logo
WIEDZA
Polska reklama i poligrafiaWIEDZA

Przedświąteczne kampanie DOOH

  PR 30.10.2019, przeczytano 304 razy

Może się wydawać, że do Świąt Bożego Narodzenia pozostało jeszcze dużo czasu, jednak reklamodawcy już teraz pracują nad świątecznymi działaniami reklamowymi, ponieważ odpowiednio zaplanowana strategia jest kluczem do sukcesu. Nadszedł więc czas na rozpoczęcie planowania kreatywnych i efektywnych kampanii out-of-home.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/przedswiateczne-kampanie-dooh,384538,artykul.html

Black Friday i Cyber Monday

Świetnym momentem na rozpoczęcie przedświątecznych działań reklamowych może być Black Friday oraz Cyber Monday. Kto z nas nie lubi promocji? Radość z zakupionego produktu w atrakcyjnej cenie daje podwójną satysfakcję. Jak wynika z raportu „Zakupy Świąteczne 2018”, 3 na 4 polskich konsumentów zadeklarowało udanie się na zakupy w Black Friday w celu skorzystania z atrakcyjnych promocji, z czego aż 89% respondentów stanowiły osoby w wieku 18-34. Nie jest to dużym zaskoczeniem, ponieważ zapoczątkowany w USA Black Weekend, który przypada na ostatni weekend listopada, jest największym zakupowym świętem. W Polsce dni te nie są jeszcze tak popularne jak w Stanach, jednak z każdym rokiem zyskują coraz większy rozgłos, a sprzedaż w tym okresie bardzo często przewyższa dochód sklepu z całego przeciętnego weekendu.  

Zakupy online vs. zakupy stacjonarne

Sklepy internetowe stały się dla wielu osób najlepszym i najwygodniejszym sposobem robienia zakupów. Można zatem pomyśleć, że większość zakupów w okresie świątecznym odbywa się właśnie w ten sposób. Nie dajmy się jednak zwieść pozorom - w ubiegłym roku 51% Polaków zadeklarowało zakup prezentów dla bliskich w sklepie stacjonarnym. Pomimo rosnącej siły Internetu, tradycyjne sklepy nadal pozostają najpopularniejszym miejscem nabywania upominków. Wizyta w sklepach i centrach handlowych jest motywowana nie tylko potrzebą nabycia produktów, ale także chęcią poczucia świątecznej atmosfery. Warto zatem wykorzystać ten fakt i pomyśleć nad sposobem zachęcenia klientów do odwiedzenia danego sklepu i zakupu produktów danej marki. Nośniki OOH stanową świetny sposób na dotarcie z odpowiednim komunikatem do kupujących.

Planowany budżet świąteczny a rzeczywistość

Według raportu Deloitte „Zakupy Świąteczne 2018”, Polacy w porównaniu do innych państw Europy są najbardziej skłonni przekraczać założony budżet na wydatki świąteczne. W 2017 roku aż 53% respondentów zadeklarowało, że przekroczyło pierwotny budżet o ponad 200 zł (średnia dla Europy to 32%). Co ciekawe, aż 58% tych osób stanowią mężczyźni.

Co wpływa na zwiększenie przez Polaków wydatków przeznaczonych na prezenty?

  • 54% osób ulega promocjom w sklepach.
  • 31% badanych chce się dobrze bawić i nie myśleć zbyt wiele o niestabilnej sytuacji gospodarczej.
  • 25% zwiększa budżet na prezenty na skutek wzrostu dochodów.
  • 25% ankietowanych daje się skusić na nowinki produktowe i innowacje.

