubu Mr. OH. Akcja zrzesza grupę restauracji, barów, kawiarni i klubów reprezentującą ponad 100 lokali gastronomicznych w Warszawie i zatrudniających łącznie blisko 3000 osób.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/powstaje-niezalezna-platforma-do-zamawiania-jedzenia-z-restauracji,386525,artykul.html

Rynek restauracji z dnia na dzień stanął nad przepaścią. Wiele restauracji odczuwa załamanie przychodów o 80%-90% przez zamknięcie lokali gastronomicznych, co z kolei powoduje natychmiastowy spadek płynności przedsiębiorstw. 90% przychodów przeznaczanych jest na koszty, z czego większość to koszty stałe (czynszu, wynagrodzeń i sprzętów), które przedsiębiorcy wciąż muszą ponosić pomimo prawnego ograniczenia funkcjonowania restauracji i barów.            

- Połączyliśmy siły, by utrzymać nasze firmy, w sumie tysiące osób pracujących z nami, a także naszych dostawców i partnerów, którzy w gastronomii tworzą długi łańcuch zaopatrzenia - od producentów żywności po sprzedawców. Nie jesteśmy obojętni na kulturalną tkankę naszych miast, której unikalny charakter jest w istotnym stopniu współtworzony przez lokalne restauracje, bary, kawiarnie - mówi Tomasz Czudowski, właściciel restauracji Ale Wino, Forty.

Inicjatorzy akcji #WspieramGastro stworzyli postulaty dla rządu w związku z wprowadzoną Tarczą antykryzysową, z którymi bezskutecznie starali się dotrzeć do Ministerstwa Rozwoju. Pomocną dłoń wyciągnęły do nich władze samorządowe:

- Udało nam się dotrzeć do Prezydenta m.st. Warszawy - Rafała Trzaskowskiego, któremu bliskie były nasze cele. Odbyliśmy kilka długich rozmów z Prezydentem Michałem Olszewskim i Dyrektorem Biura Rozwoju Gospodarczego Urzędu m.st. Warszawy Grzegorzem Kaczorowskim, z którymi udało nam się wypracować istotne zwolnienia podatkowe, obniżki czynszów i opłat. Miasto wypuściło już pierwszą transzę pomocy dla przedsiębiorców - nie tylko z gastronomii. Mamy też obietnicę dalszego wsparcia. Dodatkowo urzędnicy Ratusza będą promować powstającą warszawską platformę do zamawiania jedzenia z restauracji - wspieramgastro.warszawa.pl. Chcemy promować hasło “zamów raz w tygodniu dostawę z restauracji”. Liczymy, że nasi goście mając bezpośredni kontakt z restauracjami przez naszą platformę wrócą do ulubionych miejsc, które niekoniecznie kojarzą się z dostawami - mówi Enio Chłapowski-Myjak, właściciel restauracji i klubu Mr. OH.

W ramach platformy każdy restaurator może stworzyć swoje menu i “sklep online” oparty na wspólnej domenie w ramach grupy. W niektórych restauracjach dostarczaniem jedzenia zajmują się pracownicy, co pozwala restauracjom zachować cenny zespół. Gdy takiej możliwości nie ma - restauratorzy będą mogli skorzystać z partnera logistycznego. Klient otrzymuje bogatą ofertę z lokalnych restauracji, a dołączający się restauratorzy nie są związani wysokimi prowizjami dużych portali. W sytuacji, gdy sprzedaż na wynos to jedyne źródło utrzymania, dodatkowa prowizja jest gwoździem do trumny.

- Mamy pozytywny odbiór od restauratorów, którzy chcą walczyć o swoje przetrwanie i swoich ludzi, z którymi będą mogli wrócić z powrotem do pracy, gdy kryzys już minie. Zainteresowanie akcją wyrazili także restauratorzy z innych miast w Polsce i już trwają pracę nad platformą #wspieramgastro w Poznaniu - dodaje Enio Chłapowski-Myjak.

Źródło: Tomasz Czudowski, Enio Chłapowski-Myjak

www.wspieramgastro.warszawa.pl

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Nikon z czterema nagrodami TIPA
Firma Nikon z przyjemnością informuje, że w tegorocznej edycji konkursu TIPA World Awards zdobyła nagrody w czterech kategoriach. Najnowszy aparat bezlusterkowy firmy Nikon, elegancki i stylowy Z f, został uhonorowany tytułem „Best Full-Frame Expert Camera” (Najlepszy pełnoklatkowy aparat – ekspert), a aparat Z 8 został nagrodzony prestiżowym...
W skupie akcji własnych o charakterze dywidendowym, przy wysokiej redukcji zapisów (ponad 90%), spółka Fabrity Holding nabyła 192,5 tys. akcji, które reprezentują 7,83% kapitału zakładowego. Transakcji miała wartość 7,7 mln zł, a spółka zamierza dodatkowo wypłacić akcjonariuszom około 7 mln zł w formie tradycyjnej dywidendy.  
lionelo dołącza do grona klientów Luckyyou
lionelo, producent wózków, fotelików samochodowych i innych produktów dziecięcych, dołącza do klientów poznańskiej agencji LUCKYYOU.
Pierwszy sklep Tchibo w nowym formacie otwarty w Poznaniu
Tchibo powraca do kawowego dziedzictwa. Marka z imponującą historią i tradycją, chcąc dzielić się swoją ekspertyzą, wprowadza w Polsce nowy koncept punktów własnych, ze zwiększoną przestrzenią kawiarnianą. Pierwsza kawiarnia Tchibo w nowej odsłonie właśnie pojawiła się na mapie Poznania (Centrum King Cross Marcelin). Menu obejmuje m.in. napoje kawowe i ciasta, zaś w...
Marta Szufranowicz dołącza do Gong
Marta Szufranowicz dołącza do zespołu GONG, obejmując stanowisko Strategy Director. Nowa dyrektorka strategii będzie nadzorować prace działu strategii dla takich klientów agencji jak ING, Żabka czy Netflix.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764