logo
WIEDZA
Polska reklama i poligrafiaWIEDZA

Przedświąteczne kampanie DOOH

  PR 30.10.2019, przeczytano 258 razy

Może się wydawać, że do Świąt Bożego Narodzenia pozostało jeszcze dużo czasu, jednak reklamodawcy już teraz pracują nad świątecznymi działaniami reklamowymi, ponieważ odpowiednio zaplanowana strategia jest kluczem do sukcesu. Nadszedł więc czas na rozpoczęcie planowania kreatywnych i efektywnych kampanii out-of-home.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/przedswiateczne-kampanie-dooh,384538,artykul.html

Black Friday i Cyber Monday

Świetnym momentem na rozpoczęcie przedświątecznych działań reklamowych może być Black Friday oraz Cyber Monday. Kto z nas nie lubi promocji? Radość z zakupionego produktu w atrakcyjnej cenie daje podwójną satysfakcję. Jak wynika z raportu „Zakupy Świąteczne 2018”, 3 na 4 polskich konsumentów zadeklarowało udanie się na zakupy w Black Friday w celu skorzystania z atrakcyjnych promocji, z czego aż 89% respondentów stanowiły osoby w wieku 18-34. Nie jest to dużym zaskoczeniem, ponieważ zapoczątkowany w USA Black Weekend, który przypada na ostatni weekend listopada, jest największym zakupowym świętem. W Polsce dni te nie są jeszcze tak popularne jak w Stanach, jednak z każdym rokiem zyskują coraz większy rozgłos, a sprzedaż w tym okresie bardzo często przewyższa dochód sklepu z całego przeciętnego weekendu.  

Zakupy online vs. zakupy stacjonarne

Sklepy internetowe stały się dla wielu osób najlepszym i najwygodniejszym sposobem robienia zakupów. Można zatem pomyśleć, że większość zakupów w okresie świątecznym odbywa się właśnie w ten sposób. Nie dajmy się jednak zwieść pozorom - w ubiegłym roku 51% Polaków zadeklarowało zakup prezentów dla bliskich w sklepie stacjonarnym. Pomimo rosnącej siły Internetu, tradycyjne sklepy nadal pozostają najpopularniejszym miejscem nabywania upominków. Wizyta w sklepach i centrach handlowych jest motywowana nie tylko potrzebą nabycia produktów, ale także chęcią poczucia świątecznej atmosfery. Warto zatem wykorzystać ten fakt i pomyśleć nad sposobem zachęcenia klientów do odwiedzenia danego sklepu i zakupu produktów danej marki. Nośniki OOH stanową świetny sposób na dotarcie z odpowiednim komunikatem do kupujących.

Planowany budżet świąteczny a rzeczywistość

Według raportu Deloitte „Zakupy Świąteczne 2018”, Polacy w porównaniu do innych państw Europy są najbardziej skłonni przekraczać założony budżet na wydatki świąteczne. W 2017 roku aż 53% respondentów zadeklarowało, że przekroczyło pierwotny budżet o ponad 200 zł (średnia dla Europy to 32%). Co ciekawe, aż 58% tych osób stanowią mężczyźni.

Co wpływa na zwiększenie przez Polaków wydatków przeznaczonych na prezenty?

  • 54% osób ulega promocjom w sklepach.
  • 31% badanych chce się dobrze bawić i nie myśleć zbyt wiele o niestabilnej sytuacji gospodarczej.
  • 25% zwiększa budżet na prezenty na skutek wzrostu dochodów.
  • 25% ankietowanych daje się skusić na nowinki produktowe i innowacje.

Jak pokazują powyższe wyniki badania, Polacy są skłonni na zakup dodatkowych produktów, których wcześniej nie mieli w planie nabyć. Jak nakierować kupujących na wybór odpowiedniej oferty? Według OutSmart, aż 83% odbiorców reklam OOH przypomina sobie o wcześniej zauważonej reklamie wewnętrznej w ciągu ostatnich 30 minut przed dokonaniem zakupu. Reklama out-of-home jest dominującym medium, które potrafi wpłynąć na odbiorcę w pobliżu miejsca sprzedaży. Badanie OCS przeprowadzone przez Postercope wykazało, że 11% konsumentów dokonało zakupu w sklepie / supermarkecie / restauracji lub kinie w ciągu ostatnich 7 dni w wyniku bezpośredniego działania reklamy OOH.

Dokładne zaplanowanie kampanii ukierunkowanej na te dwa czynniki może mieć zatem realny wpływ na sukces kampanii, a co za tym idzie, wzrost przychodów.

Dotrzyj z komunikatem do osób przebywających poza domem

Grudzień to miesiąc, w którym dużo czasu spędzamy poza domem - zaczynając od festiwali kulinarnych, kończąc na imprezach i wigiliach firmowych. Koniec roku to wyjątkowy okres, w którym najchętniej wychodzimy z domu w poszukiwaniu świątecznych atrakcji. Jest więc mnóstwo okazji do zwrócenia uwagi odbiorcy za pomocą cyfrowej kampanii zewnętrznej.

DOOH pozwala na zaprogramowanie kampanii w taki sposób, aby była ona uruchamiana w czasie, gdy grupa klientów będzie przebywała w danym miejscu w największym natężeniu. Taki zabieg jeszcze bardziej zwiększa szanse na sukces kampanii.

Źródło: MyLED

Dodatkowe informacje:

Autor: Diana Polska-Pękala - Marketing & PR Manager w MyLED

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Katalogi na 2020 rok – jakie trendy uwzględnić w projektowaniu?
W projektowaniu katalogów w 2020 r. warto uwzględnić kilka trendów i inspiracji. Dzięki nim klient dostrzeże w nadawcy partnera, który rozumie swój czas i szanuje jego. Wiele zestawień wskazuje pewne wspólne cechy designu na ten rok. O których z nich warto wiedzieć?
Czy warto brać udział w konkursach, po co Stowarzyszenie je współorganizuje, jak wygląda proces i – przede wszystkim – jak Ty możesz na niego wpłynąć pisze Lena Mitkowa, Creative in Chief w Leniva°, Członkini Zarządu STGU, odpowiedzialna w STGU za konkursy brandingowe.
Marketing zapachowy w placówkach opieki zdrowotnej
Umiejętna aromatyzacja pomieszczeń w placówkach medycznych, może pomóc pacjentom w szybszym powrocie do zdrowia, a personel pobudzić do bardziej efektywnej pracy i tym samym lepszej opieki nad podopiecznymi. Jakie zapachy sprawdzą się najlepiej w kreacji przyjemnego i odprężającego otoczenia?
Mitologiczne smoki i Wiedźmin a prawo autorskie
Andrzej Sapkowski, polski pisarz fantasy, twórca sagi o Wiedźminie, najczęściej po Stanisławie Lemie  tłumaczony polski autor fantastyki, stał się bardzo popularnym twórcą - netfliksowski serial „Wiedźmin”, gra oparta na przygodach Geralta z Riwii czy w końcu bardzo sprawny marketing sprawiły, że jego książki trafiły właśnie na prestiżową listę bestsellerów "New...
Pieczątka wcale nie musi być nudna
Czy zdajecie Sobie sprawę, że odbicie Waszej pieczątki, może być bardzo skutecznym nośnikiem reklamowym? To czysty marketing, o ile zadacie Sobie trud, żeby było na niej logo, adres Waszej strony internetowej czy profilu na social media, Facebook, Instagram lub innego. No i wszystkie najważniejsze dane opracowane w czytelny sposób.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2020 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764