Jak pokazują powyższe wyniki badania, Polacy są skłonni na zakup dodatkowych produktów, których wcześniej nie mieli w planie nabyć. Jak nakierować kupujących na wybór odpowiedniej oferty? Według OutSmart, aż 83% odbiorców reklam OOH przypomina sobie o wcześniej zauważonej reklamie wewnętrznej w ciągu ostatnich 30 minut przed dokonaniem zakupu. Reklama out-of-home jest dominującym medium, które potrafi wpłynąć na odbiorcę w pobliżu miejsca sprzedaży. Badanie OCS przeprowadzone przez Postercope wykazało, że 11% konsumentów dokonało zakupu w sklepie / supermarkecie / restauracji lub kinie w ciągu ostatnich 7 dni w wyniku bezpośredniego działania reklamy OOH.

Dokładne zaplanowanie kampanii ukierunkowanej na te dwa czynniki może mieć zatem realny wpływ na sukces kampanii, a co za tym idzie, wzrost przychodów.

Dotrzyj z komunikatem do osób przebywających poza domem

Grudzień to miesiąc, w którym dużo czasu spędzamy poza domem - zaczynając od festiwali kulinarnych, kończąc na imprezach i wigiliach firmowych. Koniec roku to wyjątkowy okres, w którym najchętniej wychodzimy z domu w poszukiwaniu świątecznych atrakcji. Jest więc mnóstwo okazji do zwrócenia uwagi odbiorcy za pomocą cyfrowej kampanii zewnętrznej.

DOOH pozwala na zaprogramowanie kampanii w taki sposób, aby była ona uruchamiana w czasie, gdy grupa klientów będzie przebywała w danym miejscu w największym natężeniu. Taki zabieg jeszcze bardziej zwiększa szanse na sukces kampanii.

Źródło: MyLED

Dodatkowe informacje:

Autor: Diana Polska-Pękala - Marketing & PR Manager w MyLED

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Program lojalnościowy – jak go wypromować?
Programy lojalnościowe, motywacyjne, czy polecające mogą być bardzo skuteczne, ale pod jednym warunkiem. Ich docelowi odbiorcy muszą wiedzieć zarówno o danym programie, jak i o płynących z niego korzyściach. A to oznacza, że przygotowując dany system, trzeba uwzględnić także jego promocję.
Interfejsy dotykowe w odwrocie
Dotykowe interfejsy są w odwrocie z oczywistych przyczyn – jednak życie nie znosi próżni, więc w miejsce dobrze nam znanych, a często również bardzo wygodnych rozwiązań, pojawiają się nowe. Pamiętajmy również o tym, że najlepszy, bo osobisty „panel dotykowy”, zdolny do połączenia z teoretycznie każdym innym urządzeniem, nosimy w… kieszeniach. Mowa oczywiście o...
Jak wygląda PR w dobie pandemii?
Według czerwcowego raportu Polskiego Instytutu Ekonomicznego Monitoring gospodarki cyfrowej, w czasie wiosennego zamrożenia gospodarki liczba aktywnych sklepów internetowych na jednej z platform e-commerce wzrosła o niemal 15 proc.[1] Zgodnie z informacjami przedstawionymi przez PWC, w obliczu kryzysu ponad 52 proc. polskich firm handlowych z sektora MŚP[2] zdecydowało się na...
Komunikacja B2C a B2B: podstawowe różnice
Rzadko w Polsce możemy zaobserwować stanowiska dedykowane komunikacji B2B. Rolę specjalistów w tym zakresie pełnią działy sprzedaży i w wybranych organizacjach komórki korporacyjne. Wzrost konkurencyjności na rynku zaowocuje jednak wyodrębnieniem w większym stopniu niż obecnie specjalizacji w kontekście komunikacji biznesowej, których rolą będzie budowa...
Według Harvard Business Review pozyskanie nowego klienta kosztuje nawet do 25 razy więcej niż utrzymanie dotychczasowego[1]. Tymczasem raport „The State of Customer Service in 2020” pokazuje, że 93% pracowników obsługi klienta uważa, że konsumenci mają dziś znacznie większe oczekiwania[2]. Jak zatem w aktualnych warunkach rynkowych zatrzymać klientów?
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2020 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764